Moneyman schreef: ↑30 okt 2023 20:20
Dat betoog weerleggen ligt wel voor de hand, omdat het jouw onjuiste stelling weerlegt.
Nope. Je stelde simpelweg het tegenovergestelde met weinig tot geen onderbouwing. Dat is tegenspreken.
Maar ik zal je nogmaals een heel simpel voorbeeld geven: kortsluiting veroorzaakt door vocht heeft niets te maken met corrosie, en is dus een praktijkvoorbeeld van vochtschade zonder corrosie.
Dat is de eerste keer dat je dit voorbeeld geeft.
Kortsluiting is een lage weerstand tussen twee punten. Het is hier het water dat een alternatief pad biedt aan de elektriciteit. Als het apparaat is opgedroogd dan is het alternatieve pad weg en daarmee is dan ook de kortsluiting weg.
Dan heb je gemist dat ik niet alleen sprak over uitgeslagen vochtindicatoren, maar ook over gegevens over de constructie.
Kun je aangeven met welke constructie de fabrikant van een step kan voorkomen dat de vochtige lucht, die wel de vochtindicatoren laat verkleuren maar geen schade veroorzaak, terecht komt op de locaties waar de vochtindicatoren zit?
We hebben het hier over een step die spatwaterdicht is, de vochtige lucht kan overal komen.
Overigens is het maar de vraag hoeveel waarde we moeten hechten aan uitspraken van fabrikanten van ruim 10 jaar (!) geleden. Sindsdien heeft de ontwikkeling niet bepaald stil gestaan.
Heb je een artikel waaruit blijkt dat vochtindicatoren tegenwoordig alleen kunnen verkleuren als er waterschade optreed aan een elektrisch circuit?
Verkleuren van de indicatoren zonder waterschade levert je valse positieven op. Waterschade zonder verkleuren van indicatoren levert je valse negatieven op.
??? ik kan je "overeenstemming" niet plaatsen. Wat bedoel je?
Dat is de taal uit het HvJ-EU arrest. Het komt neer op die situaties waarin vermoeden van non-conformiteit ontstaat.
Ik heb geen uitspraak van de ACM gezien. Alleen een artikel en een marktscan van 10/11 jaar oud. En dan nog: die weerlegt de kern zeker niet.
Waarom niet? De fabrikanten geven aan "wij stellen geen diagnose waterschade op basis van verkleurde vochtindicatoren maar doen dat op basis van corrosie" en jij geeft aan dat de rechtspraak niet op basis van corrosie maar op basis van de vochtindicatoren oordelen.