ik zou het gewoon aanpassen . Dat kost je nu 272 euro, als je bij Liander zitTjapko schreef: ↑27 mar 2024 19:42Goededag,
Ik ben erachter gekomen dat ik een aansluitwaarde heb van 3x35A in mijn huurhuis. Heel veel verstand heb ik er niet van, maar na een beetje onderzoek lijkt me dat dit ver boven mijn behoeftes zijn. Gemiddeld verbruik ik per jaar namelijk een kleine 4000 kWh. Ik wil deze terug laten zetten naar 3x25A, dit zou veel schelen in mijn energiekosten.
Nu mag ik dit aan laten passen van de verhuurder, alleen ik moet het "mogelijk" in orginele staat terug opleveren (fijn inderdaad dat ze het zo open laten). Dit zou dus "mogelijk" betekenen dat ik 2x omzetten moet betalen. Om het naar 3x25A te zetten wil ik best betalen, maar ik zou het apart vinden als ik het terug moet laten zetten. 3x35A lijkt me namelijk veel te veel voor elke nieuwe bewoner van het pand.
Kunnen ze dit zomaar verlangen? en als dit zo is, moet ik dan niet van te voren duidelijkere afspraken maken?
Groetjes
Grote kans dat de verhuurder niet eens op hoogte is dat de aansluiting nu 3*35A is. Dit is namelijk best groot voor een gewoon woonhuis en 3*25A is de standaard ( bij 3 fase aansluiting dan).