Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nu is het inderdaad niks, tekst staat niet gecentreerd mobiel, dus niet nu ook nog naar links en rechts.
Aub draai eerst in een test omgeving. Probeer het daar uit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
12 dec 2023 17:52
Wat voor functies zijn er dan nog meer belangrijk?
Fatsoenlijk kunnen navigeren, en de knoppen zo plaatsen dat je niet iedere keer een paar pagina's door moet, of alle kanten op moet scrollen voor je bent waar je wezen moet.

Na het plaatsen van dit bericht moet ik eerst naar boven scrollen, dan kan ik weer bij de knop 'actieve topics'. Als je op bericht 20 staat van de pagina, moet je dus 20 berichten omhoog scrollen. Of je gaat via het subforum, en dan op een of andere manier naar het hoofdforum.
Laatst gewijzigd door witte angora op 13 dec 2023 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En iets heel basaals als het forumoverzicht (met de categorieën) is ook ineens foetsie.

Moneyman

Ah, check. Ook de overige navigatieknoppen staan er ineens weer, in ieder geval bovenaan deze pagina:
index.php

Nu de knop "toon ongelezen berichten" nog, dat is een al jaren openstaande wens uit dit topic. De functie werkt wel (via deze link), maar de knop bestaat niet (meer).

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

- Link naar eigen berichten.
- Bijlage tab

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

- De schermbreedte is ook nog niet lekker (op Android)
- Het font van een geplaatst topic is vet, het font in de editor tijdens het typen is wél normaal.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Het topic 'Heeft mijn werkgever gelijk over de parkeervergunning?' is verwijderd. Geen consumentenonderwerp.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het topic: "Te veel betaalde huur door eerder inleveren sleutel" is verwijderd.

Heel jammer van alle tijd welke erin gestoken is door de trouwe forumadviseurs...

Moneyman

Tsja. We weten toch inmiddels al lang dat de moderatie verwijderingsverzoeken eigenlijk altijd honoreert?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:
06 jan 2024 14:27

Heel jammer van alle tijd welke erin gestoken is door de trouwe forumadviseurs...
Bijzonder: ik kreeg zelfs een PB vd mods dát het verwijderd is , omdat ook ik reacties had geplaatst. Jullie ook?
Dit heb ik nooit eerder zo meegemaakt, voor zover ik mij herinner.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 jan 2024 14:29
Tsja. We weten toch inmiddels al lang dat de moderatie verwijderingsverzoeken eigenlijk altijd honoreert?
Dat was voorheen toch vaak anders. Ik kan me zelfs herinneren dat ze alleen de reacties van de TS weg haalden, wat het topic helemaal onleesbaar maakte.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
06 jan 2024 15:42
BL2 schreef:
06 jan 2024 14:27

Bijzonder: ik kreeg zelfs een PB vd mods dát het verwijderd is , omdat ook ik reacties had geplaatst. Jullie ook?
Dit heb ik nooit eerder zo meegemaakt, voor zover ik mij herinner.

Ik kreeg ook een mail van de moderatie over de verwijdering.

NickP

Ongelezen bericht door NickP »

Dit forum zou super leuk kunnen zijn maar dat is het nu niet.

Ik vond het jammer om te merken dat het een theekransje is van een paar mensen die een geïnteresseerde nieuweling vrij onaaardig bejegenen.

Beter dan niets. Dus veel plezier met theekransje. Maar als forum onder een zwaar programma teleurstellend. Het zal wel niet anders kunnen helaas.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gezien de tekst van de mail vermoed ik dat iedereen die in dat topic gereageerd heeft die mail heeft gekregen. Eerlijk gezegd vind ik dat wel netjes.

Het geheel verwijderen van een topic vind ik een beetje een paardenmiddel. Volgens de moderatie zijn ze dat verplicht als een TS erom vraagt.

Zelf zou ik het vervangen van de gebruikersnaam door bv “Anoniem” zonder enige koppeling naar het oorspronkelijke account beter vinden, maar dat is natuurlijk meer werk.

Hoeveel tijd forumleden in het beantwoorden stoppen, moeten ze zelf weten. Er zijn soms topics waarin enkele leden veel tijd stoppen om dingen uit of op te zoeken om een goed advies te kunnen geven. Bij dit topic viel dat nog wel mee, is mijn indruk, en ik geloof ook jiet dat het waardevol was als naslagtopic.

Dat vraagstellers of nieuwe leden niet altijd even empatisch of vriendelijk bejegend worden klopt wel. Dat geldt echter ook voor leden die al langer lid zijn. Bovendien zijn er het laatste jaar of twee toch ook diverse nieuwe leden bijgekomen die regelmatig een bijdrage plaatsen. Het is mijn indruk dat de sfeer een half jaar geleden een stuk beroerder was. Toen was voor mij de lol er even echt goed af.

Ik lees ook wel eens het forum van de buren. Daar wordt veel strakker gemodereerd en desondanks zie ik daar toch ook heel wat gehakketak. Wel wat minder ellenlang welles-nietesdiscussies, is mijn indruk, hoewel dat hier de lastste tijd ook wel meeviel.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NickP schreef:
06 jan 2024 16:29
Dit forum zou super leuk kunnen zijn maar dat is het nu niet.

Ik vond het jammer om te merken dat het een theekransje is van een paar mensen die een geïnteresseerde nieuweling vrij onaaardig bejegenen.

Beter dan niets. Dus veel plezier met theekransje. Maar als forum onder een zwaar programma teleurstellend. Het zal wel niet anders kunnen helaas.
Helaas mee eens. Nieuwelingen worden geschoffeerd en dat is al vele jaren zo. Moderatie dekt de vaste pestkoppen op dit forum en honoreert van hen ook ieder verzoek tot verwijdering van een reactie.

NickP

Ongelezen bericht door NickP »

Ik snap vooral de houding van het theekransje niet.

Dit forum zou relevant kunnen zijn op het gebied van consumentenbescherming. Maar nu wordt serieuze nieuwe inbreng direct op negatieve toon weggehoond.

Dan blijft het steken in irrelevantie. Heeft het theekransje geen andere ambitie dan trollen?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NickP schreef:
06 jan 2024 18:48
Ik snap vooral de houding van het theekransje niet.

Dit forum zou relevant kunnen zijn op het gebied van consumentenbescherming. Maar nu wordt serieuze nieuwe inbreng direct op negatieve toon weggehoond.

Dan blijft het steken in irrelevantie. Heeft het theekransje geen andere ambitie dan trollen?
Volgens mij valt het wel mee dat iemand die een topic start meteen aangevallen wordt. Wat vaak vergeten wordt is dat in ongeveer 90% van de gevallen de topicstarter een ietwat gekleurd beeld geeft en veel informatie weg laat. Vaak wordt het als aanvallend gezien als mensen daar dan op doorvragen, want vaak zoeken ze alleen maar mensen die met ze meepraten. Dat werkt echter niet, je moet iemand een advies geven waar die wat aan heeft, niet altijd het advies dat ze willen horen.

Daarbij moet ook nuance aangebracht worden en zal er discussie kunnen zijn. Iemand aanvallen gebeurt eigenlijk zelden, al komt er soms wel eens een paar keer een mening voorbij. Ook daar moet men in mijn ogen tegen kunnen. Een forum bestaat uit meningen en discussies, laten we dat vooral zo houden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Op dit forum, en tig andere fora, verwacht niet dat je continu naar de mond wordt gepraat. Hier (en op andere fora) krijg je tegengas, kritische vragen en dergelijke.
Wil je dat niet, open een blog waar geen reacties mogelijk zijn.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Op forums zoals dit zijn er altijd drie goede antwoorden. Ja, nee en misschien.
Op technische forums waar maar een goede oplossing op een probleem is, is dat natuurlijk anders.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
06 jan 2024 21:41
Je kunt kritisch zijn, maar regelmatig vind ik het hier ook te kritisch. Een dat is niet altijd terecht.
Als je de juiste antwoorden en hulp wilt geven moet je kritisch zijn. De meeste problemen zijn niet "die zijn fout en die andere zijn goed". Je moet kritisch naar de situatie kijken en niet zomaar op basis van 1 kabt van het verhaal een antwoord formuleren. Als de tegenpartij zelf niet aan het woord komt moet je kritisch alle mogelijke scenarios in kaart brengen en op basis daarvan het meest waarschijnlijke kiezen van hoe iets gebeurt is. En op basis daarvan geef je advies. En dat is vaak niet wat de vraagsteller wil horen, maar aan een gewenst antwoord heb je helemaal niets. Als je op je werk een consultant inhuurt om een probleem op te lossen wil je ook iemand hebben die alles tegen het licht houdt en eerlijk zegt wat goed en fout is.

Plaats reactie