zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
-
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Ik ben het wel eens dat radicaal omvormen niet verstandig is. Van de chaos die zo ontstaat profiteren vooral de consultancybureaus, en die hebben in het verleden al teveel afgeroomd.
Begin nou eens dat hele overstapcircus met de honderden miljoenen aan marketing niet ieder jaar op te tuigen, maar bijvoorbeeld een keer in de twee,drie jaar.
Begin nou eens dat hele overstapcircus met de honderden miljoenen aan marketing niet ieder jaar op te tuigen, maar bijvoorbeeld een keer in de twee,drie jaar.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Ik ben ook voor omvorming, de basis was in mijn ogen niet goed, hoe lamb heeft men nodig om alle problemen er uit te halen?
Je ziet al lang dat vele niet meer naar de dokter gaan om daar het eigen risico te hoog is. Dat kan in de toekomst veel problemen opleveren.
Ik zie dat rondom mij heen al gebeuren.
Je ziet al lang dat vele niet meer naar de dokter gaan om daar het eigen risico te hoog is. Dat kan in de toekomst veel problemen opleveren.
Ik zie dat rondom mij heen al gebeuren.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Als iedere grootverbruiker naar de kleine DSW overstapt, vraag ik me af hoe lang het duurt voordat ze in de financiële problemen komen.HandigeHarrie schreef: ↑01 nov 2023 13:11DSW verzet zich tegen het beschreven circus van zorgverzekeraars, ze contracteren alles en iedereen en hebben geen palet aan soorten polissen; ze maken geen reclame en doen niet mee met Indipender omdat daaraan betaald moet worden als ze je een klant bezorgen. Kijk eens op hun website.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Die komt niet in de financiële problemen door uitkeringen uit het Vereveningsfonds.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Dat plaond heb ik nooit begrepen. Het is toch gewoon een risico voor de verzekeraar, als er teveel geclaimd wordt.
Alsof een brandverzekering brandschade in november en december niet meer vergoedt, omdat ze voor dat jaar al aan hun tax zitten.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Dat oude systeem was voor heel veel mensen echt slecht. Alleen particulier verzekerden met een hoger salaris waren gunstig af. Maar als je in het ziekenfonds zat of net boven de ziekenfondsgrens zat was het helemaal niets. Gelukkig had mijn vader een hoog genoeg inkomen zodat wij konden profiteren van de vele voordelen die particulier verzekerden hadden. Het huidige systeem is wat dat betreft oneindig veel beter, en over de hele linie stukken goedkoper.Morgan le Fay schreef: ↑01 nov 2023 13:06Tja dat is in 2004 al diverse malen gecommuniceerd maar er moest en zal een ander systeem komen omdat het toenmalige Ziekenfonds en Particulier niet meer voldeed.rwolters schreef: ↑01 nov 2023 12:58Radicaal omvormen is het domste wat je kunt doen. De bugs uit het huidige systeem halen is veel slimmer. Maar leg dat maar eens uit aan populisten en hun onwetende volgers. Radicaal omvormen betekent jaren chaos.J. Deltoer schreef: ↑01 nov 2023 10:08Er zijn partijen die het zorgstelsel radicaal willen omvormen. U kunt op 22 november uw stem uitbrengen.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Radicaal omvormen van het systeem of volledig teruggaan naar het oude systeem, beide alternatieven zullen geen van beiden een ideaal systeem van zorgbekostiging en zorguitvoering opleveren. Daarnaast zul je bij een radicale wijziging opnieuw een aantal jaren in verwarring leven omdat ook zo'n nieuw systeem weer uit moet kristalliseren tot een redelijk goed werkend systeem.
Dat er dingen moeten / kunnen veranderen is zeker. Dan kom ik toch weer terug bij die kleine verzekeraar uit Schiedam. Bij het bekend maken van de premieverhoging enkele weken terug heeft deze verzekeraar ook een artikel geschreven hoe, volgens haar, enkele verbeteringen eruit zouden moeten zien. Lees dit artikel: https://www.dsw.nl/Consumenten/nieuws/D ... e-noodklok
Maar welk systeem er ook ingevoerd en uitgevoerd wordt. De complete zorgsector is zo'n groot, ingewikkeld en intensief geheel dat het ideale systeem daarin, zeer waarschijnlijk, nooit behaald zal worden. Altijd zullen er mensen zijn die, om welke reden dan ook, reden zullen hebben om te klagen.
Dat er dingen moeten / kunnen veranderen is zeker. Dan kom ik toch weer terug bij die kleine verzekeraar uit Schiedam. Bij het bekend maken van de premieverhoging enkele weken terug heeft deze verzekeraar ook een artikel geschreven hoe, volgens haar, enkele verbeteringen eruit zouden moeten zien. Lees dit artikel: https://www.dsw.nl/Consumenten/nieuws/D ... e-noodklok
Maar welk systeem er ook ingevoerd en uitgevoerd wordt. De complete zorgsector is zo'n groot, ingewikkeld en intensief geheel dat het ideale systeem daarin, zeer waarschijnlijk, nooit behaald zal worden. Altijd zullen er mensen zijn die, om welke reden dan ook, reden zullen hebben om te klagen.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Zou er in de zorg ook niet te besparen zijn door strengere controle op onnodige bonussen voor artsen en medisch specialisten?
Afgelopen jaren zijn zelfs verschillende fraudezaken naar buiten gekomen in mijn herinnering.
En de prijzen van specifieke medicijnen zijn vaak extreem hoog. € 100.000,-- per patient op jaarbasis wordt als heel normaal beschouwd lees ik regelmatig.
Zou daar niet wat op te besparen zijn?
En als individuele burger kan je preventief ook wel wat doen naar mijn mening
Afgelopen jaren zijn zelfs verschillende fraudezaken naar buiten gekomen in mijn herinnering.
En de prijzen van specifieke medicijnen zijn vaak extreem hoog. € 100.000,-- per patient op jaarbasis wordt als heel normaal beschouwd lees ik regelmatig.
Zou daar niet wat op te besparen zijn?
En als individuele burger kan je preventief ook wel wat doen naar mijn mening
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Dat was prima geweest, als iedereen lid van het ziekenfonds mocht worden. Maar dat mocht niet, die moesten zich tegen debiele bedragen particulier verzekeren, omdat het ziekenfonds meer kostte dan het opleverde en dit bij particulieren op het bordje kwam.Morgan le Fay schreef: ↑01 nov 2023 13:06Tja dat is in 2004 al diverse malen gecommuniceerd maar er moest en zal een ander systeem komen omdat het toenmalige Ziekenfonds en Particulier niet meer voldeed.rwolters schreef: ↑01 nov 2023 12:58Radicaal omvormen is het domste wat je kunt doen. De bugs uit het huidige systeem halen is veel slimmer. Maar leg dat maar eens uit aan populisten en hun onwetende volgers. Radicaal omvormen betekent jaren chaos.J. Deltoer schreef: ↑01 nov 2023 10:08Er zijn partijen die het zorgstelsel radicaal willen omvormen. U kunt op 22 november uw stem uitbrengen.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Is dat zo?
Eind jaren 80 was ik in december nog net particulier, toen ging ik door veranderde drempelbedragen per 1 januari naar ziekenfonds, en was daarmee duurder uit.
-
- Berichten: 588
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Dat kan kloppen. Zat je net over de grens dan was het erg, veel werkgevers betaalden in die periode een deel van de kosten of je kon je tegen soms vette kortingen of hele goede polisvoorwaarden(Heineken,Shell,Achmea) collectief verzekeren.
Overigens de %premie die op je salaris werd ingehouden loog er ook niet om en dan die premie AWBZ(12,5%) die iedereen voor het gemak vergat omdat ie niet op het loonstrookje stond.
Kan je vertellen dat ik per 1 januari 2006 €80 euro per maand duurder uit was en dan had ik het nog niet eens over de polisvoorwaarden
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
In die tijd kende ik zelfs “zelfstandigen” die een kleine parttimebaan hadden, omdat ze dan in het ziekenfonds vielen. Voor een habbekrats het hele gezin verzekerd; later is dat volgens mij veranderd.
Als “particulier” had je vooral meer vrijheid en gemak; niet naar het spreekuur van de huisarts (meer dan een uur wachten was heel normaal) maar op afspraak, op klasse liggen in het ziekenhuis. “Ziekenfonds of particulier?” was altijd de eerste vraag. Met “particulier” stond je meteen een paar punten voor.
Vergeet ook niet dat onder het oude systeem ook weken- of zelfs maandenlange wachttijden waren.
Als “particulier” had je vooral meer vrijheid en gemak; niet naar het spreekuur van de huisarts (meer dan een uur wachten was heel normaal) maar op afspraak, op klasse liggen in het ziekenhuis. “Ziekenfonds of particulier?” was altijd de eerste vraag. Met “particulier” stond je meteen een paar punten voor.
Vergeet ook niet dat onder het oude systeem ook weken- of zelfs maandenlange wachttijden waren.
-
- Berichten: 588
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Klopt bij huisartsenbezoek merkte ik dat duidelijk. Ziekenfonds moest in de rij wachten en particulier was gewoon op afspraakErthanax schreef: ↑02 nov 2023 09:49In die tijd kende ik zelfs “zelfstandigen” die een kleine parttimebaan hadden, omdat ze dan in het ziekenfonds vielen. Voor een habbekrats het hele gezin verzekerd; later is dat volgens mij veranderd.
Als “particulier” had je vooral meer vrijheid en gemak; niet naar het spreekuur van de huisarts (meer dan een uur wachten was heel normaal) maar op afspraak, op klasse liggen in het ziekenhuis. “Ziekenfonds of particulier?” was altijd de eerste vraag. Met “particulier” stond je meteen een paar punten voor.
Vergeet ook niet dat onder het oude systeem ook weken- of zelfs maandenlange wachttijden waren.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Volgens mij als kind waren we altijd particulier. Maar toch de drukke wachtkamer in, met de vraag "wie was er het laatst?"Morgan le Fay schreef: ↑02 nov 2023 10:19Klopt bij huisartsenbezoek merkte ik dat duidelijk. Ziekenfonds moest in de rij wachten en particulier was gewoon op afspraak
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Dus een verzekering die bepaalt bij welke specialist terecht is veel beter?rwolters schreef: ↑02 nov 2023 07:16Dat oude systeem was voor heel veel mensen echt slecht. Alleen particulier verzekerden met een hoger salaris waren gunstig af. Maar als je in het ziekenfonds zat of net boven de ziekenfondsgrens zat was het helemaal niets. Gelukkig had mijn vader een hoog genoeg inkomen zodat wij konden profiteren van de vele voordelen die particulier verzekerden hadden. Het huidige systeem is wat dat betreft oneindig veel beter, en over de hele linie stukken goedkoper.Morgan le Fay schreef: ↑01 nov 2023 13:06Tja dat is in 2004 al diverse malen gecommuniceerd maar er moest en zal een ander systeem komen omdat het toenmalige Ziekenfonds en Particulier niet meer voldeed.
Ik zie dat niet als vele malen beter.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 02 nov 2023 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Wat bedoelt u hiermee?
“Dus een verzekering die bepaalt bij welke specialist terecht is veel beter?
Ik zie dat als vele malen beter”
“Dus een verzekering die bepaalt bij welke specialist terecht is veel beter?
Ik zie dat als vele malen beter”
-
- Berichten: 5199
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: zorgverzekeraars leveren geen kristallenbol bij het aanbod
Ik lees vooral een OP met veel onderbuikgevoelens en cafepraat.
Zoals als geschreven bestaat een ideaal systeem niet. Zelfs een systeem dat in het verleden door velen als pefect werd gezien (het Engelse systeem) bleek uiteindelijk onbetaalbaar met als gevolg een totaal verstopt zorgsysteem waar je de juiste zorg gewoon niet krijgt. Ambulances die bij spoed pas na een paar uur aankomen etc.
Ik denk dat het Nederlandse systeem niet perfect is en ook niet zal worden maar zeker door bepaalde aanpassingen beter is te maken.
Helemaal afschaffen en overgaan op een ander systeem zal waarschijnlijk alleen maar chaos opleveren. In principe kan iedereen de meest noodzakelijke zorg krijgen hoewel op bepaalde punten de basisverzekering best wel uitgebreid mag worden.
Zoals als geschreven bestaat een ideaal systeem niet. Zelfs een systeem dat in het verleden door velen als pefect werd gezien (het Engelse systeem) bleek uiteindelijk onbetaalbaar met als gevolg een totaal verstopt zorgsysteem waar je de juiste zorg gewoon niet krijgt. Ambulances die bij spoed pas na een paar uur aankomen etc.
Ik denk dat het Nederlandse systeem niet perfect is en ook niet zal worden maar zeker door bepaalde aanpassingen beter is te maken.
Helemaal afschaffen en overgaan op een ander systeem zal waarschijnlijk alleen maar chaos opleveren. In principe kan iedereen de meest noodzakelijke zorg krijgen hoewel op bepaalde punten de basisverzekering best wel uitgebreid mag worden.