Als een fabrikant niet aan een leverancier meer levert, heeft dat meestal te maken met het niet betalen van facturen.
Daar zal woneninterier een reden voor hebben, waarschijnlijk hebben ze een cashflow probleem.
Dat maakt ook dat betalingen van geannuleerde orders slecht betaald worden.
Echter zeggen ze hier niets over, ze beloven alleen telkens dat we nu echt het geld gaan ontvangen maar we wachten al 23 dagen tevergeefs. Het gaat ook niet om tientjes. Net bericht gehad van bemiddeling politie (Landelijk Meldpunt Internet Oplichting) dat woneninterieur heeft aangegeven dit zelf met mij op te willen lossen. Die kans hebben ze helaas al ruim gehad. Aangegeven dat ik vandaag geld wil zien, en eigenlijk inclusief de rente, of anders de aangifte gewoon doorzet na 17:00 vandaag.
Krijg vooralsnog (uiteraard) weer geen reactie. Wel kreeg ik meteen een chat reactie dat ze zagen dat ik een bericht op het radar forum had geplaatst met het verzoek deze aan te passen met het bericht dat de betaling er echt wel aan zou komen maar na alle leugens geloof ik dit natuurlijk absoluut niet, zij kunnen gewoon terugbetalen binnen enkele uren dus ik ben klaar met al die leugens zoals bijvoorbeeld dat ze een artikel niet kunnen leveren vanwege landelijke vertraging terwijl ze gewoon in een breuk liggen met de leverancier.
Ik hoop van harte dat u uw geld nog gaat krijgen, echter een dergelijke gang van zaken zoals bij woneninterier betekent meestal het begin van het einde van de firma.
Ik zal zeker wettelijke rente eisen per dag en hier werk van maken! Daarnaast lijkt het mij een idee om collectief iets te doen met z’n allen om meer druk uit te oefenen?
Als hoogzwangere vrouw bezorgt dit mij extra en onnodige stress en woneninterieur onderneemt ook geen enkel initiatief om dit op te lossen met ons. Ik vind het ronduit schandalig hoe hardwerkende mensen aan het lijntje worden gehouden door dit bedrijf.
Als een fabrikant niet aan een leverancier meer levert, heeft dat meestal te maken met het niet betalen van facturen.
Daar zal woneninterier een reden voor hebben, waarschijnlijk hebben ze een cashflow probleem.
Dat maakt ook dat betalingen van geannuleerde orders slecht betaald worden.
Ik zal zeker wettelijke rente eisen per dag en hier werk van maken! Daarnaast lijkt het mij een idee om collectief iets te doen met z’n allen om meer druk uit te oefenen?
Als hoogzwangere vrouw bezorgt dit mij extra en onnodige stress en woneninterieur onderneemt ook geen enkel initiatief om dit op te lossen met ons. Ik vind het ronduit schandalig hoe hardwerkende mensen aan het lijntje worden gehouden door dit bedrijf.
Als een fabrikant niet aan een leverancier meer levert, heeft dat meestal te maken met het niet betalen van facturen.
Daar zal woneninterier een reden voor hebben, waarschijnlijk hebben ze een cashflow probleem.
Dat maakt ook dat betalingen van geannuleerde orders slecht betaald worden.
Echter zeggen ze hier niets over, ze beloven alleen telkens dat we nu echt het geld gaan ontvangen maar we wachten al 23 dagen tevergeefs. Het gaat ook niet om tientjes. Net bericht gehad van bemiddeling politie (Landelijk Meldpunt Internet Oplichting) dat woneninterieur heeft aangegeven dit zelf met mij op te willen lossen. Die kans hebben ze helaas al ruim gehad. Aangegeven dat ik vandaag geld wil zien, en eigenlijk inclusief de rente, of anders de aangifte gewoon doorzet na 17:00 vandaag.
Krijg vooralsnog (uiteraard) weer geen reactie. Wel kreeg ik meteen een chat reactie dat ze zagen dat ik een bericht op het radar forum had geplaatst met het verzoek deze aan te passen met het bericht dat de betaling er echt wel aan zou komen maar na alle leugens geloof ik dit natuurlijk absoluut niet, zij kunnen gewoon terugbetalen binnen enkele uren dus ik ben klaar met al die leugens zoals bijvoorbeeld dat ze een artikel niet kunnen leveren vanwege landelijke vertraging terwijl ze gewoon in een breuk liggen met de leverancier.
Wonder boven wonder direct na inlichten incassobureau ons geld diezelfde dag terug gekregen. Laten we ervan uitgaan dat dit op eigen initiatief al was gedaan. We zijn in ieder geval blij dat we dit hoofdstuk kunnen afsluiten en hopen dat alle gedupeerde uiteindelijk ook hun geld zullen krijgen en woneninterieur de cashflow weer op orde krijgt en bovenal stopt met aangeven van valse levertijden van producten die ze helemaal niet meer lijken te gaan ontvangen.
Beste Ida
Op verzoek is deze bestelling geannuleerd op 10 november.
Ook heb jij van ons een bevestiging ontvangen.
Het betaalde bedrag moet dan 23 november op je rekening staan.
Beste woneninterieur,
Ik heb deze bestelling op 8 november geannuleerd, direct nadat ik had begrepen dat het meubel niet leverbaar is. Pas 2 dagen later heb ik bevestiging van deze annulering ontvangen. Desondanks wil ik uiterlijk 21 november geld terug zien, voordat de wettelijke termijn van 14 dagen verstreken is!
En nog een advies: pas uw website aan. De betreffende kast en andere niet leverbare meubels worden nog steeds te koop aangeboden. Dit is ernstige nalatigheid. Persoonlijk vind ik dat zelfs frauduleus!
Natuurlijk heb ik mijn terugbetaling nog niet ontvangen, terwijl de wettelijke termijn inmiddels is verstreken. Ik stuur nu elke dag een mail om hen eraan te herinneren. Gisteren de belofte gekregen dat deze betaling zsm verwerkt zou worden en dank voor mijn geduld.
Vandaag het excuus dat deze betaling verwerkt is en dat deze niet door de webwinkel zelf uitgevoerd wordt.
Onzin, een opdracht voor het retourneren van een credit card afschrijving is direct verwerkt en zichbaar voor de klant. Mijn conclusie: gewoon nog niet verwerkt/uitgevoerd!
Bij ons gaat het precies hetzelfde!!
In maart kast besteld, iedere keer zelf moeten vragen om levering , iedere keer toezeggingen gehad, maar tot op de dag van vandaag geen kast!! Order al meer dan 2 weken geleden geannuleerd, maar tot op heden nog steeds geen geld terug!!! Gedreigd met verdere stappen, toen kreeg ik meteen een telefoontje of ik nog 2 dagen wilde wachten!! Weer een week verder nog niks, dus ga nu ook maar een gerechtelijke procedure starten!!
Wees gewaarschuwd en bekijk ook alle andere slechte beoordelingen over dit bedrijf, voordat je hier bestelt: een gewaarschuwd mens telt voor twee! Ze zijn wat mij betreft zelfs die ene waarderingsster niet waard. Ze kwamen bij mij geen van hun beloftes na.
Bij Woneninterieur.nl had ik twee tuinbanken besteld met een geschatte levertijd van 3 weken. Echter, levering bleef uit: wel vele beloftes gekregen dat binnen een nieuwe termijn geleverd zou worden van een klantenservice, die anoniem of onder de naam Tom onprofessioneel opereert. Uiteindelijk heb ik na 3 maanden de koopovereenkomst per e-mail ontbonden en het geld teruggeëist. Mij werd beloofd alles binnen de door mij gestelde termijn van 2 weken terug te betalen, maar natuurlijk gebeurde dit niet. Uiteindelijk heb ik mijn geld via de zgn. cashback methode via de bank/creditcard maatschappij teruggestort gekregen.
Dus samengevat: koop hier niet, of wanneer je het toch niet laten kunt, dan kun je het beste zo te werk gaan:
• Betaal bij deze leverancier uitsluitend met creditcard vooruit, zodat je je geld via de cashback methode kunt terugeisen, wanneer er niet geleverd wordt. Betaal nooit met I-Deal, dan ben je je geld bij voorbaat kwijt
• Geef deze leverancier de tijd om binnen de beloofde termijn te leveren en stuur ze daarna een bericht dat je ze nog een week de tijd geeft om te leveren en kondig aan anders de koopovereenkomst te zullen ontbinden
• Blijft levering hierna nog steeds uit, stuur ze dan bericht dat je de koopovereenkomst ontbindt en geef ze een redelijke termijn van maximaal 14 dagen om het vooruitbetaalde bedrag terug te betalen
• Is na afloop van deze termijn niet terugbetaald, dan verzoek je je bank/creditcard maatschappij om het vooruitbetaalde bedrag terug te betalen via de zgn. cashback methode (of GeldTerugService). Je moet wel bewijs meesturen dat je de koopovereenkomst hebt ontbonden en dat je deze leverancier de tijd heb gegeven om terug te betalen.
• Je krijgt het volledige bedrag binnen ongeveer een week teruggestort op je creditcardrekening en de creditcardmaatschappij stelt een onderzoek in.
Ik ga een poging wagen; ik wil ook mijn geld terug van een geannuleerde order! Blijkbaar werkt om hier een klacht te plaatsen.
Ik heb nog niet zo lang geleden een kast besteld (order #4523). Nadat de aangegeven levertijd was verstreken en ik inmiddels vele negatieve klantervaringen had gelezen kreeg ik argwaan. Door zelf navraag te doen bij de leverancier kwam ik er achter dat dit meubel helemaal niet leverbaar is.
Om die reden heb ik meteen mijn order geannuleerd, nu 1 week geleden. Aankoopbedrag is uiteraard nog niet terug betaald, maar dat kunnen ze wettelijk tot 14 dagen rekken.
Nog erger: de website is ook nog niet ge-update. De kast, en andere niet leverbare meubels (van Liviza) staan er nog steeds op... Wachtend op andere consumenten die erin trappen!
Ik wil mijn geld terug! Morgen op mijn rekening??! Ik hoef niet gebeld te worden, wil daarna niks meer met deze winkel te maken hebben...
Als ik mijn aankoopbedrag terug heb zal ik dat hier melden.
Beste Ida
Op verzoek is deze bestelling geannuleerd op 10 november.
Ook heb jij van ons een bevestiging ontvangen.
Het betaalde bedrag moet dan 23 november op je rekening staan.
Beste woneninterieur,
Ik heb deze bestelling op 8 november geannuleerd, direct nadat ik had begrepen dat het meubel niet leverbaar is. Pas 2 dagen later heb ik bevestiging van deze annulering ontvangen. Desondanks wil ik uiterlijk 21 november geld terug zien, voordat de wettelijke termijn van 14 dagen verstreken is!
En nog een advies: pas uw website aan. De betreffende kast en andere niet leverbare meubels worden nog steeds te koop aangeboden. Dit is ernstige nalatigheid. Persoonlijk vind ik dat zelfs frauduleus!
Natuurlijk heb ik mijn terugbetaling nog niet ontvangen, terwijl de wettelijke termijn inmiddels is verstreken. Ik stuur nu elke dag een mail om hen eraan te herinneren. Gisteren de belofte gekregen dat deze betaling zsm verwerkt zou worden en dank voor mijn geduld.
Vandaag het excuus dat deze betaling verwerkt is en dat deze niet door de webwinkel zelf uitgevoerd wordt.
Onzin, een opdracht voor het retourneren van een credit card afschrijving is direct verwerkt en zichbaar voor de klant. Mijn conclusie: gewoon nog niet verwerkt/uitgevoerd!
Betalen vóórdat men hier gaat klagen scheelt een hoop negatieve publiciteit. En als de cashflow daarvoor nog onvoldoende is, probeer dan afspraken te maken. Dit is funest voor je business.
Betalen vóórdat men hier gaat klagen scheelt een hoop negatieve publiciteit. En als de cashflow daarvoor nog onvoldoende is, probeer dan afspraken te maken. Dit is funest voor je business.
Ze snappen er niks van daar bij woneninterieur... Ik heb mijn geld namelijk niet terug door inzet van hun kant... Net zoals alle andere bedonderde consumenten.
Ik heb mijn geld terug gekregen middels een terugvordering via de creditcard maatschappij.... Dus nu hebben ze daar een schuld uitstaan.
Ik ga een poging wagen; ik wil ook mijn geld terug van een geannuleerde order! Blijkbaar werkt om hier een klacht te plaatsen.
Ik heb nog niet zo lang geleden een kast besteld (order #4523). Nadat de aangegeven levertijd was verstreken en ik inmiddels vele negatieve klantervaringen had gelezen kreeg ik argwaan. Door zelf navraag te doen bij de leverancier kwam ik er achter dat dit meubel helemaal niet leverbaar is.
Om die reden heb ik meteen mijn order geannuleerd, nu 1 week geleden. Aankoopbedrag is uiteraard nog niet terug betaald, maar dat kunnen ze wettelijk tot 14 dagen rekken.
Nog erger: de website is ook nog niet ge-update. De kast, en andere niet leverbare meubels (van Liviza) staan er nog steeds op... Wachtend op andere consumenten die erin trappen!
Ik wil mijn geld terug! Morgen op mijn rekening??! Ik hoef niet gebeld te worden, wil daarna niks meer met deze winkel te maken hebben...
Als ik mijn aankoopbedrag terug heb zal ik dat hier melden.
Ik heb deze bestelling op 8 november geannuleerd, direct nadat ik had begrepen dat het meubel niet leverbaar is. Pas 2 dagen later heb ik bevestiging van deze annulering ontvangen. Desondanks wil ik uiterlijk 21 november geld terug zien, voordat de wettelijke termijn van 14 dagen verstreken is!
En nog een advies: pas uw website aan. De betreffende kast en andere niet leverbare meubels worden nog steeds te koop aangeboden. Dit is ernstige nalatigheid. Persoonlijk vind ik dat zelfs frauduleus!
Natuurlijk heb ik mijn terugbetaling nog niet ontvangen, terwijl de wettelijke termijn inmiddels is verstreken. Ik stuur nu elke dag een mail om hen eraan te herinneren. Gisteren de belofte gekregen dat deze betaling zsm verwerkt zou worden en dank voor mijn geduld.
Vandaag het excuus dat deze betaling verwerkt is en dat deze niet door de webwinkel zelf uitgevoerd wordt.
Onzin, een opdracht voor het retourneren van een credit card afschrijving is direct verwerkt en zichbaar voor de klant. Mijn conclusie: gewoon nog niet verwerkt/uitgevoerd!
Geen woorden, maar daden graag!
Klant heeft betaalde bedrag ontvangen.
Het eerlijke verhaal is dat ik mijn geld NIET van deze ondernemer(s) heb teruggekregen, maar middels een terugvordering via de creditcard maatschappij...
Een incassobureau gaat het verschil niet maken. Soms maakt het meer indruk, maar een incassobureau heeft niet meer rechtsmiddelen dan u. Het enige wat verschil maakt is naar de rechter gaan om een vonnis te “halen”, waarna betaling afgedwongen kan worden (bv beslaglegging) door een deurwaarder. Maar waar niets is, verliest de koning zijn recht en een kale kip kun je niet plukken.
Het is duidelijk dat er op zijn minst een cashflow-probleem is. Ik hoop voor alle betrokkenen dat het tijdelijk is en dat het na een magere en lastige periode weer wat beter zal gaan, maar ik ben er bepaald niet gerust op.