Service Beterbed niet op zn Beterbest
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 dec 2023 16:59
Service Beterbed niet op zn Beterbest
Op 13 november hebben wij 2x verstelbare lattenbodems besteld bij de Beterbed webshop, de Bossflex 600 EL 90x200. Deze nieuwe lattenbodems hebben onze oude Bossflex 400 vlak vervangen die wij jarenlang met plezier hebben gebruikt.
Echter na een maand uitproberen merk ik dat de lattenbodem te ver doorzakt, terwijl deze al op de meest stevige stand staat. Het maximale gewicht dat de bodem aankan haal ik absoluut niet. Op mijn zij liggen is dan ook zeer onprettig aangezien de rug niet recht ligt. Het koudschuimmatras waar ik op lig is nog zo goed als nieuw en van een zeer goede kwaliteit.
Ik heb op 21 december gebeld met de klantenservice en kreeg te horen dat er eerst een servicemonteur langs dient te komen. Echter kan deze pas 4 weken later op 19 januari. Afgelopen nacht heb ik wederom amper kunnen slapen en opgestaan met pijn in mijn rug.
Dit heeft mij doen beseffen dat ik niet tot 19 januari kon wachten. Meerdere pogingen gedaan om te kijken of Beterbed niet tijdelijk een vlakke Bossflex 400 (steviger mijns inziens) kan leveren (het type waar ik 10 jaar perfect op geslapen heb), maar er wordt op geen enkele manier meegedacht in oplossingen en alleen maar gemeld dat niets mogelijk is.
10 jaar lang goed geslapen op het vorige product, echter de service op de nieuwe aanschaffing is bedroevend. Jammer dat er niet in oplossingen wordt gedacht terwijl ik die wel heb proberen aan te dragen.
In reactie op mijn klacht mbt het te ver doorzakken van de nieuwe Bossflex 600 op 22 december en mijn reactie dat ik niet 4 weken kon wachten, heeft Beterbed mij gevraagd een filmpje op te sturen waarbij de latjes van de Bossflex 600 handmatig ingedrukt moesten worden. Filmpje opgestuurd waaruit, mijns inziens, blijkt dat de latjes op de stevigste stand nog wel erg soepel doorbuigen. Nogmaals, ik heb 10 jaar op de Bossflex 400 vlak geslapen waarbij de stevigheid op gemiddeld was ingesteld.
Binnen korte tijd een reactie van Beterbed teruggekregen:
“ Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor het sturen van het filmpje.
De beoordeling op afstand heeft uitgewezen dat de lattenbodem naar behoren functioneert. Wel zou het kunnen dat een antislip mat zou kunnen werken. Deze antislip mat zal de verdeling van de druk op de lattenbodem anders verdelen.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
Beter Bed”
Ik heb aangegeven het hiermee niet eens te zijn en dat de conclusie wel erg kort door de bocht is en gevraagd of ze de duurdere Bossflex 600 niet konden ruilen tegen de goedkopere Bossflex 400. Wederom word ik binnen no time afgescheept met de onderstaande reply.
“Beste heer/mevrouw
Bedankt voor uw bericht
Wat we zouden kunnen doen is de beoordeling op locatie, die al gepland staat, laten doorgaan. Mocht hier hetzelfde uitkomen als de beoordeling op afstand, dan kunnen wij helaas niks voor u betekenen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
Beter Bed”
Belachelijk dat een zaak als Beterbed voor die Eur 400 geen service levert, terwijl ze mij tevreden kunnen stellen door een ruil met de goedkopere Bossflex 400 te arrangeren. Ik ben benieuwd welke rechten ik als consument heb als Beterbed stijf blijft volhouden dat het product functioneert terwijl het in mijn ogen niet deugt.
Echter na een maand uitproberen merk ik dat de lattenbodem te ver doorzakt, terwijl deze al op de meest stevige stand staat. Het maximale gewicht dat de bodem aankan haal ik absoluut niet. Op mijn zij liggen is dan ook zeer onprettig aangezien de rug niet recht ligt. Het koudschuimmatras waar ik op lig is nog zo goed als nieuw en van een zeer goede kwaliteit.
Ik heb op 21 december gebeld met de klantenservice en kreeg te horen dat er eerst een servicemonteur langs dient te komen. Echter kan deze pas 4 weken later op 19 januari. Afgelopen nacht heb ik wederom amper kunnen slapen en opgestaan met pijn in mijn rug.
Dit heeft mij doen beseffen dat ik niet tot 19 januari kon wachten. Meerdere pogingen gedaan om te kijken of Beterbed niet tijdelijk een vlakke Bossflex 400 (steviger mijns inziens) kan leveren (het type waar ik 10 jaar perfect op geslapen heb), maar er wordt op geen enkele manier meegedacht in oplossingen en alleen maar gemeld dat niets mogelijk is.
10 jaar lang goed geslapen op het vorige product, echter de service op de nieuwe aanschaffing is bedroevend. Jammer dat er niet in oplossingen wordt gedacht terwijl ik die wel heb proberen aan te dragen.
In reactie op mijn klacht mbt het te ver doorzakken van de nieuwe Bossflex 600 op 22 december en mijn reactie dat ik niet 4 weken kon wachten, heeft Beterbed mij gevraagd een filmpje op te sturen waarbij de latjes van de Bossflex 600 handmatig ingedrukt moesten worden. Filmpje opgestuurd waaruit, mijns inziens, blijkt dat de latjes op de stevigste stand nog wel erg soepel doorbuigen. Nogmaals, ik heb 10 jaar op de Bossflex 400 vlak geslapen waarbij de stevigheid op gemiddeld was ingesteld.
Binnen korte tijd een reactie van Beterbed teruggekregen:
“ Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor het sturen van het filmpje.
De beoordeling op afstand heeft uitgewezen dat de lattenbodem naar behoren functioneert. Wel zou het kunnen dat een antislip mat zou kunnen werken. Deze antislip mat zal de verdeling van de druk op de lattenbodem anders verdelen.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
Beter Bed”
Ik heb aangegeven het hiermee niet eens te zijn en dat de conclusie wel erg kort door de bocht is en gevraagd of ze de duurdere Bossflex 600 niet konden ruilen tegen de goedkopere Bossflex 400. Wederom word ik binnen no time afgescheept met de onderstaande reply.
“Beste heer/mevrouw
Bedankt voor uw bericht
Wat we zouden kunnen doen is de beoordeling op locatie, die al gepland staat, laten doorgaan. Mocht hier hetzelfde uitkomen als de beoordeling op afstand, dan kunnen wij helaas niks voor u betekenen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
Beter Bed”
Belachelijk dat een zaak als Beterbed voor die Eur 400 geen service levert, terwijl ze mij tevreden kunnen stellen door een ruil met de goedkopere Bossflex 400 te arrangeren. Ik ben benieuwd welke rechten ik als consument heb als Beterbed stijf blijft volhouden dat het product functioneert terwijl het in mijn ogen niet deugt.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Je denkt wel heel erg vanuit je eigen perspectief. Op zich logisch, maar het is niet het hele beeld natuurlijk. Waarom zou BB een gebruikte lattenbodem moeten terugnemen? Je verwacht service, maar je koopt bij een prijsstunter. Vaak sluit dat elkaar wel een beetje uit, natuurlijk.v_letschert schreef: ↑28 dec 2023 23:01Belachelijk dat een zaak als Beterbed voor die Eur 400 geen service levert, terwijl ze mij tevreden kunnen stellen door een ruil met de goedkopere Bossflex 400 te arrangeren. Ik ben benieuwd welke rechten ik als consument heb als Beterbed stijf blijft volhouden dat het product functioneert terwijl het in mijn ogen niet deugt.
Dat het product niet zou deugen is nog niet meer dan jouw mening. Dat jij er niet lekker op ligt, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet deugt. Ik zie nog niets wat wijst op non-conformiteit.
Heb je je op voorhand goed genoeg verdiept in de keuze? Heb je bijvoorbeeld navraag gedaan hoe de 600 zich verhoudt tot de door jou gebruikte 400 qua stevigheid? Als dat voor jou een belangrijke factor is, zou dat wel logisch zijn.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Ervaart uw partner dezelfde klachten?
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Bedenk overigens dat ook een nieuwe 400 niet dezelfde stevigheid hoeft te bieden dan de oude, die je gewend was. Die kan immers makkelijk in de vele jaren gebruik steeds een beetje steviger/ minder flexibel zijn geworden.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Had je dit niet al in de winkel kunnen vast stellen?
Misschien kun je tegen bijbetaling wel ruilen met een schotelbodem?
Misschien kun je tegen bijbetaling wel ruilen met een schotelbodem?
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Dan maar een geperforeerde hardboard gaatjes plaat erop. Dat slaapt super en kost geen vermogen.
Nijogeth
vindt dit leuk
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Da's niet zo moeilijk natuurlijk, en had je prima zelf kunnen bedenken. Uitdrogend en ouder wordend hout kan minder verend worden, en de kunststof/rubber/plastic bevestigingspunten idem. Eigen ervaring met identieke simpele lattenbodems van ongelijke leeftijd (toevallig ook van BB, maar da's niet relevant) op een logeerbedden.
En los daarvan hoeft een lattenbodem met hetzelfde typenummer tien jaar later niet op exact dezelfde wijze geassembleerd te zijn.
Vandaar de simpele tip: check dat, om nog meer verrassingen te voorkomen. Wonderlijk dat dat zo weerlegd moet worden...
En los daarvan hoeft een lattenbodem met hetzelfde typenummer tien jaar later niet op exact dezelfde wijze geassembleerd te zijn.
Vandaar de simpele tip: check dat, om nog meer verrassingen te voorkomen. Wonderlijk dat dat zo weerlegd moet worden...
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Er zijn een hoop zaken die je online kan bestellen, maar ook menig artikel niet. Voordeel is wel dat je online 14 dagen herroepingstijd hebt.
In dit geval hebt u zich niet verdiept in het type lattenbodem, u bent niet gaan testen in de winkel, u hebt blind gekocht. En na de herroepingstijd wilt u alsnog de mogelijkheid hebben om om te wisselen. Zo werkt het natuurlijk niet.
Als ik het standpunt van Beter Bed lees is het geen productfout. Schijnbaar veren deze latten meer door als uw andere lattenbodem die zowel ouder is als een ander type is. Dat is iets dat u van te voren of tijdens de herroepingstijd had kunnen controleren. U verwacht nu het onmogelijke.
In dit geval hebt u zich niet verdiept in het type lattenbodem, u bent niet gaan testen in de winkel, u hebt blind gekocht. En na de herroepingstijd wilt u alsnog de mogelijkheid hebben om om te wisselen. Zo werkt het natuurlijk niet.
Als ik het standpunt van Beter Bed lees is het geen productfout. Schijnbaar veren deze latten meer door als uw andere lattenbodem die zowel ouder is als een ander type is. Dat is iets dat u van te voren of tijdens de herroepingstijd had kunnen controleren. U verwacht nu het onmogelijke.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
En dat staat haaks op mijn eigen ervaring. Bij dagelijks gebruikte lattenboden was de fut uit enkele latten, deze verwisseld voor latten helemaal onderaan bij voeteneind of bovenaan hoofdeind, die minder te lijden hadden gehad, en nog wel stevig waren.Moneyman schreef: ↑31 dec 2023 11:30Da's niet zo moeilijk natuurlijk, en had je prima zelf kunnen bedenken. Uitdrogend en ouder wordend hout kan minder verend worden, en de kunststof/rubber/plastic bevestigingspunten idem. Eigen ervaring met identieke simpele lattenbodems van ongelijke leeftijd (toevallig ook van BB, maar da's niet relevant) op een logeerbedden.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Prima. De ene constructie is de andere niet. Des te relevanter dat TS hier onderzoek naar doet voordat er nogmaals een kat in de zak wordt gekocht.16again schreef: ↑31 dec 2023 14:25En dat staat haaks op mijn eigen ervaring. Bij dagelijks gebruikte lattenboden was de fut uit enkele latten, deze verwisseld voor latten helemaal onderaan bij voeteneind of bovenaan hoofdeind, die minder te lijden hadden gehad, en nog wel stevig waren.Moneyman schreef: ↑31 dec 2023 11:30Da's niet zo moeilijk natuurlijk, en had je prima zelf kunnen bedenken. Uitdrogend en ouder wordend hout kan minder verend worden, en de kunststof/rubber/plastic bevestigingspunten idem. Eigen ervaring met identieke simpele lattenbodems van ongelijke leeftijd (toevallig ook van BB, maar da's niet relevant) op een logeerbedden.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Dat weet je helemaal niet. Beiden kunnen ieder voor zich een prima reden zijn.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 dec 2023 16:59
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Als ik er zelf wat logica op los laat, is het volgende aan de hand: De Bossflex 400 vlak die ik 10 jaar heb gehad en waarop ik altijd heerlijk heb gelegen, is qua lattenbodem 10 tot 15 cm breder dan de elektrisch verstelbare versie. Door het bewegende deel zijn de latjes op de verstelbare versie een stuk korter. Dit maakt dat de vlakke versie wel de stevigheid biedt die nodig is en de elektrisch verstelbare versie niet.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Mijn logica zegt dan juist weer dat kortere latjes steviger zijn dan langere latten, want -bij gelijke materialen- veert een langere lat makkelijk en dieper dan een korte. Ergo: dit soort logica brengt je nergens.
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Dit is het systeem van verstelbare latten, die bestaan uit 2 kortere latten, met wat schuifjes:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=xFJlpfDZlMc
Ik vond het niks uiteindelijk en had de verstelbare troep maar verwisseld met de latten van hoofd- en voeteneind,
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 dec 2023 16:59
Re: Service Beterbed niet op zn Beterbest
Beterbed heeft een oplossing aangeboden en dit is verder netjes afgehandeld.