Telefoonterreur Overheid en instanties.
Telefoonterreur Overheid en instanties.
Ik begrijp niet dat hier nog geen Klachten zijn geplaatst mbt de waanzinnige wachttijden als je een telefoontje pleegt naar overheidsinstanties en overige belangrijke instanties. Ik bedoel hier bv mee: Belastngdienst, SVB , etc, etc. Nu valt het bij expliciete overheidsdiensten nog mee, maar probeer maar eens een Zorgverzekering: een Energie-aanbieder: een Bank: . Men laat je rustig een half uur tot 45 minuten aan de lijn hangen. Waarom pikken wij als consumenten dit? Dit is toch ongehoord. Ik heb zelf jaren bij een semi-overheidsdienst gewerkt maar daar mocht een klant absoluut niet langer dan een minuut of 5 blijven hangen. Dat was toch wel de max. Hoe en wie kan aan deze onzinnige praktijken een einde maken vraag ik me af? Instanties horen hun front-of back-offices hierop in te richten. En dan is het vaak ook nog zo dat ze hun telefoonnummers vaak proberen te verbergen. Men wil klanten immers naar zo'n onzinnige chat-robot dirigeren waar je vaak absoluut geen antwoord op je vraag krijgt. Wie o wie?
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Nog meer?
Kan het ook zijn dat er niet efficiënt gewerkt wordt, of misschien ontmoedigingsbeleid zijn.
Je ziet dat vaker bij overheidsinstanties. Of bij WOO verzoeken.
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
''Ben je dan ook bereid om de extra kosten die betere bereikbaarheid met zich meebrengen te betalen?'' Sorry, maar dit slaat nergens op. Een instantie of bedrijf moet dit gewoon goed geregeld hebben, anders heeft het geen bestaansrecht. Hier hoeft de consument niet voor op te draaien.
marnix
vindt dit leuk
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Leuke theorie, maar helaas natuurlijk niet juist.Johan-17 schreef: ↑30 nov 2023 13:57''Ben je dan ook bereid om de extra kosten die betere bereikbaarheid met zich meebrengen te betalen?'' Sorry, maar dit slaat nergens op. Een instantie of bedrijf moet dit gewoon goed geregeld hebben, anders heeft het geen bestaansrecht. Hier hoeft de consument niet voor op te draaien.
Dat "gewoon goed regelen" gebeurt door mensen, en mensen kosten geld. Vaak ontstaan de lange wachttijden juist omdat er onvoldoende beschikbare werknemers zijn. Die alsnog binnenhalen kost (extra) geld.
Maar goed, gezien je stellingname en woordkeuze verwacht ik niet dat enige nuancering zal landen. Past immers slecht bij de al getrokken conclusie dat er sprake is van terreur (...).
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Het is ook een enorme opportunity om je als bedrijf te onderscheiden van je concurrenten, bij ons gegarandeerd snel iemand aan de lijn.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Ik had in september rond 10.00 uur autopech en heb de WegenWacht gebeld. Circa 45 minuten in de wacht gestaan voordat er werd opgenomen door de alarmcentrale. Je zou maar pech hebben op een onveilige plek
(Het melden via de App ging niet, kreeg steeds "onbekende fout" op het scherm , bel het alarmnummer )
Ik heb wel dezelfde mening als Johan. Bedrijven dienen dit gewoon goed te regelen en een standaardwachttijd van 45 minuten is echt niet acceptabel.
Het is onzin om te vragen of je de extra kosten wil betalen, dit is normale bedrijfsvoering.
(Het melden via de App ging niet, kreeg steeds "onbekende fout" op het scherm , bel het alarmnummer )
Ik heb wel dezelfde mening als Johan. Bedrijven dienen dit gewoon goed te regelen en een standaardwachttijd van 45 minuten is echt niet acceptabel.
Het is onzin om te vragen of je de extra kosten wil betalen, dit is normale bedrijfsvoering.
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Wat een overdreven gedoe. Als je de belastingdienst belt, heb je die zo aan de lijn.
Wilt u iets doorgeven aan de SVB, kan dat ook via internet en u krijgt per omgaande de bevestiging. Ook een zorgverzekering is makkelijk per chat te bereiken, net zoals de bank.
U zoekt problemen waar ze niet zijn.
Wilt u iets doorgeven aan de SVB, kan dat ook via internet en u krijgt per omgaande de bevestiging. Ook een zorgverzekering is makkelijk per chat te bereiken, net zoals de bank.
U zoekt problemen waar ze niet zijn.
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Is de concurrentie van de belastingdienst goedkoper? Want dan overweeg ik een overstap. Ik ben namelijk niet geheel tevreden over de aangeboden diensten, het komt veelal over of het ze alleen om mijn geld te doen is.DeZevendeHenk schreef: ↑30 nov 2023 14:13Het is ook een enorme opportunity om je als bedrijf te onderscheiden van je concurrenten, bij ons gegarandeerd snel iemand aan de lijn.
Jablan
en DeZevendeHenk
vinden dit leuk
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
1) Niet vragen of een ander iets gaat doen, pak het zelf op.
2) Er zijn momenteel personeelstekorten, die hebben hier invloed op.
3) Helaas moeten bedrijven keuzes maken en is een betere bereikbaarheid van een klantenservice niet gratis. De keuze is over het algemeen lagere prijs en slechtere service of hogere prijs en betere service.
Maar zoals al gezegd in punt 1, als jij weet hoe en de lage prijs en de goede service te combineren, pak het op, organisaties zullen je grof betalen om het te realiseren.
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Ja leukEen Wiskunde Student schreef: ↑30 nov 2023 14:23Het is onzin om te vragen of je de extra kosten wil betalen, dit is normale bedrijfsvoering.
Binnen de normale bedrijfsuitvoering lukt het duidelijk niet. Als je dan toch een betere bereikbaarheid wilt, moet je dus opschalen. En dat kost geld. En dat geld gaat de consument/ burger betalen. Zo simpel is het.
Los daarvan herken ik die zogenaamde terreur ook helemaal niet: ik sta nooit 45 minuten in de wacht.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Er staat "Nu valt het bij ** overheidsdiensten nog mee" en dat is volgens mij ook de bredere ervaring en dan volgen een aantal bedrijven die zeker wél concurrenten hebben. Het feit dat niemand er werk van maakt, "bij ons wel direct iemand aan de lijn" duidt er toch ook op dat het niet echt speelt.Nijogeth schreef: ↑30 nov 2023 14:39Is de concurrentie van de belastingdienst goedkoper? Want dan overweeg ik een overstap. Ik ben namelijk niet geheel tevreden over de aangeboden diensten, het komt veelal over of het ze alleen om mijn geld te doen is.DeZevendeHenk schreef: ↑30 nov 2023 14:13Het is ook een enorme opportunity om je als bedrijf te onderscheiden van je concurrenten, bij ons gegarandeerd snel iemand aan de lijn.
Nijogeth
vindt dit leuk
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Hier luisteren ze toch niet.
Ik zou ze heel boos opbellen.
Ik zou ze heel boos opbellen.
Erthanax
, DeZevendeHenk
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Een andere oorzaak van de wachttijd is dat mensen bellen met vragen die net zo makkelijk op een andere manier beantwoord hadden kunnen worden zoals even goed zoeken op de website.Moneyman schreef: ↑30 nov 2023 14:05Leuke theorie, maar helaas natuurlijk niet juist.Johan-17 schreef: ↑30 nov 2023 13:57''Ben je dan ook bereid om de extra kosten die betere bereikbaarheid met zich meebrengen te betalen?'' Sorry, maar dit slaat nergens op. Een instantie of bedrijf moet dit gewoon goed geregeld hebben, anders heeft het geen bestaansrecht. Hier hoeft de consument niet voor op te draaien.
Dat "gewoon goed regelen" gebeurt door mensen, en mensen kosten geld. Vaak ontstaan de lange wachttijden juist omdat er onvoldoende beschikbare werknemers zijn. Die alsnog binnenhalen kost (extra) geld.
Maar goed, gezien je stellingname en woordkeuze verwacht ik niet dat enige nuancering zal landen. Past immers slecht bij de al getrokken conclusie dat er sprake is van terreur (...).
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Misschien moet je eens stoppen met bellen en 1 van de vele andere contact mogelijkheden proberen, werkt allemaal prima. Ik zou niet weten waarom ik de zorgverzekeraar, een bank of energie aanbieder enz. zou moeten bellen. Alle informatie is te vinden op hun websites, daarvoor hoef je sowieso niet te gaan bellen. Vragen stellen kan via de chat, een overeenkomst afsluiten kan online.Johan-17 schreef: ↑30 nov 2023 13:41Ik begrijp niet dat hier nog geen Klachten zijn geplaatst mbt de waanzinnige wachttijden als je een telefoontje pleegt naar overheidsinstanties en overige belangrijke instanties. Ik bedoel hier bv mee: Belastngdienst, SVB , etc, etc. Nu valt het bij expliciete overheidsdiensten nog mee, maar probeer maar eens een Zorgverzekering: een Energie-aanbieder: een Bank: . Men laat je rustig een half uur tot 45 minuten aan de lijn hangen. Waarom pikken wij als consumenten dit? Dit is toch ongehoord. Ik heb zelf jaren bij een semi-overheidsdienst gewerkt maar daar mocht een klant absoluut niet langer dan een minuut of 5 blijven hangen. Dat was toch wel de max. Hoe en wie kan aan deze onzinnige praktijken een einde maken vraag ik me af? Instanties horen hun front-of back-offices hierop in te richten. En dan is het vaak ook nog zo dat ze hun telefoonnummers vaak proberen te verbergen. Men wil klanten immers naar zo'n onzinnige chat-robot dirigeren waar je vaak absoluut geen antwoord op je vraag krijgt. Wie o wie?
Kortom ik pik het omdat ik al jaren en jaren geen enkele keer heb hoeven te bellen en er dus geen last van heb. Telt waarschijnlijk voor de meeste mensen.
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Die Johan toch ,denkt dat hij alleen op de wereld is . Man dan bel je 2uur later nog een keer.
En nog wat je krijgt niemand aan de telefoon hoezo dan terreur ,het is andersom
En nog wat je krijgt niemand aan de telefoon hoezo dan terreur ,het is andersom
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Veel zaken kunnen online geregeld worden. Het probleem zit er in dat juist veel mensen gaan bellen voor eenvoudige zaken. Aan de telefoon moet het direct op stel en sprong verwerkt worden terwijl online veel automatisch gaat of verwerkt word op het moment dat de medewerker er aan toe komt.
Als te veel mensen de telefoon bezet gaan houden met zaken die niet per telefoon hoeven ga je dus wachtrijen krijgen. Is dat de schuld van het bedrijf? Kan, maar hoeft niet altijd. Wellicht een spiegelmomentje voor iedereen die wel eens belt, is het echt nodig of kan het ook via een ander kanaal.
Als te veel mensen de telefoon bezet gaan houden met zaken die niet per telefoon hoeven ga je dus wachtrijen krijgen. Is dat de schuld van het bedrijf? Kan, maar hoeft niet altijd. Wellicht een spiegelmomentje voor iedereen die wel eens belt, is het echt nodig of kan het ook via een ander kanaal.
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Misschien moet je eens op een ander tijdstip bellen dan tijdens de spitsuren.
Telefoonterreur slaat nergens op verder. Het is niet alsof ze jou telefonisch lastig vallen want dat is wat men voornamelijk verstaat onder telefoonterreur. Daarnaast gooi je alles op een hoop alsof het overal exact het zelfde is.
Ik geloof er geen ruk van.
Telefoonterreur slaat nergens op verder. Het is niet alsof ze jou telefonisch lastig vallen want dat is wat men voornamelijk verstaat onder telefoonterreur. Daarnaast gooi je alles op een hoop alsof het overal exact het zelfde is.
Ik geloof er geen ruk van.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Telefoonterreur Overheid en instanties.
Eens ff kijken. Lange wachttijden, wordt veroorzaakt door mensen die met een probleem zitten en daar voor bellen.
Wat zou dat fout gaan dan, misschien dat ze ook via internet kunnen vragen ipv van de telefoon. Zou kunnen, maar straks wordt het dan ook weer te druk op internet, en ook daar heb je wachttijden.
Het lijkt me dan eerder dat er aan de voorkant gekeken moet worden waarom er te veel klanten bellen zodat ze het aan de achterkant niet aan kunnen.
Los dingen op, lappen doe je met fietsbanden.
Wat zou dat fout gaan dan, misschien dat ze ook via internet kunnen vragen ipv van de telefoon. Zou kunnen, maar straks wordt het dan ook weer te druk op internet, en ook daar heb je wachttijden.
Het lijkt me dan eerder dat er aan de voorkant gekeken moet worden waarom er te veel klanten bellen zodat ze het aan de achterkant niet aan kunnen.
Los dingen op, lappen doe je met fietsbanden.