Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6729
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
04 dec 2023 11:57


Ik heb geen idee welke reacties zijn verwijderd, maar jij bent toch degene die het niet eens is met al die ongevraagde bemoeizuchtige reacties? En jouw reacties staan er nog.

Wat je laatste zin betreft: dat speelt hier zeker, heb ik meerdere keren gemerkt.
Iemand gaf mij gelijk in mijn reactie en ook daarop kwamen weer reacties. Die zijn allemaal weggehaald.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Cro »

Volgens mij is het enige dat verwijderd is een reactie van J. Deltoer gericht aan Moneyman.

@lowiezie, ik heb niet het idee dat dit komt omdat de reactie het met jou eens was, maar omdat de reactie op de man speelde richting Moneyman. Wat natuurlijk niet nodig is.
Laatst gewijzigd door Cro op 04 dec 2023 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6729
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Cro schreef:
04 dec 2023 12:04
Volgens mij is het enige dat verwijderd is een reactie van J. Deltoer gericht aan Moneyman.
Dan heeft u nog wat andere reacties gemist.

ZeerPrivé
Berichten: 5782
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
04 dec 2023 12:02
ZeerPrivé schreef:
04 dec 2023 11:57


Ik heb geen idee welke reacties zijn verwijderd, maar jij bent toch degene die het niet eens is met al die ongevraagde bemoeizuchtige reacties? En jouw reacties staan er nog.

Wat je laatste zin betreft: dat speelt hier zeker, heb ik meerdere keren gemerkt.
Iemand gaf mij gelijk in mijn reactie en ook daarop kwamen weer reacties. Die zijn allemaal weggehaald.
Aha, duidelijk. Bezopen dan dat die reacties zijn verwijderd. Goede moderators zijn helaas schaars.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Cro »

ZeerPrivé schreef:
04 dec 2023 12:05
Lowieze schreef:
04 dec 2023 12:02
ZeerPrivé schreef:
04 dec 2023 11:57


Ik heb geen idee welke reacties zijn verwijderd, maar jij bent toch degene die het niet eens is met al die ongevraagde bemoeizuchtige reacties? En jouw reacties staan er nog.

Wat je laatste zin betreft: dat speelt hier zeker, heb ik meerdere keren gemerkt.
Iemand gaf mij gelijk in mijn reactie en ook daarop kwamen weer reacties. Die zijn allemaal weggehaald.
Aha, duidelijk. Bezopen dan dat die reacties zijn verwijderd. Goede moderators zijn helaas schaars.
Dat valt hier wel mee, het begon met een deels 'op de man reactie' die niet nodig was en die reactie en de directe reacties daarop zijn verdwenen voor zover ik het kan zien. Hoeveel de moderatie hier vaak niet heel sterk is, lijken ze hier nu juist eens wel op tijd in te grijpen voor we 8 pagina's verder zijn bij wijze van spreken.

Lowieze
Berichten: 6729
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als iemand in het begin niet off topic gereageerd had, had de moderator helemaal niet hoeven ingrijpen :mrgreen:

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Cro »

Lowieze schreef:
04 dec 2023 12:12
Als iemand in het begin niet off topic gereageerd had, had de moderator helemaal niet hoeven ingrijpen :mrgreen:
Of dat off-topic is, en zo ja, of het ongewenst is of niet kunnen we natuurlijk over discussiëren, jij vind van wel, anderen vinden dat zo'n vraag van Seinhuis best gesteld kan en mag worden om iemand te behoeden zijn of haar problemen alleen maar erger te maken.

Maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat het persoonlijk maken van de discussie zoals gebeurde wel ongewenst is. Het punt kan ook gemaakt worden zonder dat te doen.

ZeerPrivé
Berichten: 5782
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Cro schreef:
04 dec 2023 12:09
ZeerPrivé schreef:
04 dec 2023 12:05
Lowieze schreef:
04 dec 2023 12:02


Iemand gaf mij gelijk in mijn reactie en ook daarop kwamen weer reacties. Die zijn allemaal weggehaald.
Aha, duidelijk. Bezopen dan dat die reacties zijn verwijderd. Goede moderators zijn helaas schaars.
Dat valt hier wel mee, het begon met een deels 'op de man reactie' die niet nodig was en die reactie en de directe reacties daarop zijn verdwenen voor zover ik het kan zien. Hoeveel de moderatie hier vaak niet heel sterk is, lijken ze hier nu juist eens wel op tijd in te grijpen voor we 8 pagina's verder zijn bij wijze van spreken.
Cro, een goede moderator had naar mijn mening juist al die (off topic) ongevraagde bemoeizuchtige reacties verwijderd en dan vanzelfsprekend ook de kritiek die daarop gegeven werd.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Cro »

ZeerPrivé schreef:
04 dec 2023 12:22
Cro schreef:
04 dec 2023 12:09
ZeerPrivé schreef:
04 dec 2023 12:05


Aha, duidelijk. Bezopen dan dat die reacties zijn verwijderd. Goede moderators zijn helaas schaars.
Dat valt hier wel mee, het begon met een deels 'op de man reactie' die niet nodig was en die reactie en de directe reacties daarop zijn verdwenen voor zover ik het kan zien. Hoeveel de moderatie hier vaak niet heel sterk is, lijken ze hier nu juist eens wel op tijd in te grijpen voor we 8 pagina's verder zijn bij wijze van spreken.
Cro, een goede moderator had naar mijn mening juist al die (off topic) ongevraagde bemoeizuchtige reacties verwijderd en dan vanzelfsprekend ook de kritiek die daarop gegeven werd.
Daar verschillen we dan over van mening, mijn inziens moet een ongevraagde, maar wel goede tip, zoals die van Seinhuis gewoon kunnen binnen een discussie ook al kun je erover discussiëren of het 100% on topic is of niet, zolang er maar met fatsoen gereageerd wordt. En daar liep het even spaak, en daar werd dan mijn inziens wel terecht op ingegrepen.

Een goede moderator knijpt immers niet iedere discussie die een zijweggetje neemt af, dat doen over het algemeen alleen slechte moderators. Wat een goede moderator echter wel doet is de discussie en de daaruit mogelijk voortkomende sub discussies in goede banen leiden zodat de boel niet ontspoort.

PGros
Berichten: 1176
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door PGros »

Is er iets veranderd op het forum?
De quotes zijn niet meer duidelijk te onderscheiden van de rest van de posting.
Als het als verbetering is doorgevoerd vind ik het een slechte verbetering, ofwel geen verbetering.

Moneyman
Berichten: 30456
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

De layout is sowieso vernacheld momenteel. Neem aan/ hoop dat dat "work in progress" is.

Morgan le Fay
Berichten: 542
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

De layout en de verbetering zijn NAADJE.
Als jullie dit een verbetering/aanpassing noemen.
O ja het moet natuurlijk altijd hip, snel, cool of whatever zijn.
En ik heb een microscoop nodig om de boel te kunnen lezen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door moederslink »

De letters zijn echt te klein! :o
En de quotes zijn niet duidelijk geaccentueerd.
Maar verder zal het wel wennen zijn... 8)

Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het ligt dus, zoals de omroepster vroeger zei, niet aan mijn toestel maar aan de uitzending.
Uiteindelijk went alles, maar veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.
—Dat de breedte van het scherm niet volledig wordt benut (op iPad én Android telefoon) is duidelijk een verslechtering.
—Het ontbreken van de verticale streep voor een citaat maakt het niet duidelijker.

Lady1234
Berichten: 27344
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik dacht al dat het aan mij lag. 😁😁

Moneyman
Berichten: 30456
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb de stille hoop dat dit niet een nieuwe layout, maar gewoon een foute instelling is.

J. Deltoer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een zure reacties weer. Ik feliciteer trosradar met deze nieuwe lay out. Goed bezig.
de reactie waarvan je wist dat die komen zou

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mis de hele bovenbalk... Als je mensen weg wil jagen doe je dat door een zoektocht naar topics op te starten.

Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat stond er in die “bovenbalk”?

Ik kom altijd binnen via een snelkoppeling naar de rubriek Actieve topics, dat werkt nog steeds prima. Topics met ongelezen reacties kan ik nog steeds herkennen aan het rechthoekje voor de topictitel.

Op de startpagina van het forum staat nog steeds de rubriek Onbeantwoorde topics met 10 topics uit de periode 2017-2021, waarvan alleen nog het “jongste” topic gereageerd kan worden. De overige 9 zijn geblokkeerd omdat ze te oud zijn. Volstrekt nutteloze rubriek. Helemaal weglaten lijkt me de gemakkelijkste oplossing. Beter een leeg vlak dan een opsomming waarmee je niets kunt. Een betere oplossing is de onbeantwoorde topics te beperken tot bv vier weken geleden, maar dat is meer werk.

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
05 dec 2023 17:49
Wat stond er in die “bovenbalk”?

Ik kom altijd binnen via een snelkoppeling naar de rubriek Actieve topics, dat werkt nog steeds prima. Topics met ongelezen reacties kan ik nog steeds herkennen aan het rechthoekje voor de topictitel.
Dat was het navigatiemenu. Van daaruit kon je alle kanten op. Nu dus niet meer. Ook als ik in een topic zit kan ik niet meer in één keer naar 'actieve topics'. Ik moet eerst helemaal naar boven scrollen, dan terug naar het 'forum', en dan weer verder. Werkt voor geen meter.

Dit lijstje dus.
Home Forum Van de redactie Huisregels en mededelingen
Eén troost: je kunt nu in no time naar de lijst met gebruikers, te beginnen met alle deelnemers die zich vanaf het begin hebben aangemeld. Daar zat ik inderdaad op te wachten.... :roll:
moederslink schreef:
05 dec 2023 13:57
En de quotes zijn niet duidelijk geaccentueerd.
Ik mis inderdaad alle foruminterpunctie zogezegd.

Eens kijken, het is 5 december - het ligt aan Sinterbaas en zijn roetveegknecht m/v/o/nb/q/wat-nog-meer?

Plaats reactie