correcte termijn 14 dagenbrief ?
-
Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?
Of nog beter, gewoon direct betalen. Bij een factuur zit een betalingstermijn met daarna nog 14 dagen kostenvrij. Als dat niet genoeg is.
Zo is dat. Nu moeten alleen de schuldeisers dat nog willen betalen
Nee, ik moet ook eten
-
Moneyman
vindt dit leuk
Inderdaad. Ik loop al behoorlijk wat jaren mee in deze maatschappij en heb nog nooit dit soort brieven gekregen ondanks dat ik echt niet alle rekeningen op tijd betaal. Je krijgt dit pas al je al wat langer een achterstand hebt. Dan gaat het niet meer om 14 of 15 dagen maar veel langer.
Het is ook een hele logische gedachten, Moneyman.
In theorie ja
Ik begrijp ook dat jij gaat voor de deurwaardersexploot. Kunnen we als forumbezoeker eigenlijk korting krijgen, omdat we jou kennen?
-
Nee, want dan komt er van die whiskey-proeverij voorlopig niks terecht.
alfatrion
vindt dit leuk
Even terug naar het topic, de verhuurder verstuurd een herinneringsbrief per reguliere post met daarin een uiterste betalingsdatum.
Een eerste herinneringsbrief is bedoeld om kenbaar te maken dat in dit geval de huursom nog niet betaald is met het verzoek dat per ommegaande wel te gaan betalen.
Als de huurbetaling uitblijft is de volgende brief geen herinneringsbrief maar een aanmaningsbrief met een termijn waarop de betaling op de rekening van de verhuurder bijgeschreven dient te zijn en als dat het geval is wordt een incasso traject gestart.
Ts heeft een brief van de verhuurder te laat ontvangen en dan blijft wel de vraag waarom er nog gesteggel met het incassobureau blijft want blijkbaar heeft de verhuurder het incasso traject uit handen gegeven en dat mag pas als eerdere verzoeken om tot betaling over te gaan geen resultaat opgeleverd hebben.
Een eerste herinneringsbrief is bedoeld om kenbaar te maken dat in dit geval de huursom nog niet betaald is met het verzoek dat per ommegaande wel te gaan betalen.
Als de huurbetaling uitblijft is de volgende brief geen herinneringsbrief maar een aanmaningsbrief met een termijn waarop de betaling op de rekening van de verhuurder bijgeschreven dient te zijn en als dat het geval is wordt een incasso traject gestart.
Ts heeft een brief van de verhuurder te laat ontvangen en dan blijft wel de vraag waarom er nog gesteggel met het incassobureau blijft want blijkbaar heeft de verhuurder het incasso traject uit handen gegeven en dat mag pas als eerdere verzoeken om tot betaling over te gaan geen resultaat opgeleverd hebben.
Een herinneringsbrief is een aanmaning en als verzuim is ingetreden - wat vaak het geval is - dan kunnen direct incassokosten worden aangekondigd, zoals doorgaans ook gebeurt.
Als je denkt dat dat verschillende brieven zijn en/of dat dat altijd de volgorde is, zit je ernaast. Een herinnering is een aanmaning.
Ik bedoelde dat eigenlijk als onderdeel van het voorstel.