benjamin1979 schreef: ↑18 jul 2023 08:53
Ik heb een probleem met bol.com...
Ik had een retour aangevraagd voor een product van bol.com. Ik kreeg een retourlabel van hun, en ik had hier een screenshot van gemaakt.
Maar ik had ook iets verkocht op marktplaats, en van PostNL label ook een screenshot gemaakt.
Toen heb ik per ongeluk de retourlabel van bol.com laten zien bij mijn marktplaats artikel. Dus ik heb mijn marktplaats artikel opgestuurd naar bol.com
Ik kwam hier al snel achter, en heb bol.com hierover geinformeerd. Ik kreeg te horen dat ik het gewoon teruggestuurd zou krijgen.
Even later ontving ik een bevestiging van ontvangst etc.
Dat is de bevestiging dat er een pakket wat retour gekomen gescanned is, meer niet. De inhoud is dan niet niet gecontroleerd
Na twee weken had ik nog niks terug mogen ontvangen.
Dus ik weer contact opnemen met bol.com. Antwoord: Ze hebben nooit iets ontvangen!
Terwijl ik hun eigen retourlabel heb gebruikt, en een bevestiging heb ontvangen van ontvangst.
Dat komt omdat stap 2 (controle retour gekomen item) niet door de klantenservice (een callcenter waar U contact mee gehad hebt) wordt gedaan, maar door een veelal slecht betaalde magazijn medewerker. Die ziet dat er iets anders in de verpakking zit dan wat er in zou moeten zitten. En dan ik me zo maar voorstellen dat die denkt dit is nummer zoveel vandaag die met een nonsens retour item geld terug probeert te krijgen en dus de retour afgekeurd, artikel in de afvalbak en status retour is dan 'nog geen retour ontvangen'. En dat krijgt u vervolgens van de klantenservice te horen want die weten uiteraard niet wat er op de werkvloer gebeurd is.
Nu werd mij geadviseerd het maar uit te zoeken bij PostNL.
Het product van marktplaats heeft een waarde van 150 euro. Dus dat is niet iets om zomaar te laten zitten.
Met PostNL zult U ook niet verder komen, want zij hebben hun deel (het pakket afleveren bij Bol.com) goed uitgevoerd, alleen heeft U het verkeerde pakket meegegeven.
De waarde van het marktplaats artikel is leuk maar de medewerker van Bol.com weet dat natuurlijk niet en heeft ook geen tijd om dat allemaal uit te zoeken omdat er honderden pakketten retour komen die allemaal behandeld moeten worden
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!
Voortaan het juiste label voor het juiste pakket gebruiken.
U kunt de barcode ook afdrukken en op het pakket plakken zodat de juiste gescanned wordt.
En verder denk ik dat U het marktplaats artikel gezien het bovenstaande wel kunt afschrijven.
En misschien komt het goed en staat PostNL binnenkort aan de deur met Uw verkeerd verzonden pakket (alhoewel ik die kans uiterst laag in schat)