Pakket bezorgd maar open gemaakt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Martijne1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2023 19:46

Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Martijne1971 »

Onlangs heeft mijn zoon werkschoenen online besteld bij Rona Shoes. Het duurde lang voor ze bezorgd werden (nu weten we waarom 😒, blijkt dropshipping te zijn). Op een gegeven moment kwam ik thuis en bleek GLS geweest te zijn. Het pakket lag op de galerij voor mijn deur. Dichterbij gekomen bleek het pakket open te zijn. En toen ik het oppakte was het leeg! 😱 Uiteraard zijn we direct verhaal gaan halen. Ik bij GLS, mijn zoon bij de afzender. Op dit moment zitten we in een impasse. Gls wijst naar de afzender, afzender wijst naar Gls. Gls zegt het af gegeven te hebben bij de buren. Wij kwamen echter 5 min na elkaar thuis. Er is ook getekend, door een persoon die wij beiden niet kennen. Het gaat om best wat geld (89 euro). Wat kunnen we nog doen?

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door juliomariner »

U moet bij de verkoper zijn. U heeft niets te maken mrt GLS.

peter17111962
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door peter17111962 »

U heeft daar niet voor getekend en dus heeft U niets ontvangen.
Verzender heeft een probleem. Niet U

NeoDutchio
Berichten: 12384
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, recht hebben en recht krijgen. De verkoper beweert in Engeland te zitten en gezien de opmaak van deze site zal het inderdaad een dropshipper zijn. Probeer dan maar eens het recht te halen.
Een dure en wijze les om niet zomaar ergens te gaan kopen.

Martijne1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2023 19:46

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Martijne1971 »

Het is idd wat Neo zegt. Recht hebben is één, recht krijgen is de ander. Rona en GLS wijzen naar elkaar. In hun eigen voorwaarden staat het ook nog. Als pakketje is afgeleverd kun je fluiten naar je centen. Idd dure fout. Gebeurt niet nog een keer. Uiteraard is het pakket niet bij ons afgeleverd, in letterlijke zin.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe heb je betaald? Als dat per creditcard of Paypal is, kan je het geld nog terughalen. Als je Ideal hebt gebruikt of zelf een overboeking hebt gedaan, kan dat niet.

Die voorwaarden in de screenshot zijn juridisch niet geldig, maar daar koop je weinig voor.

Kokka1
Berichten: 414
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Kokka1 »

NeoDutchio schreef:
22 sep 2023 10:35
Tja, recht hebben en recht krijgen. De verkoper beweert in Engeland te zitten en gezien de opmaak van deze site zal het inderdaad een dropshipper zijn. Probeer dan maar eens het recht te halen.
Een dure en wijze les om niet zomaar ergens te gaan kopen.
in tegenstelling tot veel andere dropshippers kan je bij Rona je pakketje retour sturen naar liverpool en niet naar China.
ik vraag me wel af waarom je een veiligheidsschoen zou bestellen waar helemaal niet bij staat aan welke veiligheidsklasse de schoen voldoet.
echt super goedkoop zijn ze ook niet namelijk

Martijne1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2023 19:46

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Martijne1971 »

Kokka1 schreef:
23 sep 2023 11:38
NeoDutchio schreef:
22 sep 2023 10:35
Tja, recht hebben en recht krijgen. De verkoper beweert in Engeland te zitten en gezien de opmaak van deze site zal het inderdaad een dropshipper zijn. Probeer dan maar eens het recht te halen.
Een dure en wijze les om niet zomaar ergens te gaan kopen.
in tegenstelling tot veel andere dropshippers kan je bij Rona je pakketje retour sturen naar liverpool en niet naar China.
ik vraag me wel af waarom je een veiligheidsschoen zou bestellen waar helemaal niet bij staat aan welke veiligheidsklasse de schoen voldoet.
echt super goedkoop zijn ze ook niet namelijk
Dat vroeg ik me ook af. Maar heeft met het probleem op zich niks van doen uiteraard.

NeoDutchio
Berichten: 12384
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kokka1 schreef:
23 sep 2023 11:38
NeoDutchio schreef:
22 sep 2023 10:35
Tja, recht hebben en recht krijgen. De verkoper beweert in Engeland te zitten en gezien de opmaak van deze site zal het inderdaad een dropshipper zijn. Probeer dan maar eens het recht te halen.
Een dure en wijze les om niet zomaar ergens te gaan kopen.
in tegenstelling tot veel andere dropshippers kan je bij Rona je pakketje retour sturen naar liverpool en niet naar China.
ik vraag me wel af waarom je een veiligheidsschoen zou bestellen waar helemaal niet bij staat aan welke veiligheidsklasse de schoen voldoet.
echt super goedkoop zijn ze ook niet namelijk
Maar ja, het adres is een woonhuis. Wat zouden zij met al die retouren moeten?

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met PayPal, uw creditcard maatschappij of een vergelijkbare dienst indien u hiermee behaald hebt. U kunt een beroep doen op aflevering garantie. iDeal doet dit niet.

Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Misschien is het beste tip om de volgende keer bij een betrouwbare (stenen) winkel te kopen.


Lees www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd en www.consuwijzer.nl/online-winkelen/drop ... je-bestelt door.

rwolters
Berichten: 1635
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door rwolters »

NeoDutchio schreef:
23 sep 2023 11:46
Kokka1 schreef:
23 sep 2023 11:38
NeoDutchio schreef:
22 sep 2023 10:35
Tja, recht hebben en recht krijgen. De verkoper beweert in Engeland te zitten en gezien de opmaak van deze site zal het inderdaad een dropshipper zijn. Probeer dan maar eens het recht te halen.
Een dure en wijze les om niet zomaar ergens te gaan kopen.
in tegenstelling tot veel andere dropshippers kan je bij Rona je pakketje retour sturen naar liverpool en niet naar China.
ik vraag me wel af waarom je een veiligheidsschoen zou bestellen waar helemaal niet bij staat aan welke veiligheidsklasse de schoen voldoet.
echt super goedkoop zijn ze ook niet namelijk
Maar ja, het adres is een woonhuis. Wat zouden zij met al die retouren moeten?
Hangt ervan af hoeveel retour komt en hoe groot de "winkel" is. Niet iedere dropshipper heeft de duizenden bestellingen waarvan ze wellicht dromen.

Len123
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Len123 »

Als ik iets leuks zie op een voor mij onbekende site ga ik altijd eerst na of er in de bekende sites ook zoiets te vinden is. Meestal kom je dan wel bij Bol.com uit.
Kan ik het niet ergens anders vinden en besluit het wel te kopen dan betaal ik altijd met een credit card, doe ik sowieso altijd,
i.v.m. de verzekering en zo.
Want als het dan "fout" gaat kun je altijd je geld terug halen.
Visa betaald zonder morren terug en gaat dan op onderzoek uit.
Heb nog nooit een verzoek gehad om toch weer te betalen, is dus eigenlijk altijd "foute boel". De creditcard mij. lijdt geen verlies hoor, die haalt het gewoon weer terug bi de fraudeur.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Wie is de boosdoener: de verkoper; GLS; uw buren die met uw bestelling worden opgezadeld omdat u niet thuis bent ?
Deze ervaring met uw postpakket is uw probleem misschien leert u dat er in Nederland nog steeds fysieke schoenwinkels bestaan, dan hoeft u de verzender; de vervoerder of u buren niet met een schuin oog aan te kijken.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

En wat als ze de schoenen die je wilt, niet hebben in de omgeving?
Ik kom daar heel vaak tegen dat ze hetgene niet hebben in mijn omgeving wat ik wil hebben.

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat probleem heb ik ook. De meeste schoenenzaken hebben tot maat 46. Ik heb 48 dus ik koop altijd oline.

NeoDutchio
Berichten: 12384
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Len123 schreef:
27 sep 2023 10:24
Als ik iets leuks zie op een voor mij onbekende site ga ik altijd eerst na of er in de bekende sites ook zoiets te vinden is. Meestal kom je dan wel bij Bol.com uit.
Maar ook bij Bol is het oppassen. Ook daar zitten dropshipper tussen en regelmatig kloppen namen en adressen niet met de gegevens van de KVK. En vreemd genoeg mag dat van Bol.

Martijne1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2023 19:46

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Martijne1971 »

Inmiddels heeft GLS erkend dat het bij hen fout is gegaan. Daar waren klachten kompas en Trustpilot voor nodig. Daarmee heb ik echter mijn geld niet terug. Vandaag, op advies van gls, de mail aan Rona doorgestuurd. Hierin staat dat Rona een claim kan indienen en ons schadeloos kan stellen. Ik verwacht er niks meer van eerlijk gezegd.

Martijne1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2023 19:46

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Martijne1971 »

Jan Wijn schreef:
27 sep 2023 10:28
Wie is de boosdoener: de verkoper; GLS; uw buren die met uw bestelling worden opgezadeld omdat u niet thuis bent ?
Deze ervaring met uw postpakket is uw probleem misschien leert u dat er in Nederland nog steeds fysieke schoenwinkels bestaan, dan hoeft u de verzender; de vervoerder of u buren niet met een schuin oog aan te kijken.
Wat een bizarre reactie. Dus omdat gls zijn werk niet goed doet, ben ik de schuldige, want ik had maar in een fysieke winkel moeten kopen?! Je draait het een beetje om.

Klaas van Steen
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2023 10:43

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Klaas van Steen »

Wat een gezeik! Je kan de handtekening en ontvangstbewijs opvragen (of misschien wel zelf inzien via de tracking code), je kunt dan bewijzen dat jouw handtekening niet overeenkomt met die van het ontvangstbewijs (of iemand van het huishouden). En anders even rondkijken bij een van de buren of die cameras hebben hangen en wellicht iets hebben kunnen opnemen...

Martijne1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2023 19:46

Re: Pakket bezorgd maar open gemaakt

Ongelezen bericht door Martijne1971 »

Klaas van Steen schreef:
03 okt 2023 11:14
Wat een gezeik! Je kan de handtekening en ontvangstbewijs opvragen (of misschien wel zelf inzien via de tracking code), je kunt dan bewijzen dat jouw handtekening niet overeenkomt met die van het ontvangstbewijs (of iemand van het huishouden). En anders even rondkijken bij een van de buren of die cameras hebben hangen en wellicht iets hebben kunnen opnemen...
Inmiddels heeft gls sorry gezegd en toegezegd een claim van Rona te voldoen. Rona weigert een claim in te dienen. Blijven bij standpunt: is bezorgd, wij doen niks.

Laat het voor iedereen die dit leest een les zijn. Bestel er niet!

Plaats reactie