"Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax
Berichten: 10340
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heel herkenbaar. Ik kreeg dinsdag bericht dat woensdag een pakket bezorgd zou worden. Dat was eerder dan verwacht en ik ben woensdag niet thuis.

App geïnstalleerd, pakket staat erin. Zonder mogelijkheid om te verzetten. Bij instellingen aangegeven dat bij niet thuis alles naar het pakketpunt moet.

Ook op woensdag niet mogelijk om te verzetten. In de loop van de middag: Je pakket is bezorgd! Toen ik vroeg in de avond thuiskwam lag het voor iedereen zichtbaar op de kliko in de voortuin.

Wat is dan het nut van die app?

NeoDutchio
Berichten: 13045
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.

Thijs124
Berichten: 2208
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat is inderdaad niet leuk.
Ik heb geen kliko in de voortuin, die staat achterom in de tuin. Als ik er niet ben eerst bij eventueel zes buren aanbellen en anders maar naar het tankstation. Maar dat laatste is al jaren niet meer nodig geweest.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1061
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 20:23
Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.
Optie 1 is grote kolder. Ik ben geen klant van de bezorgdienst en ga dus geen account aanmaken. Ik heb niets te maken met de bezorgdienst.
Optie 2 is onzin. De bezorger moet het inderdaad zelf uitzoeken. Daar heb ik geen boodschap aan. Ik ben klant van de webwinkel en niet van de bezorgdienst.

Erthanax
Berichten: 10340
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 20:23
Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.
Heeft u mijn reactie wel gelezen? Ik heb dinsdag speciaal de app van PostNL geïnstalleerd, het pakket stond er in, maar er was geen mogelijkheid om plaats of tijd te wijzigen.

Waarom is het niet naar het pakketpunt gegaan? Dat heb ik in de app aangegeven als standaardactie bij niet thuis. Wat moet ik dan met die app? Ik zou het niet weten.

Erthanax
Berichten: 10340
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
25 apr 2024 20:57
Erthanax, als een verkoper/afzender heeft aangegeven dat het aan huis bezorgd moet worden, gaat het niet naar een andere locatie.
Ja, dat had ik ook gezien. En wanneer is dat? “Als er getekend moet worden of als het een waardevol pakket is,” zegt PostNL.
PostNL weet dus dat het een waardevol pakket is (€400).
PostNL weet dat het bij mij bezorgd moet worden.
PostNL weet dat ik de locatie niet kan wijzigen, maar is niet bereid mij dat te vertellen.
PostNL meldt mij wel op de website dat ik dat in de app moet doen.
PostNL weet dat dat helemaal niet kan, maar laat me toch de app installeren. Zelfs in de app wil PostNL niet zeggen dat het in dit geval niet kán, terwijl ze dat zelf wel weten; dat moet ik zelf maar uitzoeken.
Ik kan trouwens ook geen andere datum of tijd aangeven, zoals hier wel beweerd wordt.
Nee, terwijl PostNL weet dat het om een (potentieel) waardevol pakket gaat, legt de bezorger het open en bloot op de kliko.
En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten. Die houding vind ik ergerlijker dan de matige prestatie van PostNL 😈

Lowieze
Berichten: 7196
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

Om te bestellen bij een webshop en dan te roepen: ik heb niks te maken met een bezorgdienst vind ik wel erg kortzichtig.
Je hebt niets te maken met een bezorgdienst als je je product gewoon in de winkel koopt, als je online iets bestelt is dat onzin. Het klinkt als ‘de wereld draait om mij en de bezorger zoekt het maar uit’.

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom: ik zal mijn bestelling volgende week gewoon in de winkel ophalen (in het verre Limburg). Het gaat om een redelijk waardevol iets dat niet vervangen kan worden.

Met Post.nl is het niet te vertrouwen, en met de rest ook niet. En die apps, ach, we weten allemaal hoe ik over die zooi denk. :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 22329
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:21

En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten.
Je had misschien thuis moeten blijven totdat de bezorger met het pakket langs kwam.

Lowieze
Berichten: 7196
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
25 apr 2024 21:26
Kortom: ik zal mijn bestelling volgende week gewoon in de winkel ophalen (in het verre Limburg). Het gaat om een redelijk waardevol iets dat niet vervangen kan worden.

Met Post.nl is het niet te vertrouwen, en met de rest ook niet. En die apps, ach, we weten allemaal hoe ik over die zooi denk. :mrgreen:
Als je zelf iets niet begrijpt of ergens niet mee om kunt gaan, betekent het nog niet dat het zooi is.

Erthanax
Berichten: 10340
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

alfatrion schreef:
25 apr 2024 21:41
Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:21

En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten.
Je had misschien thuis moeten blijven totdat de bezorger met het pakket langs kwam.
Dat. Of ik moet gewoon niets bestellen als ik weet dat ik niet thuis ben :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 11309
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 20:23
Optie 1: Een account aanmaken, aanklikken waar het pakket geleverd kan worden en morgenmiddag/avond ophalen.
Optie 2: Het de bezorger laten uitzoeken. Dan gaan klagen dat het ergens in de buurt is afgeleverd, in de kliko is gelegd, naar een pakketpunt niet in de buurt is gebracht of onvindbaar is.
Ik zou het wel weten.

Overigens heb je een account bij de verschillende bezorgbedrijven voor jezelf om leveringen zelf te volgen en niet omdat een verkoper het wilt.
Ik ook. Optie 2. Het aanmaken van een account is echt overbodig voor het kiezen van een bezorgmoment of plaats. Dat kon voorheen zonder account en werkte prima.

NeoDutchio
Berichten: 13045
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2024 20:35
Optie 1 is grote kolder. Ik ben geen klant van de bezorgdienst en ga dus geen account aanmaken. Ik heb niets te maken met de bezorgdienst.
De app is veel meer dan enkel zendingen volgen en aanpassen.
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 apr 2024 20:35
U haalt weer uw aloude stelling van stal dat het wederom de fout is van de consument als het verkeerd gaat. En dan maar klagen dat dit aangekaart wordt.
Uw plaat blijft hangen. Met wederom een stelling die niet van mij is.
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Ik heb dinsdag speciaal de app van PostNL geïnstalleerd, het pakket stond er in, maar er was geen mogelijkheid om plaats of tijd te wijzigen.
U bedoeld waarschijnlijk geen mogelijkheid meer om dit aan te passen. Zodra een pakket door het hele sorteerproces is kan er inderdaad niet meer aangepast worden. Daarvoor wel.
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Waarom is het niet naar het pakketpunt gegaan? Dat heb ik in de app aangegeven als standaardactie bij niet thuis.
Dat kan de bezorger u vertellen. Ik gok dat het te maken heeft met een combinatie van het betaald willen krijgen voor het werk en gemakzucht om de bus leeg te krijgen.
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Wat moet ik dan met die app? Ik zou het niet weten.
Pakketten volgen, tijdig aanpassen, zien welke brievenbuspost onderweg is, zendingen aanmaken, postzegels kopen, retouren aanmelden, enz.

Erthanax
Berichten: 10340
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 22:15
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Ik heb dinsdag speciaal de app van PostNL geïnstalleerd, het pakket stond er in, maar er was geen mogelijkheid om plaats of tijd te wijzigen.
U bedoeld waarschijnlijk geen mogelijkheid meer om dit aan te passen. Zodra een pakket door het hele sorteerproces is kan er inderdaad niet meer aangepast worden. Daarvoor wel.
Nee, die mogelijkheid was er niet. Dinsdag ontving ik het eerste bericht dat een pakket was aangemeld dat woensdag bezorgd zou gaan worden. Juist omdat ik wist dat ik dan niet thuis zou zijn, ben ik direct naar de website gegaan. Geen mogelijkheid. Niet voor de plaats, niet voor de tijd. Wel de mededeling dat ik daarvoor in de app moest zijn. Die heb ik dan ook direct geïnstalleerd, met het u inmiddels bekende gevolg. In de app zag ik later dat het pakket woensdagochtend vroeg gesorteerd was. Er is geen enkel moment geweest dat ik iets kon aanpassen.

NeoDutchio schreef:
25 apr 2024 22:15
Erthanax schreef:
25 apr 2024 20:53
Wat moet ik dan met die app? Ik zou het niet weten.
Pakketten volgen, tijdig aanpassen, zien welke brievenbuspost onderweg is, zendingen aanmaken, postzegels kopen, retouren aanmelden, enz.
Ach ja, u zou het wel weten, immers. Ik neem maar aan dat u hier uw gevoel voor humor laat zien, of weet u echt niet wat een retorische vraag is?

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:45
alfatrion schreef:
25 apr 2024 21:41
Erthanax schreef:
25 apr 2024 21:21

En dan doe ik iets fout volgens een zeker iemand die beweert het wel te weten.
Je had misschien thuis moeten blijven totdat de bezorger met het pakket langs kwam.
Dat. Of ik moet gewoon niets bestellen als ik weet dat ik niet thuis ben :mrgreen:
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.

Lowieze
Berichten: 7196
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
26 apr 2024 07:26
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.

angel1978
Berichten: 11472
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 07:53
witte angora schreef:
26 apr 2024 07:26
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Over onzin gesproken. Dit is nu echte onzin!

Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:33
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.

Ideaal. Als ik datzelfde via allerlei mail moet doen, kost dat veel meer zoeken en klikken en is het veel minder overzichtelijk.

Ik ben het wel met je eens dat bedrijven een app niet door de strot moeten drukken: een goeie app "verkoopt" zichzelf.

Moneyman
Berichten: 32767
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
26 apr 2024 07:53
witte angora schreef:
26 apr 2024 07:26
Het probleem is alleen niet het bestelmoment, maar het bezorgmoment. Dat blijft, tot je bericht van de bezorger krijgt, in dikke nevelen gehuld.
Is niet waar. Je krijgt al bericht van het verwachte bezorgmoment voordat het pakket aangemeld is. Bij PostNL en DHL kun je daarna via de app precies zien wanneer de bezorger onderweg is en binnen welk tijdsbestek er bezorgd wordt.
Als je er zelf nooit gebruik van maakt, moet je geen onzin verkopen.
Je gebruikt grote woorden, terwijl je eigen post gewoon onjuist is. Je beschrijft hoe het zou moeten gaan, terwijl er in de praktijk heel vaak van alles fout gaat. In de praktijk blijkt vaak genoeg dat je niet uit kunt gaan van de meldingen die in diverse stadia van het bestel- en bezorgproces worden gegeven. WA heeft dus gewoon gelijk.

Het zou helpen als je het wat minder persoonlijk maakt.

witte angora
Berichten: 33067
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
26 apr 2024 08:53
Nijogeth schreef:
25 apr 2024 19:33
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Oneens. Kijkend naar de PostNL-app, zie ik op één plek alle pakketen en poststukken die naar mij onderweg zijn, alles wat ik verzonden heb, kan ik (mits je dat op tijd doet) wijzigingen in mijn voorkeuren aanbrengen en zijn daarnaast allerlei diensten en producten beschikbaar.
Maar dan heb je meerdere bestellingen tegelijk lopen? Dan kan het handig zijn ja. Maar voor mensen die een doodenkele keer wat online bestellen zet dat weinig zoden aan de dijk.

Plaats reactie