Mijn ervaring is dat mensen zich zelf in de problemen werken als ze een betaling gaan storneren. Laat het rusten en binnen 3 maanden is gewoon alles verrekend. In 4 maanden ben ik 2 keer verhuisd. Ik had ziggo en dat heb ik gehouden en ben veranderd van energie leverancier. Wel bij ziggo een wijziging van het pakket gedaan.
Dan komen er een incasso voor het adres dat je al lang verlaten hebt, Ik heb gewoon alles laten lopen en niets gestorneerd. Uiteindelijk komen er terugbetalingen en nieuwe incasso's, maar drie maanden na de laatste verhuizing was alles weer recht getrokken, door zowel Ziggo alsook de energieleveranciers.
Het is mijn mening dat storneren averechts werkt.
Ziggo incasseert fout maar betaalt niet terug
Re: Ziggo incasseert fout maar betaalt niet terug
Dat is natuurlijk wel een uiterste, als een bedrijf €500 wil afschrijven als voorschot bij een eindafrekening van €100, waarom ga je dan überhaupt met dat bedrijf in zee? Ik had ze denk ik vriendelijk bedankt voor hun aanbod en naar een concurrent gegaan.alfatrion schreef: ↑24 feb 2024 01:03
Ik had hier zelf een bedrijf dat wilde maandelijks € 500,- afschrijven als voorschot en na een jaar zou een afrekening worden opgesteld. De afrekening was na een jaar € 100,-. Ik heb er bij de bank een blokkade opgezet voor alle afschrijving vanaf € 15,-. En ja, dat had als gevolg dat ze de jaar afrekening niet konden incasseren. En ja, ik heb daar een veertiendaagse aanmaning voor ontvangen en toen betaald. Het alternatief is dat ik ze € 6000,- had moeten uitlenen en na een jaar had moeten zien of ik dat zonder veel gedoe had teruggekregen. Ik had geen rente gekregen. Tegen de huidige toprente van 4% loop je dan € 130,- mis en dat is in het gunstigste geval. In het slechtste geval zie je die € 6000,- daarmaast ook nooit meer terug.
Dat gezegd hebbende, voor €6000 zou ik me ook wel even druk maken, maar dat is dan ook een bedrag van een hele andere orde van grootte dan een paar tientjes tot misschien een 200 euro, die je over het algemeen bij eindafrekeningen van TV / Internet providers ziet die aan het eind van het contract nog worden afgeschreven om dan een maand of wat later wanneer de eindafrekening gedaan is terugbetaald. Dat soort scenario's zijn over het algemeen het najagen niet waard, kost je meer dan dat het je uiteindelijk oplevert.
Nevyn
vindt dit leuk
Re: Ziggo incasseert fout maar betaalt niet terug
Ik had goede ervaringen met dit bedrijf. Ik heb hiervoor uiteindelijk ook een bos bloemen van ze gehad. Dat doet lang niet ieder bedrijf in deze situatie. Hoewel hun regel is dat je het voorschot met maximaal 15% kon verlagen, mocht ik het voorschotbedrag bepalen (50%). Ik heb later nog verlengd en daarna contractbreuk gepleegd op een deel van mijn overeenkomsten met ze, maar dat is puur op economische motieven.
Als een bedrag onverschuldigd is dan kun je één keer een brief sturen waarin je standpunt uiteen zet en daarna iedere brief van ze in het archief plaatsen. Als je een incassobureau op je dak zetten dan kun je een kopie van je eerdere brief naar hen toe sturen. En als ze gaan dagvaarden dan is die brief de basis van je verweer.Cro schreef: ↑24 feb 2024 17:00Dat gezegd hebbende, voor €6000 zou ik me ook wel even druk maken, maar dat is dan ook een bedrag van een hele andere orde van grootte dan een paar tientjes tot misschien een 200 euro, die je over het algemeen bij eindafrekeningen van TV / Internet providers ziet die aan het eind van het contract nog worden afgeschreven om dan een maand of wat later wanneer de eindafrekening gedaan is terugbetaald. Dat soort scenario's zijn over het algemeen het najagen niet waard, kost je meer dan dat het je uiteindelijk oplevert.
Ik betaal in beginsel geen onverschuldigde bedragen, ook niet als dat bedrag een paar tientjes bedraagt.