De ontvangende SMTP server geeft een response "250 OK" als de mail correct is ontvangen. Op basis daarvan kan je concluderen dat de mail is ontvangen. Bovendien krijgt de afzender een "undeliverable" notificatie als het niet goed is gegaan. Krijg je die niet dan is de mail afgeleverd. Alle transactiegegevens worden vastgelegd in logfiles.
Je laat hier vooral zien dat je niet weet waar je over praat. Je kan van PostNL ook een bewijs krijgen dat zij het hebben ontvangen, maar dat betekent niet dat de geadresseerde het poststuk ook heeft ontvangen. De verzender geeft de e-mail niet af aan de SMTP-server van de provider van de ontvangen, maar aan de SMTP-server van de eigen provider. Daarna wordt de mail doorgeven aan nog eens 5 a 10 andere SMTP-servers. Het klopt natuurlijk dat er soms bounce mails worden verzonden, maar daarop is geen garantie. De techniek is niet onfeilbaar en het is altijd mogelijk dat een mailtje onderweg verloren gaat zonder dat je hier bericht over krijgt. Wat je hier doet is vergaande conclusies trekken aan het feit dat je geen bewijs hebt.
Wellicht is het handiger om een juridische discussie elders te voeren, of om 1 standpunt in te nemen. Het is nogal lachwekkend te noemen dat als ik in eerdere topics aangeef dat systemen geautomatiseerd zijn en het onlogisch is dat 1 persoon geen factuur zou krijgen en de rest van de klanten wel dat er een hele discussie komt dat alles mogelijk is, zelfs het ogenschijnlijke onmogelijke. En dat diezelfde persoon nu zegt dat het ongeloofwaardig is om geen factuur te krijgen en zelf aan de bel had moeten trekken. Vreemd.
Niet echt netjes van je om te beweren dat anderen elders standpunten zouden hebben ingenomen zonder die standpunten te onderbouwen met de relevante citaten en verwijzingen. Je zal ongetwijfeld iets niet helder op het netvlies hebben, maar zonder een onderbouwing is daar weinig zinnigs over aan te geven. Laten we het erop houden dat je iets gewoon niet goed begrepen hebt.
Wellicht is het handiger om een juridische discussie elders te voeren, of om 1 standpunt in te nemen. Het is nogal lachwekkend te noemen dat als ik in eerdere topics aangeef dat systemen geautomatiseerd zijn en het onlogisch is dat 1 persoon geen factuur zou krijgen en de rest van de klanten wel dat er een hele discussie komt dat alles mogelijk is, zelfs het ogenschijnlijke onmogelijke. En dat diezelfde persoon nu zegt dat het ongeloofwaardig is om geen factuur te krijgen en zelf aan de bel had moeten trekken. Vreemd.
Niet echt netjes van je om te beweren dat anderen elders standpunten zouden hebben ingenomen zonder die standpunten te onderbouwen met de relevante citaten en verwijzingen. Je zal ongetwijfeld iets niet helder op het netvlies hebben, maar zonder een onderbouwing is daar weinig zinnigs over aan te geven. Laten we het erop houden dat je iets gewoon niet goed begrepen hebt.
U weet zelf wat er eerder besproken is en hoeft niet voor mij te denken. Het is niet mijn bedoeling om hier een off-topic discussie los te peuteren, maar om te voorkomen dat er wederom een nutteloze juridische discussie losbarst kan het handiger zijn om bij 1 standpunt te blijven en elders het juridische gevecht aan te gaan.
Het doel van TS is helder, waarschuwen voor C&A. Wil hij/zij inhoudelijke hulp hebben kan daar simpelweg om gevraagd worden. Dat scheelt een hoop aangezien er eerst uitspraken gedaan word over C&A waarna een ander moet aantonen waar ze gevestigd zitten waarna de discussie verder gaat over incassokosten terwijl er niet gesproken is over een 14 daagse brief waardoor er met aannames pagina's gevuld worden.
Het is niet mijn bedoeling om hier een off-topic discussie los te peuteren, (...)
Ik constateer dat veel van wat je schrijf op de persoon gericht is, gaat over wat mensen elders geschreven zouden hebben en hoe jij er om moet lachen. Heb je nog een inhoudelijk standpunt dat over de casus van TS gaat?
Het is niet mijn bedoeling om hier een off-topic discussie los te peuteren, (...)
Ik constateer dat veel van wat je schrijf op de persoon gericht is, gaat over wat mensen elders geschreven zouden hebben en hoe jij er om moet lachen. Heb je nog een inhoudelijk standpunt dat over de casus van TS gaat?
Lees mijn vorige reactie nogmaals, dan kunt u lezen wat ik geschreven heb over de casus van TS.
C&A verstuurd blijkbaar geen “echte facturen” maar een mail met verzendbevestiging en betaalverzoek. Daar zit dan ook geen betaalknopje bij zoals dat gebruikelijk is bij velen online shops. Ze geven aan dat je het geld “handmatig” moet overmaken naar een ING bankrekening met “C&A Onlineshop” als begunstigde. Dit gedaan - en naam check in de banking app zegt dat de naam niet overeenkomt met de bankrekeninghouder. Bizar! Dus in de algemene voorwaarden gekeken en daar staat dat de online shop bestuurd word door “C&A Mode GmbH & Co. KG”. Dus dit ingevuld - en het werkte. Ik kan mij voorstellen dat die begunstigde die zij aangeven wel handig voor de interne boekhouding is, maar blijkbaar houden ze niet rekening met de automatische naam check. Als die een foutmelding geeft denk je toch nog even naar voordat je geld naar een “onbekende begunstigde” overmaakt. Het is wel handig naar levering te kunnen betalen, maar hoe ze het hebben opgelost lijkt mij niet erg professioneel. Daar bestaan inmiddels veel betere oplossingen.
Het kan nog veel `eenvoudiger` : je wilt een broek kopen voor je kleindochter in de C&A winkel. De maat is er niet maar kan in de winkel mbv een behulpzame verkoopster op ons mobieltje besteld worden.
Korte tijd later wordt die naar tevredenheid afgeleverd , met in de verpakking een retourformulier en een retouretiket.
Dus GEEN factuur. Na 2 weken teruggegaan naar de winkel om dat te melden, maar daar werd gezegd dat de factuur nog zou komen en we konden de rekening niet gelijk voldoen.
Na 2,5 maand valt de brief van het beruchte incassobureau op de deurmat. Schrikken, een broekje van 27 euro wordt in eens 65 Euro !!
Navraag in de winkel : C&A on-line is wel C&A maar staat ook weer apart. Wel het telefoonnummer van on-line (die natuurlijk wel een factuur zou staan) gekregen.
Na controle van de gegevens bleek er een foutje in het emailadres te staan : dus NOOIT een factuur en ook NOOIT 2 aanmaningen gekregen (ook niet in de spam, want het is naar een niet bestaand email adres gegaan).Er valt niet op een redelijke manier over te praten om tot een oplossing te komen.
Jammer , C&A was (de winkel waarschijnlijk nog wel steeds) een leuke zaak !!! Ga naar de winkel.!!!!!!!!!
Dan blijft C&A "altijd voordelig"
Na controle van de gegevens bleek er een foutje in het emailadres te staan : dus NOOIT een factuur en ook NOOIT 2 aanmaningen gekregen (ook niet in de spam, want het is naar een niet bestaand email adres gegaan).
C&A verstuurd blijkbaar geen “echte facturen” maar een mail met verzendbevestiging en betaalverzoek. Daar zit dan ook geen betaalknopje bij zoals dat gebruikelijk is bij velen online shops. Ze geven aan dat je het geld “handmatig” moet overmaken naar een ING bankrekening met “C&A Onlineshop” als begunstigde. Dit gedaan - en naam check in de banking app zegt dat de naam niet overeenkomt met de bankrekeninghouder. Bizar! Dus in de algemene voorwaarden gekeken en daar staat dat de online shop bestuurd word door “C&A Mode GmbH & Co. KG”. Dus dit ingevuld - en het werkte. Ik kan mij voorstellen dat die begunstigde die zij aangeven wel handig voor de interne boekhouding is, maar blijkbaar houden ze niet rekening met de automatische naam check. Als die een foutmelding geeft denk je toch nog even naar voordat je geld naar een “onbekende begunstigde” overmaakt. Het is wel handig naar levering te kunnen betalen, maar hoe ze het hebben opgelost lijkt mij niet erg professioneel. Daar bestaan inmiddels veel betere oplossingen.
Goeie reden om die vreselijk lelijke kleding die ze verkopen niet meer te kopen....
Jammer , C&A was (de winkel waarschijnlijk nog wel steeds) een leuke zaak !!! Ga naar de winkel.!!!!!!!!!
Dan blijft C&A "altijd voordelig"
Online blijft ook voordelig, maar dan zal u zelf een juist emailadres moeten ingeven.
Is het niet ongebruikelijk dat je een C&A account kan aanmaken, zonder verificatie van het opgegeven email adres?
Ook typisch dat papieren post pas in actie komt, zodra extra kosten verschuldigd zijn. Verdienmodel?
C&A verstuurd blijkbaar geen “echte facturen” maar een mail met verzendbevestiging en betaalverzoek. Daar zit dan ook geen betaalknopje bij zoals dat gebruikelijk is bij velen online shops. Ze geven aan dat je het geld “handmatig” moet overmaken naar een ING bankrekening met “C&A Onlineshop” als begunstigde. Dit gedaan - en naam check in de banking app zegt dat de naam niet overeenkomt met de bankrekeninghouder. Bizar! Dus in de algemene voorwaarden gekeken en daar staat dat de online shop bestuurd word door “C&A Mode GmbH & Co. KG”. Dus dit ingevuld - en het werkte. Ik kan mij voorstellen dat die begunstigde die zij aangeven wel handig voor de interne boekhouding is, maar blijkbaar houden ze niet rekening met de automatische naam check. Als die een foutmelding geeft denk je toch nog even naar voordat je geld naar een “onbekende begunstigde” overmaakt. Het is wel handig naar levering te kunnen betalen, maar hoe ze het hebben opgelost lijkt mij niet erg professioneel. Daar bestaan inmiddels veel betere oplossingen.
Goeie reden om die vreselijk lelijke kleding die ze verkopen niet meer te kopen....
Ach, echt slecht is het ook weer niet. Maar het kan beter inderdaad.
Maar wat die webwinkels betreft, Peek & C heeft dat ook: de webwinkel is feitelijk een heel ander bedrijf dan de fysieke winkels. Dat was vorige week nogal een gedoe toen ik in de winkel een plastic pas wilde aanvragen. Dat kon, maar dat kon niet omdat het via de webwinkel liep. Overigens hebben ze in de winkel een heel ander assortiment dan in de webwinkel en vice versa. Krijg het idee dat dat in steeds meer concerns speelt. C&A is niet de enige hierin.
Het kan nog veel `eenvoudiger` : je wilt een broek kopen voor je kleindochter in de C&A winkel. De maat is er niet maar kan in de winkel mbv een behulpzame verkoopster op ons mobieltje besteld worden.
Korte tijd later wordt die naar tevredenheid afgeleverd , met in de verpakking een retourformulier en een retouretiket.
Dus GEEN factuur. Na 2 weken teruggegaan naar de winkel om dat te melden, maar daar werd gezegd dat de factuur nog zou komen en we konden de rekening niet gelijk voldoen.
Na 2,5 maand valt de brief van het beruchte incassobureau op de deurmat. Schrikken, een broekje van 27 euro wordt in eens 65 Euro !!
Navraag in de winkel : C&A on-line is wel C&A maar staat ook weer apart. Wel het telefoonnummer van on-line (die natuurlijk wel een factuur zou staan) gekregen.
Na controle van de gegevens bleek er een foutje in het emailadres te staan : dus NOOIT een factuur en ook NOOIT 2 aanmaningen gekregen (ook niet in de spam, want het is naar een niet bestaand email adres gegaan).Er valt niet op een redelijke manier over te praten om tot een oplossing te komen.
Jammer , C&A was (de winkel waarschijnlijk nog wel steeds) een leuke zaak !!! Ga naar de winkel.!!!!!!!!!
Dan blijft C&A "altijd voordelig"
Als uw emailadres verkeerd vermeld stond, vond u het dan niet vreemd dat u nooit een bevestiging van uw bestelling heeft ontvangen? En geen track- en tracecode van uw pakket?
Ik heb nooit iets besteld bij C&A, maar een onbekend persoon die zijn eigen naam, e-mailadres en een ophaalpunt voor de bestelling heeft gebruikt, maar mijn adres heeft opgegeven als correspondentieadres levert mij nu heel veel problemen op. Ik ontving een brief van een Duits incassobureau. Medewerker C&A heeft toegegeven dat die persoon het slim heeft aangepakt en dat ze zijn account sluiten. C&A en het incassobureau geven steeds aan dat ze een aangifte van de politie moeten hebben voordat ze de incasso kunnen stoppen. Ik heb al vier keer contact gehad met de politie hierover, maar het gaat hier niet om identiteitsfraude (een adres kan iedereen van het internet plukken) en een aangifte is dan ook niet mogelijk. Aangezien deze persoon waarschijnlijk zijn eigen e-mailadres heeft gebruikt hebben ze de factuur en aanmaningen daar naar toe gestuurd. Ik heb dus nooit iets besteld, geen factuur, pakket of aanmaningen ontvangen (factuur en aanmaningen zijn naar zijn e-mailadres gestuurd), maar wel een incassobrief. Ik probeer het netjes op te lossen, maar ze willen het gewoon niet begrijpen. Ze blijven mij ook hardnekkig aanspreken met de naam van die persoon en heb al meerdere keren aangegeven dat ik iemand anders ben met een andere naam.
Het is heel simpel: het incassobureau zal moeten bewijzen dat de besteller ook op jouw adres woont. Dat gaat ze dus niet lukken. En aangifte waarvan? Jij bent toch niet benadeeld? Dat is nog altijd C&A.
Ze blijven mij ook hardnekkig aanspreken met de naam van die persoon en heb al meerdere keren aangegeven dat ik iemand anders ben met een andere naam.
Het probleem lost zichzelf op. Op een gegeven moment zal het incasso bureau over moeten gaan tot het dagen van de wantbetaler om een uitspraak van een rechter te verkrijgen zodat ze over kunnen gaan tot de zwaardere incasso maatregelen zoals beslaglegging om hun vordering te incasseren.
De gerechtsdeurwaarder zal echter voor het uitbrengen van de dagvaarding een controle uitvoeren op de NAW. En tot de conclusie komen dat de wanbetaler niet op uw adres woont en daarmee is de kous dan af.
Als er brieven, incassobureau of deurwaarder komt voor een persoon die niet op jouw adres woont stuur je terug met geadresseerde hier onbekend.
En klaar. Nooit openmaken, is briefgeheim retour afzender.