KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Op 6 oktober 2022 heb ik een contract afgesloten voor Internet&TV met een looptijd van 1 jaar met 12 maanden 50% korting. In mei 2023 heb ik een verhuizing doorgegeven, ingaande op 26 juni 2023, waarbij het contract zou worden omgezet naar een Hussel 200Mbit abonnement met de geldende kortingen. Hiervan heb ik op 31 mei in de mail een bevesting gehad met het juiste contract.
Bij de aankondiging in November van plaatsing van glasvezel in onze straat, besloot ik om een overstap naar Odido (de provider voor de glasvezelaansluiting) te onderzoeken, in de veronderstelling dat mijn jaarcontract op 6 oktober 2023 zou zijn verlopen. Tot mijn verbazing ontdekte ik echter dat het contract was verlengd tot juni 2024 met andere kortingen (eerste 6 maanden gerekend vanaf juni 2023), waardoor ik mijn contract nu niet meer kan opzeggen.
Na uitvoerig contact met de klantenservice blijkt dat op 31 mei, binnen een uur na ontvangst van het verhuisde contract, ik een nieuw contract heb ontvangen met andere kortingen en een langere looptijd. Dit is echter nooit aan mij gecommuniceerd tijdens mijn gesprekken met KPN en ik heb deze e-mail destijds logischerwijs als dubbel ervaren. Na herhaaldelijk contact met de klantenservice over deze kwestie, is duidelijk dat KPN alle blaam bij mij legt, immers had ik de fout in het door hen later (foutief) verstuurde contract eerder moeten opmerken en met hen moeten bespreken. Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice hierover ben ik overgegaan tot het indienen van een klacht, zodat eerdere gesprekken door KPN zouden kunnen worden geanalyseerd. Dit blijkt KPN niet te kunnen, en bovendien blijken notities van voorgaande gesprekken hierover niet (meer) aanwezig. Tot slot word ik na het indienen van een klacht hierover beschuldigd van misbruik maken van de kortingsregeling zo lang het mij uit komt. Het moge duidelijk zijn dat ik dit niet heb gedaan, immers is de nieuwe korting afgestemd op de originele kortingen waar ik recht op had t/m oktober 2023.
Ik voel mij ten gevolge van de fout van KPN en de verdere afhandeling hiervan als klant ontzettend gedupeerd. Bovendien betwijfel ik of KPN met deze gang van zaken wel degelijk in zijn recht staat om mij te binden aan een contract dat anders is dan wat mondeling en schriftelijk voorafgaand is afgesproken. Daarom hoop ik dat de expertise van leden op dit forum mij hiermee kunnen helpen.
Groeten,
Bij de aankondiging in November van plaatsing van glasvezel in onze straat, besloot ik om een overstap naar Odido (de provider voor de glasvezelaansluiting) te onderzoeken, in de veronderstelling dat mijn jaarcontract op 6 oktober 2023 zou zijn verlopen. Tot mijn verbazing ontdekte ik echter dat het contract was verlengd tot juni 2024 met andere kortingen (eerste 6 maanden gerekend vanaf juni 2023), waardoor ik mijn contract nu niet meer kan opzeggen.
Na uitvoerig contact met de klantenservice blijkt dat op 31 mei, binnen een uur na ontvangst van het verhuisde contract, ik een nieuw contract heb ontvangen met andere kortingen en een langere looptijd. Dit is echter nooit aan mij gecommuniceerd tijdens mijn gesprekken met KPN en ik heb deze e-mail destijds logischerwijs als dubbel ervaren. Na herhaaldelijk contact met de klantenservice over deze kwestie, is duidelijk dat KPN alle blaam bij mij legt, immers had ik de fout in het door hen later (foutief) verstuurde contract eerder moeten opmerken en met hen moeten bespreken. Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice hierover ben ik overgegaan tot het indienen van een klacht, zodat eerdere gesprekken door KPN zouden kunnen worden geanalyseerd. Dit blijkt KPN niet te kunnen, en bovendien blijken notities van voorgaande gesprekken hierover niet (meer) aanwezig. Tot slot word ik na het indienen van een klacht hierover beschuldigd van misbruik maken van de kortingsregeling zo lang het mij uit komt. Het moge duidelijk zijn dat ik dit niet heb gedaan, immers is de nieuwe korting afgestemd op de originele kortingen waar ik recht op had t/m oktober 2023.
Ik voel mij ten gevolge van de fout van KPN en de verdere afhandeling hiervan als klant ontzettend gedupeerd. Bovendien betwijfel ik of KPN met deze gang van zaken wel degelijk in zijn recht staat om mij te binden aan een contract dat anders is dan wat mondeling en schriftelijk voorafgaand is afgesproken. Daarom hoop ik dat de expertise van leden op dit forum mij hiermee kunnen helpen.
Groeten,
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Op https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen staat:
Indien u vind dat KPN niet tot een oplossing komt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of voor een bindend uitspraak naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/.
Neem contact op met KPN (bij voorkeur met chat of mail), hou je mail kort en zet de quote erbij. Maak een printscreen van de website.Wijzigt mijn contract bij een verhuizing?
Nee, je contract blijft hetzelfde. Tenzij je zelf iets wil veranderen natuurlijk.
Indien u vind dat KPN niet tot een oplossing komt dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of voor een bindend uitspraak naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/.
-
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Geleuter van seinhuis met zijn eeuwige en vervelende advies over het juridisch loket negeren.
Feit is dat je je email met je nieuwe contract hebt gekregen, en hebt genegeerd, bewust of niet. Je hebt dus gewoon een nieuw contract, wat trouwens niet raar is aangezien je zelf aangeeft dat je contract is omgezet naar een ander type. Dan sluit je dus automatisch een nieuw contract af, ipv het oude exact hetzelfde te verlengen.
Het duperen valt nog al mee, over een paar maandjes kan je gewoon overstappen, contractvrij.
Feit is dat je je email met je nieuwe contract hebt gekregen, en hebt genegeerd, bewust of niet. Je hebt dus gewoon een nieuw contract, wat trouwens niet raar is aangezien je zelf aangeeft dat je contract is omgezet naar een ander type. Dan sluit je dus automatisch een nieuw contract af, ipv het oude exact hetzelfde te verlengen.
Het duperen valt nog al mee, over een paar maandjes kan je gewoon overstappen, contractvrij.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Heb je de ontvangen bevestiging destijds gecontroleerd?
Mij overkwam dit laatste ook bij een verhuizing bij Ziggo ... op een bevestiging stond ineens 6 mnd korting maar ook ineens een jaarcontract. Telefonisch is hier nooit over gesproken.
In mijn geval was het gelukkig niet erg omdat ik toch niet overstap maar goed....
Mij overkwam dit laatste ook bij een verhuizing bij Ziggo ... op een bevestiging stond ineens 6 mnd korting maar ook ineens een jaarcontract. Telefonisch is hier nooit over gesproken.
In mijn geval was het gelukkig niet erg omdat ik toch niet overstap maar goed....
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Waarom ben je eigenlijk overgegaan op een ander contract? Je weet zelf dat je naar dat Hussel contract bent gegaan, dus je weet dat er iets is veranderd.
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Lees voortaan gewoon uw mail.
-
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Hoe bent u "ontzettend gedupeerd" ?
Ik vind het niet logisch dat ik een 2e mail als dubbel verstuurd beschouw. Het kost nog geen minuut om te controleren of er iets nieuws in staat.
En hoezo behandeld KPN uw klacht op een ongepaste manier, het antwoord staat u niet aan maar dat wil nog niet zeggen dat het ongepast is.
Ik vind het niet logisch dat ik een 2e mail als dubbel verstuurd beschouw. Het kost nog geen minuut om te controleren of er iets nieuws in staat.
En hoezo behandeld KPN uw klacht op een ongepaste manier, het antwoord staat u niet aan maar dat wil nog niet zeggen dat het ongepast is.
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Veronderstelling is een aanname. Controle is beter.
Het is dus wel naar U gecommuniceerd maar U hebt het niet gelezenDit is echter nooit aan mij gecommuniceerd tijdens mijn gesprekken met KPN en ik heb deze e-mail destijds logischerwijs als dubbel ervaren.
Volgens mij telt ook een niet gelezen mail als een schriftelijke afpsraakIk voel mij ten gevolge van de fout van KPN en de verdere afhandeling hiervan als klant ontzettend gedupeerd. Bovendien betwijfel ik of KPN met deze gang van zaken wel degelijk in zijn recht staat om mij te binden aan een contract dat anders is dan wat mondeling en schriftelijk voorafgaand is afgesproken.
-
- Berichten: 32285
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Zonder voor expert te willen spelen: ik denk dat het zo wel duidelijk genoeg is. Je hebt een bestaand contract omgezet naar een ander contract omdat je ging verhuizen. Logisch dat de einddatum dan ook verschuift. Er zijn nieuwe afspraken gemaakt, daar heeft KPN zich aan te houden, en daar heb jij je aan te houden.nvdlaan schreef: ↑13 feb 2024 15:25Op 6 oktober 2022 heb ik een contract afgesloten voor Internet&TV met een looptijd van 1 jaar met 12 maanden 50% korting. In mei 2023 heb ik een verhuizing doorgegeven, ingaande op 26 juni 2023, waarbij het contract zou worden omgezet naar een Hussel 200Mbit abonnement met de geldende kortingen. Hiervan heb ik op 31 mei in de mail een bevesting gehad met het juiste contract.
[...]
Tot slot word ik na het indienen van een klacht hierover beschuldigd van misbruik maken van de kortingsregeling zo lang het mij uit komt. Het moge duidelijk zijn dat ik dit niet heb gedaan, immers is de nieuwe korting afgestemd op de originele kortingen waar ik recht op had t/m oktober 2023.
Ik voel mij ten gevolge van de fout van KPN en de verdere afhandeling hiervan als klant ontzettend gedupeerd. Bovendien betwijfel ik of KPN met deze gang van zaken wel degelijk in zijn recht staat om mij te binden aan een contract dat anders is dan wat mondeling en schriftelijk voorafgaand is afgesproken. Daarom hoop ik dat de expertise van leden op dit forum mij hiermee kunnen helpen.
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Eigenlijk heel netjes dat er boetevrij het contract eerder is aangepast. U bent dus niet zo gedupeerd als dat u zelf denkt. KPN had u ook aan het oude contract kunnen houden. En nu wilt u dubbel voordeel hebben, maar dat gaat niet lukken.
-
- Berichten: 1454
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
De centrale vraag is m.i. of het nieuwe contract wel ingegaan is, omdat sinds 2021 een telefonische afspraak niet geldig is, maar een schriftelijk accoord vereist is. Dat laatste is niet gebeurd.
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Een wijziging bij een bestaande relatie hoeft niet schriftelijk bevestigd te worden.
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Email is ook schriftelijk.HandigeHarrie schreef: ↑15 feb 2024 17:01De centrale vraag is m.i. of het nieuwe contract wel ingegaan is, omdat sinds 2021 een telefonische afspraak niet geldig is, maar een schriftelijk accoord vereist is. Dat laatste is niet gebeurd.
-
- Berichten: 1454
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: KPN - Onjuist contract en ongepaste behandeling van klacht hierover
Ik zie alleen staan dat Ts op 31 mei een bevestiging gekregen heeft van KPN. Er staat niet dat Ts daarop een email met accoord heeft terug gestuurd.rwolters schreef: ↑16 feb 2024 08:45Email is ook schriftelijk.HandigeHarrie schreef: ↑15 feb 2024 17:01De centrale vraag is m.i. of het nieuwe contract wel ingegaan is, omdat sinds 2021 een telefonische afspraak niet geldig is, maar een schriftelijk accoord vereist is. Dat laatste is niet gebeurd.