Ron5300 schreef: ↑04 okt 2023 15:33
Ik vraag me ook af of het cao al direct van toepassing is of pas na de proeftijd omdat u pas na het afmaken van de proeftijd in dienst gaat treden.
??????
Ik heb bij meerdere werkgevers een proeftijd gehad, en indiensttreding begint met de eerste werkdag.
Uw instelling verdient zeker geen schoonheidsprijs want u wil de werkgever uw regels opleggen en zo werkt dat niet in het bedrijfsleven.
Nee, TS wil dat de werkgever zich aan de CAO houdt. Daar is niks mis mee.
Daarbij telt de reden van ontslag binnen de proeftijd ook mee want die krijgt u op schrift mee en dient u bij de aanvraag van een ww uitkering ook in te dienen.
Ziekmelding tijdens proeftijd, wel afhankelijk van de aard, is geen reden om ww te weigeren.
Het recht op een ww uitkering vervalt echter wel als de werkgever gemotiveerd het verloop van de proeftijd op schrift stelt en behalve het weigeren van overwerken als dat nodig mocht zijn meldt u zich ook nog eens ziek en dat maakt dat u verwijtbaar in de proeftijd ontslagen wordt.
Nee, weigeren van overwerk buiten de CAO afspraken om en ziek melden zijn geen reden ww te weigeren. Zeker gezien het enorme verschil in overwerk dat verwacht wordt en is afgesproken in de CAO. Ziekmelding, ook hier hangt veel af van de reden van ziek zijn en de duur etc. Zo zwartwit als jij het stelt is niet terecht.