KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen. En de oplossingen laten lang op zich wachten of zijn er soms gewoon niet.
Een greep uit de bekende problemen:
Beeld en geluid vaak/meestal niet synchroon
Ondertiteling loopt niet synchroon
Radio stopt er om de haverklap mee
Oproepen van de apps gaat ontzettend langzaam
TV+ app crasht regelmatig
Enfin, kijkt u maar even op het KPN forum welke ellende u daar allemaal voorbij ziet komen. Maar wat nog erger is: als je eenmaal KPN TV+ hebt, kun je niet meer terug en krijg je ook de “oude” ontvanger, de Arris VIP5202, niet meer terug.
Ik durf te stellen dat KPN een wanproduct in de markt heeft gezet, maar als abonnee sta je machteloos. Vandaar ook dit topic, in de hoop dat veel mensen met dezelfde klachten zich hierbij zullen aansluiten om een vuist richting KPN te kunnen maken.
Een greep uit de bekende problemen:
Beeld en geluid vaak/meestal niet synchroon
Ondertiteling loopt niet synchroon
Radio stopt er om de haverklap mee
Oproepen van de apps gaat ontzettend langzaam
TV+ app crasht regelmatig
Enfin, kijkt u maar even op het KPN forum welke ellende u daar allemaal voorbij ziet komen. Maar wat nog erger is: als je eenmaal KPN TV+ hebt, kun je niet meer terug en krijg je ook de “oude” ontvanger, de Arris VIP5202, niet meer terug.
Ik durf te stellen dat KPN een wanproduct in de markt heeft gezet, maar als abonnee sta je machteloos. Vandaar ook dit topic, in de hoop dat veel mensen met dezelfde klachten zich hierbij zullen aansluiten om een vuist richting KPN te kunnen maken.
AbH
vindt dit leuk
- Seinhuis
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door PolarMonk
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.
Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
-
- Berichten: 12884
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
U spreekt in meervoud, over wie hebt u het dan? Ik ben een gebruiker hiervan er ervaar geen enkel probleem.
-
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Daarom snap ik niet waarom er hier op dit dorum een heel specifieke vraag die uitgebreid op eht KPN forum is neergelegd en besproken
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11
PolarMonk
vindt dit leuk
-
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
.ZeerPrivé schreef: ↑07 feb 2024 11:19Hij denkt volgens mij dat een topic op dit forum hetzelfde is als melden aan Radar redactie.Morgan le Fay schreef: ↑07 feb 2024 11:14Daarom snap ik niet waarom er hier op dit dorum een heel specifieke vraag die uitgebreid op eht KPN forum is neergelegd en besproken
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11
-
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Ervaring leert dat de leden van het KPN forum niet mals zijn en er regelmatig een ban/waarschuwing oid wordt uitgedeeld omdat een forumlid luid en duidelijk de waarheid ventileert.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.
Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
-
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
"Wrijven helpt niet, overstappen wel". Net weer terug naar Ziggo met een fantastische korting en dan kijken we over twaalf maanden wel weer verder.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Gewoon Ziggo gebruiken. TV is hun core business. Liberty Global heeft kabel-TV zo'n beetje uitgevonden. KPN is een telecombedrijf.
PolarMonk
vindt dit leuk
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Uhm volgens mij wordt coax er al langzaam uitgefaseerd.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Coax en het telefoon draadje zijn binnen enkele jaren iets van lang geleden. Blijft over glasvezel en 5G.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Seinhuis schreef: ↑07 feb 2024 12:26Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.
Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
Dank voor de informatie!Seinhuis schreef: ↑07 feb 2024 12:26Hoelang loopt uw contract? Indien uw vaste contract (bijna) afloopt is het makkelijkste optie om over te stappen naar een andere provider.
Indien het contract langdurig loopt, maak een video (met uw mobiele telefoon) van uw TV (waar uw klachten te zien zijn). Indien u vaak bij KPN geklaagd hebt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, eis daar dat uw contract op wordt gezegd.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Meervoud is, in dit geval, enorm veel klagers op het KPN Community forum.NeoDutchio schreef: ↑07 feb 2024 09:58U spreekt in meervoud, over wie hebt u het dan? Ik ben een gebruiker hiervan er ervaar geen enkel probleem.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Soms vindt er idd een soort van censuur plaats.Morgan le Fay schreef: ↑07 feb 2024 11:27Ervaring leert dat de leden van het KPN forum niet mals zijn en er regelmatig een ban/waarschuwing oid wordt uitgedeeld omdat een forumlid luid en duidelijk de waarheid ventileert.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Wij ervaren hier ook problemen mee, gisteren nog een dik uur met een medewerken aan de telefoon gehangen. Modem aan modem uit en dat een keer of 5. Total reset een keer of 3, super wifi van slag, tv nog steeds problemen.PolarMonk schreef: ↑06 feb 2024 17:26KPN heeft een jaar geleden TV+ geïntroduceerd, met een Sagemcom DIW7022 Android ontvanger. Vanaf het begin is duidelijk dat het hier om een product gaat wat verre van markt-klaar is. Talloze problemen ergeren de gebruikers, die zich bèta-tester voelen. En de oplossingen laten lang op zich wachten of zijn er soms gewoon niet.
Een greep uit de bekende problemen:
Beeld en geluid vaak/meestal niet synchroon
Ondertiteling loopt niet synchroon
Radio stopt er om de haverklap mee
Oproepen van de apps gaat ontzettend langzaam
TV+ app crasht regelmatig
Enfin, kijkt u maar even op het KPN forum welke ellende u daar allemaal voorbij ziet komen. Maar wat nog erger is: als je eenmaal KPN TV+ hebt, kun je niet meer terug en krijg je ook de “oude” ontvanger, de Arris VIP5202, niet meer terug.
Ik durf te stellen dat KPN een wanproduct in de markt heeft gezet, maar als abonnee sta je machteloos. Vandaar ook dit topic, in de hoop dat veel mensen met dezelfde klachten zich hierbij zullen aansluiten om een vuist richting KPN te kunnen maken.
TIP: Zet je tv ontvangers op UNICAST ipv MULTICAST. Dit mag niet van KPN maar hierdoor zijn wel mijn problemen groot en deels verholpen. Succes
AbH
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
PolarMonk schreef: ↑07 feb 2024 21:24Soms vindt er idd een soort van censuur plaats.Morgan le Fay schreef: ↑07 feb 2024 11:27Ervaring leert dat de leden van het KPN forum niet mals zijn en er regelmatig een ban/waarschuwing oid wordt uitgedeeld omdat een forumlid luid en duidelijk de waarheid ventileert.
En soms zijn mensen gewoon zwaar onbeschaafd in het uiten van hun 'waarheid'.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
‘Waarheid’ of niet, het forum is vaak wél de enige manier om het ongenoegen te ventileren.Methusalah schreef: ↑08 feb 2024 13:52PolarMonk schreef: ↑07 feb 2024 21:24Soms vindt er idd een soort van censuur plaats.Morgan le Fay schreef: ↑07 feb 2024 11:27Ervaring leert dat de leden van het KPN forum niet mals zijn en er regelmatig een ban/waarschuwing oid wordt uitgedeeld omdat een forumlid luid en duidelijk de waarheid ventileert.
En soms zijn mensen gewoon zwaar onbeschaafd in het uiten van hun 'waarheid'.
Het ongenoegen omdat de ‘Klantenservice’ de problemen met de TV+ - die er wel degelijk zijn - bagatelliseert, ontkent of voor wat betreft probleemoplossing niet verder komt dan het uitvoeren van een reset, voor de zoveelste keer ‘terugzetten naar de fabrieksinstellingen’, ‘wachten op updates’ en hopen dat de problemen dan verholpen zijn, eindeloos geneuzel over kabels, of ‘kijk op het forum, hopelijk vind u daar een oplossing voor uw probleem’. En er ook niet voor schuwde een klager de les te lezen: ‘u heeft een jaar korting en u durft te klagen over ons product?’
Wat natuurlijk ook steekt is de willekeur: de ene ontevreden klant, krijgt nul op het rekest, de andere kan de TV+ zonder problemen ruilen voor ‘oudere’ ontvangers (Arris VIP 5202, die overigens uitstekend functioneren), al dan niet met hulp van de rechtsbijstandverzekering.
De TV+ is véél te snel uitgerold. En daarvoor hebben de testers ook al voor gewaarschuwd. Er waren nog veel problemen en ondanks de vele updates zijn die nog niet opgelost.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
PolarMonk/MaxM1608
Ik ben ook al vanaf begin abonnement met KPN en KPN forum in contact vanwege de problemen die er zijn met de diw22 box van KPN.
Klanten service KPN heb je niets aan de dingen die zei doen of je laten doen heb je al tig keer gedaan en toch komen de problemen steeds terug.
Ze sturen je naar een forum en ook daar heb je niets aan ze roepen hetzelfde als de klantenservice.
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als KPN dit laat gebeuren, het duurt inmiddels al meer dan 10 mnd en nog is er geen verbetering.
Je hebt als klant totaal geen rechten alleen maar de verplichting te betalen dat lukt ze steeds wel.
Nee het is doffe ellende bij die club, kijk maar op het forum wij die hier schrijven zijn niet de enige met problemen het zijn er erg veel
Het is jammer dat je als klant een contract heb ik wou vandaag al wel bij die club weg. Het kan wel maar dat heeft gevolgen ook financieel jij bent dan diegene die betaald terwijl zij de wanprestatie leveren.
Ik ben ook al vanaf begin abonnement met KPN en KPN forum in contact vanwege de problemen die er zijn met de diw22 box van KPN.
Klanten service KPN heb je niets aan de dingen die zei doen of je laten doen heb je al tig keer gedaan en toch komen de problemen steeds terug.
Ze sturen je naar een forum en ook daar heb je niets aan ze roepen hetzelfde als de klantenservice.
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als KPN dit laat gebeuren, het duurt inmiddels al meer dan 10 mnd en nog is er geen verbetering.
Je hebt als klant totaal geen rechten alleen maar de verplichting te betalen dat lukt ze steeds wel.
Nee het is doffe ellende bij die club, kijk maar op het forum wij die hier schrijven zijn niet de enige met problemen het zijn er erg veel
Het is jammer dat je als klant een contract heb ik wou vandaag al wel bij die club weg. Het kan wel maar dat heeft gevolgen ook financieel jij bent dan diegene die betaald terwijl zij de wanprestatie leveren.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Omdat het KPN forum een gevalletje "Wij van WC eend adviseren WC eend" is.Morgan le Fay schreef: ↑07 feb 2024 11:14Daarom snap ik niet waarom er hier op dit dorum een heel specifieke vraag die uitgebreid op eht KPN forum is neergelegd en besproken
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11
Tros Radar forum is onafhankelijk van de leveranciers. Tros Radar modereert op basis van huisregels en niet op basis van hoe negatief een klant is over het product.
Re: KPN TV+: veel problemen, maar geen alternatief
Verwijdert of wijzigt KPN dan bijdragen op hun forum?Speedy123 schreef: ↑12 feb 2024 13:06Omdat het KPN forum een gevalletje "Wij van WC eend adviseren WC eend" is.Morgan le Fay schreef: ↑07 feb 2024 11:14Daarom snap ik niet waarom er hier op dit dorum een heel specifieke vraag die uitgebreid op eht KPN forum is neergelegd en besproken
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/problem ... 750&fid=11