Uitgiftekosten bij de apotheek. Hoe zit dit precies?
Re: Uitgiftekosten bij de apotheek. Hoe zit dit precies?
Kom zojuist bij de bakker vandaan. Een brood gekocht van € 2,50. Bij afrekenen moest ik € 3,50 afrekenen. Antwoord op mijn vraag waar die euro ineens vandaan kwam was: "Wij zijn bakker, geen uitgever. Dit zijn uitgifte kosten." Vorige keer schijn ik zo ongemerkt € 2,00 hiervoor betaald te hebben, want dat was de eerste uitgifte.
Moneyman
vindt dit leuk
Als het goed is, heeft u toen een korte uitleg gekregen hoe u het moet gebruiken en bewaren. U moet er vooral op letten dat u het inneemt tijdens de maaltijd.
Lady1234
, de auditu
, Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk
-
De hele medicijnhandel is in tegenstelling tot jouw bakker zwaar gereguleerd. Als jij denkt dat een apotheek net als een bakker grondstoffen inkoopt om daar broden van te maken die hij kan verkopen voor iedere prijs die zijn klanten bereid zijn te betalen snap er er gewoon niets van. Echt helemaal niets, nul, Nada. Het is geen vrije markt met normale prijsvorming, ze concurren bijvoorbeeld ook niet.de auditu schreef: ↑22 okt 2021 17:42Kom zojuist bij de bakker vandaan. Een brood gekocht van € 2,50. Bij afrekenen moest ik € 3,50 afrekenen. Antwoord op mijn vraag waar die euro ineens vandaan kwam was: "Wij zijn bakker, geen uitgever. Dit zijn uitgifte kosten." Vorige keer schijn ik zo ongemerkt € 2,00 hiervoor betaald te hebben, want dat was de eerste uitgifte.
U snapt ironie niet zo goed?
TERHANDSTELLINGSKOSTEN EN BEGELEIDINGSGESPREK 9 Afkorting THS en BG)>
Procedure:
1.) Patient bezoekt HA, en krijgt recept voorgeschreven, met de mededeling wanneer en hoe te gebruiken. 1e info en belangrijkste.
2) Patient gaat naar apotheek om recept op te halen.
Apothekers assistent plaats recept op de toonbank. TH = OTC = over the counter.
Op verpakking staat gebruik en dosering. 2 e info.
In verpakking zit bijsluiter. 3e info.
Apothekersassistente geeft ongevraagd BG ( max 340 sec.) 4e info.
Levert daarbij ongevraagd nog bijsluiter bij . 5e info.
Conclusie : 4e en 5e info totaal overbodig dit is THS en BG.
Eindresultaat patient moet voor THS en BG , betalen anders kan Apotheker recept weigeren.
Kosten 1e keer THS en BG , Euro 14.56
Herhalingsrecept voor OTC Euro 6,36
Patient betaald door eigen risico Euro 385,--
M.A.W. BETER WORDEN VAN EEN ZIEKE.
P.S. DE BAXTER TRUC WORDT VERVOLGD. Door verpakken vullen we onze Apothekers zakken.
Er zijn 18 miljoen gedupeerden.
<verwijderd door moderator>
Voormalig Pharma Consulent.
Procedure:
1.) Patient bezoekt HA, en krijgt recept voorgeschreven, met de mededeling wanneer en hoe te gebruiken. 1e info en belangrijkste.
Eindresultaat patient moet voor THS en BG , betalen anders kan Apotheker recept weigeren.
P.S. DE BAXTER TRUC WORDT VERVOLGD. Door verpakken vullen we onze Apothekers zakken.
<verwijderd door moderator>
Speedy123
vindt dit leuk
Licht dat er iemand beter van wordt. Overigens is dit een volkomen uitgekauwd onderwerp. Herhaalde malen uitgebreid behandeld.
En er hoeft al helemaal niet met al die hoofdletters gesmeten te worden
En er hoeft al helemaal niet met al die hoofdletters gesmeten te worden
Oh dat wist ik niet
-
Datgene wat u nu verteld is gewoon bij Wet geregeld.Markshare schreef: ↑28 aug 2023 18:19TERHANDSTELLINGSKOSTEN EN BEGELEIDINGSGESPREK 9 Afkorting THS en BG)>
Procedure:
Jaap Hoogland.
Gelukkig wel.
Ik kan mij een tijd herinneren dat een apotheker voor zijn leveranciers gegoten gouden en zilveren vijzeltjes als kerstcadeautje rondstrooide.
-
Waarom? Forummers kunnen zelf ook anderen corrigeren, wat hier ook al gebeurd is.
moederslink
vindt dit leuk
Lijkt me nogal duidelijk: omdat het in strijd is met de forumregels (en fatsoen), en omdat de moderator daarover beslist. Prima om zelf te corrigeren, prima om ook de mods te laten kijken.
• Het veelvuldig of overdreven gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het overdreven gebruik van vet, cursief en emoticons. Of er sprake is van overdreven gebruik bepaalt de Moderator.
In het verleden heeft de moderatie aangegeven dat niet voor alles een melding gemaakt hoeft te worden, als forummers zelf ingrepen was dat ook prima.
Nijogeth
vindt dit leuk
Effe dimmen? Grapjas.
Hoofdletters zijn er voor mensen die de kleine niet lezen.Moneyman schreef: ↑29 aug 2023 14:21Lijkt me nogal duidelijk: omdat het in strijd is met de forumregels (en fatsoen), en omdat de moderator daarover beslist. Prima om zelf te corrigeren, prima om ook de mods te laten kijken.• Het veelvuldig of overdreven gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het overdreven gebruik van vet, cursief en emoticons. Of er sprake is van overdreven gebruik bepaalt de Moderator.
Met kijken zie je meer dan horen.
Erthanax
, Markshare
, Lady1234
, Lowieze
en DeZevendeHenk
vinden dit leuk
Dit platform lijkt me een uitstekend middel om informatie op serieuze toon uit te wisselen, met het nodige respect voor elkaar. Dan nu mijn opmerking over de 'terhandstellingskosten'. Ik gebruik al meer dan 20 jaar hetzelfde medicijn. Het verbaast mij dat ik terhandstellingskosten moet betalen hiervoor. Ik haal mijn medicijn op uit de locker met een code. Ik heb dus geen vraag maar wil alleen maar even aangeven dat ik dit erg jammer vind.