Afgelopen weekend kreeg ik mee, wat zijn partij aan online gif verspreidt. Het gaat een paar stappen verder dan de tekstversie op de site van die club en veel verder dan vorige campagnes. Misschien is dat goed - laatste stuiptrekkingen. Waarschijnlijk is het slecht - welke groep is de volgende keer het slachtoffer?
Van mij mag het OM gaan onderzoeken hier sprake is van haatzaai. En voor mensen als Omtzigt: als je aan vernieuwingen doet, denk ook eens na over een
Verfassungsschutz.
Zullen we er even doorheen lopen? Het cursieve komt van de standpuntenpagina van dit partijtje, ik heb er alleen nummers bijgezet.
Wij willen:
1 Mensen beoordelen op individuele kwaliteiten; niet op geslacht, huidskleur of godsdienst. We willen dus geen ‘diversiteitsquota’ of ‘positieve’ discriminatie. In ons land is iedereen gelijk, zoals artikel 1 van de Grondwet bepaalt.
2 Intrekken van de gemaakte excuses voor het Nederlandse koloniale verleden. Tevens nooit meer excuses of smartengelden van de regering voor andere zaken die een ver verleden betreffen.
3 Geen gebruik meer van activistische vlaggen door overheidsinstellingen, zoals LGBT+- en Oekraïnevlaggen.
4 Niet meegaan in activistisch taalgebruik zoals ‘wit’ i.p.v. blank; geen taboe op gangbare Nederlandse woorden.
5 Geen subsidies meer voor organisaties die op scholen seksualiteit opdringen aan kinderen, zoals de Rutgers Stichting.
6 Verbod op hormoonbehandelingen en operaties voor minderjarigen in het kader van een 'geslachtsverandering'.
7 Geen deelname van kinderen aan ‘pride parades’ en ‘dragqueenshows'.
8 Een wettelijk verbod op transgender-propaganda op scholen en in TV-programma’s voor de jeugd en een einde aan LGBT+ campagnes vanuit overheidsinstellingen.
9 Instellen van een onafhankelijke commissie om de politieke sturing in schoolboeken te onderzoeken en zoveel mogelijk terug te dringen.
Commentaar: dit lijkt vreselijk goedkoopscoren over de rug van een zeer kleine groep, maar in zijn opzet is het een kopie van de nsdap-propaganda, die de bevolking voorbereidde op het vermoorden van geestelijk gehandicapten omdat ze geen bijdrage aan de maatschappij konden leveren.
Per stuk
1 Wanneer iedereen gelijk is, ontstaan juist meer verschillen. Quota, vooral een vrouwenquotum voor beursgenoteerde bedrijven, brengen beweging in de maatschappij en daardoor ontstaan weer nieuwe kansen.
2 Geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaar en pas later komt ruimte voor een tweede blik. Vasthouden aan de eerste blik is een teken van starheid.
3 Wie bepaalt wat een activistische vlag is? Dat verschilt nogal. Als de burgemeester van Kyiv op bezoek is, mag dan wel de geel-blauwe vlag uit?
4 Taal is vrij en ontwikkelt zich. Ik ben door een andere forummer erg gecharmeerd van het RAL-kleurenschema geraakt.
5 Geen subsidie betekent meer ongewenste tienerzwangerschappen, meer geslachtsziektes en grovere omgangsvormen.
6 Hier gaat Forum op de stoel van een arts zitten zonder medische onderbouwing. Maar goed, net 7 pagina's discussie over gehad met vooral van Erthanax een paar sterke bijdragen en goede links.
7 Tot welke leeftijd is men kind? Hoe zit het met het gezinsuitje: twee mama's of papa's met hun kinderen, al dan niet uit eerdere relaties? Wat is de winst van zo'n verbod? Mag een jongere zich wel als de andere sekse verkleden als het een rol in een toneelstuk is?
8 Welkom in China. Iets verbieden laat het nog niet verdwijnen. Gelukkig is er Netflix, met echt leuke series voor de opgroeiende doelgroep.
9 Zulke commissies, die zich met de inhoud van schoolboeken bemoeien, zijn er vooral in communistische of dictatoriale landen. En in Hongarije, Polen, Wit-Rusland, Rusland, Azerbaidschan, Uganda, ...
Wat hier nog ontbreekt, is het verplichte lidmaatschap van een jeugdbeweging ...
Nogmaals, de online versie is nog veel geraffineerder. Daarom ben ik niet verbaasd, dat de man nu fysiek wordt aangevallen. Met een
Verfassungschutz zou hij niet zo ver durven gaan. Met een haatzaai-veroordeling ook niet.
witte angora schreef: ↑20 nov 2023 21:08
Baudet mag dan een rare zijn met enge ideeën, maar ik dacht toch niet dat hij mensen fysiek aanviel.
Hij probeert jongeren te hersenspoelen en dat is veel erger.