KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PolarMonk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2024 13:52

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door PolarMonk »

KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen. En de oplossingen laten lang op zich wachten of zijn er soms gewoon niet.
Een greep uit de bekende problemen:
Beeld en geluid vaak/meestal niet synchroon
Ondertiteling loopt niet synchroon
Radio stopt er om de haverklap mee
Oproepen van de apps gaat ontzettend langzaam
TV+ app crasht regelmatig
Enfin, kijkt u maar even op het KPN forum welke ellende u daar allemaal voorbij ziet komen. Maar wat nog erger is: als je eenmaal KPN TV+ hebt, kun je niet meer terug en krijg je ook de “oude” ontvanger, de Arris VIP5202, niet meer terug.
Ik durf te stellen dat KPN een wanproduct in de markt heeft gezet, maar als abonnee sta je machteloos. Vandaar ook dit topic, in de hoop dat veel mensen met dezelfde klachten zich hierbij zullen aansluiten om een vuist richting KPN te kunnen maken.

Seinhuis
Berichten: 2394
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door PolarMonk

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

door Seinhuis » 07 feb 2024 12:26

Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.


Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
NeoDutchio
Berichten: 12775
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door NeoDutchio »

PolarMonk schreef:
06 feb 2024 17:26
KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen.
U spreekt in meervoud, over wie hebt u het dan? Ik ben een gebruiker hiervan er ervaar geen enkel probleem.

ZeerPrivé
Berichten: 6373
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2024 09:58
PolarMonk schreef:
06 feb 2024 17:26
KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen.
U spreekt in meervoud, over wie hebt u het dan? Ik ben een gebruiker hiervan er ervaar geen enkel probleem.
Daarvoor hoef je alleen op de KPN Community even rond te kijken.

ZeerPrivé
Berichten: 6373
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door ZeerPrivé »

PolarMonk schreef:
06 feb 2024 17:26
KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen. En de oplossingen laten lang op zich wachten of zijn er soms gewoon niet.
Een greep uit de bekende problemen:
Beeld en geluid vaak/meestal niet synchroon
Ondertiteling loopt niet synchroon
Radio stopt er om de haverklap mee
Oproepen van de apps gaat ontzettend langzaam
TV+ app crasht regelmatig
Enfin, kijkt u maar even op het KPN forum welke ellende u daar allemaal voorbij ziet komen. Maar wat nog erger is: als je eenmaal KPN TV+ hebt, kun je niet meer terug en krijg je ook de “oude” ontvanger, de Arris VIP5202, niet meer terug.
Ik durf te stellen dat KPN een wanproduct in de markt heeft gezet, maar als abonnee sta je machteloos. Vandaar ook dit topic, in de hoop dat veel mensen met dezelfde klachten zich hierbij zullen aansluiten om een vuist richting KPN te kunnen maken.
Ik heb dat onding ook een maand of 9 gehad, daarna geretourneerd. Iedere software update leidde weer naar andere problemen, was er helemaal klaar mee. Ik had verwacht dat inmiddels de problemen wel opgelost zouden zijn, maar zo te lezen dus niet.

Oervervelend dat mensen die ontevreden zijn over dat ding niet terug kunnen naar hun oude Arris VIP5202. Wat heeft KPN aan ontevreden klanten? Niets, lijkt mij.

Gelukkig kijk ik nauwelijks t.v., ben ook niet geïnteresseerd in sport enz. dus ik heb een abonnementje genomen op NLZiet.

Morgan le Fay
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Morgan le Fay »

Daarom snap ik niet waarom er hier op dit dorum een heel specifieke vraag die uitgebreid op eht KPN forum is neergelegd en besproken
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11

ZeerPrivé
Berichten: 6373
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door ZeerPrivé »

Morgan le Fay schreef:
07 feb 2024 11:14
Daarom snap ik niet waarom er hier op dit dorum een heel specifieke vraag die uitgebreid op eht KPN forum is neergelegd en besproken
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11
Hij denkt volgens mij dat een topic op dit forum hetzelfde is als melden aan Radar redactie.

Morgan le Fay
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Morgan le Fay »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 11:19
Morgan le Fay schreef:
07 feb 2024 11:14
Daarom snap ik niet waarom er hier op dit dorum een heel specifieke vraag die uitgebreid op eht KPN forum is neergelegd en besproken
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11
Hij denkt volgens mij dat een topic op dit forum hetzelfde is als melden aan Radar redactie.
.

Morgan le Fay
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Morgan le Fay »

Ervaring leert dat de leden van het KPN forum niet mals zijn en er regelmatig een ban/waarschuwing oid wordt uitgedeeld omdat een forumlid luid en duidelijk de waarheid ventileert.

Seinhuis
Berichten: 2394
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Seinhuis »

Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.


Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.

DeZevendeHenk
Berichten: 913
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door DeZevendeHenk »

"Wrijven helpt niet, overstappen wel". Net weer terug naar Ziggo met een fantastische korting en dan kijken we over twaalf maanden wel weer verder.

rwolters
Berichten: 1909
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door rwolters »

Gewoon Ziggo gebruiken. TV is hun core business. Liberty Global heeft kabel-TV zo'n beetje uitgevonden. KPN is een telecombedrijf.

Onkruid71
Berichten: 3125
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
07 feb 2024 13:46
Gewoon Ziggo gebruiken. TV is hun core business. Liberty Global heeft kabel-TV zo'n beetje uitgevonden. KPN is een telecombedrijf.
Via de coax klopt dat, maar bijna alle tv bij Ziggo gaat ook via internet. Als je de next mini hebt in ieder geval.

ZeerPrivé
Berichten: 6373
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
07 feb 2024 14:02
rwolters schreef:
07 feb 2024 13:46
Gewoon Ziggo gebruiken. TV is hun core business. Liberty Global heeft kabel-TV zo'n beetje uitgevonden. KPN is een telecombedrijf.
Via de coax klopt dat, maar bijna alle tv bij Ziggo gaat ook via internet. Als je de next mini hebt in ieder geval.
Ziggo wil van die coax af, maar ja dan gaan de bejaarden zich vastplakken op de A2. :mrgreen:

Onkruid71
Berichten: 3125
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 14:30
Onkruid71 schreef:
07 feb 2024 14:02
rwolters schreef:
07 feb 2024 13:46
Gewoon Ziggo gebruiken. TV is hun core business. Liberty Global heeft kabel-TV zo'n beetje uitgevonden. KPN is een telecombedrijf.
Via de coax klopt dat, maar bijna alle tv bij Ziggo gaat ook via internet. Als je de next mini hebt in ieder geval.
Ziggo wil van die coax af, maar ja dan gaan de bejaarden zich vastplakken op de A2. :mrgreen:
Uhm volgens mij wordt coax er al langzaam uitgefaseerd.

ZeerPrivé
Berichten: 6373
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
07 feb 2024 15:57
Uhm volgens mij wordt coax er al langzaam uitgefaseerd.
Klopt langzaam ja, vandaar dat nieuwe klanten die Next Mini krijgen. Maar het liefst trekt Ziggo die coax stekker er natuurlijk binnen een paar jaar eruit.

Thijs124
Berichten: 1559
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Thijs124 »

Coax en het telefoon draadje zijn binnen enkele jaren iets van lang geleden. Blijft over glasvezel en 5G.

PolarMonk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2024 13:52

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door PolarMonk »

Seinhuis schreef:
07 feb 2024 12:26
Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.


Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
Seinhuis schreef:
07 feb 2024 12:26
Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.


Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
Dank voor de informatie!

PolarMonk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2024 13:52

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door PolarMonk »

NeoDutchio schreef:
07 feb 2024 09:58
PolarMonk schreef:
06 feb 2024 17:26
KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen.
U spreekt in meervoud, over wie hebt u het dan? Ik ben een gebruiker hiervan er ervaar geen enkel probleem.
Meervoud is, in dit geval, enorm veel klagers op het KPN Community forum.

PolarMonk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2024 13:52

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door PolarMonk »

Morgan le Fay schreef:
07 feb 2024 11:27
Ervaring leert dat de leden van het KPN forum niet mals zijn en er regelmatig een ban/waarschuwing oid wordt uitgedeeld omdat een forumlid luid en duidelijk de waarheid ventileert.
Soms vindt er idd een soort van censuur plaats.

Maxm1608
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 nov 2023 17:34

Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief

Bericht door Maxm1608 »

PolarMonk schreef:
06 feb 2024 17:26
KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen. En de oplossingen laten lang op zich wachten of zijn er soms gewoon niet.
Een greep uit de bekende problemen:
Beeld en geluid vaak/meestal niet synchroon
Ondertiteling loopt niet synchroon
Radio stopt er om de haverklap mee
Oproepen van de apps gaat ontzettend langzaam
TV+ app crasht regelmatig
Enfin, kijkt u maar even op het KPN forum welke ellende u daar allemaal voorbij ziet komen. Maar wat nog erger is: als je eenmaal KPN TV+ hebt, kun je niet meer terug en krijg je ook de “oude” ontvanger, de Arris VIP5202, niet meer terug.
Ik durf te stellen dat KPN een wanproduct in de markt heeft gezet, maar als abonnee sta je machteloos. Vandaar ook dit topic, in de hoop dat veel mensen met dezelfde klachten zich hierbij zullen aansluiten om een vuist richting KPN te kunnen maken.
Wij ervaren hier ook problemen mee, gisteren nog een dik uur met een medewerken aan de telefoon gehangen. Modem aan modem uit en dat een keer of 5. Total reset een keer of 3, super wifi van slag, tv nog steeds problemen.

TIP: Zet je tv ontvangers op UNICAST ipv MULTICAST. Dit mag niet van KPN maar hierdoor zijn wel mijn problemen groot en deels verholpen. Succes

Plaats reactie