Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Goede middag allemaal.
Als ik in België ben geweest voor mijn hoofdpijn (UZA), dan krijg ik een recept mee van de neuroloog.
Normaal ga ik naar mijn apotheek (Poldervaart) en ik geef het recept af en ik betaal meteen omdat het uit een ander land komt en declareer het bij mijn zorgverzekering.
Zo ook gisteren.
Ik bracht het recept mee naar de apotheek.
Ik kreeg te horen dat ze hebben besloten vanwege een werkoverleg dat ze geen recepten meer mogen aannemen uit een ander land. Ik vroeg wat moet ik nu doen? Er werd verteld om naar een andere apotheek te gaan of de huisartsenpost te bellen. Het was al een uur of 10 in de avond.
Ik belde de huisartsenpost en ik kon meteen langskomen met het recept.
Hij schreef mij voor 4 dagen voor en ik kon het afhalen bij dezelfde apotheek.
Hij vertelde mij ook dat ik na het weekend mijn huisarts moet bellen om te vragen om het recept te laten overzetten.
Ik ben erg boos dat dit zomaar kan, vinden jullie dat ik een klacht moet indienen of het hierbij moet laten.
Het gaat om 100 x Amitriptyline 25 mg ik moet er 2 per dag innemen voor het slapen gaan.
Als ik in België ben geweest voor mijn hoofdpijn (UZA), dan krijg ik een recept mee van de neuroloog.
Normaal ga ik naar mijn apotheek (Poldervaart) en ik geef het recept af en ik betaal meteen omdat het uit een ander land komt en declareer het bij mijn zorgverzekering.
Zo ook gisteren.
Ik bracht het recept mee naar de apotheek.
Ik kreeg te horen dat ze hebben besloten vanwege een werkoverleg dat ze geen recepten meer mogen aannemen uit een ander land. Ik vroeg wat moet ik nu doen? Er werd verteld om naar een andere apotheek te gaan of de huisartsenpost te bellen. Het was al een uur of 10 in de avond.
Ik belde de huisartsenpost en ik kon meteen langskomen met het recept.
Hij schreef mij voor 4 dagen voor en ik kon het afhalen bij dezelfde apotheek.
Hij vertelde mij ook dat ik na het weekend mijn huisarts moet bellen om te vragen om het recept te laten overzetten.
Ik ben erg boos dat dit zomaar kan, vinden jullie dat ik een klacht moet indienen of het hierbij moet laten.
Het gaat om 100 x Amitriptyline 25 mg ik moet er 2 per dag innemen voor het slapen gaan.
-
- Berichten: 32377
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Apart dat zoiets in een werkoverleg besloten kan worden. Ook apart dat een andere apotheek dat blijkbaar wel mag.
Ik zal je eerlijk zeggen: bij zo'n akkefietje wissel ik per direct van apotheek. Even na overleg met de huisarts, het is wel zo prettig als de huisarts een direct lijntje met de nieuwe apotheek heeft.
Ik zal je eerlijk zeggen: bij zo'n akkefietje wissel ik per direct van apotheek. Even na overleg met de huisarts, het is wel zo prettig als de huisarts een direct lijntje met de nieuwe apotheek heeft.
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Bedankt!
De reden dat ik deze apotheek heb is heel simpel.
24 uur per dag open!
Ik heb wel eens bestellingen in het ziekenhuis (Vlietland) waar deze apotheek ook zit, dan sla ik 2 vliegen in 1 klap.
Ik kan meteen mijn medicatie ophalen.
Wat ik nu vertel is natuurlijk niet relevant voor u, maar ik ga eens kijken bij de apotheek in mijn buurt.
De reden dat ik deze apotheek heb is heel simpel.
24 uur per dag open!
Ik heb wel eens bestellingen in het ziekenhuis (Vlietland) waar deze apotheek ook zit, dan sla ik 2 vliegen in 1 klap.
Ik kan meteen mijn medicatie ophalen.
Wat ik nu vertel is natuurlijk niet relevant voor u, maar ik ga eens kijken bij de apotheek in mijn buurt.
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Als ik zo de reviews lees over deze apotheek zou ik daar verre van blijven.
En wat een idioterie, naar de huisartsenpost voor een ander recept. Alsof het niets kost.
En wat een idioterie, naar de huisartsenpost voor een ander recept. Alsof het niets kost.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Op zich snap ik dat ze een recept van over de grens niet zomaar overnemen. Het moet voldoen aan een aantal regels. Als het daar wel aan voldoet zaten ze fout het middel niet uit te geven.
Maar als er dat middel voor voorgeschreven wordt (wat heel normaal is in NL bij bepaald soort problemen) vraag ik mij af of in NL de juiste mensen op de juiste manier naar het probleem gekeken hebben.
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... shoofdpijn
mij komt voor dat dit meestal gerelateerd is met kaakklemmen/knarsen. dan kan een daarin gespecialiseerd fysio en/of een knarsbitje (te maken door de tandarts) wellicht ook soelaas bieden.
Maar als er dat middel voor voorgeschreven wordt (wat heel normaal is in NL bij bepaald soort problemen) vraag ik mij af of in NL de juiste mensen op de juiste manier naar het probleem gekeken hebben.
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... shoofdpijn
mij komt voor dat dit meestal gerelateerd is met kaakklemmen/knarsen. dan kan een daarin gespecialiseerd fysio en/of een knarsbitje (te maken door de tandarts) wellicht ook soelaas bieden.
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Het recept is afgegeven door een specialist van een universitair ziekenhuis in België. Lijkt me voldoende.criticus2 schreef: ↑20 jan 2024 16:59Op zich snap ik dat ze een recept van over de grens niet zomaar overnemen. Het moet voldoen aan een aantal regels. Als het daar wel aan voldoet zaten ze fout het middel niet uit te geven.
Maar als er dat middel voor voorgeschreven wordt (wat heel normaal is in NL bij bepaald soort problemen) vraag ik mij af of in NL de juiste mensen op de juiste manier naar het probleem gekeken hebben.
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... shoofdpijn
mij komt voor dat dit meestal gerelateerd is met kaakklemmen/knarsen. dan kan een daarin gespecialiseerd fysio en/of een knarsbitje (te maken door de tandarts) wellicht ook soelaas bieden.
BreejKC
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Hoe kan een apotheek zoiets controleren, of is ieder stukje papier met "recept" erop en de onleesbare handtekening voldoende om in Nederland medicijnen te halen?
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Op zich kan ik me indenken dat zoiets niet apart hoeft te zijn, misschien hebben ze bijvoorbeeld wel bovenmatig veel werk aan het gedeclareerd krijgen van buitenlandse recepten, dan kan ik me goed voorstellen dat ze zeggen die dienstverlening voeren wij niet meer uit, want dit kost geld, laat het maar omzetten naar een Nederlands recept, of laat een andere apotheek dit werk maar oppakken.witte angora schreef: ↑20 jan 2024 16:04Apart dat zoiets in een werkoverleg besloten kan worden. Ook apart dat een andere apotheek dat blijkbaar wel mag.
Ik zal je eerlijk zeggen: bij zo'n akkefietje wissel ik per direct van apotheek. Even na overleg met de huisarts, het is wel zo prettig als de huisarts een direct lijntje met de nieuwe apotheek heeft.
Dat je daar als klant dan niet vrolijk van wordt is natuurlijk een logisch gevolg als jij bijvoorbeeld vaak recepten hebt uit het buitenland, en daardoor dan dus een andere apotheek wil.
-
- Berichten: 32377
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Ik vind het vooral kwalijk dat ze er kennelijk zomasr van de ene op de andere dag stoppen. Ze hadden ook een paar maanden kunnen doorgaan met het verstekken en dan steeds aangegeven dat ze er per dan mee stoppen. Daarnaast kunnen ook deze informatie op andere wijze bekend maken.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Bijzonder dat nu Dagkoers een klacht heeft over een bedrijf iedereen ineeens achter hem staat. Terwijl hij normaal bij de eerste zin al belachelijk wordt gemaakt. Waarom wordt dit verhaal ineens wel serieus genomen en die andere niet?
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Als een apotheek ineen ziekenhuis een recept van een ander ziekenhuis al niet herkent?
Maar het barst van de klachten over deze apotheek.
Maar het barst van de klachten over deze apotheek.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Boos kunt u wel zijn maar wie weet heeft de apotheek voorkomen dat u een overdosis medicijnen binnen heeft gekregen.
De verwijzing naar de huisartsenpost was de juiste want die heeft het recept vernietigd en op basis van medische kennis een voorlopig recept verstrekt met daarbij een verwijzing naar uw huisarts die het vervolgtraject op zich gaat nemen.
Bij bijna alle apotheken komt het voor dat een medicijnen pas na het contacteren van de behandeld arts verstrekt worden en die arts is om 10 uur in de avond niet meer te contacteren want die geniet van de weinige vrije tijd die de arts heeft.
De verwijzing naar de huisartsenpost was de juiste want die heeft het recept vernietigd en op basis van medische kennis een voorlopig recept verstrekt met daarbij een verwijzing naar uw huisarts die het vervolgtraject op zich gaat nemen.
Bij bijna alle apotheken komt het voor dat een medicijnen pas na het contacteren van de behandeld arts verstrekt worden en die arts is om 10 uur in de avond niet meer te contacteren want die geniet van de weinige vrije tijd die de arts heeft.
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Als ik u was zou ik zeker een officiële klacht tegen apotheek Poldervaart in het SFG Vlietland ziekenhuis indienen. Zeker gezien de vele klachten die er al bestaan. Maar als niemand hiertegen iets doet dan blijft het zo.
Daarnaast heeft deze hele gang van zaken onze gezondheidszorg weer onnodig veel extra geld gekost. Die huisartsenpost in de avond rekent daarvoor al een extra hoog bedrag en ook uw huisarts mag voor het (telefonisch) consult een extra bedrag rekenen boven het driemaandelijkse bedrag dat hij toch al voor u krijgt. En onze gezondheidszorg is al zo duur, dit wordt er door dit soort praktijken niet goedkoper door.
Het argument hiervoor dat de apotheek een overdosis heeft trachten te voorkomen is natuurlijk notoire onzin. Als u vaste klant ben van Poldervaart dan kennen ze u en weten ze met wie ze te maken hebben. En als dit al zo zou zijn dan hadden ze dat u tenminste kunnen meedelen, wat zeer waarschijnlijk ook niet is gebeurd.
Daarnaast heeft deze hele gang van zaken onze gezondheidszorg weer onnodig veel extra geld gekost. Die huisartsenpost in de avond rekent daarvoor al een extra hoog bedrag en ook uw huisarts mag voor het (telefonisch) consult een extra bedrag rekenen boven het driemaandelijkse bedrag dat hij toch al voor u krijgt. En onze gezondheidszorg is al zo duur, dit wordt er door dit soort praktijken niet goedkoper door.
Het argument hiervoor dat de apotheek een overdosis heeft trachten te voorkomen is natuurlijk notoire onzin. Als u vaste klant ben van Poldervaart dan kennen ze u en weten ze met wie ze te maken hebben. En als dit al zo zou zijn dan hadden ze dat u tenminste kunnen meedelen, wat zeer waarschijnlijk ook niet is gebeurd.
-
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Het kan ook te maken hebben met het vaste klant zijn…..
-
- Berichten: 32377
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Kun je mij dan uitleggen waarom TS blijkens de OP naar een andere apotheek wordt verwezen, een waar ze hem niet kennen?
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Wat voor recept krijg je dan mee? Een gewoon Belgisch recept of een internationaal recept?
Als je de neurloog hebt verteld dat je naar een Nederlandse apotheek zou gaan en die je geen internationaal recept heeft gegeven zou ik zeker een klacht over de neuroloog indienen.
Had je een internationaal recept? Dan moet je een klacht bij de apotheek indienen.
En anders heb je nu geleerd om naar een internationaal recept te vragen en te controleren of je een internationaal recept hebt gekregen voordat je bij de arts weggaat.
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Het is een Belgisch recept in het Nederlands met mijn gegevens erop en de gegevens van het ziekenhuis.jochemd schreef: ↑21 jan 2024 15:59Wat voor recept krijg je dan mee? Een gewoon Belgisch recept of een internationaal recept?
Als je de neurloog hebt verteld dat je naar een Nederlandse apotheek zou gaan en die je geen internationaal recept heeft gegeven zou ik zeker een klacht over de neuroloog indienen.
Had je een internationaal recept? Dan moet je een klacht bij de apotheek indienen.
En anders heb je nu geleerd om naar een internationaal recept te vragen en te controleren of je een internationaal recept hebt gekregen voordat je bij de arts weggaat.
Nooit deed de apotheek lastig. Ik moest het wel voorschieten en zelf declareren bij mijn zorgverzekering.
De neuroloog vertelde dat ik de medicijnen kan afhalen bij de apotheek van het ziekenhuis in België of mijn eigen apotheek.
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Hieronder een link waarin je alles vindt hoe je het beste een klacht over je apotheek kunt indienen.
https://www.zorgklacht.nl/klacht-apotheek
https://www.zorgklacht.nl/klacht-apotheek
Re: Boos op mijn apotheek ! (klacht indienen)
Wat misschien ook een vraag zou kunnen zijn, hoe serieus worden klachten genomen. Nemen ze de klacht in behandeling. Je weet het maar nooit tegenwoordig hoe men met klachten omgaat.
Dus is het de moeite waard om een klacht in te dienen, geen idee hoe vaak je er gebruik van maakt.
Dus is het de moeite waard om een klacht in te dienen, geen idee hoe vaak je er gebruik van maakt.