Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Ik ben ook erg benieuwd. Zelfde probleem en het gaat om een substantieel bedrag.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Ik kreeg half maart de jaarrekening van MijnDomein. We kregen ruim 1800 euro terug. Dat zou binnen 10 werkdagen op onze rekening staan, stond op de jaarrekening. Maar begin april stond er nog niks op en eind april heb ik de eerste mail gestuurd. Daarop kwam in z'n geheel geen reactie, dus ruim een week later weer een mail gestuurd. Inmiddels had ik dit topic gelezen en gezien dat mensen maandbedragen begonnen te storneren. Ik heb gemeld dat ik dat online had gelezen dat er meer mensen klachten hadden en hoopte dat storneren niet nodig was.
En warempel kreeg ik vandaag een reactie op de mail dat storneren niet nodig was en dat ze het volgende week maandag overboeken op mijn rekening. Het staat er echter al op, dus ik ben helemaal blij. Ik denk wel dat we gaan overstappen binnenkort, want dit wil ik niet nog een keer.
En warempel kreeg ik vandaag een reactie op de mail dat storneren niet nodig was en dat ze het volgende week maandag overboeken op mijn rekening. Het staat er echter al op, dus ik ben helemaal blij. Ik denk wel dat we gaan overstappen binnenkort, want dit wil ik niet nog een keer.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Mijn eindafrekening had er ook al lang moeten zijn, laat staan de terugbetaling van bijna € 1000,-
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Ik begrijp niet dat mensen zo onnodig veel voorschot betalen tegenwoordig.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Energie Hem verzaakt jaarafrekening terug te betalen.
Na veels te veel hebben betaald, een jaarafrekening ontvangen van energiebedrijf Hem.
Wij krijgen een aanzienlijk (!) bedrag terug. Fijn, maar helaas na meerdere malen contact krijgen wij het geld maar niet op onze rekening!
Wachttijden zijn minimaal een uur voordat je iemand aan de lijn krijgt (bellen op verschillende tijden, maar wachttijd blijft minimaal een uur) en als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt zijn ze kortaf, afwimpelend en ronduit onbeschoft.
Elke keer verzinnen ze nieuwe excuses en nu is het zelfs zo, dat zodra ik eindelijk nummer 1 in de wachtrij ben, ze mij erop gooien!!! Niet 1x gebeurd maar inmiddels 4x en bel inmiddels met een ander nummer. Bij dit nummer hebben ze al gewaarschuwd dat ik niet meer moet bellen!
Het is míj́n geld!!!
De maandelijkse betalingen gaan wel vlotjes, maar terug betalen ‘ho maar!’
Ik voel me besodemieterd en ben bang dat ik mijn geld nooit ga krijgen!
Krijg op geen enkele andere manier contact met Hem, alleen maar telefonisch.
Klantenservice is zeer onvriendelijk!
Hoe krijg ik mijn geld?
Na veels te veel hebben betaald, een jaarafrekening ontvangen van energiebedrijf Hem.
Wij krijgen een aanzienlijk (!) bedrag terug. Fijn, maar helaas na meerdere malen contact krijgen wij het geld maar niet op onze rekening!
Wachttijden zijn minimaal een uur voordat je iemand aan de lijn krijgt (bellen op verschillende tijden, maar wachttijd blijft minimaal een uur) en als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt zijn ze kortaf, afwimpelend en ronduit onbeschoft.
Elke keer verzinnen ze nieuwe excuses en nu is het zelfs zo, dat zodra ik eindelijk nummer 1 in de wachtrij ben, ze mij erop gooien!!! Niet 1x gebeurd maar inmiddels 4x en bel inmiddels met een ander nummer. Bij dit nummer hebben ze al gewaarschuwd dat ik niet meer moet bellen!
Het is míj́n geld!!!
De maandelijkse betalingen gaan wel vlotjes, maar terug betalen ‘ho maar!’
Ik voel me besodemieterd en ben bang dat ik mijn geld nooit ga krijgen!
Krijg op geen enkele andere manier contact met Hem, alleen maar telefonisch.
Klantenservice is zeer onvriendelijk!
Hoe krijg ik mijn geld?
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Het staat hier al eerder uitgelegd wat u moet doen en laten om reeds betaalde termijnen te storneren.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Als u contact opneemt met dit soort slecht betalende energiemaatschappijen doe dit altijd schriftelijk. Het voorkomt ellenlange wachttijden en veel stress door telefoons die er opgegooid worden en allerlei smoezen van onvriendelijke klantmedewerkers.
Voordeel is dat u uzelf op deze manier altijd van bewijsmateriaal voorziet.
Eigenlijk is het sturen van een email al voldoende. Het sturen van herhalende emails, om de zaak wat extra onder druk te zetten, is op deze manier ook heel makkelijk.
Verstuurd u uw email met MS Outlook dan heeft u twee handige en belangrijke opties. In de extra opties bij het schrijven van de email heeft u de mogelijkheden om:
1) stuur een ontvangstbevestiging, en
2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.
Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Voordeel is dat u uzelf op deze manier altijd van bewijsmateriaal voorziet.
Eigenlijk is het sturen van een email al voldoende. Het sturen van herhalende emails, om de zaak wat extra onder druk te zetten, is op deze manier ook heel makkelijk.
Verstuurd u uw email met MS Outlook dan heeft u twee handige en belangrijke opties. In de extra opties bij het schrijven van de email heeft u de mogelijkheden om:
1) stuur een ontvangstbevestiging, en
2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.
Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Prima tip, maar je conclusie is te stellig. De leesbevestiging geeft ondanks z’n naam niet aan dat het bericht is gelezen, maar slechts dat het is geopend.BreejKC schreef: ↑11 sep 2023 17:32Verstuurd u uw email met MS Outlook dan heeft u twee handige en belangrijke opties. In de extra opties bij het schrijven van de email heeft u de mogelijkheden om:
1) stuur een ontvangstbevestiging, en
2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.
Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Bedankt en bedankt, maar even terugmelden hoe het nou afgelopen is, is dan weer te veel moeite, jammer weer !
Niet alleen voor de hulp biedende maar ook voor andere slachtoffers....
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Na ontvangst leesbevestiging kun je aantonen dat je bericht ontvangen is, en daar draait het om in de ontvangsttheorie.Moneyman schreef: ↑11 sep 2023 22:16Prima tip, maar je conclusie is te stellig. De leesbevestiging geeft ondanks z’n naam niet aan dat het bericht is gelezen, maar slechts dat het is geopend.BreejKC schreef: ↑11 sep 2023 17:32....
2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.
Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Ik schreef bewust niets over wel of niet ontvangen, maar juist iets over wel of niet gelezen.16again schreef: ↑12 sep 2023 13:59Na ontvangst leesbevestiging kun je aantonen dat je bericht ontvangen is, en daar draait het om in de ontvangsttheorie.Moneyman schreef: ↑11 sep 2023 22:16Prima tip, maar je conclusie is te stellig. De leesbevestiging geeft ondanks z’n naam niet aan dat het bericht is gelezen, maar slechts dat het is geopend.BreejKC schreef: ↑11 sep 2023 17:32....2) stuur een leesbevestiging,
aan te vinken.
Ontvangt geadresseerde de email dan ontvangt u in uw email een ontvangstbevestiging. Leest geadresseerde de email dan ontvangt u een leesbevestiging van uw bericht.
Die bevestigingsmails zijn belangrijk bewijsmateriaal waarmee de ontvanger nooit kan beweren dat hij de emails nooit ontvangen of gelezen heeft.
Overigens is het ook geen uitgemaakte zaak dat een in de mailbox aangekomen email te gelden heeft als "ontvangen" in de zin van de ontvangsttheorie.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Hmm ... interessant.... dan geldt ook voor aangetekende brieven dat die slechts ontvangen zijn, maar eventueel niet gelezen.
De volgende vraag is dan: geldt dan de opzegging van contracten niet? Zo kom je nooit ergens vanaf, als het bewijs van ontvangst geen bewijskracht heeft.
De volgende vraag is dan: geldt dan de opzegging van contracten niet? Zo kom je nooit ergens vanaf, als het bewijs van ontvangst geen bewijskracht heeft.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
En waarom niet?
De ontvangsttheorie volgt uit artikel 3:37 lid 3 BW en bepaalt dat documenten en verklaringen pas geldig zijn op het moment dat de geadresseerde die heeft ontvangen. De verzender dient de ontvangst te kunnen aantonen. Dat aantonen is onder meer mogelijk in geval van aangetekende verzending, of als een e-mail wordt verzonden met de optie 'bewijs van ontvangst'.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Als je quote, zet er dan even de verplichte bronvermelding bij.PGros schreef: ↑12 sep 2023 16:35En waarom niet?De ontvangsttheorie volgt uit artikel 3:37 lid 3 BW en bepaalt dat documenten en verklaringen pas geldig zijn op het moment dat de geadresseerde die heeft ontvangen. De verzender dient de ontvangst te kunnen aantonen. Dat aantonen is onder meer mogelijk in geval van aangetekende verzending, of als een e-mail wordt verzonden met de optie 'bewijs van ontvangst'.
Ik ga die discussie ook niet overdoen, hebben we in dit topic al uitgebreid genoeg gedaan. Daar heb ik ook een hoop jurisprudentie gedeeld.
Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie
Dinsdag heb ik met ze gebeld en gevraagd naar de jaarrekening. Ze zouden er direkt aan gaan werken. En inderdaad: vandaag (donderdag) de jaarrekening gekregen. Ze gaan het verrekenen in de factuur van september. Ik ben benieuwd wanneer het teveel betaalde overgemaakt wordt.