Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6877
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
29 jun 2023 21:25

De natuur is zó mooi gemaakt, voor mij ook dé plek om tot rust te komen. Fietsen, wandelen, hardlopen, fotograferen: kan allemaal.

Zondagmiddag heb ik nog bijna twee uur voor een boom op de grond gezeten. Daar zat een meter boven de grond, en anderhalve meter bij een druk fietspad vandaan, een nest in de boomstam van de Grote Bonte Specht. Iedere keer die koppies buiten het gat in de stam, en een hérrie… en steeds pa en ma specht eromheen. Heb het gefotografeerd en gefilmd; genieten!
Nu zitten we natuurlijk wel te wachten op minstens 1 foto of nog liever een filmpje 😀

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:
29 jun 2023 21:42
Ook in Nederland is mooie natuur te vinden. Je moet alleen de weg weten.
Daarbij zien we vaak niet hoe mooi de natuur is want we zijn druk druk druk.
Niet 'we' maar 'ze' zijn heel druk en dat is hier momenteel weer goed te merken.
'Ze' dat zijn de Randstedelingen die weer massaal deze kant opkomen en ze hebben gelijk want de bos en heide gebieden zijn mooi en daar mag ook een ieder van genieten.
Maar waarom moet bij alles wat er wordt gedaan, door een groot deel, zo geschreeuwd, voorgedrongen en zo meer worden, waarom kan men niet met elkaar communiceren op een normaal stemniveau en waarom niet de Rust pakken waarvoor ze zijn gekomen.
In het bos hoor je ze van heinde en ver met elkaar praten (als je het zo moet benoemen).
De gasten zijn van harte welkom en het is goed voor de plaatselijke economie, maar een ieder hier kijkt er al weer naar uit als de R van rust weer in de maand is en ieder weer naar zijn eigen domicilie is teruggekeerd.
Overigens heb ik niets tegen Randstedelingen op zich, want ik ben er ooit ook één geweest.

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
30 jun 2023 08:24
Nu zitten we natuurlijk wel te wachten op minstens 1 foto of nog liever een filmpje 😀
Alstu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor een filmpje: klik hier. Volgende keer moet het statief mee, want 400mm uit de hand is niet heel stabiel :wink:

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
29 jun 2023 21:42
Ook in Nederland is mooie natuur te vinden. Je moet alleen de weg weten.
Daarbij zien we vaak niet hoe mooi de natuur is want we zijn druk druk druk.
Klopt. Reden voor mij om inderdaad niet de drukte op te zoeken, maar de rust - door te wandelen. Toegegeven, de boekjes zijn niet altijd accuraat, maar met de Lange-afstandswandelingen kom je vaak op de mooiste plekjes, plekjes waarvan je geen idee had dat het er is. En, gek genoeg, je komt over het algemeen weinig mensen tegen, dat ook nog.

Laatste etappe vlak bij Ermelo aan een klein vennetje/meertje gezeten. Dat was zo'n plekje. Nieuwsgierige waterhoentjes, vogeltjes, allerlei soorten libellen - intens genieten. Of een etappe eerder: vlakbij Kasteel Oldenaller aan de Nijkerkerstraat is een klein gebiedje, picknicktafel, klein riviertje met iets voor vissen, een vistrap of zoiets - kan me indenken dat je als gezin daar een uurtje rustig gaat zitten, terwijl de kinderen op ontdekkingstocht gaan. En daarna een uurtje lopen in het gebied rond het kasteel. Of andersom natuurlijk.

Maar eigenlijk is er zoveel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
30 jun 2023 09:08
Lowieze schreef:
30 jun 2023 08:24
Nu zitten we natuurlijk wel te wachten op minstens 1 foto of nog liever een filmpje.😀
Alstu.
MM ......wat schattig, wat mooi!

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is dat de kleine of middelste bonte specht?
Bij ons in de buurt zitten meerdere groene spechten, ook een hele mooie vogel?

Lowieze
Berichten: 6877
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Prachtig Moneyman, bedankt!

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

scontra schreef:
30 jun 2023 09:01
juliomariner schreef:
29 jun 2023 21:42
Ook in Nederland is mooie natuur te vinden. Je moet alleen de weg weten.
Daarbij zien we vaak niet hoe mooi de natuur is want we zijn druk druk druk.
Niet 'we' maar 'ze' zijn heel druk en dat is hier momenteel weer goed te merken.
'Ze' dat zijn de Randstedelingen die weer massaal deze kant opkomen en ze hebben gelijk want de bos en heide gebieden zijn mooi en daar mag ook een ieder van genieten.
Maar waarom moet bij alles wat er wordt gedaan, door een groot deel, zo geschreeuwd, voorgedrongen en zo meer worden, waarom kan men niet met elkaar communiceren op een normaal stemniveau en waarom niet de Rust pakken waarvoor ze zijn gekomen.
In het bos hoor je ze van heinde en ver met elkaar praten (als je het zo moet benoemen).
De gasten zijn van harte welkom en het is goed voor de plaatselijke economie, maar een ieder hier kijkt er al weer naar uit als de R van rust weer in de maand is en ieder weer naar zijn eigen domicilie is teruggekeerd.
Overigens heb ik niets tegen Randstedelingen op zich, want ik ben er ooit ook één geweest.
Bij ons in de buurt zit een natuurgebied waar je tussen de hoogland runderen loopt. Hoewel er over al borden staan dat je de beesten met rust moet laten lopen er steeds weer "stadsen" tussen de kudde door en gaan de kalfjes aaien. Levensgevaarlijk.

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
30 jun 2023 09:31
Is dat de kleine of middelste bonte specht?
De grote :wink:
juliomariner schreef:
30 jun 2023 09:31
Bij ons in de buurt zitten meerdere groene spechten, ook een hele mooie vogel?
Die zijn ook supermooi, maar veel schuwer en dus lastiger te fotograferen.

Lowieze
Berichten: 6877
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb hier een krentenboompje staan en vaak zitten daar jonge eksters en kauwtjes van te eten. Hun moeder is er nog bij en hoe zelfstandig de jonge vogels ook al zijn, ze schreeuwen nog steeds om voedsel van hun moeders. En af en toe krijgen ze ook nog wat, verder moeten ze het zelf uitzoeken :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Prachtige foto's @monneyman, daar heeft u veel geduld voor moeten opbrengen.
Maar moeder en zoon staan er prachtig op !

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
30 jun 2023 09:51
Prachtige foto's @monneyman, daar heeft u veel geduld voor moeten opbrengen.
Dank! Dat geduld was geen moeilijke opgave hoor, ik heb er bijna twee uur lang nonstop van zitten genieten. En ik was het nog niet zat :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
30 jun 2023 09:56
scontra schreef:
30 jun 2023 09:51
Prachtige foto's @monneyman, daar heeft u veel geduld voor moeten opbrengen.
Dank! Dat geduld was geen moeilijke opgave hoor, ik heb er bijna twee uur lang nonstop van zitten genieten. En ik was het nog niet zat :wink:
Al fietsend door het bos, kwam ik op het volgende.

:idea: Misschien is het een idee voor u om mee te doen met de foto van de maand (bijv. Juli ) wedstrijd van Natuurmonumenten.
De foto van de werkelijke voedseloverdracht is, in mijn optiek in iedergeval, een mooie kanshebber.

Even zoeken op : "Natuurmonumenten foto van de maand" en de rest wijst zichzelf.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
30 jun 2023 09:08
Lowieze schreef:
30 jun 2023 08:24
Nu zitten we natuurlijk wel te wachten op minstens 1 foto of nog liever een filmpje 😀
Alstu.
Wat een fantastische foto's! En wat een leuk filmpje!

Wat ik verder gemist heb op het forum weet ik niet, maar ik ben heel blij dat ik deze heb gezien. 👌

Dagkoers
Berichten: 837
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Leuke foto’s.

BL2
Berichten: 5015
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Prachtig dat je naast een drukke deurwaarderspraktijk en het zo ongeveer 24 uur per dag aanwezig zijn op dit forum ook nog tijd kan vinden voor de natuur. Want ook al is Nederland ongeveer vol gebouwd, het is er nog steeds. Dat zal voor veel gezonde ontspanning zorgen. Mooie foto's trouwens.

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dank. Inderdaad geeft de natuur veel ontspanning. Dat houdt alle andere zaken mooi in balans :wink:

Lowieze
Berichten: 6877
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »


J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tis wat

ZeerPrivé
Berichten: 6074
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
04 jul 2023 13:25
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/321395/e ... evisiegids

Nou Fons, kom er maar in :D
Ik vermoed dat hij voor het verkeerde gebouw zit. Het hoofdkantoor van Postnl lijkt mij de aangewezen plek. Niet alleen de pakketbezorgers maken er een zooitje van. Ook voor de postbezorgers lijkt een briefje in de bus stoppen, te moeilijk, teveel werk etc.

Plaats reactie