Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30995
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
03 feb 2024 11:55
Ik weet van iemand die een stapel heeft van wel 70 (ZEVENTIG!) aangiftes van allerhande ernstige (ambts)misdrijven gepleegd door o.a. politie, gemeente, jeugdzorg, KvK, notarissen en deurwaarders. Wat zegt dat dan wel?
Nederland staat op instorten.

Thijs124
Berichten: 826
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als Woneninterieur een goed stap zou willen en ook kunnen zetten, dan zouden ze hier aangeven dat er vanaf xx-xx-2023 geen aanbetalingen zijn geïncasseerd voor bestellingen die niet geleverd zullen worden.
Dat mis ik nog.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
03 feb 2024 10:37
Ernstig zwak verweer van Moneyman. Iets onzinnigs roepen ovef aangiftes en dan op mijn vraag om dit te bewijzen, alleen zeggen dat dit topic zijn volledig bewijs is. Het moet niet gekker worden
Beter lezen. Niet dit topic, maar dit forum.

Lylla
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2023 14:29

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lylla »

Helaas nog steeds mijn geld niet terug. Na kans op kans op kans op kans en belofte na belofte van Woneninterieur.
Het gaat om een tafel van € 1.500 die ik begin vorig jaar heb besteld en nooit heb gekregen.
Hoe krijg ik het geld terug wat van mij is, en wat ik gewoon nodig heb?
@Woneninterieur, verras me nu eens positief en zorg dat het geld maandag op mijn rekening staat!
Dan kan ik mijn aangifte ook weer intrekken.

Thijs124
Berichten: 826
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Wiskunde student, heb je voorbeelden hoe rechtszaken over oplichting aflopen?

Wie begint zo'n rechtszaak en wat zijn de gevolgen van die uitspraken?

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lylla schreef:
03 feb 2024 23:00
Helaas nog steeds mijn geld niet terug. Na kans op kans op kans op kans en belofte na belofte van Woneninterieur.
Het gaat om een tafel van € 1.500 die ik begin vorig jaar heb besteld en nooit heb gekregen.
Hoe krijg ik het geld terug wat van mij is, en wat ik gewoon nodig heb?
@Woneninterieur, verras me nu eens positief en zorg dat het geld maandag op mijn rekening staat!
Dan kan ik mijn aangifte ook weer intrekken.

Er zullen eerst weer wat aanbetalingen gedaan moeten worden voordat er € 1.500 overschiet voor u.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het wordt blijkbaar niet op volgorde uitbetaald.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Thijs124 schreef:
04 feb 2024 00:11
Wiskunde student, heb je voorbeelden hoe rechtszaken over oplichting aflopen?

Wie begint zo'n rechtszaak en wat zijn de gevolgen van die uitspraken?
Oplichting is een strafrechterlijke zaak.
De rechter bepaalt uiteindelijk in een strafzaak waar de slachtoffers recht op hebben om terug te krijgen.
Het OM besluit om wel of niet vervolging in te stellen.
Er zijn in rechtspraak of jure zat strafrechterlijke uitspraken over oplichting terug te vinden.

Voor de goede orde. Ik bepaal niet of dit wel of geen oplichting is. Ik geef aan dat er minimaal 5 aangiftes wegens oplichting bij de politie zijn gedaan. Dat is ook een feit wat zelfs door woneninterieur niet wordt betwist.

Voor al degenen die aangeven dat woneninterieur netjes aan het terugebetalen is. Daar weet je helemaal niets van. Niemand weet hoeveel klanten nog op hun geld wachten en de route naar dit topic nog niet gevonden hebben. Die 10 tot 20 klanten die zich hier gemeld hebben zou zomaar eens het topje van de ijsberg kunnen zijn.

Thijs124
Berichten: 826
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar als het een oplichter is betaalt hij niks terug en verdwijnt met onbekende bestemming zoals dropshippers doen.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
04 feb 2024 12:23
Thijs124 schreef:
04 feb 2024 00:11
Wiskunde student, heb je voorbeelden hoe rechtszaken over oplichting aflopen?
Er zijn in rechtspraak of jure zat strafrechterlijke uitspraken over oplichting terug te vinden.
Klopt. Maar geen over een casus als in dit topic.

Kijkend naar wat je ziet in dit topic is het duidelijk genoeg dat er geen sprake is van oplichting, maar van een bedrijf wat -niet per sé op de best mogelijke manier- heel hard werkt om de problemen op te lossen.

De situatie voldoet simpelweg niet aan de wettelijke eisen voor oplichting. En daar veranderen 5 aangiftes helemaal niets aan.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Thijs124 schreef:
04 feb 2024 12:59
Maar als het een oplichter is betaalt hij niks terug en verdwijnt met onbekende bestemming zoals dropshippers doen.
Je kan het ook van de andere kant bekijken.

Zolang als het lukt om de website online te laten staan komt er dagelijks meer geld binnen, dan dat eruit gaat met de retourbetalingen. Het levert nu dus meer op om door te gaan, dan met onbekende bestemming te verdwijnen.

De definitie of het oplichting is niet aan mij , maar ook zeker niet aan Moneyman.
Zonder ook maar een enkele aangifte te hebben kunnen lezen, te beweren dat het niet voldoet aan de criteria is nogal een wilde sprong in de lucht

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een flink minpunt voor Woneninterieur is wel dat ze negatieve reviews als schadelijk en illegaal laten bestempelen op Truspilot.

woneninterieur.nl heeft deze review gerapporteerd voor het bevatten van schadelijke of illegale inhoud.Toon meer

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
04 feb 2024 17:42
De definitie of het oplichting is niet aan mij , maar ook zeker niet aan Moneyman.
Klopt, het is aan de wetgever. Waarom denk je dat ik daarnaar verwees?
Een Wiskunde Student schreef:
04 feb 2024 17:42
Zonder ook maar een enkele aangifte te hebben kunnen lezen, te beweren dat het niet voldoet aan de criteria is nogal een wilde sprong in de lucht
Welnee. Het is heel simpel een kwestie van afvinken van de wettelijke eisen. Op basis van de bekende informatie voldoen de casussen in dit topic daar simpelweg niet aan.

Maar goed, jij laat je duidelijk toch niet overtuigen. De vraag is echter wel wie je helpt het stug over opliching blijven praten. De klanten die nog geld tegoed hebben in ieder geval niet.
Lady1234 schreef:
04 feb 2024 17:52
Een flink minpunt voor Woneninterieur is wel dat ze negatieve reviews als schadelijk en illegaal laten bestempelen op Truspilot.

woneninterieur.nl heeft deze review gerapporteerd voor het bevatten van schadelijke of illegale inhoud.Toon meer
Eens. Al is er geen woord van gelogen: schadelijk zijn ze zéker :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5646
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
04 feb 2024 17:52
Een flink minpunt voor Woneninterieur is wel dat ze negatieve reviews als schadelijk en illegaal laten bestempelen op Truspilot.

woneninterieur.nl heeft deze review gerapporteerd voor het bevatten van schadelijke of illegale inhoud.Toon meer
Maar jij e.a. kunnen niet zien wat er gestaan heeft. Je hoeft je als shop niet uit te laten maken voor 'gore oplichtersbende' als je geen oplichter bent. Trouwens, zoveel bedrijven rapporteren een review. Ook daarvan weet niemand wat er gestaan heeft.

Thijs124
Berichten: 826
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Net zoiets als iemand een moordenaar of oplichter noemen voordat er een rechterlijke uitspraak is.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat ik me afvraag, is dan eigenlijk wat heeft het bedrijf verteld als de klant vroeg, waarom ze zolang op teruggave van het geld moeten wachten.

Trouwens oplichters beloven ook wel eens terug te betalen en sommige doen dat ook.

Nu zal het afwachten zijn of zich geen nieuwe klanten melden vanaf de momenten dat de eerste terugbetaling begonnen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Kan iemand mij uitleggen waarom als ik een product bestel en betaal maar niet geleverd krijg geen oplichting is?

Ik stort 1500 Euro op een rekening voor bijvoorbeeld een tafel.
Dat geld brengt daardoor voor mij geen rente meer op.
Dat geld komt op de rekening van een bedrijf, of bij iemand terecht, waarmee die zijn schulden aflost, of rente ontvangt, of dat in een zonnig land op een rekening heeft staan en daar met een drankje op het strand zit. (gewoon wat mogelijkheden, geen beschuldigingen)

Maar dat doet hij wel met geld dat mijn eigendom is (hij is immers zijn deel van de overeenkomst niet nagekomen). En vervolgens raak ik ook nog ieder jaar de rente inkomsten over dat bedrag kwijt.
Dus hij benadeelt mij voor de hele toekomst, ieder jaar opnieuw, want ieder jaar ontvang ik over een bedrag van 1500 Euro (plus rente op rente) minder rente.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt zojuist perfect het fenomeen "wanprestatie" omschreven, inclusief de reden dat er zoiets als "wettelijke rente" bestaat :lol:

Voor de rest staat het antwoord op je vraag al lang en breed in het topic.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mensen moeten eens stoppen met het vooruit betalen van zulke grote bedragen.

Bonnok
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2024 14:17

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Bonnok »

Order #4813

Misschien wordt hier wel gereageerd door woneninterieur, verder zijn ze met geen mogelijkheid te pakken te krijgen of ze geven via AI telkens weer een andere leverdatum als reactie!

Ik wil mijn bestelling ontvangen en niet aan het lijntje gehouden worden

Plaats reactie