Da's een te strikte uitleg van wat er daadwerkelijk in die link staat. Sowieso voeg je zelf al het cruciale woordje "alleen" toe (dat staat er namelijk helemaal niet)
Maar dat is wel de logische interpretatie:
Er worden immers geen andere redenen genoemd, alleen zwartrijden wordt genoemd.
maar daarnaast mis je dat er helemaal geen sprake is van "een conducteur", maar van een buschauffeur op een internationale rit. Daarbij kan ik me prima voorstellen dat het bij zijn taak past om een ID-controle uit te voeren. Vergeet niet dat juist de Flix-bussen een bron van ellende (allerhande illegale praktijken) waren.
In mijn tijd ging je bij de chauffeur langs met je kaartje, dubbelfunctie dus.
Tevens, de rest van je verhaal lees ik niet in de link waar we het over hebben.
Moest laatst zelfs mijn ID bewijs in een supermarkt laten zien. Maar van de zomer met de trein naar Tsjechië en Polen, en de ID is niet uit de tas geweest....
Da's een te strikte uitleg van wat er daadwerkelijk in die link staat. Sowieso voeg je zelf al het cruciale woordje "alleen" toe (dat staat er namelijk helemaal niet)
Maar dat is wel de logische interpretatie:
Er worden immers geen andere redenen genoemd, alleen zwartrijden wordt genoemd.
Welnee. Als je de pagina's van de rijksoverheid bekijkt, zie je altijd slechts de meest relevante informatie, het is alles behalve uitputtend of volledig. En dat is ook logisch, want daar zijn die pagina's helemaal niet voor bedoeld.
Feit is dat je de tekst verdraaide naar een vorm die beter bij jouw mening past.
maar daarnaast mis je dat er helemaal geen sprake is van "een conducteur", maar van een buschauffeur op een internationale rit. Daarbij kan ik me prima voorstellen dat het bij zijn taak past om een ID-controle uit te voeren. Vergeet niet dat juist de Flix-bussen een bron van ellende (allerhande illegale praktijken) waren.
In mijn tijd ging je bij de chauffeur langs met je kaartje, dubbelfunctie dus.
We geven allemaal graag af op Dagkoers en zijn vorige aliassen, maar hij krijgt de boel toch steeds weer in beweging met lange uitgebreide topics
En het mooie van alles is weer dat er zelf allerlei zaken bijverzonnen worden. Waar Dagkoers het vreemd vind om een ID te laten zien gaat de discussie over een paspoortcontrole. Want bepaalde forumleden willen niet lezen, maar wel discuteren. Ook al heeft het niets met het topic te maken. En de moderatie laat het weer lekker toe.
Sinds wanneer mag een topicvraag alleen beantwoord worden op basis van één, toevallig door iemand anders geplaatste, link?
Vooralsnog beweer jij iets wat strijdig is met die link van de rijksoverheid. Er is geen wettelijke verplichting voor ID check.
En natuurlijk mogen andere links. Daar staat zelfs het juiste antwoord. Op grond van de AV mag dit, en dat is logisch , zelf uitgeprinte buskaartjes zijn nogal fraudegevoelig.
Ik zeg ook niet dat de bus een conducteur heeft, maar dat de chauffeur de rol van conducteur invult (controle vervoersbewijzen)
Met de daarbij horende rechten.
Ik zeg ook niet dat de bus een conducteur heeft, maar dat de chauffeur de rol van conducteur invult (controle vervoersbewijzen)
Met de daarbij horende rechten.
Kijk eens naar mijn eerdere reactie? Ik denk dat we nu in herhaling vallen. En wie het echt weet over de buschauffeur is Flixbus zelf.
Ik zeg ook niet dat de bus een conducteur heeft, maar dat de chauffeur de rol van conducteur invult (controle vervoersbewijzen)
Met de daarbij horende rechten.
Bij mijn weten heeft geen enkele chauffeur ooit zijn bus aan de kant gezet om vervoersbewijzen te controleren. Ze houden in de gaten of iemand incheckt, en dat is het. Op internationale lijnen zou het inderdaad anders kunnen zijn, althans op lijnen waar vaker problemen zijn. Maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit op de bus naar Kleve gecontroleerd ben op mijn ID. Oftewel: de chauffeur is eigenlijk geen conducteur in de klassieke zin.
Maar eigenlijk zit ik nog op het volgende topic te wachten: 'Hoe kan het dat ik in Antwerpen op het verkeerde station uitkwam?'
Elke Flixbus chauffeur controleert vooraf de vervoersbewijzen. Naast de ticketcontrole is er ook een ID controle om te zien of de naam op het ticket overeen komt met de persoon die instapt.
Het gaat niet over stads- of streekbussen, het gaat niet om wel of niet inchecken, het gaat er niet om om tijdens de rit te controleren.
In deze casus heeft de chauffeur eerst een controlerende rol alvorens hij een bestuurlijke functie in de logistieke sector vervult. Of simpelweg gezegd: achter het stuur gaat zitten.
Bij mijn weten heeft geen enkele chauffeur ooit zijn bus aan de kant gezet om vervoersbewijzen te controleren. Ze houden in de gaten of iemand incheckt, en dat is het.
Vroeger gebeurde dat om de 500 meter. Chauffeur stempelde je kaart af, en kon je zelfs een enkeltje bij de chauffeur afrekenen.
wat is een conducteur? Een conducteur is iemand die een trein-, bus- of tramrit veilig laat verlopen. Je controleert niet alleen vervoersbewijzen, maar je geeft reizigers ook informatie over hun reis. Dit doe je via de intercom of gewoon persoonlijk!
De passagier moet zowel het ticket als een geldig legitimatiebewijs met foto tonen indien hem dat gevraagd wordt door de medewerkers van FlixCompanies tijdens steekproefsgewijze kaartcontroles ter controle van de geldigheid van het ticket.