Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Vannochtend werd er aangebeld en liep ik naar beneden (ik woon 1 hoog). Met de onderbuurvrouw delen wij een halletje en zij had al open gedaan voor 3 mannen van KPN, ze is op leeftijd en mompelde iets van 'goed dat je er bent, het is voor jou'.
Een van de mannen zegt 'wij zijn van KPN en wij komen glasvezel aanleggen'. Ik zeg 'ik heb al internet, ik wil het niet', hij antwoord hierop met 'het gaat niet om internet, u heeft geen keus we komen in uw huis boren'. Dus ik reageer hierop met 'ik wil het niet, ik wil dat jullie mijn huis uit gaan.' Zijn reactie is 'dit is niet uw huis en u heeft zelf voor ons open gedaan' (beiden niet waar, het is wél mijn huis en mijn onderbuurvrouw heeft voor hen open gedaan, maargoed - details ..). Dus ik zeg 'weg nu, mijn huis uit'. Dat was hij niet van plan, hij begint te schreeuwen 'WAT WIL JE DOEN DAN?!'. Dus ik zeg 'als je niet nu mijn huis uit gaat dan bel ik de politie - ********'. Uiteindelijk heb ik hem met zwaai bewegingen de hal uit gekregen waarna hij nog een een tijd zijn voet tussen de deur hield en toch weer probeerde om de voordeur binnen te dringen. Hij gaf uiteindelijk op en de voordeur ging met een klap dicht.
Ik heb daarna vrijwel direct de politie gebeld. Zij zijn in mijn wijk langs gekomen en hebben de mannen aangesproken. Ze vertelde mij later dat ze daadwerkelijk van KPN waren en dat ze een legetiem verhaal hadden over onderhoud aan glasvezelwerkzaamheden dus het waren hoogstwaarschijnlijk geen oplichters. Voor hen dus geen aanleiding om deze mannen aan te houden of iets dergelijks want intimideren is geen strafbaarfeit en doet dit af als een incident.
Nu gaan er volgensmij een aantal dingen mis hier.
1. WIJ HEBBEN AL GLASVEZEL en ook een aanbieder die dit een tijd geleden bij ons heeft gelegd en aangesloten ect. Dus waarom word ik niet gewoon met rust gelaten over glasvezel?
2. Waarom moet het aanleggen van glasvezel en de manier waarop de providers je benaderen op zo'n ontzettend agresieve manier? Al een jaar geleden is het bij ons in de wijk aangelegd en sindsdien wordt ik aan de deur en telefonisch op agresieve wijze benaderd met onzinnige praatjes van verkopers. De politie legde uit "ja die aanleggers hebben onhaalbare targets dus dat gebeurt allemaal op een vrij botte manier" - HOE IS DIT MIJN PROBLEEM?? Hoe denken providers dat dit hen gaat helpen om meer abonmenten te slijten? Het lijkt wel de maffia, mensen onder druk zetten om targets te halen ...
3. Hoe kan de man die zo tegen mij te keer ging in mijn eigen huis ooit aangenomen zijn voor deze baan? Wat voor instructies/uitleg/training krijgen deze mensen? Er is namelijk wel een verschil tussen een deur-aan-deur sales praatje houden en iemand intimideren.
4. Ik ben geen klant van KPN en dat wil ik ook nooit worden (!!) maar waar kan ik nu terrecht met mijn klacht? Zij geven namelijk (natuurlijk) niet thuis. Beginnen aan de telefoon over dingen als 'ja dat is KPN netwerk, je belt nu naar de gewone KPN' of 'ja dat is een externe partij die de aanleg van glasvezel doet'. Wie is er verantwoordelijk en wie gaat zijn excuus aanbieden voor wat mij vannochtend overkomen is?
Een van de mannen zegt 'wij zijn van KPN en wij komen glasvezel aanleggen'. Ik zeg 'ik heb al internet, ik wil het niet', hij antwoord hierop met 'het gaat niet om internet, u heeft geen keus we komen in uw huis boren'. Dus ik reageer hierop met 'ik wil het niet, ik wil dat jullie mijn huis uit gaan.' Zijn reactie is 'dit is niet uw huis en u heeft zelf voor ons open gedaan' (beiden niet waar, het is wél mijn huis en mijn onderbuurvrouw heeft voor hen open gedaan, maargoed - details ..). Dus ik zeg 'weg nu, mijn huis uit'. Dat was hij niet van plan, hij begint te schreeuwen 'WAT WIL JE DOEN DAN?!'. Dus ik zeg 'als je niet nu mijn huis uit gaat dan bel ik de politie - ********'. Uiteindelijk heb ik hem met zwaai bewegingen de hal uit gekregen waarna hij nog een een tijd zijn voet tussen de deur hield en toch weer probeerde om de voordeur binnen te dringen. Hij gaf uiteindelijk op en de voordeur ging met een klap dicht.
Ik heb daarna vrijwel direct de politie gebeld. Zij zijn in mijn wijk langs gekomen en hebben de mannen aangesproken. Ze vertelde mij later dat ze daadwerkelijk van KPN waren en dat ze een legetiem verhaal hadden over onderhoud aan glasvezelwerkzaamheden dus het waren hoogstwaarschijnlijk geen oplichters. Voor hen dus geen aanleiding om deze mannen aan te houden of iets dergelijks want intimideren is geen strafbaarfeit en doet dit af als een incident.
Nu gaan er volgensmij een aantal dingen mis hier.
1. WIJ HEBBEN AL GLASVEZEL en ook een aanbieder die dit een tijd geleden bij ons heeft gelegd en aangesloten ect. Dus waarom word ik niet gewoon met rust gelaten over glasvezel?
2. Waarom moet het aanleggen van glasvezel en de manier waarop de providers je benaderen op zo'n ontzettend agresieve manier? Al een jaar geleden is het bij ons in de wijk aangelegd en sindsdien wordt ik aan de deur en telefonisch op agresieve wijze benaderd met onzinnige praatjes van verkopers. De politie legde uit "ja die aanleggers hebben onhaalbare targets dus dat gebeurt allemaal op een vrij botte manier" - HOE IS DIT MIJN PROBLEEM?? Hoe denken providers dat dit hen gaat helpen om meer abonmenten te slijten? Het lijkt wel de maffia, mensen onder druk zetten om targets te halen ...
3. Hoe kan de man die zo tegen mij te keer ging in mijn eigen huis ooit aangenomen zijn voor deze baan? Wat voor instructies/uitleg/training krijgen deze mensen? Er is namelijk wel een verschil tussen een deur-aan-deur sales praatje houden en iemand intimideren.
4. Ik ben geen klant van KPN en dat wil ik ook nooit worden (!!) maar waar kan ik nu terrecht met mijn klacht? Zij geven namelijk (natuurlijk) niet thuis. Beginnen aan de telefoon over dingen als 'ja dat is KPN netwerk, je belt nu naar de gewone KPN' of 'ja dat is een externe partij die de aanleg van glasvezel doet'. Wie is er verantwoordelijk en wie gaat zijn excuus aanbieden voor wat mij vannochtend overkomen is?
- 16again
- Berichten: 16565
- Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18
Beste antwoord
Gekozen door ksprong
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Wat een vervelend verhaal. Het probleem is dat Kpn zowel werkt met eigen mensen als met een servicebedrijf. Dit waren duidelijk onbehoorlijke types. Zelf heb ik rond glasvezel alleen maar aardige mensen aan de deur gehad, gelukkig. Ik heb het even nagekeken en u kunt een klacht indienen via https://netwerk.kpn.com/klachtenformulier/#klacht . Kpn en Kpn netwerk zijn inderdaad een soort concurrenten van elkaar, zo vertelde een medewerker me.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Zet uw klacht eens door op het KPN forum.
Hier kloppen een aantal zaken niet.
KPN en KPN netwerk zijn verschillende bedrijven.
Hier kloppen een aantal zaken niet.
KPN en KPN netwerk zijn verschillende bedrijven.
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Die glasvezel providers die moeten wel op zo een agressieve manier te werk gaan want anders verliezen ze straks de complete markt. Als provider 1 een glasvezelnetwerk heeft aangelegd in een wijk dan staan ze niet toe dat een concurrerende forma gebruik maakt van hun kabels. Dus als bedrijf 2 of bedrijf 3 glasvezel wil gaan aanbieden dan moet dat via een ander door hun aangelegde glasvezelkabel. Wat KPN doet is verwarring zaaien door het feit dat het analoge telefoon net gaat verdwijnen en dan gaan zeggen dat als dat is gestopt dan mensen niet meer kunnen bellen, met als gevolg dat veel mensen dan toch maar glasvezel nemen. De waarheid is echter dat als voorbeeld Ziggo, als dat ook in huis, ligt graag nieuwe klanten overneemt met behoud van telefoon nummer, maar dat vertellen ze er niet bij. Wat ook meespeelt is dat er steeds meer concurrentie komt waar helemaal geen glasvezel of wat dan ook kabel nodig is. zoals voor internet via een smartphone of een laptop of wat dan ook met een 5G module erin of starlink. Voor TV zijn er tegenwoordig erg fraaie platte antennes. Google maar eens op "platte tv schotel" En iemand die eenmaal over is gegaan naar alles kabel loos die gaat nooit meer terug. Dus voor die glasvezel boeren is net kiezen tussen nu iedereen op een agressieve manier dwingen tot glasvezel of over een paar jaar de markt complete verliezen aan een kabel loze provider.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
ik geloof niet echt dat dit echt KPN is , maar denk dat het oplichters zijn, alleen meer geslepen dan de politie ziet.
Belangrijkste reden hiervoor is als er onderhoud o.i.d. verricht moet worden dat je altijd vooraf bericht krijgt dat er werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Per brief of e-mail wordt aangegeven wat en wanneer er wordt gedaan
Het kan echt niet zo zijn dat er onderhoud wordt verricht zonder aankondiging
Belangrijkste reden hiervoor is als er onderhoud o.i.d. verricht moet worden dat je altijd vooraf bericht krijgt dat er werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Per brief of e-mail wordt aangegeven wat en wanneer er wordt gedaan
Het kan echt niet zo zijn dat er onderhoud wordt verricht zonder aankondiging
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Het zijn geen concurrenten. KPN netwerk levert de infrastructuur, en het geheel van KPN-Netwerk los staande bedrijf KPN-Provider kunt u desgewenst inhuren (en is de concurrent van andere providers).rvjapio schreef: ↑21 mar 2024 10:40Wat een vervelend verhaal. Het probleem is dat Kpn zowel werkt met eigen mensen als met een servicebedrijf. Dit waren duidelijk onbehoorlijke types. Zelf heb ik rond glasvezel alleen maar aardige mensen aan de deur gehad, gelukkig. Ik heb het even nagekeken en u kunt een klacht indienen via https://netwerk.kpn.com/klachtenformulier/#klacht . Kpn en Kpn netwerk zijn inderdaad een soort concurrenten van elkaar, zo vertelde een medewerker me.
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Er is geen sprake van onderhoud. TS heeft geen contract met KPN en gebruikt ook geen infra van KPN. TS heeft glasvezel van een concurrent.Een Wiskunde Student schreef: ↑21 mar 2024 12:52ik geloof niet echt dat dit echt KPN is , maar denk dat het oplichters zijn, alleen meer geslepen dan de politie ziet.
Belangrijkste reden hiervoor is als er onderhoud o.i.d. verricht moet worden dat je altijd vooraf bericht krijgt dat er werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Per brief of e-mail wordt aangegeven wat en wanneer er wordt gedaan
Het kan echt niet zo zijn dat er onderhoud wordt verricht zonder aankondiging
KPN wil concurreren met die concurrent en daarom haar eigen glasvezel kabel aanleggen in de woning van TS. Om dat de kunnen doen, hebben ze toegang tot de woning nodig.
KPN probeert die toegang te krijgen met zeer agressief gedrag, met leugens en dreigementen. TS was zo geschrokken dat ze zelfs de politie ingeschakeld heeft. De politie constateerde dat het echt KPN monteurs waren en dat die wel vaker van dit gedrag vertonen. ZIj beschouwen het als een zeer aggresieve verkoop techniek maar vinden het niet strafbaar.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Ik heb via meerdere wegen contact proberen te leggen met KLM om een klacht in te dienen maar ze weigeren verdere uitleg aan mij te geven. Ik kom niet verder dan een telefoniste die zegt “ik zal het doorgeven” en dan hoor ik vervolgens niks. Via mail of chat wordt ook niet gereageerd. Op het KPN forum kan ik niks plaatsten omdat ik geen klant ben van KPN (Thank God, criminelen zijn niet!)
Overigens trekt de gemeente Haarlem hier zijn handen van af en verwijst mij door naar KPN zelf > doodspoor.
En de politie vind volgensmij ook dat ze genoeg hebben gedaan ??
Overigens trekt de gemeente Haarlem hier zijn handen van af en verwijst mij door naar KPN zelf > doodspoor.
En de politie vind volgensmij ook dat ze genoeg hebben gedaan ??
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
U kunt eventueel schriftelijk een klacht indienen bij KPN Netwerk.
Postadres:
KPN
Postbus 3053, 3800 DB Amersfoort
Postadres:
KPN
Postbus 3053, 3800 DB Amersfoort
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Het is niet toevallig een huurhuis waarbij de verhuurder toestemming heeft gegeven?
Verder maar een vreemd verhaal, dit soort zaken wordt normaliter maanden van tevoren al aangegeven en is juist voor huiseigenaren voordelig, daar de eerste aanleg normaal gesproken gratis is.
Heb ook zakelijk gezien best vaak contact met glasvezelmonteurs, waaronder KPN Netwerk, en dat zijn in de regel zeer nette mensen. KPN Netwerk is verder inderdaad een ander bedrijf is dan KPN dat diensten levert aan consumenten. Maar als dit verhaal klopt qua gedragingen verwacht ik niet dat dit mensen zijn van KPN Netwerk of een van de andere grote glasvezel netbeheerders.
Verder maar een vreemd verhaal, dit soort zaken wordt normaliter maanden van tevoren al aangegeven en is juist voor huiseigenaren voordelig, daar de eerste aanleg normaal gesproken gratis is.
Heb ook zakelijk gezien best vaak contact met glasvezelmonteurs, waaronder KPN Netwerk, en dat zijn in de regel zeer nette mensen. KPN Netwerk is verder inderdaad een ander bedrijf is dan KPN dat diensten levert aan consumenten. Maar als dit verhaal klopt qua gedragingen verwacht ik niet dat dit mensen zijn van KPN Netwerk of een van de andere grote glasvezel netbeheerders.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Ik herken het verhaal helaas wel. In december zijn hier in de straat monteurs aan de deur geweest van een bedrijf dat was ingehuurd door KPN Netwerk. Vreselijk onbeschoft en dreigen met van alles en nog wat als je ze niet binnenliet. De volgende dag stonden ze weer aan de deur.
Ik heb een klacht ingediend per mail en gezegd dat ik niet geïnteresseerd was in hun aanbod en als ze weer zo agressief aan de deur zouden komen, ik verdere stappen zou gaan ondernemen. De volgende dag heb ik een excuusmail gehad met de mededeling dat ze mij niet meer zouden lastigvallen. Tot op heden is dat ook niet meer gebeurd.
Ik heb een klacht ingediend per mail en gezegd dat ik niet geïnteresseerd was in hun aanbod en als ze weer zo agressief aan de deur zouden komen, ik verdere stappen zou gaan ondernemen. De volgende dag heb ik een excuusmail gehad met de mededeling dat ze mij niet meer zouden lastigvallen. Tot op heden is dat ook niet meer gebeurd.
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Het betreft een koophuis ..
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Inderdaad, dit wordt minimaal 3 maanden tot een half jaar van tevoren gemeld dat.Cro schreef: ↑21 mar 2024 17:28Het is niet toevallig een huurhuis waarbij de verhuurder toestemming heeft gegeven?
Verder maar een vreemd verhaal, dit soort zaken wordt normaliter maanden van tevoren al aangegeven en is juist voor huiseigenaren voordelig, daar de eerste aanleg normaal gesproken gratis is.
Heb ook zakelijk gezien best vaak contact met glasvezelmonteurs, waaronder KPN Netwerk, en dat zijn in de regel zeer nette mensen. KPN Netwerk is verder inderdaad een ander bedrijf is dan KPN dat diensten levert aan consumenten. Maar als dit verhaal klopt qua gedragingen verwacht ik niet dat dit mensen zijn van KPN Netwerk of een van de andere grote glasvezel netbeheerders.
Blijkbaar heeft iemand zijn/haar post niet gelezen en de agressie herken ik niet, wel aan de telefoon en dan zijn het meestal energiecowboy's. Maar dat is een ander verhaal.
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Je krijgt eerst per post een aanbod, wil je daar gebruik van maken dan stuur je een mail naar hen met de bevestiging. Ga je daar niet op in, dan krijg je ook geen bericht meer dat ze bij je binnen moeten zijn om te boren. Dit staat ook in hun aanbod, als je er niet op ingaat, dan komen ze niet meer aan je deur.Morgan le Fay schreef: ↑21 mar 2024 18:38
Inderdaad, dit wordt minimaal 3 maanden tot een half jaar van tevoren gemeld dat.
Blijkbaar heeft iemand zijn/haar post niet gelezen en de agressie herken ik niet, wel aan de telefoon en dan zijn het meestal energiecowboy's. Maar dat is een ander verhaal.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Maar ook al is er al een glasvezelaansluiting van een andere aanbieder, dan kan het toch geen kwaad er een van KPN (al dan niet Netwerk) bij te laten aanleggen als dat gratis kan? Dan heb je later toch gewoon meer keus? Voor een toekomstige koper van het huis, geldt dat natuurlijk ook. Of zie ik dat verkeerd?
Mijn eigen ervaring met KPN (Netwerk) is overigens goed. De laatste twee jaar zijn KPN en KPN Netwerk hier ook druk bezig geweest. Er is uitvoerig over gecommuniceerd, in het lokale nieuwsblad, door de gemeente (o.a. vanwege het vele graafwerk) en via gerichte post en huis-aan-huisfolders. Alle werkzaamheden werden zeer ruim, maanden van tevoren aangekondigd. Niemand die aan de deur geweest is namens KPN Netwerk was vervelend of agressief.
Mijn eigen ervaring met KPN (Netwerk) is overigens goed. De laatste twee jaar zijn KPN en KPN Netwerk hier ook druk bezig geweest. Er is uitvoerig over gecommuniceerd, in het lokale nieuwsblad, door de gemeente (o.a. vanwege het vele graafwerk) en via gerichte post en huis-aan-huisfolders. Alle werkzaamheden werden zeer ruim, maanden van tevoren aangekondigd. Niemand die aan de deur geweest is namens KPN Netwerk was vervelend of agressief.
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Post niet gelezen? Wat doet dat er nou toe? Een woningeigenaar heeft geen enkele verplichting om KPN glasvezel aan te laten leggen in haar woning.Morgan le Fay schreef: ↑21 mar 2024 18:38Inderdaad, dit wordt minimaal 3 maanden tot een half jaar van tevoren gemeld dat.
Blijkbaar heeft iemand zijn/haar post niet gelezen en de agressie herken ik niet, wel aan de telefoon en dan zijn het meestal energiecowboy's. Maar dat is een ander verhaal.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Heb het niet over verplichtingen.Speedy123 schreef: ↑21 mar 2024 20:00Post niet gelezen? Wat doet dat er nou toe? Een woningeigenaar heeft geen enkele verplichting om KPN glasvezel aan te laten leggen in haar woning.Morgan le Fay schreef: ↑21 mar 2024 18:38Inderdaad, dit wordt minimaal 3 maanden tot een half jaar van tevoren gemeld dat.
Blijkbaar heeft iemand zijn/haar post niet gelezen en de agressie herken ik niet, wel aan de telefoon en dan zijn het meestal energiecowboy's. Maar dat is een ander verhaal.
Tot in je meterkast en niet verder. Kost niets.
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Tot in je meterkast moeten ze eerst toestemming hebben van de bewoner. Zolang die er niet is hebben de monteurs van kpn niet het recht om zomaar binnen mogen te komen.Morgan le Fay schreef: ↑21 mar 2024 20:07Heb het niet over verplichtingen.Speedy123 schreef: ↑21 mar 2024 20:00Post niet gelezen? Wat doet dat er nou toe? Een woningeigenaar heeft geen enkele verplichting om KPN glasvezel aan te laten leggen in haar woning.Morgan le Fay schreef: ↑21 mar 2024 18:38Inderdaad, dit wordt minimaal 3 maanden tot een half jaar van tevoren gemeld dat.
Blijkbaar heeft iemand zijn/haar post niet gelezen en de agressie herken ik niet, wel aan de telefoon en dan zijn het meestal energiecowboy's. Maar dat is een ander verhaal.
Tot in je meterkast en niet verder. Kost niets.
Re: Agressieve glasvezel aanleggers KPN
Nee, verplicht is het natuurlijk niet, maar waarom zou je het niet doen als het kosteloos kan? De een wil niets te maken hebben met KPN, een toekomstige koper van het huis wil misschien geen ander. Beter mee dan om verlegen, zou ik denken.