LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
RG

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door RG »

En jullie zijn ook van die mensen, die zelf naar dat bedrijf hebben gebelt? Anders waren jullie waarschijnlijk nooit op het idee gekomen om zelf vakantie,s te regelen?

Daarom is het toch wel fijn om te lezen dat er TOCH wel mensen zijn, die het wel als goed en niet DUUR ervaren! Daar is dus ook dit forum voor, zodat een ieder zijn/haar mening hier kan en mag geven.

woonschip

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door woonschip »

Nu, woonschippers. Zo te zien, zijn jullie de enige hier, die wel tevreden zijn. Houden zo! Als wij dit ook willen, bellen of mailen ze wij zelf wel even. Hoeven ze ons ook niet meer lastig te vallen met hun mooie praatjes.
Hele fijne vakantie met TVS, of hoe ze steeds ook mogen heten!

Natuurlijk woonschip. Als er niemand meer met hen gaat, hebben ze accomodatie,s genoeg. Zelfs in het hoogseizoen! En ook helemaal niet Zò duur zeker hè? Vertel eens hoeveel je dit gaat kosten? Maar dat zeg je niet!

Gelukkig toch nog tevreden mensen. :!:
Nee, tevreden mensen zie je hier niet!

ach, woonschip, reageer jij maar lekker i.o.v. dhr. Pijpers; verkoop je zo goed?

Volgens mij mag je hier niet komen als je tevreden bent. Je zou je bijna gaan schamen :oops:

woonschip

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door woonschip »

Correctie op bovenstaand bericht: dit waren ook quotes
Nu, woonschippers. Zo te zien, zijn jullie de enige hier, die wel tevreden zijn. Houden zo! Als wij dit ook willen, bellen of mailen ze wij zelf wel even. Hoeven ze ons ook niet meer lastig te vallen met hun mooie praatjes.
Hele fijne vakantie met TVS, of hoe ze steeds ook mogen heten!
Nee, tevreden mensen zie je hier niet!

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Een paar jaar geleden heb ik voor een callcenter (2Contact in Haarlem) gewerkt dat door TVS is ingehuurd om potentiële klanten te strikken.
Dat callcenter is al eens failliet gegaan door wanbeleid en rechtszaken die tegen dat bedrijf zijn aangespannen.

Ik kan je vertellen dat ik er na een week kotsmisselijk van werd.

Ten eerste wordt je praktisch aangemoedigd om te liegen tegen de mensen die je aan de andere kant van de lijn hebt.
Want hoe meer mensen er naar de presentatie toekomen, hoe meer dat callcenter werd betaald. En dat uitte zich weer in een bonus (in geld of kado's en waardebonnen) voor de callcentermedewerker die tijdens de dienst de meeste afspraken wist te scoren. Dus je begrijpt wel dat je als 16 of 17-jarige er alles aan doet om de meeste afspraken op te kunnen schrijven als daar een extraatje aan vast zit.

Je moet inderdaad allerlei vragen stellen om te bepalen of iemand in de doelgroep zit. Want iemand die 2 x per jaar gaat kamperen of een uitkering heeft zal waarschijnlijk niet dat dure vakantiepakket kopen dat ze je gaan proberen aan te smeren. Daar kan ik me iets bij voorstellen, dat je als bedrijf zijnde een soort van voorselectie maakt.

Maar schimmigheid waarin je alles rondom TVS moest verhullen beviel mij niet. Je mocht NOOIT het telefoonnummer van TVS geven. En als mensen bleven doordrammen om meer info mocht je bij hoge uitzondering verwijzen naar de website.

Je mocht ook absoluut niet zeggen dat de presentatie bedoeld was om hun vakantieconcept uit te leggen of dat het een verkooppresentatie was, want dan zouden een heleboel mensen al afhaken.
Nee, het was beter om te zeggen dat men dan uitleg zou geven over de week gratis verblijf en wat je daar allemaal kon doen.

Daar werd wel altijd veel op gehamerd: dat je VERBLIJF moest zeggen en niet vakantie. Want waarom letten ze daar zo op? Omdat BIJNA elke callcentermedewerker toch zei dat het om een VAKANTIE ging die je had gewonnen omdat je in de doelgroep zat. Want ja, daar kun je die bonus mee scoren...

Voor wat betreft die doelgroep: Het is niet zo dat het moeilijk was om daar in te vallen. Sterker nog: 4 van de 5 mensen valt in de doelgroep.

Al met al kreeg ik na een paar dagen een onbehaaglijk gevoel bij dit werk en heb ik gevraagd of ik op een ander project gezet kon worden en dat is ook gedaan. Dat was gelukkig een stuk socialer en ik hoefde niet te liegen. Halve waarheden vertellen valt ook onder liegen naar mijn mening.

En ik weet voor 100% zeker dat TVS wist van de werkwijze van het callcenter, want het belscript hebben ze zelf gemaakt.

Zo, dit is mijn relaas. Het enige wat ik nog kwijt wil is dat mensen zich 2 x moeten bedenken voordat ze zich iets laten aanleunen wat te "mooi om waar te zijn" klinkt.

RG

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door RG »

Zo eindelijk! Nu lezen jullie het ook eens van een deskundige.

Bedankt Echte Meisje. Ik dacht ook al wel, dat het zò ongeveer zou gaan, maar nu weten we het zeker.

Dan moeten die mensen het maar zelf weten, als ze hierin willen stappen en trappen.

strijdbaar!
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2004 21:19

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door strijdbaar! »

Woensdag 9 maart om 15.30 is door de Avro op radio 1 uitvoerig aandacht besteed aan de praktijken van TVS. Ook vanuit de politiek en vanuit deskundige juristen werd gereageerd.
Erg goed dat er nu breed aandacht aan wordt besteed, zodat slachtoffers van deze praktijken in de toekomst wellicht hun recht gemakkelijker kunnen halen.
Een tip voor diegenen die van hun bedenktijd van 8 dagen gebruik willen maken: schrijf schriftelijk en aangetekend dat je wilt annuleren. Bewaar je originele overeenkomst goed en stuur alleen kopieën terug, als daar om gevraagd wordt door TVS. Voor degenen, die met een creditcard betaald hebben: ik ken een geval waarbij mensen via Interpay hun geld hebben laten terugboeken. Daar moet je dan wel snel mee wezen.

zavb

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door zavb »

Ook ik ben benaderd en kwalificeerde voor een gratis week. Daarvoor wilden wij best naar Schiphol gaan. Uiteraard zeer sceptisch! De voorlichting was naar mijn idee correct en compleet, maar het idee om binnen 34 maanden 6 weken onszelf te commiteren aan een reisorganisatie weerhield ons om in te gaan op het topproduct (kwaliteit van verblijf). Ik wil er ook van uitgaan dat TVS een proffesionele organisatie is. Echter om alleen te horen dat er in zoveel jaar zoveel leden zijn bij gekomen lijkt me geen goed verkoopargument als het knelpunt ligt in de beschikbaarheid van vakantie woningen. Ook het gegeven dat de aantrekkelijke aanbieding maar zeer beperkt ("het is nu geldig tot U de deur uitgaat") =90 minuten, geldig is, ruikt naar bedrog. Hun argument 'het zo niet eerlijk zijn voor de andere klanten die wel meteen besloten hebben', is ook niet erg sterk. Kortom; ik vind het jammer dat TVS klanten wil werven onder druk. Naar mijn idee is de prijsstelling en het verblijfslocaties van goede kwaliteit. Zoals bij elke 'dure transactie' is de relatie (klant-leverancier) van groot belang. Om een transactie te sluiten over iets waar je niet alle details van kent en waar de verkoper een korting van ca.25% aanbied als je direct tekent; geeft mij een signaal dat er geen intensie is van TVS om lange termijn klant-relaties aan tegaan. Misschien omdat TVS weet dat de klant niet terugkomt???
Tijdens de voorlichting heb ik wel kennis genomen dat je niet kunt klagen als je in het hoogseizoen naar een bepaalde landstreek wilt (je periode van 34 maanden kan onder uitzonderingen wel verlengd worden) maar heb ik geen garantie kunnen krijgen omtrent die zo kritieke beschikbaarheid (behalve dat de alleraardigste verkoopster zei: "Ooh er is altijd wel iets beschikbaar"). Helaas geldt voor mij dat als dit feitelijk niet zo is, ik naar een andere reisorganisatie ga. Bij TVS heb ik dus geen voet om op te staan. Jammer!

schilli

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door schilli »

Ik vraag me af of de positieve berichten van deelnemers niet van personeel van "The vacation store" zelf komen? :?: :!:

xiron

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door xiron »

Voor alle twijfelaars en mensen die alles zeker willen weten,

the vacationstore gaat sluiten, de algemeen directeur verkoopt tvs aan club la costa, hij vertrekt zelf naar het caribische gebied, en neemt nog enkele medewerkers mee.

medewerkers worden nog dom gehouden,ze weten nog van niets, en kunnen nu alleen nog maar raden, in ieder geval mensen die nog een proces willen aanspannen, doe het nu.

succes. :!: :!: :!:

Bob S

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Bob S »

Doe maar lekker negatief over deze club mensen, des te makkelijker wordt het voor mij, eigenaar van een groot pakket, de komende jaren te boeken. Net weer een heerlijke week in Zuid-Spanje achter de rug. Neem van mij aan, ik ga gemiddeld 4 weken per jaar op vakantie incl. de zomervakantie en boek met elk jaar twee weken extra weken uit het last-minute-aanbod voor nog geen € 500 gem. per week hele mooie appartementen. In februari ga ik naar het Kruger Park in Zuid-Afrika. Mijn buurman betaalde daar voor een lodge 1,5 jaar geleden ruim
€ 3000 voor een week met 4 personen. Ik lach me rot. Je moet wel een maand of 8 van te voren boeken.
September volgend jaar is de looptijd van mijn pakket afgelopen. En wat denk je.....? Neem gewoon weer een nieuw pakket voor 3 jaar en boek 3 tot 4 maanden vooruit.

Zonnige groeten
Bob Silvirius

Gast

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Gast »

Nou veel plezier dan; maar laten ze mij niet telefonisch lastigvallen met dubieuze verkooppraatjes!

kaska
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2005 14:28

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door kaska »

tja, na dit alles gelezen te hebben ga ik toch twijfelen. mijn man wil perse gaan luisteren....nu dus bij world pass heuvelstraat 11 te alphen. idd een gesprek van 90 min hier een citaat uit hun brief

zeker voor vakanties geld vrijheid, blijheid! dat is ook zo met het aanbod dat wij u doen. u bepaald of dat voor u interessant is, en bent tot niets verplicht. world pass komt echter wel haar belofte aan u na. of u nu wel of niet op ons aanbod ingaat, wanneer u samen met uw partner de presentatie bijwoont krijgt u sowiezo de beloofde week gratis verblijf u betaald slechts de boekingskosten van €29 p.p. onze prachtige locaties zijn gelegen oa in zuid spanje en op de canarische eilanden.

we worden op 5 november om 15.00 uur verwacht
ze zijn wel ingeschreven bij de kamer van koophandel (heb ik gecheckt op internet)

als we geweest zijn zal ik jullie informeren

groetjes kaska :P

ps reacties van andere mensen over world pass horen wij natuurlijk ook graag!!

AT
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2003 17:03

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door AT »

of zoals daarna de naam the vacation store, een en dezelfde boevenbende. Kaska lees de verhalen www.thevacationstory.web-log.nl
en ge bent gelijk genezen.
Trap er niet in, je wordt belazerd.

kaska
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2005 14:28

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door kaska »

tja, was me een gesprek wel. idd het verhaal 6 weken in 34 maanden besteden...gratis verblijf over de hele wereld, zelf je ticket boeken. klonk wel leuk...maar 4750 euro, nee toch maar niet
ach er is vanmiddag weer wel iemand ingetrapt...die hebben meteen 250 euro betaald enz enz
wel de voucher voor een gratis verblijf in spanje of tenerife gehad als dank voor het luisteren...maare daar krijg je geen luxe verblijf voor dat snappen wij ook wel!! en als je boekt moet je 29 euro pp administratie kosten betalen x4 is toch weer een boel geld

al met al, leuk om eens gehoord te hebben, en natuurlijk dankzij al de verhalen gingen we er zeer kritisch naartoe. :lol:

kaska :wink:

Jan7
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 20:17

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Jan7 »

nou nou wat negatief allemaal wat ik lees, ik ben net terug van een weekje spanje en ik kan niet anders zeggen het was fantasties,dus ik weet niet wat de mensen allemaal zitten te zeuren,maar ja als je er geen gebruik van heb gemaakt is het eenvoudig om er over te zeuren
---------(echt hollands)------- :D :D eerst doen dan pas oordelen

m.hubbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2008 16:28

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door m.hubbers »

Hallo,

Wij hebben vandaag ook een uitnodiging gekregen van Club La Costa om naar Maarssen te komen, n.a.v. een telefoongesprek. Ik ben benieuwd naar jullie reacties om wel of niet te gaan. Wij hebben namelijk 2 jonge kinderen en willen geen risico lopen om een weekje met vakantie te kunnen met z'n viertjes.

Hoor graag iets voor a.s. zondag!
Laatst gewijzigd door m.hubbers op 26 feb 2008 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan7
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 20:17

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Jan7 »

Beste M.Hubbers
Ik ben eerst ook naar Maarsen geweest en na het gesprek hebben we besloten om nog even te wachten om erin te stappen,en het was maar goed dat we dat hebben gedaan want dat reisje krijg je evengoed.
We zijn in januari een week naar CLC in Spanje (Costa del sol}geweest en daar krijg je weer een gesprek en dat verliep heel anders en dat scheelde ook een hoop geld dus je kan beter dat weekje pakken en dan beslissen of je het wel of niet doet,wij hebben het wel gedaan ,maar dat moet iedereen zelf beslissen,maar wij zijn er zeer tevreden over,en de appartementen zijn super de luxe alles er op en eraan echt perfect,in september gaan we weer want als je het doet krijg je weer een week ,buiten je punten om want het werkt met punten die je koopt,maar dat leggen ze je daar wel uit in het nederlands.
Ik hoop dat hier wat aan heb.
Succes Jan Hofland

m.hubbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2008 16:28

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door m.hubbers »

Dank je wel voor de reactie. Wij hopen nog meer reacties te krijgen en dan beslissen we of we wel of niet gaan zondag. De meiden moeten toch thuisblijven qua leeftijd en het is en blijft een zondag die je anders graag met je gezin doorbrengt...

Groetjes
Marie-Louise

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door jor »

Meer reactie's kun je hier lezen.Beslissen moet je zelf!

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... &cat=25482



Mvg Jor.

malou
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2007 18:26

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door malou »

wij,mijn man ik waren wat jaartjes terug gebeld door traveljet voor 'n week vakantie.
we gingen daarvoor naar amsterdam,'t is maar net waar u 't dichtste bij woont,ook weten ze wel dat ze mensen met 'n volledige baan bellen,als u daar in maarssen bent willen ze u strikken voor 'n bulk van 'n aantal weken vakantie over ca 34 mndn of in ruil voor maandelijks 'n bedrag + onderhoudskosten aan hùn accomodaties kunt u jaren lang 2 weken in een van club la costa's best wel mooie accomodatie's terecht.
wij kozen voor 6 weken + dan de gratis week.
in die gratis week is 'n verplichte presentatie van 90 minuten,daarin wilden ze die 6 weken terug kopen en zouden we jarenlang vlgs bovenstaande ergens op vakantie kunnen.
wij hielden voet bij stuk en maakten 6 mooie weken vol, daarna vroegen ze er nog eens voor maar gingen verder op de 'normale manier op vakantie'.
in die gratis week komt u in 'n luxieuze omgeving,men stelt u dan voor ogen dat dit u dit overal in hun accomodatie kunt krijgen en vooral wordt voorgerekend dat 't allemaal niet zo duur is,maar u betaalt vliegreizen en (m.u.v. de eerste keer) zelf vervoer.
u ziet er komt best wel wat bij kijken voor zo'n gratis week,ik hoop dat u wat aan deze info hebt zodat u weet wat de achterliggende gedachte is.
zoiets geldt ook bij dekraskaartjes waar ze in alle vakantielanden mee staan maar dat zit vaak weer door rci achter.hebben we ook 'n week (gratis=43 euro)van meegenomen.we hebben 't nu wel gezien,in elk geval veel succes en bedenk,'t is úw geld dat ze willen hebben.

Gesloten