Geleverd autostuur anders dan in advertentie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kvh1988

Geleverd autostuur anders dan in advertentie

Ongelezen bericht door Kvh1988 »

Vorige week heb ik een gebruikt stuur gekocht voor mijn hobby auto bij Proxy parts (onderdelenlijn.nl)
Dit was een duur stuur van een special edition auto.
Op de foto van de advertentie staat het stuur afgebeeld met de airbag en 2 gele stickers.
In de advertentie staat bij bijzonderheden: met airbag GTI.
Toen ik het stuur binnen kreeg zat er helaas geen airbag bij, toen ik het sloopbedrijf een mailtje stuurde waarom als er geen airbag bij zit, terwijl dit wel in de advertentie staat kreeg ik als antwoord: Artikel welke u besteld heeft is een stuurwiel
De airbag is altijd apart zoals u ook aan de stikkers kunt zien.
Ik vroeg mij af of ik hier wat mee kan of dat ik het maar gewoon moet slikken, het is een behoorlijk duur stuurtje van bijna 300 euro.
Uiteraard kan onderdelenlijn hier niks aan doen, zij hosten alleen de advertentie.

Seinhuis

Re: Geleverd autostuur anders dan in advertentie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat in de advertentie staat moet nagekomen worden. U kunt zeggen dat het artikel non comfort is, u hebt dan recht op een gratis oplossing.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Tekst lijkt mij helder dus gekocht met airbag.
Echter airbag mag je sowieso niet vervoeren met de post (explosief) dus dat is wel vreemd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Stuurwiel wordt inderdaad normaliter zonder airbag verzonden. Maar als u de airbag expliciet is beloofd, zullen ze moeten leveren.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat ze de airbag ook niet erbij kunnen verkopen. Met airbag, betekent gewoon dat dit stuur niet beschadigd is geraakt door het activeren van de airbag, denk ik.

Edit: nu ik eens op de site heb gekeken, weet ik wat er bedoeld wordt. Het gaat in dit geval om een stuurwiel dat uit een auto met airbag komt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Dit is koop op afstand, sowieso kun je terugsturen

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Even op proxy gekeken en ik zie dat bijv de Penders veel golf onderdelen aanbiedt. Daar staat bij een golf iv stuurwiel het volgende "r32 compleet met airbag". Geen idee wat er geleverd gaat worden (als er al een airbag bij zit dan is enkel afhalen iets wat er minimaal bij moet staan) echter komt het tot een discussie met dat bedrijf dan wens ik je veel succes (er is al oneindig veel over dit bedrijf en ook op dit forum gezegd)

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De foto's tonen een totaalplaatje voor wat betreft het stuurwiel maar u koopt voor die 300 euro enkel het stuurwiel zonder bijbehorende airbag mede omdat een airbag niet met reguliere verzenders verzonden mogen worden omdat die een ontstekingsmechanisme bevat die oncontroleerbaar af zou kunnen gaan.
Ik snap eigenlijk niet wat uw probleem is want u kunt de airbag van uw oude stuurwiel demonteren en op het nieuw gekochte stuurwiel plaatsen want aan de foto's te zien zijn zowel het stuurwiel als ook de airbag die al in bezit heeft passend.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Veldt01 schreef:
16 aug 2023 14:33
Even op proxy gekeken en ik zie dat bijv de Penders veel golf onderdelen aanbiedt. Daar staat bij een golf iv stuurwiel het volgende "r32 compleet met airbag". Geen idee wat er geleverd gaat worden (als er al een airbag bij zit dan is enkel afhalen iets wat er minimaal bij moet staan) echter komt het tot een discussie met dat bedrijf dan wens ik je veel succes (er is al oneindig veel over dit bedrijf en ook op dit forum gezegd)
Ik koop ook wel eens auto onderdelen, maar dat een airbag niet per post verstuurd mag worden is nieuw voor mij. Want ik heb nog nooit een airbag gekocht. Dat er niet "alleen afhalen" bij staat zou bij mij en waarschijnlijk ook bij veel andere niet-professionele klanten dus geen belletje doen rinkelen.

Door de tekst die gebruikt wordt, mag de klant er vanuit gaan dat er óók een airbag geleverd wordt. Op dit moment is de levering non-conform en heeft TS dus recht op levering van de ontbrekende onderdelen.

Plaats reactie