En als je het dan perse geen oplichting wil noemen (Sic) , noem het dan onrechtmatige daad, maar onrechtmatig blijft het in ieder geval.
Als je nog ergens bewijs nodig hebt dat je geen flauw idee hebt wat juridische termen betekenen, dan is het wel hier
Tip: volg eens een basiscursus civiel recht voordat je je in dit soort discussies mengt. Want het verschil tussen wanprestatie en onrechtmatige daad is wel echt de basis…
Ik denk niet dat Moneyman de intentie heeft om die door jou genoemde losers te verdedigen maar om de gedupeerden te helpen.
Juist een faillissement of bedrijfsbeëindiging van die zogenaamde losers zou juist een kettingreactie onder de gedupeerden veroorzaken.
Dat worden dan de echte losers.
Ik denk niet dat Moneyman de intentie heeft om die door jou genoemde losers te verdedigen maar om de gedupeerden te helpen.
Juist een faillissement of bedrijfsbeëindiging van die zogenaamde losers zou juist een kettingreactie onder de gedupeerden veroorzaken.
Dat worden dan de echte losers.
Maar wat als er meer gedupeerde blijven komen? Als er goede intenties zijn worden afspraken nagekomen, klanten geholpen en te woord gestaan. Althans dat is mijn interpretatie van goede bedrijfsvoering.
Dat er sprake is van slechte bedrijfsvoering staat volgens mij helemaal niet ter discussie. Alleen al de communicatie bewijs dat. En dat is zonde, want daarmee zorgen ze zelf voor koren op de molen van de criticasters en maken ze er als ze pech hebben een selffulfilling prophecy van.
En dat zou jammer zijn, want de intentie om zaken op te lossen is er duidelijk wel.
Ook ik heb helaas een slechte ervaring met Woneninterieur...
Wij dachten het jaar op een goede voet te beginnen en bestelden op 1 januari 2024 een tv meubel en een eettafel voor in ons nieuwe huis. Na twee weken kwam ik de negatieve ervaringen op dit forum en anderen tegen en was ik gelijk mijn vertrouwen verloren dat mijn bestelling op de afgesproken datum geleverd zou worden. Hierop heb ik op 14 januari mijn bestelling geannuleerd. Ik kreeg hierop een mail terug dat de annulering goed door is gekomen en dat het betaalde bedrag binnen 14 dagen teruggestort zou worden. Op het moment is het 26 februari en heb ik nog steeds niks terug ontvangen. In de tussentijd is er meermaals contact geweest en zijn beloftes gedaan over het terugstorten van de gelden, maar tot op heden dus nog niks. Om deze reden hebben wij nu een procedure opgestart met een incassobureau, dus ik ben benieuwd of hier snel een reactie op gaat komen. Ik zal andere gedupeerden hier uiteraard over op de hoogte houden. Fingers crossed.
Beste Francine,
U heeft van ons al bericht ontvangen 2 dagen geleden
Deze order is terugbetaald en zou dus maandag op de rekening moeten staan.
[/quote]
Nou, dat is dus (weer) niet gelukt zullen we maar zeggen he?
Wij dachten het jaar op een goede voet te beginnen en bestelden op 1 januari 2024 een tv meubel en een eettafel voor in ons nieuwe huis. Na twee weken kwam ik de negatieve ervaringen op dit forum en anderen tegen en was ik gelijk mijn vertrouwen verloren dat mijn bestelling op de afgesproken datum geleverd zou worden. Hierop heb ik op 14 januari mijn bestelling geannuleerd. Ik kreeg hierop een mail terug dat de annulering goed door is gekomen en dat het betaalde bedrag binnen 14 dagen teruggestort zou worden.
Beste Stella kan jij ons even een mail sturen met de gegevens van de bestelling?
Veel positieve reacties over dit bedrijf zo te zien
Ook mijn order #4906 een simpele kast na bijna 3 mnd nog niet ontvangen, besteld tijdens black friday, ze hadden toen zo'n mooie actie.
Echter 2 dagen na mijn bestelling heb ik die kast nog eens opgezocht op hun website, helemaal niet meer te vinden en niets van die hele serie. Toen voelde ik al nattigheid.
Dit gaat inderdaad om een kast die een uitlopende levertijd heeft.
U bent ook bericht hierover ( gisteren ook nog )
Wij hebben nu de bestelling geannuleerd vandaag en daarna volgt keurig een terugbetaling.
Een uitlopende levertijd? Waarom moet ik dat op een klachtenforum lezen? Zou fijn zijn als jullie mij dat persoonlijk vertellen (e-mail). Inderdaad per mail door jullie bericht (na aandringen van mij!), maar daarin staat niets over een uitlopende levertijd, maar gewoon een standaard mail die ik al te vaak heb ontvangen.
Ga er van uit dat "de keurige terugbetaling" al verwerkt is door jullie? Deze mooie kast is namelijk sneller leverbaar dan degene die ik op Black Friday heb besteld: https://www.woneninterieur.nl/products/ ... 0-x-120-cm. 2 weken levertijd + nog 10% valentijnskorting. WINWIN
Dat er sprake is van slechte bedrijfsvoering staat volgens mij helemaal niet ter discussie. Alleen al de communicatie bewijs dat. En dat is zonde, want daarmee zorgen ze zelf voor koren op de molen van de criticasters en maken ze er als ze pech hebben een selffulfilling prophecy van.
En dat zou jammer zijn, want de intentie om zaken op te lossen is er duidelijk wel.
Grapjas.
Je bent constant deze losers aan het verdedigen , en praat alles goed wat ze doen
Je kunt beter naar een fabrikantenkring gaan dan op een consumenten forum op deze wijze reageren
En voordat je iets over recht en onrechtmatige daad wil proberen te zeggen. Het zijn slechts je eigen woorden die ik hier heb herhaald ...
Je bent constant deze losers aan het verdedigen , en praat alles goed wat ze doen
Het was al duidelijk dat je echt totaal niet leest of begrijpt wat ik schrijf, maar je levert hier wel het ultieme bewijs. Lees nou gewoon eerst eens wat er daadwerkelijk geschreven wordt voordat je reageert. Zou een hoop zinloze discussie schelen.
Onze aangifte blijft in ieder geval nog staan (bestelling 4687). Ondanks meerdere beloftes van woneninterieur hebben wij onze terugbetaling nog steeds niet ontvangen. Deze week zou woneninterieur weer contact met ons opnemen over de terugbetaling... We zijn erg benieuwd of ze hun (zoveelste) belofte nu eindelijk eens waarmaken.
Ik heb helaas dezelfde ervaring met veel frustratie.
Ik had een salontafel bij woneninterieur besteld in februari 2023 en na veel emails, leveringdatum gepland die niet doorging zonder informatie, onduidelijke emails en weinig excuses had ik nog steeds niets gekregen in december 2023.
Ik heb mijn bestelling eind december geannuleerd en mijn geld terug gevraagd. Volgens woneninterieur moest ik mijn geld snel terug krijgen maar we zijn nu eind februari, 2 maanden verder dus, en nog steed geen geld gezien.
Ook een incassobureau verstuurd zonder succes, volgende stap is de rechter.
Intussen de enige communicatie gekregen van woneninterieur sinds begin januari was een verzoek op februari 19 via email om mijn review op kiyoh aan te passen.
Ik weet niet echt wat te doen. Ik vind het slecht om geen eerlijke communicatie van hun te krijgen en dat hun website steeds actief is.
ik heb het eerder al benoemd in een reactie. Wie heeft er interesse om samen een procedure op te starten tegen dit bedrijf? Zelf heb ik in eerste instantie een advocaat ingeschakeld, zelfs hen is het niet gelukt om te zorgen voor een betaling aan mij. De optie die het advocatenbureau mij nu geven is een procedure via de kantonrechter. Omdat dit ook kosten met zich meebrengt voor mijzelf, is het wellicht interessant om samen deze kosten te delen.
De optie die het advocatenbureau mij nu geven is een procedure via de kantonrechter. Omdat dit ook kosten met zich meebrengt voor mijzelf, is het wellicht interessant om samen deze kosten te delen.
Helaas, dat kan niet. Iedere civiele procedure staat op zichzelf en moet apart behandeld worden. De kosten worden per eisende partij gemaakt, dus delen heeft geen nut.
Zelf heb ik in eerste instantie een advocaat ingeschakeld, zelfs hen is het niet gelukt om te zorgen voor een betaling aan mij. De optie die het advocatenbureau mij nu geven is een procedure via de kantonrechter.
Maar waarom denk je dat het via de kantonrechter wel gaat lukken?
Woneneninterieur - doe het NIET
Het kost je (negatieve) energie, tijd én geld.
Ook bij mij is het eerder gehoorde trucje van toepassing dat ze je keurig aan het lijntje houden, waardoor je ze in goed vertrouwen het voordeel van de twijfel geeft.
Mijn geduld is op en de feiten op een rijtje:
Beste Francine,
U heeft van ons al bericht ontvangen 2 dagen geleden
Deze order is terugbetaald en zou dus maandag op de rekening moeten staan.
Tot op de dag van vandaag geen geld op mijn rekening....