Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
13 jul 2023 07:31
Bingo. De enige die niet door had dat bijna iedereen het al wist heeft de handdoek in de ring gegooid. Geen verrassing nee.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... jsttrekker
Eerlijk gezegd heb ik helemaal niets met mevrouw Kaag. Ik vind haar een zeer zwak politiicus maar de reden waarom ze er mee stopt vind ik zeer begrijpelijk. Het is natuurlijk op zijn zachts gezegd zeer ongewenst dat politici bedreigd worden. Zelf als je het niet met het beleid van de betreffende persoon eens bent ga je ze niet bedreigen. Toen ik dat stukje uit dat TV programma hoorde van haar dochters had ik gewoon medelijden met haar.
Het kan toch gewoon niet zo zijn dat je iemand gaat lopen bedreigen als je het niet met deze persoon eens bent.
Voor de politiek vind ik het goed dat ze gaat (ze mag Jetten ook meenemen) maar het is natuurlijk wel een persoonlijk drama.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Die bedreigingen aan een ander zijn aan de orde van de dag.
Of het nu om politici gaat, ambtenaren, docenten, buren , hulpverleners , middenstanders , buschauffeurs, conducteurs etc etc ,het is te idioot voor woorden , heel akelig ! 😡

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
13 jul 2023 10:02
.............. maar de reden waarom ze er mee stopt vind ik zeer begrijpelijk.
Het artikel op Geenstijl linkt naar een analyse van een van de columnisten op Geenstijl waar nogal gehakt gemaakt wordt van de reden die nu gebruikt wordt om te stoppen.

En eigenlijk ben ik het wel met die analyse eens.

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helaas wel, iedere vorm van bedreiging aan mensen die gewoon hun werk doen is "zum kotzen"

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Belastingdienst ziet risico's bij inning 100 miljard aan belastinggeld - https://nos.nl/l/2482618

Dit geeft natuurlijk geen mooi beeld van bezuinigen.
Ik heb af en toe het idee dat bezuinigen geld kost.

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
13 jul 2023 10:22
juliomariner schreef:
13 jul 2023 10:02
.............. maar de reden waarom ze er mee stopt vind ik zeer begrijpelijk.
Het artikel op Geenstijl linkt naar een analyse van een van de columnisten op Geenstijl waar nogal gehakt gemaakt wordt van de reden die nu gebruikt wordt om te stoppen.

En eigenlijk ben ik het wel met die analyse eens.
Ik ook. Kaag dikt het allemal weer flink aan voor eigen slachtofferschap. Daar zijn ze bij d66 sowieso goed in. Els Borst (d66) een politieke moord noemen terwijl dat dat niet was (gewone moord) maar de echte politieke moorden Fortuijn en Van Gogh niet benoemen.
Als je op sociale media zit krijg je van alles over je heen, Kaag is geen uitzondering en haar hauteine verheven gedrag helpt niet.
En dan ook nog durven te beweren dat men een hekel aan haar heeft vanwege het feit dat ze vrouw is.
Nee, niet daarom, maar omdat zij hetzelfde of misschien nog erger gedrag vertoont als Pechtholt.
Niemand heeft een hekel aan Renske Leijten, Lilian Marijnissen, Fleur Agema, en dat zijn ook allemaal vrouwen. Zou het niet aan mevrouw Kaag kunnen liggen?

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Renske Leijten, Lilian Marijnissen, Fleur Agema zijn geen minister en maken geen beleid. Wat het vrouw zijn ermee te maken heeft snap ik persoonlijk ook niet.
Ik zou niet graag in de schoenen van Kaag staan (alleen al omdat pumps me niet staan). Bedreigen van een persoon die gewoon haar werk doet is gewoon verwerpelijk. Ze is ook maar een mens en ik snap dat die bedreigingen wat met haar doet. Om dan te zeggen dat dit niet als reden van haar stoppen genoemd mag worden gaat me gewoon te ver. (en nee ik ben absoluut geen fan van mevrouw Kaag)

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Claim club Staatsloterij stopt ermee. https://www.quotenet.nl/zakelijk/a44513 ... m-liesker/

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
13 jul 2023 13:36

Niemand heeft een hekel aan Renske Leijten, Lilian Marijnissen, Fleur Agema, en dat zijn ook allemaal vrouwen. Zou het niet aan mevrouw Kaag kunnen liggen?
Niemand ??
U heeft misschien geen hekel aan deze dames, maar dat zelfde gevoel zal niet iedereen hebben.
Mw. Renske Leijten verdient alle lof voor haar inzet en doorzettingsvermogen en het is een gemis voor de politieke arena dat zij afscheid neemt.

Daarentegen heb ik niets met Mw. Marijnissen met haar bijna jankerige gekakel en geklaag dat ook nog eens geen zoden aan de dijk zet. Persoonlijk zie ik haar liever vertrekken dan Mw. Kaag en mw. Leijten.

Zo zie je maar dat 'niemand' eigenlijk niet bestaat, maar dat iedereen er zijn/haar eigen mening en opvatting op na houd. :wink:

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
13 jul 2023 13:42
Renske Leijten, Lilian Marijnissen, Fleur Agema zijn geen minister en maken geen beleid. Wat het vrouw zijn ermee te maken heeft snap ik persoonlijk ook niet.
Toch haalt Kaag, en ook haar supporters dit steeds aan als reden. Zeer kwalijk.
juliomariner schreef:
13 jul 2023 13:42
Ik zou niet graag in de schoenen van Kaag staan (alleen al omdat pumps me niet staan). Bedreigen van een persoon die gewoon haar werk doet is gewoon verwerpelijk. Ze is ook maar een mens en ik snap dat die bedreigingen wat met haar doet. Om dan te zeggen dat dit niet als reden van haar stoppen genoemd mag worden gaat me gewoon te ver. (en nee ik ben absoluut geen fan van mevrouw Kaag)
Want voor Wilders is het een feest?
En Kaag heeft uiteraard nooit gezegd dat Wilders het aan zichzelf te danken heeft. Oh wacht, dat heeft ze wel. Dat heeft ze dus gezegd nadat ze zelf bedreigd is door die fakkel idioot.

Het "mag niet genoemd worden als reden voor haar stoppen" omdat ze dit als dé reden noemt, omdat ze weer eens feiten buigt in haar voordeel, omdat ze weer eens selectief is.

Kaag zal nooit eens zeggen dat Nederland haar gewoon niet pruimt, zal nooit eens zeggen dat ze niet geschikt is gebleken, dat ze gefaald heeft. Ze zal nooit eens zeggen dat het aan haar ligt. En juist daarom wordt ze elke keer zo uitgekotst. Juist daarom is er kritiek op het noemen van de bedreigingen als reden voor stoppen.

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

kuklos schreef:
13 jul 2023 14:04


Kaag zal nooit eens zeggen dat Nederland haar gewoon niet pruimt, zal nooit eens zeggen dat ze niet geschikt is gebleken, dat ze gefaald heeft. Ze zal nooit eens zeggen dat het aan haar ligt. En juist daarom wordt ze elke keer zo uitgekotst. Juist daarom is er kritiek op het noemen van de bedreigingen als reden voor stoppen.
Zou u dat zelf wel zeggen dan? Kritisch naar jezelf kijken is goed maar jezelf enorm afkraken zal niemand doen.

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Dat Nederland haar niet pruimt? U bedoelt dat de PVV en de FvD aanhangers haar niet pruimen. Dat zijn de partijen die de haat richting haar flink hebben aangewakkerd.
Persoonlijk zie ik liever Wilders opzouten dan Kaag.

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
13 jul 2023 13:36

Niemand heeft een hekel aan Renske Leijten, Lilian Marijnissen, Fleur Agema,
Voor Renske heb ik respect hoe ze zich heeft ingezet voor de toeslagen slachtoffers etc, Voor de rest heb ik niets met de SP
Marijnissen lift mee op de bekendheid van haar vader maar voegt zelf helemaal niets toe. Fleur Agema zit bij een partij die wel veel roept maar die met bijzonder weinig uitvoerbare oplossingen komt.

Kaag vind ik een bijzonder zwak politicus, ze heeft weinig goeds voor Nederland gedaan maar wel veel dingen afgebroken. (zij en haar partij)

Bezorgdeburger
Berichten: 668
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik zou Marijnissen en Wilders graag zien vertrekken. Maar zij zijn gekozen dus hebben recht op blijven doorgaan.

Zoals ik ook enkele forumleden graag zou zien vertrekken wegens hun vaak rascistisch getinte opmerkingen. Maar de moderatie grijpt niet in dus ook zij mogen blijven.
Negeren is dan mijn enige manier in dit forum. Wat overigens al lang het oorspronkelijke doel van een consumentenforum heeft verkwanseld. En dat vind ik jammer maar niet meer dan dat.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind Kaag een zwak politicus, ik ben geen aanhanger van de PVv of FVD. Ik ben ook blij dat Kuipers weg is, die zwetste me te veel, Rutte ben ik ook blij dat die weg is.
Het is wel makkelijk allemaal, ze zeggen Nederland is te duur met zorg, veroudering enzo, we moeten maar met zelf regelen.
Ik zou toch wel eens in hun boekhouding wat dat betreft willen laten kijken in de staat.
Het geld gaat overal heen en fladdert in het rond.
We zullen wel zien wat het volgende kabinet er van bakt.

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
13 jul 2023 14:07
kuklos schreef:
13 jul 2023 14:04


Kaag zal nooit eens zeggen dat Nederland haar gewoon niet pruimt, zal nooit eens zeggen dat ze niet geschikt is gebleken, dat ze gefaald heeft. Ze zal nooit eens zeggen dat het aan haar ligt. En juist daarom wordt ze elke keer zo uitgekotst. Juist daarom is er kritiek op het noemen van de bedreigingen als reden voor stoppen.
Zou u dat zelf wel zeggen dan? Kritisch naar jezelf kijken is goed maar jezelf enorm afkraken zal niemand doen.
Ik zou vooraf al geen ministerspost hebben opgeëist die me niet past.
Ik zou hebben opgetreden bij het ge #MeToo van Van Drimmelen, of anders later hebben gezwegen als dergelijke zaken zich bij anderen voordeden.
Ik zou hebben opgetreden bij de "functie elders" affaire en bij de door D66 in omloop gebrachte drankroddel over Remkes en niet keer op keer het woord verbinding in de mond hebben genomen na die affaires, en ook niet hebben gezegd dat D66 niemand laat vallen na die affaires.
Techneut71 schreef:
13 jul 2023 14:10
Dat Nederland haar niet pruimt? U bedoelt dat de PVV en de FvD aanhangers haar niet pruimen. Dat zijn de partijen die de haat richting haar flink hebben aangewakkerd.
Het heeft natuurlijk niks te maken met haar eigen falen, met haar hautaine houding, met haar vraag "wie zijn toch die mensen" in die documentaire over haar die toevallig was gemaakt door de partner van Kajsa Ollongren, uitgebracht vlak voor de verkiezingen op de publieke omroep, gerund door Shula Rijxman die toevallig D66 fan was en daarna D66 wethouder in Amsterdam werd.
Het heeft ook niks te maken met de hierboven genoemde affaires.

De rest van Nederland, op een deel na, pruimt haar ook niet.

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
13 jul 2023 14:48
Ik zou toch wel eens in hun boekhouding wat dat betreft willen laten kijken in de staat.
Het geld gaat overal heen en fladdert in het rond.
Bingo. Kaag heeft dit onvoldoende gedaan. Doch, dat hebben haar voorgangers ook onvoldoende gedaan.
Als ik minister van financiën zou worden, als, dan zou ik als een controller elke cent gaan doorspitten, alle processen gaan doorspitten, en alles wat inefficiënt is aanpakken, of in elk geval willen aanpakken, en elke uitgave tegen het licht houden.

In 4 jaar lukt dit niet, helaas. En ook mijn eigen partij zou er pijn door lijden, want elke cent wordt tegen het licht gehouden, ook de centen die gaan naar zaken die zij willen.

En ja, ik weet dat wat ik hier schrijf makkelijker is gezegd dan gedaan. Maar het is wel nodig.

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat er in Nederland (en eigenlijk heel Europa) veel geld wordt verspild mag duidelijk zijn. Er wordt erg veel geld uitgegeven aan onzin.
Daarom zou het volgens mij goed zijn als de volgende premier en minister van financien een groot ondernemer is. Maar die zouden wel gek zijn omdat te doen. In het bedrijfsleven kunnen ze veel meer verdienen.
In Duitsland geeft de Bund von Steuerzahler jaarlijks een zwartboek uit van onnodige uitgaven. Het is echt schrikbarend hoeveel belastinggeld er gewoon verspild wordt. Ik zie geen enkele reden waarom dit in Nederland en Europe niet het geval zou zijn.

Voor wie geinteresseerd is in deze uitgave:

https://www.steuerzahler.de/fileadmin/u ... h_2022.pdf

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom nou weer een groot ondernemer en niet een zeer kundige controller of cfo voor de functie op financiën? Voor die laatste twee is het immers hun vakgebied.

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Omdat die nooit "voor hun eigen kop" hebben hoeven te werken. Als ze een fout maken is de enige consequentie dat ze weg gepromoveerd worden.
Als een ondernemer een fout maakt kost hem dat zelf geld.
Al die managers, controlers, adviseurs merken nooit enige consequentie van hun fouten.
Ik ben dus voorstander van een zakenkabinet met mensen uit de praktijk.

Plaats reactie