Huiskamer
Re: Huiskamer
Alle wetten en regels zijn gebaseerd op vertrouwen in ons land. Maar zodra je de regering vraagt om openheid van zaken wordt alles zwart voor onze ogen.
Jablan
vindt dit leuk
Het aantal manager t.o.v. het aantal mensen aan het bed is niet zo groot. Misschien kan je 1 laag weghalen, en dan heb je het wel gehad. En zelfs als je meer lagen weghaald levert dat niet zo heel veel geld op. Ik denk dat qua zorg de hoeveelheid beschikbaar personeel eerder een probleem is dan het geld. En dat wordt met het jaar groter. Zeker nu Sint Pieter vrijwel geen mensen meer binnen wil laten.....juliomariner schreef: ↑26 okt 2023 11:51Controle is goed maar er staan te weinig mensen aan het bed en teveel managementslagen. Als er nu een heel stel managers wegbezuinigd worden hoeft dit voor de kwaliteit van de zorg weinig verschil te maken lijkt me. Juist deze mensen verzinnen steeds weer nieuwe regeltjes (want ze moeten ook wat doen natuurlijk) maar veel contact met de werkvloer hebben deze niet volgens mij.
Tuurlijk zijn dit onderbuik gevoelens maar er moet toch maar eens gekeken worden of het niet met (veel) minder managementslagen kan.
Dat is veel te algemeen geformuleerd, want het verschilt heel erg per situatie. In sommige instellingen lopen zo verschrikkelijk veel managers (en ingehuurde interrimmers en zzp-ers...) rond, dat je daar heel wat extra handen aan het bed van kunt betalen.
Ik denk vooral de taken van dat beschikbare personeel. Aangezien alles tot op de minuut geregistreerd wordt, blijft er veel minder tijd over om echt werk te doen. Als je 30% van de tijd bezig bent met de administratie bijhouden, dan gaat er iets fout. Dit moet iedere dag in een paar minuten gedaan kunnen worden en de rest van de tijd moet de zorgtaak uitgevoerd kunnen worden.rwolters schreef: ↑26 okt 2023 13:18Het aantal manager t.o.v. het aantal mensen aan het bed is niet zo groot. Misschien kan je 1 laag weghalen, en dan heb je het wel gehad. En zelfs als je meer lagen weghaald levert dat niet zo heel veel geld op. Ik denk dat qua zorg de hoeveelheid beschikbaar personeel eerder een probleem is dan het geld. En dat wordt met het jaar groter. Zeker nu Sint Pieter vrijwel geen mensen meer binnen wil laten.....juliomariner schreef: ↑26 okt 2023 11:51Controle is goed maar er staan te weinig mensen aan het bed en teveel managementslagen. Als er nu een heel stel managers wegbezuinigd worden hoeft dit voor de kwaliteit van de zorg weinig verschil te maken lijkt me. Juist deze mensen verzinnen steeds weer nieuwe regeltjes (want ze moeten ook wat doen natuurlijk) maar veel contact met de werkvloer hebben deze niet volgens mij.
Tuurlijk zijn dit onderbuik gevoelens maar er moet toch maar eens gekeken worden of het niet met (veel) minder managementslagen kan.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Dat zegt mijn onderbuik ook. Daarnaast zou er ook eens goed naar de PGB's gekeken moeten worden. Ik heb het idee dat deze soms aangevraagd worden (en gekregen) waarbij een familielid zorg zou verlenen die helemaal niet verleend wordt.
Trouwens wist niet dat Pieter al heiilig verklaard is.
Jawel. Hij heeft zelfs een plein in Rome en dat is geen eens een vast demonstratie-plein, meer een samen-tot-rust-komen-plein.
Geef haar eens ongelijk. 
Een soortgelijke uitspraak heb ik pas ook in Nederland langs zien komen.
-
Vrij gebruikelijk daar in de mediterrane landen
.
Dus twee labbekakken van zoons. Inpakken en wegwezen.
-
Inpakken? In zo'n boodschappentrolley?
-
Eerlijk gezegd dacht ik even dat het in 'de Speld' stond... Het is wel weer een dramaqueen hoor....
Want het is natuurlijk heel normaal dat dit politici overkomt. 

-
Inderdaad is dit niet normaal. Je kunt de ideeen van de man verwerpelijk vinden maar van politici blijf je af.
Er wordt nu heel lacherig over gedaan omdat deze man niet spoord maar als dit Timmermans, Klaver of Jetten was overkomen zou men over een aanslag spreken.
Er wordt nu heel lacherig over gedaan omdat deze man niet spoord maar als dit Timmermans, Klaver of Jetten was overkomen zou men over een aanslag spreken.
Lowieze
, moederslink
en kuklos
vinden dit leuk
moederslink
, kuklos
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Als dit Rutte was overkomen, ook al was het ‘maar’ een paraplu, dan had het hele land op zijn kop gestaan. Zo’n aanval is beangstigend, ook al heet je Baudet.
kuklos
vindt dit leuk
-
Exact. Het is de manier waarop hij er mee om gaat. En die massale beveiliging waar die man zogenaamd doorheen drong? Waar is die dan allemaal gebleven? Het stelde allemaal niet zoveel voor. Die vent stond te wachten en greep gewoon zijn kans.
En dan nog: er zijn er zoveel die een tik te incasseren krijgen. Dan krijg je een tik, je bent even kwaad, en je gaat verder met je leven. Nee, meneer heeft een bult, en hij heeft pijn, en au au au... Heb je Pim Fortuyn indertijd horen klagen toen hij een 'taart' in zijn gezicht kreeg? Om wat te noemen?
Echt een ongelooflijke en bagatelliserende reactie. Waar is het einde als we hier zo over denken?witte angora schreef: ↑27 okt 2023 08:29Exact. Het is de manier waarop hij er mee om gaat. En die massale beveiliging waar die man zogenaamd doorheen drong? Waar is die dan allemaal gebleven? Het stelde allemaal niet zoveel voor. Die vent stond te wachten en greep gewoon zijn kans.
En dan nog: er zijn er zoveel die een tik te incasseren krijgen. Dan krijg je een tik, je bent even kwaad, en je gaat verder met je leven. Nee, meneer heeft een bult, en hij heeft pijn, en au au au... Heb je Pim Fortuyn indertijd horen klagen toen hij een 'taart' in zijn gezicht kreeg? Om wat te noemen?
kuklos
vindt dit leuk
Tijdens de verkiezingen is altijd alles voor in beeld te zijn, mooie woorden enzo.
Misschien moeten we gekozen politici afrekenen voor hun daden ipv van hun woorden.
En als ze het te bont maken krijgen ze een fakkeltocht naar de uitgang

Misschien moeten we gekozen politici afrekenen voor hun daden ipv van hun woorden.
En als ze het te bont maken krijgen ze een fakkeltocht naar de uitgang
scharrelschipper
vindt dit leuk