Ik heb het dus over die mail die je toegestuurd krijgt en waarbij je van alles uit moet halen om te lezen wat je al wist. Geef gewoon een kaartje mee, en inderdaad 2 dagen van tevoren die sms, dan ben je er ook. Dat kaartje is net zo snel uitgeschreven als dat die mail opgesteld en verstuurd wordt, misschien nog wel sneller. Maar ja, 'de vaart der volkeren', daar moet iedereen natuurlijk zonder na te denken in mee, en liefst gooien we er nog een paar onnodige en volstrekt overbodige scheppen boven op...Lowieze schreef: ↑09 aug 2023 16:08Daar is op zich niks mis mee, maar een sms is iets sneller en werkbesparend.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 15:50Dan krijg je 2 dagen van tevoren nog een sms waarin tijd, plaats en onderzoek nog even vrolijk gememoreerd worden. En wat is er mis met een kaartje met handgeschreven tijd en plaats?
DIGID app verplicht bij sommige overheden
-
Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden
Dit klinkt mij wel heel erg in de oren als "ja maar met de koets kom ik er ook"... Het is volstrekt helder hoe jij er over denkt en welke behoefte jij (niet) hebt, maar ik denk niet dat jouw behoefte maatgevend is.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 16:21Geef gewoon een kaartje mee, en inderdaad 2 dagen van tevoren die sms, dan ben je er ook. Dat kaartje is net zo snel uitgeschreven als dat die mail opgesteld en verstuurd wordt, misschien nog wel sneller. Maar ja, 'de vaart der volkeren', daar moet iedereen natuurlijk zonder na te denken in mee, en liefst gooien we er nog een paar onnodige en volstrekt overbodige scheppen boven op...
-
Maar ja, als het alternatief beroerder is dan die koets, waarom dan niet van die koets gebruik blijven maken?
Zoals ik al eerder schreef zit er in de mail, waarvoor je moet inloggen, vaak nog een bijlage met details omtrent het onderzoek of behandeling. Dat iemand hier dat al weet, zegt natuurlijk niks over de rest van de bevolking. Je kunt dan op je gemak alles nog eens nalezen.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 16:21Ik heb het dus over die mail die je toegestuurd krijgt en waarbij je van alles uit moet halen om te lezen wat je al wist. Geef gewoon een kaartje mee, en inderdaad 2 dagen van tevoren die sms, dan ben je er ook. Dat kaartje is net zo snel uitgeschreven als dat die mail opgesteld en verstuurd wordt, misschien nog wel sneller. Maar ja, 'de vaart der volkeren', daar moet iedereen natuurlijk zonder na te denken in mee, en liefst gooien we er nog een paar onnodige en volstrekt overbodige scheppen boven op...
Ik snap werkelijk uw aversie niet, het kost u een hoop negatieve energie en u kunt er niets aan veranderen. U kunt die energie beter stoppen in het gewoon te accepteren dat dingen veranderen.
De tijd van de postduif is ook al lang voorbij.
-
Nou dacht ik toch niet dat burgers onderling hun post via de postduif verstuurden... feitelijk dus een non-argument.
Dat is exact het punt: dat is voor het overgrote deel van de bevolking niet het geval. En daarom gebeurt het.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 16:27Maar ja, als het alternatief beroerder is dan die koets, waarom dan niet van die koets gebruik blijven maken?
Het gaat om post vanuit het ziekenhuis. Hoeveel kaartjes zouden per dag wel niet geschreven en verstuurd moeten worden, terwijl je in plaats daarvan in enkele minuten heel wat sms’jes/mailtjes kunt versturen. Besparing op papier, tijd, personeel.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 16:31Nou dacht ik toch niet dat burgers onderling hun post via de postduif verstuurden... feitelijk dus een non-argument.
Sterker nog, die kunnen volledig geautomatiseerd verstuurd worden en kosten behalve wat geld verder geen tijd.Lowieze schreef: ↑09 aug 2023 16:39Het gaat om post vanuit het ziekenhuis. Hoeveel kaartjes zouden per dag wel niet geschreven en verstuurd moeten worden, terwijl je in plaats daarvan in enkele minuten heel wat sms’jes kunt versturen. Besparing op papier, tijd, personeel.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 16:31Nou dacht ik toch niet dat burgers onderling hun post via de postduif verstuurden... feitelijk dus een non-argument.
Ik denk zelf dat die mail of sms helemaal automatisch gaan aan de hand van de agenda.
Natuurlijk, dat zal inderdaad grotendeels automatisch gaan. Soms krijg ik nog weleens een mailtje dat ze iets fout hebben gedaan en dan staat er een verbetering in.
-
Nee, het gaat om het moment dat je aan de balie staat om de afspraak te maken. Dan zeg je, als er naar gevraagd wordt, dat je geen behoefte hebt aan de mail, en sturen ze hem toch. Geef dan gewoon een kaartje mee, zoals zoveel anderen dat nog steeds doen. Of je die gegevens nou in de computer zet of op een kaartje, dat maakt geen fluit uit.Lowieze schreef: ↑09 aug 2023 16:39Het gaat om post vanuit het ziekenhuis. Hoeveel kaartjes zouden per dag wel niet geschreven en verstuurd moeten worden, terwijl je in plaats daarvan in enkele minuten heel wat sms’jes/mailtjes kunt versturen. Besparing op papier, tijd, personeel.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 16:31Nou dacht ik toch niet dat burgers onderling hun post via de postduif verstuurden... feitelijk dus een non-argument.
Komt omdat dat mailtje volautomatisch verstuurd wordt. Dat uitzetten is een extra handeling.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 17:11Nee, het gaat om het moment dat je aan de balie staat om de afspraak te maken. Dan zeg je, als er naar gevraagd wordt, dat je geen behoefte hebt aan de mail, en sturen ze hem toch.
Natuurlijk maakt dat wél uit. De afspraak moet hoe dan ook in de computer gezet worden. Die email komt vanzelf, die kost geen seconde tijd. Het schrijven van kaartjes kost echter wel extra tijd en geld.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 17:11Geef dan gewoon een kaartje mee, zoals zoveel anderen dat nog steeds doen. Of je die gegevens nou in de computer zet of op een kaartje, dat maakt geen fluit uit.
-
Volgens mij moet er op een knop gedrukt worden om dat mailtje te versturen.Moneyman schreef: ↑09 aug 2023 17:15Komt omdat dat mailtje volautomatisch verstuurd wordt. Dat uitzetten is een extra handeling.witte angora schreef: ↑09 aug 2023 17:11Nee, het gaat om het moment dat je aan de balie staat om de afspraak te maken. Dan zeg je, als er naar gevraagd wordt, dat je geen behoefte hebt aan de mail, en sturen ze hem toch.
We kunnen er lang of kort over discussiëren, ga er maar vanuit dat we niet terug in de tijd gaan. Dus wen er maar aan.
-
Ik werk nog iedere dag ' ouderwets ' met een zakagenda, vrouwen hebben een handtas waar die agenda in zit.
Ben ik bij de tandarts-de fysiotherapeut-de pedicure etc geweest dan wordt er in overleg met mij een vervolgafspraak gemaakt, die ik ter plekke in mijn agenda noteer.
Toch krijg ik tóch weer of een herinnering mail óf een herinnering sms. Niet nodig!
Voor een man is één telefoon op zak genoeg .
Ben ik bij de tandarts-de fysiotherapeut-de pedicure etc geweest dan wordt er in overleg met mij een vervolgafspraak gemaakt, die ik ter plekke in mijn agenda noteer.
Toch krijg ik tóch weer of een herinnering mail óf een herinnering sms. Niet nodig!
Default setting is bij dit soort applicaties dat bij het opslaan van de afspraak de bevestiging direct gemaild wordt. Geen extra klik duswitte angora schreef: ↑09 aug 2023 17:18Volgens mij moet er op een knop gedrukt worden om dat mailtje te versturen.
-
Weet jij dan welke applicatie de zorgverlener gebruikt waar ik de afspraak heb?
Daarom schrijf ik "dit soort applicaties"witte angora schreef: ↑09 aug 2023 17:36Weet jij dan welke applicatie de zorgverlener gebruikt waar ik de afspraak heb?
Is ook nogal logisch: alle overbodige handelingen worden zoveel mogelijk beperkt. iedere klik kost geld, zo simpel is het. Er zitten dus zo min mogelijk onnodige kliks in deze applicaties.
Ze gaan geen onderscheid maken bij het versturen van een herinnering. Ze sturen die juist omdat veel mensen nogal makkelijk zijn met het niet op komen dagen zonder bericht van afmelding. In die tijd had iemand anders ingepland kunnen worden.moederslink schreef: ↑09 aug 2023 17:30Ik werk nog iedere dag ' ouderwets ' met een zakagenda, vrouwen hebben een handtas waar die agenda in zit.
Zelfs van de kapper krijg ik een herinnering.
-
Jouw feestje - laat ik er nou bij zijn geweest toen die afspraak werd gemaakt en de baliemedewerkende m/v/o op de knop drukte...Moneyman schreef: ↑09 aug 2023 17:39Daarom schrijf ik "dit soort applicaties"witte angora schreef: ↑09 aug 2023 17:36Weet jij dan welke applicatie de zorgverlener gebruikt waar ik de afspraak heb?
Is ook nogal logisch: alle overbodige handelingen worden zoveel mogelijk beperkt. iedere klik kost geld, zo simpel is het. Er zitten dus zo min mogelijk onnodige kliks in deze applicaties.