Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Alle wetten en regels zijn gebaseerd op vertrouwen in ons land. Maar zodra je de regering vraagt om openheid van zaken wordt alles zwart voor onze ogen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
26 okt 2023 11:51
Controle is goed maar er staan te weinig mensen aan het bed en teveel managementslagen. Als er nu een heel stel managers wegbezuinigd worden hoeft dit voor de kwaliteit van de zorg weinig verschil te maken lijkt me. Juist deze mensen verzinnen steeds weer nieuwe regeltjes (want ze moeten ook wat doen natuurlijk) maar veel contact met de werkvloer hebben deze niet volgens mij.
Tuurlijk zijn dit onderbuik gevoelens maar er moet toch maar eens gekeken worden of het niet met (veel) minder managementslagen kan.
Het aantal manager t.o.v. het aantal mensen aan het bed is niet zo groot. Misschien kan je 1 laag weghalen, en dan heb je het wel gehad. En zelfs als je meer lagen weghaald levert dat niet zo heel veel geld op. Ik denk dat qua zorg de hoeveelheid beschikbaar personeel eerder een probleem is dan het geld. En dat wordt met het jaar groter. Zeker nu Sint Pieter vrijwel geen mensen meer binnen wil laten.....

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
26 okt 2023 13:18
Het aantal manager t.o.v. het aantal mensen aan het bed is niet zo groot. Misschien kan je 1 laag weghalen, en dan heb je het wel gehad.
Dat is veel te algemeen geformuleerd, want het verschilt heel erg per situatie. In sommige instellingen lopen zo verschrikkelijk veel managers (en ingehuurde interrimmers en zzp-ers...) rond, dat je daar heel wat extra handen aan het bed van kunt betalen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
26 okt 2023 13:18
juliomariner schreef:
26 okt 2023 11:51
Controle is goed maar er staan te weinig mensen aan het bed en teveel managementslagen. Als er nu een heel stel managers wegbezuinigd worden hoeft dit voor de kwaliteit van de zorg weinig verschil te maken lijkt me. Juist deze mensen verzinnen steeds weer nieuwe regeltjes (want ze moeten ook wat doen natuurlijk) maar veel contact met de werkvloer hebben deze niet volgens mij.
Tuurlijk zijn dit onderbuik gevoelens maar er moet toch maar eens gekeken worden of het niet met (veel) minder managementslagen kan.
Het aantal manager t.o.v. het aantal mensen aan het bed is niet zo groot. Misschien kan je 1 laag weghalen, en dan heb je het wel gehad. En zelfs als je meer lagen weghaald levert dat niet zo heel veel geld op. Ik denk dat qua zorg de hoeveelheid beschikbaar personeel eerder een probleem is dan het geld. En dat wordt met het jaar groter. Zeker nu Sint Pieter vrijwel geen mensen meer binnen wil laten.....
Ik denk vooral de taken van dat beschikbare personeel. Aangezien alles tot op de minuut geregistreerd wordt, blijft er veel minder tijd over om echt werk te doen. Als je 30% van de tijd bezig bent met de administratie bijhouden, dan gaat er iets fout. Dit moet iedere dag in een paar minuten gedaan kunnen worden en de rest van de tijd moet de zorgtaak uitgevoerd kunnen worden.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
26 okt 2023 13:24
Dat is veel te algemeen geformuleerd, want het verschilt heel erg per situatie. In sommige instellingen lopen zo verschrikkelijk veel managers (en ingehuurde interrimmers en zzp-ers...) rond, dat je daar heel wat extra handen aan het bed van kunt betalen.
Dat zegt mijn onderbuik ook. Daarnaast zou er ook eens goed naar de PGB's gekeken moeten worden. Ik heb het idee dat deze soms aangevraagd worden (en gekregen) waarbij een familielid zorg zou verlenen die helemaal niet verleend wordt.

Trouwens wist niet dat Pieter al heiilig verklaard is.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Jawel. Hij heeft zelfs een plein in Rome en dat is geen eens een vast demonstratie-plein, meer een samen-tot-rust-komen-plein.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef haar eens ongelijk. 😀

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een soortgelijke uitspraak heb ik pas ook in Nederland langs zien komen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Vrij gebruikelijk daar in de mediterrane landen🫣.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus twee labbekakken van zoons. Inpakken en wegwezen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inpakken? In zo'n boodschappentrolley?

witte angora

Eerlijk gezegd dacht ik even dat het in 'de Speld' stond... Het is wel weer een dramaqueen hoor....

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Want het is natuurlijk heel normaal dat dit politici overkomt. :roll:

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad is dit niet normaal. Je kunt de ideeen van de man verwerpelijk vinden maar van politici blijf je af.
Er wordt nu heel lacherig over gedaan omdat deze man niet spoord maar als dit Timmermans, Klaver of Jetten was overkomen zou men over een aanslag spreken.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
27 okt 2023 02:41
Nou, inderdaad. Heeft niets met een dramaqueen te maken. We moeten dit nooit normaal gaan vinden, voor hetzelfde geld was het een mes of iets dergelijks geweest.

Lowieze

ZeerPrivé schreef:
27 okt 2023 08:00

Maar het WAS geen mes of iets dergelijks, het was een tik met een plu. Zou me niets verbazen dat dit voorval hem best wel goed uit komt zo richting verkiezingen.
Als dit Rutte was overkomen, ook al was het ‘maar’ een paraplu, dan had het hele land op zijn kop gestaan. Zo’n aanval is beangstigend, ook al heet je Baudet.

Lowieze

ZeerPrivé schreef:
27 okt 2023 08:09
Een tik van een plu is voor iedereen beangstigend, ook voor mij of mijn buurvrouw.
Precies, maar waarom daar dan ‘dramaqueen’ bij gehaald wordt?

witte angora

ZeerPrivé schreef:
27 okt 2023 08:00
Lowieze schreef:
27 okt 2023 07:54
kuklos schreef:
27 okt 2023 02:41
Nou, inderdaad. Heeft niets met een dramaqueen te maken. We moeten dit nooit normaal gaan vinden, voor hetzelfde geld was het een mes of iets dergelijks geweest.
Maar het WAS geen mes of iets dergelijks, het was een tik met een plu. Zou me niets verbazen dat dit voorval hem best wel goed uit komt zo richting verkiezingen.
Exact. Het is de manier waarop hij er mee om gaat. En die massale beveiliging waar die man zogenaamd doorheen drong? Waar is die dan allemaal gebleven? Het stelde allemaal niet zoveel voor. Die vent stond te wachten en greep gewoon zijn kans.

En dan nog: er zijn er zoveel die een tik te incasseren krijgen. Dan krijg je een tik, je bent even kwaad, en je gaat verder met je leven. Nee, meneer heeft een bult, en hij heeft pijn, en au au au... Heb je Pim Fortuyn indertijd horen klagen toen hij een 'taart' in zijn gezicht kreeg? Om wat te noemen?

Lowieze

witte angora schreef:
27 okt 2023 08:29
Exact. Het is de manier waarop hij er mee om gaat. En die massale beveiliging waar die man zogenaamd doorheen drong? Waar is die dan allemaal gebleven? Het stelde allemaal niet zoveel voor. Die vent stond te wachten en greep gewoon zijn kans.

En dan nog: er zijn er zoveel die een tik te incasseren krijgen. Dan krijg je een tik, je bent even kwaad, en je gaat verder met je leven. Nee, meneer heeft een bult, en hij heeft pijn, en au au au... Heb je Pim Fortuyn indertijd horen klagen toen hij een 'taart' in zijn gezicht kreeg? Om wat te noemen?
Echt een ongelooflijke en bagatelliserende reactie. Waar is het einde als we hier zo over denken?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tijdens de verkiezingen is altijd alles voor in beeld te zijn, mooie woorden enzo.
Misschien moeten we gekozen politici afrekenen voor hun daden ipv van hun woorden.
En als ze het te bont maken krijgen ze een fakkeltocht naar de uitgang 🤣😂🤣

Gesloten