Zo is dat, opleiding heeft niet zoveel met intelligentie te maken.witte angora schreef: ↑10 sep 2023 19:14Helaas. Ik ken intelligente mensen (HBO-niveau) die alleen maar zelf aan het woord zijn en denken dat hun conclusies correct en uitvoerbaar zijn.
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
-
Of ze altijd luisteren is inderdaad de vraag,maar de kans is wel iets groter dunkt me.
Lady1234
vindt dit leuk
-
En wat te denken van de schippers, de bierbrouwers en de notabelen?
scontra
, Jablan
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Waarom is het hebben van een mening een voorrecht voor 'oorspronkelijke' Hollanders? Zelfs 4e generatie nakomelingen van gastarbeiders (en die zijn door oorspronkelijke 'Ollanders hierheen gehaald) krijgen dit om de oren.witte angora schreef: ↑06 sep 2023 22:02Ik heb je al vaker gezegd: als je het hier zo slecht hebt, ga dan naar waar het beter is. Naar waar je vandaan komt bijvoorbeeld.
Merkwaardig dat in die klimaatplannen ook nieuwe kerncentrales voor de energielevering zijn opgenomen en daar ben jij voor.Nijogeth schreef: ↑06 sep 2023 22:57[...] maar als je nu kijkt zie je toch niet echt dingen die er positief uitzien in de toekomst. We gaan economisch er gigantisch op achteruit zoals het er nu naar uitziet. Klimaatplannen lopen vrijwel alles in de weg, waardoor we uiteindelijk in gaan leveren op onze welvaart.
Als we nu eens asielzoekers niet voorrang geven en veel minder gratis dingen/geld geven, dan komen een groot deel ook niet meer hier heen. Kijk maar naar landen waar er weinig zijn. Ze slaan Saoedi Arabië allemaal over op de weg hierheen, terwijl het daar voor de inwoners prima geregeld is qua onderwijs, zorg en inkomsten.
Focus op asielzoekers is onterecht, de meeste migranten komen uit de EU. Saoedi Arabië is geen land waar je als oorlogsvluchteling heen zou willen - openbare executies en volgens HRW worden aan de grens vluchtelingen neergeschoten. Kijk je naar de grote migratiestromen van de afgelopen tien jaar, dan zijn er twee redenen om aan de wandel te gaan: oorlog/repressie en klimaat. De hoofdreden voor Afrikanen om naar Europa te willen, is het gebrek aan perspectief in eigen land. Officieel heet dat economische vluchteling, in werkelijkheid komen ze vooral uit landen waar de woestijn oprukt en die oprukkende woestijn is een gevolg van een veranderend klimaat.
Het nareizen van familie heeft alles met slechte integratie te maken. Hoe ging dat met de tweede golf gastarbeiders? Afkomstig uit een arme regio in Marokko of Turkije, hier geen taalles krijgen en daardoor buiten de maatschappij blijven. Dan is het vrij logisch, dat een partner in de geboorteregio wordt gezocht. Blijkbaar wil Nederland niets leren uit het eigen verleden.witte angora schreef: ↑06 sep 2023 23:03Het probleem is, blijkens zeer recent onderzoek, even vertaald in mijn eigen woorden, dat er hier al zoveel zijn. Wat er hier komt is in de regel voor een groot deel familie. Dat schijnt de aanzuigende werking te zijn.
Terug kan niet, iets met oorlogen en zo, die de familie (breed) over meer dan een dozijn landen heeft verspreid.Lady1234 schreef: ↑06 sep 2023 23:15Maar waarom is Jablan dan niet in het land van zijn echtgenoot getrouwd, als het daar zoveel beter geregeld is? En misschien was zijn asielaanvraag en verblijfsvergunning daar in dat land met de kortste keren geregeld. Om over subsidies maar niet te spreken.
Dan is er een kind dat met zijn ouders de grootste problemen heeft ivm zijn geaardheid en dan wordt er blijkbaar verwacht dat dat zo opgelost is.
Het kind heeft een volledig witte Nederlandse achtergrond en ziet de toekomst weer buiten Nederland.
Er zijn slechtere kabinetten geweest, onder andere de gedoogconstructie pvv-vvd-cda.J. Deltoer schreef: ↑07 sep 2023 09:45De combinatie Kaag/Rutte is het meeste funeste wat dit land ooit gekend heeft.
Aardig geformuleerd. Alleen speelt hetzelfde in meer Europese landen. Zelf zie ik twee oorzaken. Als eerste de vergrijzing, waar onvoldoende op is geanticipeerd. De tweede is het onderwijs. Dat is in de jaren zeventig-tachtig van de vorige eeuw gedemocratiseerd en genivelleerd. De generatie, die het nu zou moeten doen, kan het niet, omdat essentiële vaardigheden ontbreken. In Nederland gaat het om de generatie met een 6-vakken-vwo-diploma. Dat is een te smalle basis voor goed bestuur.
Zeer korte carrière https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ur-weer-op
Vind dit wel een interessante juridische kwestie https://nieuwspaal.nl/mijn-baby-kotst-over-mij-heen/
Dat kind is hartstikke nonconform. Vervangen of geld terug!!!ZeerPrivé schreef: ↑12 sep 2023 12:22Vind dit wel een interessante juridische kwestie https://nieuwspaal.nl/mijn-baby-kotst-over-mij-heen/
ZeerPrivé
vindt dit leuk
-
- Contacteer:
Gevalletje garantie tot aan uiteinde baarmoederMoneyman schreef: ↑12 sep 2023 12:33Dat kind is hartstikke nonconform. Vervangen of geld terug!!!ZeerPrivé schreef: ↑12 sep 2023 12:22Vind dit wel een interessante juridische kwestie https://nieuwspaal.nl/mijn-baby-kotst-over-mij-heen/
No way. Ik zou de leverancier aansprakelijk stellen.
-
Rob Jetten op 1 bij de partij van meneer wolters en Jan Paternotte op 2.
Vrouwen op totaal onverkiesbare plaatsen bij d66.
juliomariner
vindt dit leuk
zoveelste stemmingmakerij en fake nieuws van JD..J. Deltoer schreef: ↑12 sep 2023 13:41Rob Jetten op 1 bij de partij van meneer wolters en Jan Paternotte op 2.
Maar er kan natuurlijk nooit genoeg gecanceld worden. Allemaal niet woke genoeg.
-
Nou hij heeft misschien wel gelijk want de eerste vrouw op 3. Is hopelijk een onverkiesbare plaats.
J. Deltoer
, riddert
, Moneyman
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Waarom fake news?angel1978 schreef: ↑12 sep 2023 13:55zoveelste stemmingmakerij en fake nieuws van JD..J. Deltoer schreef: ↑12 sep 2023 13:41Rob Jetten op 1 bij de partij van meneer wolters en Jan Paternotte op 2.
Maar er kan natuurlijk nooit genoeg gecanceld worden. Allemaal niet woke genoeg.
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
Heb zin om een nutteloos onzintopic te openen. Iemand een idee voor een onderwerp? Ik verveel me namelijk.
moederslink
vindt dit leuk
-
Vandaag pindakaas gekocht :
zonder nootjes was in de aanbieding - mét nootjes niet .
Altijd hetzelfde gedonder - die mét nootjes is bijna nooit in de aanbieding.
Misschien als je een Blender hebt kun je het zelf maken. Ik weet niet wat je dan kwijt bent.
https://www.anniepannie.nl/zelfgemaakte-pindakaas/
https://www.anniepannie.nl/zelfgemaakte-pindakaas/
Stamp een paar nootjes fijn, en meng het er doorheen.
Niet zo moeilijk.
Niet zo moeilijk.
-
witte angora schreef: ↑12 sep 2023 21:45Heb zin om een nutteloos onzintopic te openen. Iemand een idee voor een onderwerp? Ik verveel me namelijk.
Haha ---een verveelde reactie van mij op de post van WA .moederslink schreef: ↑12 sep 2023 22:09Vandaag pindakaas gekocht :
Boeiiie !!!
witte angora
en Moneyman
vinden dit leuk
-
Nou... ik vind pindakaas met nootjes anders helemaal niks. Die kleine stukje blijven altijd tussen mijn kiezen steken, en de pot is zoveel sneller leeg...
Ben eens aan het kijken of 'verse' pindakaas haalbaar is, hier in Utrecht is een winkel die het zelf maakt of zo. Wel een stuk duurder, maar de eigenaar brandt het allemaal zelf en zo. Of het beter is dan die van de Lidl? Geen idee. Die van de Lidl, de nieuwe, vind ik niet echt lekker. Te weinig smaak en toch wat te vet.
Ben eens aan het kijken of 'verse' pindakaas haalbaar is, hier in Utrecht is een winkel die het zelf maakt of zo. Wel een stuk duurder, maar de eigenaar brandt het allemaal zelf en zo. Of het beter is dan die van de Lidl? Geen idee. Die van de Lidl, de nieuwe, vind ik niet echt lekker. Te weinig smaak en toch wat te vet.