Pakketje uit Australië via PostNL
Pakketje uit Australië via PostNL
Mijn vriend heeft een zeer duur pakketje gekocht vanuit Australië en nu is het zo dat hij vanaf het begin geen Track and Trace heeft gekregen van PostNL.
"raar" zeiden wij wie weet komt deze later wel
We zijn inmiddels een maand verder en het pakketje zou komen op mijn adres.
Zo is het dat ik gister op 28 juni pas de track and trace hebt gekregen met een inklaringkosten van €100.00 (€96.72 precies)
Dat was het pakketje die hij verwachte, maar op zijn app ook niets terug te vinden qua track and trace.
Het pakketje lag bij de punt van Primera en ook daar af te halen maar tot mijn verbazing moest dit binnen 7 dagen, de brief die we hebben gekregen is afkomstig van 17 juni 2023 en dus 11 dagen daarna.
Ze horen af te geven als het gaat om inklaringen en bestellingen:
Acceptatie van PostNL per email
Track and Trace code per email en per app
Inklaringskosten brief VOOR de tijd van inklaring binnen 7 dagen
Herinnering inklaringskosten
Email of brief waarin staat dat het pakket terug gezonden word.
Geen van alles heb ik gekregen, dan enkel een brief van 11 dagen te laat van de eerste inklaring kosten!
Ook ben ik 3 maanden moeder geworden en heb ik meer dingen te doen dan een uur aan de telefoon te gaan met PostNL
De chat heb ik geen gehoor en na een uur ook nog niets vernomen van een collega van het loket PostNL zelf.
Dit pakketje had de kosten van ongeveer €400,00 tot wel €500,00 erg slordig...!
"raar" zeiden wij wie weet komt deze later wel
We zijn inmiddels een maand verder en het pakketje zou komen op mijn adres.
Zo is het dat ik gister op 28 juni pas de track and trace hebt gekregen met een inklaringkosten van €100.00 (€96.72 precies)
Dat was het pakketje die hij verwachte, maar op zijn app ook niets terug te vinden qua track and trace.
Het pakketje lag bij de punt van Primera en ook daar af te halen maar tot mijn verbazing moest dit binnen 7 dagen, de brief die we hebben gekregen is afkomstig van 17 juni 2023 en dus 11 dagen daarna.
Ze horen af te geven als het gaat om inklaringen en bestellingen:
Acceptatie van PostNL per email
Track and Trace code per email en per app
Inklaringskosten brief VOOR de tijd van inklaring binnen 7 dagen
Herinnering inklaringskosten
Email of brief waarin staat dat het pakket terug gezonden word.
Geen van alles heb ik gekregen, dan enkel een brief van 11 dagen te laat van de eerste inklaring kosten!
Ook ben ik 3 maanden moeder geworden en heb ik meer dingen te doen dan een uur aan de telefoon te gaan met PostNL
De chat heb ik geen gehoor en na een uur ook nog niets vernomen van een collega van het loket PostNL zelf.
Dit pakketje had de kosten van ongeveer €400,00 tot wel €500,00 erg slordig...!
Re: Pakketje uit Australië via PostNL
Had PostNL het e-mailadres gekregen van de verzender? En dat het maar 7 dagen blijft liggen is standaard en logisch. Zoveel ruimte is er niet postagentschappen dat het weken kan blijven liggen (en als het wel weken zou blijven liggen kan je EU bestellingen niet meer retourneren).
En los van alles: als een bestelling niet is geleverd is de verzender verantwoordelijk.
En los van alles: als een bestelling niet is geleverd is de verzender verantwoordelijk.
Re: Pakketje uit Australië via PostNL
Hoezo dat? Het herroepingsrecht gaat pas lopen na ontvangst. Zolang het op een afhaalpunt ligt, heeft de koper het niet ontvangen.
Voor het topic overigens niet relevant, aangezien het om Australië gaat.
Re: Pakketje uit Australië via PostNL
Als je dit soort statements nodig hebt om je punt te maken, is het niet bepaald een sterk punt
Wat jij wereldvreemd noemt, is toevallig gewoon de realiteit. En jouw opmerking waarop ik reageerde is dus simpelweg onjuist.
Iemand heeft je bericht al gemeld - en terecht. Je continue onnodige persoonlijke aanvallen zijn nogal kinderachtig en overbodig.
Re: Pakketje uit Australië via PostNL
Nog gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding, maar het leven gaat verder. Heb je geen tijd, vraag het je vriend, hij is immers de partij welke het pakje besteld heeft.
Re: Pakketje uit Australië via PostNL
Post van buiten EU worden meestal afgeleverd bij een pakketpunt. Er moet vaak inklaringskosten betaald worden.
In postNL app kunt u in de gaten gehouden wanneer uw pakketje komt. De tijd van briefjes we hebben u gemist ligt ver achter ons.
In postNL app kunt u in de gaten gehouden wanneer uw pakketje komt. De tijd van briefjes we hebben u gemist ligt ver achter ons.
Re: Pakketje uit Australië via PostNL
Nou het is ook nog zo dat bij pakket aflevering denk ik standaard ingevoerd wordt dat het pakket niet is afgeleverd. Online kan je dus niks regelen. je moet dan een brief sturen (kost je ook nog een postzegel). bij mij gaat het omprivespullen die ik op vakantie in UK vergeten was. ik moet dus nog aantonen om welke goederen het gaat, bewijs van de reisdocumenten en app of mailcontact. Ik heb het uit principe gedaan maar gross zal dit niet doen. Vindt dat misschien tijdverspilling dus idd wat strijken ze hiiermee op.
hopelijk gaat radar hiermee aan de slag
hopelijk gaat radar hiermee aan de slag
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakketje uit Australië via PostNL
Wat bedoelt u hier mee?
Gaat het om een verloren pakket? Of om de invoerkosten omdat het van buiten de EEG komt?sheso schreef: ↑01 nov 2023 10:12Online kan je dus niks regelen. je moet dan een brief sturen (kost je ook nog een postzegel). bij mij gaat het omprivespullen die ik op vakantie in UK vergeten was. ik moet dus nog aantonen om welke goederen het gaat, bewijs van de reisdocumenten en app of mailcontact. Ik heb het uit principe gedaan maar gross zal dit niet doen. Vindt dat misschien tijdverspilling dus idd wat strijken ze hiiermee op.
Radar is een consumenten televisieprogramma, geen helpdesk. Waar zouden ze mee aan de slag moeten gaan?