Half uitgevoerde boeking Super Saver
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 okt 2023 16:36
Half uitgevoerde boeking Super Saver
Mijn vrouw en ik hadden via Super Saver een vlucht geboekt van Medellin naar Paramaribo. Deze boeking bevatte een overstap op Curaçao. De vlucht van Medellin naar Curaçao verliep goed, maar eenmaal op Curaçao bleek de vlucht van Curaçao naar Paramaribo niet te bestaan. NB: het was niet zo dat de vlucht werd geannuleerd, de vlucht stond op geen enkel scherm aangegeven en het vliegveldpersoneel vertelde ons dat een dergelijke vlucht geheel niet op de planning stond of heeft gestaan voor die dag.
De airline (JetAir Caribbean) was op dat tijdstip niet meer bereikbaar en de chatdienst van Super Saver bleef volhouden dat we bij de airline moesten aankloppen voor een oplossing. We zagen ons uiteindelijk genoodzaakt om avondeten te kopen en een hotel te boeken. De volgende ochtend hebben we zelf de eerstvolgende vlucht van Curaçao naar Paramaribo geboekt en genomen bij een andere airline. Wachtend bij de gate hebben we nog mailcontact gehad met JetAir, maar die inforemeerden ons alleen over hun voorwaarden en waren weinig behulpzaam.
Eenmaal in Paramaribo hebben we telefonisch nog contact gehad met JetAir. Zij hebben redelijk geloofwaardig aangetoond dat zij Super Saver ruim een week voor de vlucht hebben geinformeerd over het niet plaastvinden van de vlucht van Curaçao naar Paramaribo. Super Saver lijkt dus te hebben verzuimd ons te informeren en een alternatieve reis aan te bieden/ons geld terug te storten.
Nieuw contact met Super Saver blijft ons echter alleen verwijzingen naar de airline opleveren. Om radeloos van te worden!
Wat we nu vooral willen is volledige compensatie voor de kosten van ons eten, het hotel en de nieuwe zelfgeboekte vlucht (>800 euro). Weet iemand raad? Alvast bedankt!
De airline (JetAir Caribbean) was op dat tijdstip niet meer bereikbaar en de chatdienst van Super Saver bleef volhouden dat we bij de airline moesten aankloppen voor een oplossing. We zagen ons uiteindelijk genoodzaakt om avondeten te kopen en een hotel te boeken. De volgende ochtend hebben we zelf de eerstvolgende vlucht van Curaçao naar Paramaribo geboekt en genomen bij een andere airline. Wachtend bij de gate hebben we nog mailcontact gehad met JetAir, maar die inforemeerden ons alleen over hun voorwaarden en waren weinig behulpzaam.
Eenmaal in Paramaribo hebben we telefonisch nog contact gehad met JetAir. Zij hebben redelijk geloofwaardig aangetoond dat zij Super Saver ruim een week voor de vlucht hebben geinformeerd over het niet plaastvinden van de vlucht van Curaçao naar Paramaribo. Super Saver lijkt dus te hebben verzuimd ons te informeren en een alternatieve reis aan te bieden/ons geld terug te storten.
Nieuw contact met Super Saver blijft ons echter alleen verwijzingen naar de airline opleveren. Om radeloos van te worden!
Wat we nu vooral willen is volledige compensatie voor de kosten van ons eten, het hotel en de nieuwe zelfgeboekte vlucht (>800 euro). Weet iemand raad? Alvast bedankt!
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Helaas ontbreken allerlei gegevens die nodig zijn om een oordeel te vormen. Om maar eens te beginnen met een lijstje met vragen:
- op welke datum heeft u geboekt?
- op welke datum was de vlucht gepland?
- heeft u een bevestiging gekregen van de boeking van super saver? Wanneer?
- heeft u een bevestiging gekregen van de boeking van de airline? Wanneer?
- welke luchtvaartmaatschappij was het (JetAir Caribbean staat niet op de lijst van airlines waar super saver zaken mee doet)?
- heeft u zoals aanbevolen door super saver 72 uur voor de vlucht contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij om te controleren dat de vlucht doorging?
- op welke datum heeft volgens uw informatue de luchtvaartmaatschappij super saver ingelicht dat de vlucht niet doorging?
In principe is super saver een bemiddelaar en moet u inderdaad bij de airline zijn. Mogelijkerwijs kunt u een claim neerleggen omdat super saver niet in overeenstemming met artikel 3.4.1 van haar algemene voorwaarden heeft gehandeld, maar dat zal niet makkelijk te bewijzen zijn. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
- op welke datum heeft u geboekt?
- op welke datum was de vlucht gepland?
- heeft u een bevestiging gekregen van de boeking van super saver? Wanneer?
- heeft u een bevestiging gekregen van de boeking van de airline? Wanneer?
- welke luchtvaartmaatschappij was het (JetAir Caribbean staat niet op de lijst van airlines waar super saver zaken mee doet)?
- heeft u zoals aanbevolen door super saver 72 uur voor de vlucht contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij om te controleren dat de vlucht doorging?
- op welke datum heeft volgens uw informatue de luchtvaartmaatschappij super saver ingelicht dat de vlucht niet doorging?
In principe is super saver een bemiddelaar en moet u inderdaad bij de airline zijn. Mogelijkerwijs kunt u een claim neerleggen omdat super saver niet in overeenstemming met artikel 3.4.1 van haar algemene voorwaarden heeft gehandeld, maar dat zal niet makkelijk te bewijzen zijn. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Wessel_Haarlem
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
De vlucht heeft dus wel bestaan, maar is een week van tevoren geschrapt.
Als u schriftelijk bewijs heeft (i.p.v. "een geloofwaardig verhaal") dat JetAir aan SuperSaver heeft doorgegeven de vlucht is geschrapt kunt u mss een volgende stap zetten. Een bemiddelaar is m.i. wel verantwoordelijk wat betreft het doorgeven van het feit dat de vlucht is geschrapt; het standaard adviseren om 72 uur vantevoren te controleren of de vlucht doorgaat doet daar niet aan af lijkt mij (hoewel dat wel verstandig is).
Als u schriftelijk bewijs heeft (i.p.v. "een geloofwaardig verhaal") dat JetAir aan SuperSaver heeft doorgegeven de vlucht is geschrapt kunt u mss een volgende stap zetten. Een bemiddelaar is m.i. wel verantwoordelijk wat betreft het doorgeven van het feit dat de vlucht is geschrapt; het standaard adviseren om 72 uur vantevoren te controleren of de vlucht doorgaat doet daar niet aan af lijkt mij (hoewel dat wel verstandig is).
Wessel_Haarlem
vindt dit leuk
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Oops, even een klein onderzoekje leert het volgende.
Super Saver heeft geen eigen kantoor maar huurt een kamer in Rugus kantoor gebouw te Amsterdam.
Super Saver handelt alles zowel schriftelijk als mondeling Engelstalig af, de klantenservice spreekt / schrijft geen Nederlands.
Noch de vertrek luchthaven, overstap luchthaven alsmede de eindbestemming zijn EU grondgebied derhalve bent u veel minder goed beschermt door Europese wetgeving m.b.t. compensatie bij vertraging / annulering van een vlucht.
U heeft een claim jegens Super Saver echter die willen deze niet in behandeling nemen danwel honoreren en verwijzen u door naar een Airline die in Curcao gevestigd is en derhalve onder de juristrictie van Curacao valt.
Dat zijn een hoop rode vlaggen.
Wat u nu nog kunt doen, is uw rechtbijstandverzekering inschakelen. Mocht u die niet hebben dan kunt u een advocaat nemen of als u dat niet kunt betalen, naar het juridisch loket gaan om daar juridische bijstand te verkrijgen.
Super Saver heeft geen eigen kantoor maar huurt een kamer in Rugus kantoor gebouw te Amsterdam.
Super Saver handelt alles zowel schriftelijk als mondeling Engelstalig af, de klantenservice spreekt / schrijft geen Nederlands.
Noch de vertrek luchthaven, overstap luchthaven alsmede de eindbestemming zijn EU grondgebied derhalve bent u veel minder goed beschermt door Europese wetgeving m.b.t. compensatie bij vertraging / annulering van een vlucht.
U heeft een claim jegens Super Saver echter die willen deze niet in behandeling nemen danwel honoreren en verwijzen u door naar een Airline die in Curcao gevestigd is en derhalve onder de juristrictie van Curacao valt.
Dat zijn een hoop rode vlaggen.
Wat u nu nog kunt doen, is uw rechtbijstandverzekering inschakelen. Mocht u die niet hebben dan kunt u een advocaat nemen of als u dat niet kunt betalen, naar het juridisch loket gaan om daar juridische bijstand te verkrijgen.
Wessel_Haarlem
vindt dit leuk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 okt 2023 16:36
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Bedankt voor jullie meedenken!
Wat extra informatie als reactie op jochemd:
- De vlucht is geboekt op 6 maart.
- De vlucht was gepland op 24 oktober.
- De boekingsbevestiging kregen we op 6 maart. Daarnaast hebben we van Super Saver op 18 oktober een gewijzigd vluchtschema doorgekregen. De wijziging had alleen betrekking op de tijd van de eerste vlucht. De tweede vlucht (dus die van Curacao naar Paramaribo) stond daar ongewijzigd bij met grote letters CONFIRMED. 21 oktober hebben we nog een mail van Super Saver gekregen dat 'het aftellen is begonnen', met daarbij keurig het vluchtschema zoals we dat ook verwachtten.
- De airline heeft ons geen bevestiging gestuurd. Ook niet van de eerste vlucht, die dus wel gewoon plaatsvond.
- De airline was toch echt JetAir Caribbean, vreemd dat deze niet in hun lijst staat.
- We hebben niet 72 uur van te voren contact opgenomen met de luchtvaartmaatscappij, deels omdat we van Super Saver al vrij kort van te voren twee bevestigingen kregen. Lesje wel geleerd nu. Wel hebben we de website van JetAir van te voren gecheckt. Daar stond de vlucht (onterecht) nog wel op vermeld.
- (ook als antwoord op HandigeHarrie) JetAir heeft (als ik het mij goed herinner van het telefoongesprek) op 18 oktober een zogenaamde OSI message gestuurd naar Super Saver over het niet plaatsvinden van de vlucht. Wij hebben na het nabellen van JetAir een screenshot van dit bericht ontvangen en dus schriftelijk bewijs. Helaas zonder verzenddatum, dus daar ga ik nog achteraan.
Overige handige informatie:
- De vlucht is met creditcard betaald
- We checken nog of we een rechtbijstandsverzekering hebben, maar denken helaas van niet.
Nogmaals dank!
Wat extra informatie als reactie op jochemd:
- De vlucht is geboekt op 6 maart.
- De vlucht was gepland op 24 oktober.
- De boekingsbevestiging kregen we op 6 maart. Daarnaast hebben we van Super Saver op 18 oktober een gewijzigd vluchtschema doorgekregen. De wijziging had alleen betrekking op de tijd van de eerste vlucht. De tweede vlucht (dus die van Curacao naar Paramaribo) stond daar ongewijzigd bij met grote letters CONFIRMED. 21 oktober hebben we nog een mail van Super Saver gekregen dat 'het aftellen is begonnen', met daarbij keurig het vluchtschema zoals we dat ook verwachtten.
- De airline heeft ons geen bevestiging gestuurd. Ook niet van de eerste vlucht, die dus wel gewoon plaatsvond.
- De airline was toch echt JetAir Caribbean, vreemd dat deze niet in hun lijst staat.
- We hebben niet 72 uur van te voren contact opgenomen met de luchtvaartmaatscappij, deels omdat we van Super Saver al vrij kort van te voren twee bevestigingen kregen. Lesje wel geleerd nu. Wel hebben we de website van JetAir van te voren gecheckt. Daar stond de vlucht (onterecht) nog wel op vermeld.
- (ook als antwoord op HandigeHarrie) JetAir heeft (als ik het mij goed herinner van het telefoongesprek) op 18 oktober een zogenaamde OSI message gestuurd naar Super Saver over het niet plaatsvinden van de vlucht. Wij hebben na het nabellen van JetAir een screenshot van dit bericht ontvangen en dus schriftelijk bewijs. Helaas zonder verzenddatum, dus daar ga ik nog achteraan.
Overige handige informatie:
- De vlucht is met creditcard betaald
- We checken nog of we een rechtbijstandsverzekering hebben, maar denken helaas van niet.
Nogmaals dank!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 okt 2023 16:36
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Aanvulling op bovenstaand bericht: JetAir Caribbean heeft Super Saver al op 1 september ingelicht via een OSI (Other Service Information) message over het niet plaatsvinden van de vlucht tussen Curacao en Paramaribo.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 okt 2023 16:36
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Nog een aanvulling: personeel (van JetAir) op de luchthaven van Medellin heeft onze bagage doorgelabeled naar Paramaribo. Dat hebben we expliciet nagevraagd en staat ook op de labels die aan onze bagage werd vastgemaakt. Nog een reden voor ons om er van uit te gaan dat de tweede vlucht gewoon zou plaatsvinden.
Omdat de tweede vlucht niet ging hebben we (met veel moeite) gelukkig wel onze bagage van luchthaven Curacao kunnen terugkrijgen.
Omdat de tweede vlucht niet ging hebben we (met veel moeite) gelukkig wel onze bagage van luchthaven Curacao kunnen terugkrijgen.
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
Indien u betaalt hebt met een creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Bijna altijd hebt u aflevering garantie, sommige gaan verder.
Als laatste optie kunt u terecht bij een commerciële claim bureau (Google op vlucht vertraagd). De meeste behandelen de zaak tegen "no pay no cure". Indien hun voor u geld terug krijgen dan houden ze een afgesproken bedrag in. Maar beter dat dan helemaal niks.
Indien u betaalt hebt met een creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Bijna altijd hebt u aflevering garantie, sommige gaan verder.
Als laatste optie kunt u terecht bij een commerciële claim bureau (Google op vlucht vertraagd). De meeste behandelen de zaak tegen "no pay no cure". Indien hun voor u geld terug krijgen dan houden ze een afgesproken bedrag in. Maar beter dat dan helemaal niks.
Wessel_Haarlem
vindt dit leuk
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Dat klinkt als onzin:Wessel_Haarlem schreef: ↑28 okt 2023 17:12Aanvulling op bovenstaand bericht: JetAir Caribbean heeft Super Saver al op 1 september ingelicht via een OSI (Other Service Information) message over het niet plaatsvinden van de vlucht tussen Curacao en Paramaribo.
Een claim indienen bij super saver lijkt me niet kansrijk: ik zie geen reden om aan te nemen dat ze iets verkeerd hebben gedaan. Ik zou dus een claim indienen bij JetAir Caribbean (moet volgens de voorwaarden binnen 2 weken) want daar kan je zo te zien de ticketkosten voor het niet-geleverde deel van de reisterugkrijgen.An OSI (Other Service Information) element is added to a PNR to inform an airline of a passenger's preferences or requirements. It is not the same as an SR (Service Request). An OSI element provides information to the airline, but it does not require confirmation from the airline.
Wessel_Haarlem
vindt dit leuk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 okt 2023 16:36
Re: Half uitgevoerde boeking Super Saver
Super Saver heeft inmiddels bevestigd de OSI te hebben ontvangen, maar kon de datum van 1 september niet bevestigen (sterk verhaal, maar ja). Ze zeggen in geen geval compensatie te kunnen bieden. Ik heb voor de zekerheid nu de claim maar by jetair ingediend. Hopen op het beste.jochemd schreef: ↑30 okt 2023 13:42Dat klinkt als onzin:Wessel_Haarlem schreef: ↑28 okt 2023 17:12Aanvulling op bovenstaand bericht: JetAir Caribbean heeft Super Saver al op 1 september ingelicht via een OSI (Other Service Information) message over het niet plaatsvinden van de vlucht tussen Curacao en Paramaribo.Een claim indienen bij super saver lijkt me niet kansrijk: ik zie geen reden om aan te nemen dat ze iets verkeerd hebben gedaan. Ik zou dus een claim indienen bij JetAir Caribbean (moet volgens de voorwaarden binnen 2 weken) want daar kan je zo te zien de ticketkosten voor het niet-geleverde deel van de reisterugkrijgen.An OSI (Other Service Information) element is added to a PNR to inform an airline of a passenger's preferences or requirements. It is not the same as an SR (Service Request). An OSI element provides information to the airline, but it does not require confirmation from the airline.