Vermoedelijk niet.
Ik heb nu drie overeenkonsten met kpn en eenmaal bij Ziggo en mijn ervaring is dat ze beide goed zijn zolang alles standaard is en de techniek werkt. Is een of beide niet goed dan is er grote kans op ellende.
Sterker nog kpn had het combicontract (toen nog via koper) ooit al echter dat was een multiaansluiting en een storing daarop bleek ook na herhaalde pogingen niet oplosbaar waarna we overgestapt zijn op coax van casema/ziggo. In onze buurt ligt al jaren een glasvezelnetwerk en daarop heeft kpn zich begin dit jaar ingekocht (met veel reclame hierover). De “aan de deur” verkoop was enkel gericht op de huizen zonder glavezelabonnement (de klanten van de andere glavezelproviders zijn niet benaderd) en het aanbod matchte de bedragen van de amdere glasvezelproviders em het aanbod was beter dan mijn huidige voorwaarden (vandaar ook mijn intrresse). Dit aanbod wilde kpn niet gestand doen en de voorwaarden van de tweede overeekomst waren geen verbetering (en dus was overstap niet meer intrressant). Wat me echt verbaasd is de logheid van Kpn en hoe een abonnement in kan gaan als de noodzakelijke technische aanpassing nog niet is doorgevoerd en er geen apparatuur beschikbaar is.
KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle
Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle
Als je ergens binnen bedenktijd annuleert moet je niet vergeten daar een AVG verzoek bij te doen om al je gegevens te laten wissen of, indien de organisatie nog wel een grondslag heeft om je gegevens te verwerken, om je te verzetten tegen direct marketing. Op dubieuze colportage bedrijven heeft dat niet zo'n effect, maar grotere bedrijven nemen dat vrij serieus.Veldt01 schreef: ↑11 nov 2023 10:15Even voor de helderheid enkel het eerste deel is veroorzaakt door de (aan de deur) verkoper. Behalve een e-mail adres en telefoonnummer is er niets verstrekt. Nergens is mondeling akkoord op gegeven (of voor getekend). En er is ruim binnen de bovengenoemde tijd opgezegd (dat is ook keurig verlopen).
Je zou ook middels een verzoek tot inzage kunnen proberen te achterhalen welk colportagebedrijf het in eerste instantie was en welk bedrijf jou een tweede keer voor een contract heeft aangemeld.
Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle
Waar ik me meer zorgen om maak is hoe een colportagebedrijf aan een kpn identificatiebewijs van kpn komt. Persoon was bekend bij kpn (foto van het bewijs aan ze toegestuurd met foto en naam). Tweede contract was vermoedelijk een foutje bij of de kpn helpdesk of degene die de opzegging van de eerste overeenkomst heeft verwerkt.
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle
Er is niks mis met vragen om info en/of aanbod op de mail te zetten. U heeft niks bevestigd dus niks afgesloten. Eerder schreef iemand hier al dat er niks opgezegd hoefde te worden, omdat er niks afgesloten was. Door op te zeggen bent u mss "mede verantwoordelijk" voor het tweede aanbod (maar ook dat had u niet afgesloten).
Een mededeling dat u niets afgesloten hebt was voldoende, en Ziggo inlichten dat KPN geen opzegging mag doen wat uw aansluiting betreft.
Een mededeling dat u niets afgesloten hebt was voldoende, en Ziggo inlichten dat KPN geen opzegging mag doen wat uw aansluiting betreft.
Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle
Ziggo had ik een paar dagen na het eerste sms bombardement van KPN al ingelicht (leek me verstandig). Het deel over niets opzeggen omdat er ook niets is afgesloten is een goede. Dit had ik telefonisch al eens aangegeven waarna de tweede overeenkomst is beëindigt. Enige wat nu nog open staat een een bedrag voor drie dagen abonnement (wat op zich al een wonder is aangezien KPN geen enkele dienst heeft geleverd (behalve dan in de systemen bij KPN).
-
- Berichten: 29756
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle
Dan zou ik zeggen: niet betalen, laat ze er maar een incassobureau op af sturen. Of desnoods een rechter.