In ons geval waren ze gewoon open en heb ik ze ook aan de lijn gehad. Maar ze wilden gewoon niet even dat ene telefoontje plegen.Moneyman schreef: ↑25 okt 2023 15:01Moet er op het moment suprême natuurlijk om te beginnen al iemand op kantoor aanwezig zijn om dat telefoontje te plegen. Grofweg 2/3e van de tijd is dat al niet het geval, dus daar kan je niet op vertrouwen.Dirkie schreef: ↑25 okt 2023 14:58Gewoon omdat dat nu juist het voordeel is van een reis boeken bij een reisorganisatie in plaats van het zelf te doen. Als ik (in mijn geval) zelf de vliegtickets geboekt had dan was mijn telefoontje voldoende geweest. Maar van wat ik toen begrepen heb is TUI nogal eigenzinnig op dit gebied. Andere reisorganisaties schijnen hier makkelijker mee om te gaan en wel even dat ene telefoontje te plegen.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Blijkt dadelijk weer dat Emirates tegen de reiziger zegt dat het gratis kan en dat men in de voorwaarden met TUI heeft staan dat het flink geld kost.
Alex E
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Formeel gezien heb je volkomen gelijk. Echter, als goed bedrijf zal je toch altijd je best doen een klant te helpen indien mogelijk, ook al ligt de fout bij de klant. Het levert je op dat moment geen geld op, maar wel een dankbare klant en een goede naam.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Dirkie
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Alex E
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Maar dat iets kan wil niet zeggen dat de verkoper het ook wil. TUI kan zoveel, maar ze bepalen zelf wat ze aanbieden en wat niet. Als zij geen personeel in willen zetten om 24/7 klaar te staan om ad hoc klanten te helpen omdat ze zelf een fout gemaakt hebben, dan is dat hun keuze. Wil je wel deze service hebben, dan moet je via een ander bedrijf boeken. Ook al is het gratis, ook al is het maar 1 telefoontje, de klant bepaald dat niet.Dirkie schreef: ↑26 okt 2023 14:26Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
-
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Ooit was de klant koning. Bij TUI is de klant afval.
-
- Berichten: 1394
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Klanten zijn nooit koning geweest. Dat is een hele vervelende mentaliteit namelijk en eentje waar je als winkel niet zo maar aan toe moet geven. Overal zitten grenzen aan.
bupaul
en WeerIemandanders
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Tuurlijk zitten er grenzen aan. Het gaat erom dat je de klant centraal zet zonder dat je bedrijfsvoering hier sterk onder lijdt. Balans is het toverwoord.
Bij TUI is er geen balans bljkbaar. Je denkt met een premium merk te maken hebt met oog voor de klant maar dat is niet zo.
Bij TUI is er geen balans bljkbaar. Je denkt met een premium merk te maken hebt met oog voor de klant maar dat is niet zo.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Tja, dan ben je gewoon het k-bedrijf waarvoor ze soms weggezet worden en verdien je ook niets beters dan slechte recensies en verlies van klanten.NeoDutchio schreef: ↑26 okt 2023 15:34Maar dat iets kan wil niet zeggen dat de verkoper het ook wil. TUI kan zoveel, maar ze bepalen zelf wat ze aanbieden en wat niet. Als zij geen personeel in willen zetten om 24/7 klaar te staan om ad hoc klanten te helpen omdat ze zelf een fout gemaakt hebben, dan is dat hun keuze. Wil je wel deze service hebben, dan moet je via een ander bedrijf boeken. Ook al is het gratis, ook al is het maar 1 telefoontje, de klant bepaald dat niet.Dirkie schreef: ↑26 okt 2023 14:26Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Jawel, klant is koning.Methusalah schreef: ↑26 okt 2023 17:19
Klanten zijn nooit koning geweest. Dat is een hele vervelende mentaliteit namelijk en eentje waar je als winkel niet zo maar aan toe moet geven. Overal zitten grenzen aan.
Maar ook (of juist) een koning moet zich conformeren aan allerlei regels, omgangsnormen et cetera.
Een bedrijf mag zich dan ook gerust aan de overeenkomst houden en hoeft echt niet op stel en sprong te doen wat de klant verwacht of in alle eisen van een ontevreden klant mee te gaan.
De historie leert ons dat koningen die weinig respect voor hun onderdanen niet zo lang leefden of in elk geval van hun troon verjaagd werden. Koningen die onredelijk zijn, daar heb je als ondernemer helemaal niets aan.
-
- Berichten: 32507
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Toch is het heus geen ramp als de koning zijn abusievelijke bestelling van een gehaktbal verandert in de bestelling van een hamburger, en de kok, die toch nog moest beginnen met koken, even een ander lapje vlees uit de vriezer tevoorschijn haalt. Want meer als dat is het in dit geval niet.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Dat goed je best doen om de klant zo goed mogelijk te helpen, dat doet een goed bedrijf alléén tijdens de openingstijden. Want buiten de openingstijden genieten de werknemers gewoon van hun welverdiende vrije tijd.
U heeft volgens uw verhaal helemaal geen contact gehad met het servicenummer van TUI op het moment dat u op de luchthaven was en de vlucht nog moest vertrekken. Dus kon TUI niets voor u oplossen. Want om een probleem te kunnen oplossen, moet eerst het probleem bekend zijn.Dirkie schreef: ↑26 okt 2023 14:26Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.
Zoals al aangegeven is het noodnummer voor noodgevallen in het buitenland, en waarschijnlijk een dienst die is uitbesteed aan een internationale (reis)hulporganisatie als SOS International of Global Assistance. De medewerkers die u hebt gesproken werken waarschijnlijk niet rechtstreeks voor TUI en hebben dus ook geen toegang tot de boekingssystemen van TUI en konden u dus waarschijnlijk niet helpen. Precies zoals ze u verteld hebben.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Maar de gehaktbal lag hier al volledig uitgeserveerd klaar op het bord van de koning. Vooraf had de koning schriftelijk een gehaktbal besteld voor vanmiddag. En ook hiervan een bevestiging ontvangen én later nog eens een menukaartje voor vandaag met daarop vermeld de bestelde gehaktbal als lunchgerecht. Zowel bij bestelling, als bevestiging als ontvangst van het menukaartje voor vandaag heeft de koning niet aangegeven dat de gehaktbal een vergissing was.witte angora schreef: ↑26 okt 2023 18:27Toch is het heus geen ramp als de koning zijn abusievelijke bestelling van een gehaktbal verandert in de bestelling van een hamburger, en de kok, die toch nog moest beginnen met koken, even een ander lapje vlees uit de vriezer tevoorschijn haalt. Want meer als dat is het in dit geval niet.
Nadat de gehaktbal uitgeserveerd voor de koning lag, heeft de koning aan zijn lakei om een ander lapje vlees gevraagd, maar de kok was intussen naar huis toe. Dan kan de koning nog zoveel lakeien om iets anders vragen, protocol is dat de lakei geen eten bereid.
bupaul
en WeerIemandanders
vinden dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Ik vind de houding van TUI niet echt klantvriendelijk overkomen als ik dit verhaal zo lees.
Wat is de exacte tekst van de gestelde vraag?
Rechtsbijstand inschakelen. Heb alleen geen idee of je een kans maakt.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
In de openingspost stond enkel dat er met een nummer van Tui werd gebeld dat 24 uur bemand is. Het lijkt mij evident dat dit nummer bedoeld is voor het oplossen van problemen zoals TS overkwam. Nergens blijkt uit dat het een andere hulporganisatie, zoals bijv. de door u genoemde SOS International, zou zijn geweest waar TS contact mee zou hebben gehad. Die organisaties bel je natuurlijk rechtstreeks en niet via een nummer van Tui. TS heeft verzuimd om de volledige voornaam van haar echtgenoot te vermelden, niemand is onfeilbaar. Maar veel reacties gaan uit van "eigen schuld, dikke bult" en getuigen nu niet bepaald van inlevingsvermogen. Net zoals de houding van Tui, star en onbuigzaam. Van klantenservice / klantvriendelijkheid is totaal geen sprake met vergaande consequenties voor TS en partner.Ivo.w schreef: ↑26 okt 2023 18:29Dat goed je best doen om de klant zo goed mogelijk te helpen, dat doet een goed bedrijf alléén tijdens de openingstijden. Want buiten de openingstijden genieten de werknemers gewoon van hun welverdiende vrije tijd.
U heeft volgens uw verhaal helemaal geen contact gehad met het servicenummer van TUI op het moment dat u op de luchthaven was en de vlucht nog moest vertrekken. Dus kon TUI niets voor u oplossen. Want om een probleem te kunnen oplossen, moet eerst het probleem bekend zijn.Dirkie schreef: ↑26 okt 2023 14:26Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.
Zoals al aangegeven is het noodnummer voor noodgevallen in het buitenland, en waarschijnlijk een dienst die is uitbesteed aan een internationale (reis)hulporganisatie als SOS International of Global Assistance. De medewerkers die u hebt gesproken werken waarschijnlijk niet rechtstreeks voor TUI en hebben dus ook geen toegang tot de boekingssystemen van TUI en konden u dus waarschijnlijk niet helpen. Precies zoals ze u verteld hebben.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Er staat letterlijk dat TS met het alarmnummer heeft gebeld. Dat is in de praktijk vrijwel altijd zo’n alarmcentrale.Alex E schreef: ↑27 okt 2023 18:06In de openingspost stond enkel dat er met een nummer van Tui werd gebeld dat 24 uur bemand is. Het lijkt mij evident dat dit nummer bedoeld is voor het oplossen van problemen zoals TS overkwam. Nergens blijkt uit dat het een andere hulporganisatie, zoals bijv. de door u genoemde SOS International, zou zijn geweest waar TS contact mee zou hebben gehad.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
TS schrijft: "....dus naar de Tui balie of bellen. Tui balie is dicht dus bellen we het 24 uurs nummer van Tui". En vervolgens: "Weer Tui 24-uurs gebeld". Daarna wordt het nummer als alarmnummer benoemd, wat ik interpreteer als een alarmnummer van Tui. De reis zou afgelopen maandag (23/10) een aanvang nemen en volgens de website van Tui is hun klantenservice dan van 08:00 - 23:00 uur telefonisch bereikbaar. Dat is weliswaar geen 24 uurs telefonische bereikbaarheid maar de aanname dat er een SOS hulpverlener zou zijn gebeld lijkt mij zeer onaannemelijk. Die zijn daar niet voor bedoeld en vanzelfsprekend kunnen die ook geen naamswijziging op een ticket doorvoeren. TS zou uitsluitsel kunnen geven. Overigens zeer spijtig voor TS dat door een vergissing een lang verwachte prachtige reis door de neus geboord wordt!Moneyman schreef: ↑27 okt 2023 18:39Er staat letterlijk dat TS met het alarmnummer heeft gebeld. Dat is in de praktijk vrijwel altijd zo’n alarmcentrale.Alex E schreef: ↑27 okt 2023 18:06In de openingspost stond enkel dat er met een nummer van Tui werd gebeld dat 24 uur bemand is. Het lijkt mij evident dat dit nummer bedoeld is voor het oplossen van problemen zoals TS overkwam. Nergens blijkt uit dat het een andere hulporganisatie, zoals bijv. de door u genoemde SOS International, zou zijn geweest waar TS contact mee zou hebben gehad.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Uw reactie is 'verrassend' of eigenlijk toch weer niet want zo ken ik u. Met uw antwoord blijft u suggereren dat TS contact zou hebben gehad met een SOS hulpdienst, wat ik betwijfel, en dus niet met de klantenservice van Tui zelf. Wie weet heeft u gelijk maar het staat niet vast en ik heb juist van u vaak op dit forum gelezen dat je van de feiten uit moet gaan en niet van aannames. Ik vind het prima hoor, ga er verder ook niet meer op in. De discussie dient verder nergens toe en TS schiet er niets mee op. Eigenlijk heb ik al weer spijt dat ik na lange tijd mij weer op het forum heb begeven.