ZeerPrivé schreef: ↑16 apr 2024 17:11
Je blijft proberen alles rondom de bezorging bij de consument te leggen. Dan zit je toch echt bij de verkeerde. Als leveren binnen 1 of 2 werkdagen voor pakketbezorgers niet haalbaar is, dan moet je daarover bij de webshops/bedrijven het gesprek aan gaan.
Dan zal u toch eens beter moeten leren lezen. Ik heb het niet over levertijden, ik heb het over het bezorgen. Of de verkoper nu wel of niet exact aangeeft wanneer het bezorgd zal gaan worden en of de bezorgdienst een dag vertraging heeft staat buiten mijn relaas. Waar het om gaat is dat je als ontvanger ziet wanneer er iets verwacht word. En dan gaat het er om wat je als ontvanger doet of zoals in dit voorbeeld niet doet.
Ik zal het voor de zoveelste keer weer eens uitleggen in de hoop dat u het nu wel (goed) leest. Als je als ontvanger ziet dat een pakket geleverd gaat worden op een moment dat je niet thuis bent, wat doe je dan? Helemaal niets zodat een pakket gaat zwerven (buren, (welk) pakketpunt, retour afzender, ergens neerzetten) en de bezorger wellicht geen geld ontvangt, of geef je zelf aan wat er met het pakket mag gebeuren?
Als er een brief komt voor bv de ketelonderhoud, daar staat een moment in dat er een monteur komt. Past dat moment niet kan je online een andere afspraak maken. Niemand laat die monteur voor niets komen en past het aan.
Of er komt een bericht dat de elektriciteitsmeter gewisseld gaat worden. Netjes met dag en tijdvenster. Goh, die tijd past mij niet en via een site kan je het moment aanpassen waarin het wel past. In dat soort gevallen past de consument het netjes aan. Thuisbezorgd.nl, je kan zo snel mogelijk, of een tijd dat je past. En vreemd genoeg pak je dan ook een tijd dat je thuis bent.
En nu komt PostNL, DHL of DPD langs, zien we wanneer deze komt en doen vervolgens helemaal niets. Dat valt niet te rijmen.
ZeerPrivé schreef: ↑16 apr 2024 17:11
Doe ik ook als mijn werkgever een onhaalbare deadline geeft. Dan krijgt hij van mij te horen dat hij hoog of laag kan springen, maar dat het niet te verwezenlijken is.
Precies, u geeft een reactie dat het niet kan waarna een oplossing gezocht kan worden. Maar bij bezorgers word er van uit gegaan dat er niets gedaan hoeft te worden door de ontvanger. En dan gaan klagen dat het voor de deur ligt terwijl het naar een afhaalpunt kon. Of dat het bij de buren is bezorgd waar we net geen contact mee hebben. Of dat het naar een pakketkluis kon die vol zat en ik nu naar een ander afhaalpunt moet. Of dat ik naar een afhaalpunt moet terwijl het ook bij de buren geleverd had kunnen worden.
Hoe moet een bezorger dat ruiken? Als je zelf in de app niets regelt gaat de bezorger er van uit dat er iemand thuis is en gaat bij een dichte deur op zoek naar alternatieven. Terwijl de ontvanger precies kan aangeven wat die wilt.