Hi allemaal,
Helaas zit mijn huurwoning aangesloten op blokverwarming van Eteck. Volgens de overeenkomst moet ik tekenen voor de afname van warmte, warm water en verkoeling. Voor het koelsysteem tekenen ze een vast bedrag van 25 euro per maand dat komt neer op 300 euro per jaar. Nu is het zo dat zij het koelsysteem alleen inschakelen wanneer het buiten 24u lang boven de 21 graden is geweest. Dit lijkt redelijk maar in de praktijk wordt het systeem zelden ingeschakeld omdat het snachts afkoelt in Nederland. Op het moment dat de buitentemperatuur wel is bereikt zijn er vaak stortingen waardoor er alsnog weken geen verkoeling mogelijk is. Mag ik afzien van de verkoeling service die zij mij aanbieden? Ik heb een vergelijkbare vraag voor de verwarming die zij aanbieden. Daar betaal ik bijna 90 euro per maand voor aan vaste kosten ook al staat mijn verwarming compleet uit. Moeten zij accepteren als ik alleen gebruik wil maken van heet water?
Eteck hoge vaste kosten
Re: Eteck hoge vaste kosten
Ga dit onderwerp aankaarten tijdens algemene ledenvergadering. Misschien is het systeem aan vervanging of groot onderhoud toe.
U kunt voor advies vragen over dit onderwerp stellen aan uw rechtsbijstandverzekering, www.eigenhuis.nl/diensten/juridisch-advies of www.juridischloket.nl te stellen.
U kunt voor advies vragen over dit onderwerp stellen aan uw rechtsbijstandverzekering, www.eigenhuis.nl/diensten/juridisch-advies of www.juridischloket.nl te stellen.
Welke algemene ledenvergadering? Vereniging Eigen Huis gaat niet over huurwoningen.
-
Consumentt
Collectieve warmte valt onder de warmtewet.
Eteck rekent ongeveer de maximale tarieven die daarin worden toegestaan.
Je zit er helaas aan vast.
Wat ook nog eens geldt is dat de warmtewet tarieven 1x per jaar worden vastgesteld en dat was de laatste keer op het hoogte punt van de energieprijzen.
Er is al tijden een nieuwe warmtewet in de maak maar Rob Jetten heeft het te druk met het klimaat, zodat deze wet steeds weer niet af komt.
Eteck rekent ongeveer de maximale tarieven die daarin worden toegestaan.
Je zit er helaas aan vast.
Wat ook nog eens geldt is dat de warmtewet tarieven 1x per jaar worden vastgesteld en dat was de laatste keer op het hoogte punt van de energieprijzen.
Er is al tijden een nieuwe warmtewet in de maak maar Rob Jetten heeft het te druk met het klimaat, zodat deze wet steeds weer niet af komt.
Valt collectieve verkoeling daar ook onder?