Vorig jaar januari is onze bank geleverd van bijna 4000 euro. Er begint nu een slijtplek te ontstaan op één van de zitplekken, terwijl we ook op andere plekken zitten en de bank normaal gebruiken. Bij aanschaf is de stoffering ons verkocht als erg stevig en daarom ook vaak gebruikt in de horeca.
Het bedrijf zegt nu dat slijtage niet onder de garantie valt. Dit terwijl je toch een deugdelijk product mag verwachten en de bank pas ruim een jaar oud is. Voordat ik de strijd aanga zou ik graag meer info hebben. Kan men zomaar iets uitsluiten van garantie in NL?
Uitsluiten garantie meubelstoffering?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 mar 2024 12:56
Re: Uitsluiten garantie meubelstoffering?
Misschien staat er iets in hun garantiebepalingen? Het lijkt me nogal een gemakkelijk argument voor zo'n prijs binnen zo'n korte tijd. Als u weet welk soort stof het is kunt u misschien eens bij horeca Nederland vragen naar hun ervaringen.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Uitsluiten garantie meubelstoffering?
je hebt een bank gekocht en niet een los frame en losse stof apart. Het is 1 artikel, waarvoor als geheel de wettelijke garantie geldt.
Het is niet normaal dat je na iets meer dan 1 jaar al een duidelijk slijtplek hebt en je hebt recht op garantie (wat het bedrijf ook zegt over uitsluiting van de stoffering , dat is onzin)
De enige escape die zij wel hebben is, dat als ze kunnen aantonen dat je de bank niet op een normale manier hebt gebruikt en dat de oorzaak is van deze slijtplek is , ze niet aansprakelijk zijn.
Het is niet normaal dat je na iets meer dan 1 jaar al een duidelijk slijtplek hebt en je hebt recht op garantie (wat het bedrijf ook zegt over uitsluiting van de stoffering , dat is onzin)
De enige escape die zij wel hebben is, dat als ze kunnen aantonen dat je de bank niet op een normale manier hebt gebruikt en dat de oorzaak is van deze slijtplek is , ze niet aansprakelijk zijn.
Re: Uitsluiten garantie meubelstoffering?
Klopt. Maar buitensporige slijtage wel