Ron5300 schreef: ↑10 feb 2024 09:15
Ik lees dat er een chassisnummer met een leverdatum in het systeem stond maar onduidelijk is of dat chassisnummer bij uw auto hoorde
In het bestelsysteem van de dealer staat er bij mijn order een chassisnummer wat dus van de auto is die ik krijg.
De dealer dacht op dat moment dat de gearriveerde auto voor mij was, keek niet eerst of het chassisnummer klopte.
LectoriSalutem schreef: ↑10 feb 2024 14:02
Normaliter duurt het charme offensief bij de verkoop van een nieuwe
auto zo ongeveer tot het moment dat de handtekening gezet is.
Er volgt dan een zakelijk bedankje en de verkoper mijmert over het persoonlijk rendement van de zojuist gedane transactie.
Hij moet dan even doorbijten tot de aflevering alvorens zijn provisie een feit is.
Het enige voordeel van de veel te late levering is dat u in ieder geval de meest update versie krijgt van probleemcomponenten, zoals de onboard charger.
En dan is dit (provisie), voor deze verkoper er niet (denk ik)
Diegene die mij heeft laten tekenen werkt er niet meer. Ook is de dealer van concern/naam veranderd. Dit is denk ook een punt wat meeweegt.
Ontbinden schijnt wel te kunnen ik heb dit van andere mensen gehoord. Die vinden het na 20 maanden wachten genoeg.
Ik wil niet ontbinden want ik wil heel erg graag die E208
.
En ook leuk, ik krijg de update versie van de 208, met o.a. de grotere accu.
Alleen had ook weer de dealer dit natuurlijk moeten overleggen met mij.
Rond maart 2023 zijn heel veel mensen benaderd door hun dealer dat de bestelde versie niet meer leverbaar was en de bestelling aangepast moest worden. Ik ben hier dus ook niet over benaderd.
Zonder mijn weten is de bestelling aangepast waar ik natuurlijk tevreden mee ben, maar toch …. Dit nog even terzijde.