Toch had ik wat dat betreft liever wat meer keuze gehad, liever glasvezel. Ziggo gaat geen upload verhogen. Met glasvezel is die hoger met een goedkoper abonnement.princes151 schreef: ↑22 apr 2024 11:35Ziggo heeft al glasvezel tot aan de voordeur, daarna verder met coax
Hoge abonnementsprijs bij Ziggo
Re: Hoge abonnementsprijs bij Ziggo
Je kan ook als je thuis bent bellen via whatapp. Dan gebruik je alleen je eigen internet en gaat 't niet van je GSM bundel af. Dan kan je ook met een kleinere GSM bundel werken
Veel gsm-abonnementen hebben tegenwoordig onbeperkt bellen / smsen.. Dat lijkt me niet zo'n zinvolle besparing.
Ik betaal al jaren hetzelfde, is recent verhoogd naar € 90,==
Maar dan heb ik ook alles, zeg maar en ben er zéér tevreden mee.
Kan overal TV kijken via Ziggo Go als we niet thuis zijn.
En die stream ik dan naar de smart TV via Chromecast. Super!!
Maar dan heb ik ook alles, zeg maar en ben er zéér tevreden mee.
Kan overal TV kijken via Ziggo Go als we niet thuis zijn.
En die stream ik dan naar de smart TV via Chromecast. Super!!
Het is zinloos, omdat de infrastructuur in Nederland vele malen beter is dan in veel andere landen. Natuurlijk hebben andere landen ook gebieden waar het allemaal top is, maar ook hele stukken waar men nog de internetsnelheid heeft die wij 20 jaar geleden normaal vonden. In Nederland komt dat eigenlijk al niet meer voor. Het is niet voor niets dat Nederland vrij veel belangrijke internetknooppunten heeft.16again schreef: ↑21 apr 2024 08:15En waarom is dat dan zinloos?
Wat denk je dat de ACM zou doen , om te bepalen of er sprake is van gezonde markwerking? (ACM komt om de hoek kijken bij voorgenomen fusies tussen bedrijven)
Aansluitkosten kunnen het verschil met buitenland niet maken. De zachte bodem hier maakt het leggen van kabels makkelijk, en de hoge bevolkingsdichtheid zorgt dat kosten per aansluiting laag zijn.
Je kunt wel een goedkoper abonnement dan 100 Mbps krijgen?
Dan doe dat of moet je persè een snelheidsrecord breken van 0,0001 milliseconden als je hier antwoordt?
Soms is het , ook voor mij, beter om het nog even na te lezen voor er op Verstuur wordt geklikt.
Of ga je via IPTV gekraakte TV streaming doorzetten naar je klanten?
Dit lukt je niet met een niet professionele verbinding.
Dan doe dat of moet je persè een snelheidsrecord breken van 0,0001 milliseconden als je hier antwoordt?
Soms is het , ook voor mij, beter om het nog even na te lezen voor er op Verstuur wordt geklikt.
Of ga je via IPTV gekraakte TV streaming doorzetten naar je klanten?
Dit lukt je niet met een niet professionele verbinding.
En daardoor dus ook niet 1 op 1 te vergelijken, en voor een aantal van die zaken moet je ook nog eens student zijn anders mag je het niet afnemen voor die lagere prijs zo lijkt het. Wat kosten diezelfde abonnementen met een vergelijkbare data limiet als hier?16again schreef: ↑20 apr 2024 12:40Voldoende goedkope aanbiedingen in Belgie:
https://www.tv-internet-abonnement.be/v ... l-internet
Al zit je wel opgescheept met data-limiet
Ben verder ook wel benieuwd of in deze vergelijking de kwaliteit van de verbindingen ook wordt meegenomen, denk aan uitval, latency en dergelijke. Er zijn in mijn ervaring weinig landen waar dit zo goed op orde is als in Nederland. En dat is zo zeker belangrijk als de prijs.
Waarom moet je dat weten? Ik denk dat ik meer dan capabel ben om te beslissen wat ik aan upload nodig heb.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Ik moet niets weten. Ik zie alleen iemand die een nietszeggend antwoord op een vraag geeft.Onkruid71 schreef: ↑23 apr 2024 10:31Waarom moet je dat weten? Ik denk dat ik meer dan capabel ben om te beslissen wat ik aan upload nodig heb.
Tja als ik reageer reageer ik weet te veel en als ik niet reageer omdat ik het niet nodig vond is het ook niet goed. Moeilijk allemaal.
Dus jij houd in de gaten of er vragen niet beantwoord zijn? Een dan vind je dat het je taak is om mensen daarop te attenderen?
Nee, ik houd niets in de gaten. Maar ontwijkende antwoorden vallen nu eenmaal nogal op.
Een vraag die je niet wilt beantwoorden kan je beter negeren dan met een BS antwoord reageren.
Een vraag die je niet wilt beantwoorden kan je beter negeren dan met een BS antwoord reageren.
Dan is nog altijd de vraag wat BS is. Wat de een BS vind de ander weer geen BS.
Maar ik had gewoon geen zin om BS reacties te krijgen terwijl ik zelf meer dan capabel ben om te weten wat ik nodig had, dus vandaar dat ik geen reactie heb gegeven.
Maar toch, de standaard internet abonnementen zijn in Nederland zo duur nog niet en daar ging de vergelijking om.
Wil iemand een snellere internet verbinding dan zijn er legio mogelijkheden maar daar staat wel een hoger prijskaartje per maand tegenover en is een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken.
Voor menigeen is de upload snelheid niet zo interessant maar voor website beheerders dan weer wel want dan moet heel veel data in korte tijd naar de website verzonden worden.
Wil iemand een snellere internet verbinding dan zijn er legio mogelijkheden maar daar staat wel een hoger prijskaartje per maand tegenover en is een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken.
Voor menigeen is de upload snelheid niet zo interessant maar voor website beheerders dan weer wel want dan moet heel veel data in korte tijd naar de website verzonden worden.
Het beheren / uploaden van een website is het probleem niet. Dat kan prima met een lagere snelheid. Dat is anders bij het hosten van een website en/of server(s).Ron5300 schreef: ↑23 apr 2024 16:26Maar toch, de standaard internet abonnementen zijn in Nederland zo duur nog niet en daar ging de vergelijking om.
Maar of standaard internet abonnementen duur zijn of niet is maar de vraag.
Voor mijn gevoel worden prijzen van internetverbindingen ( internet only ) kunstmatig hoog gehouden om all-in pakketten ( en dus tv en bel diensten ) te kunnen verkopen.
Ik zet bij Budget.
De eerste 6 maanden 18,50 E en daarna 18 maanden 45 E.
Ik heb via de telefoonlijn. snelheid is 100 Mbps. (heet dit ADSL?)
De eerste 6 maanden 18,50 E en daarna 18 maanden 45 E.
Ik heb via de telefoonlijn. snelheid is 100 Mbps. (heet dit ADSL?)
Moest toch even aan dit topic denken toen ik dit bericht las.
De strategie van KPN heeft tot gevolg dat het voor bedrijven lastiger wordt om de investeringen in glasvezel terug te verdienen.
"Het aanleggen is een heel dure zaak en je gaat het pas terugverdienen als de lijnen ook daadwerkelijk worden gebruikt", zegt Erik Compter van Telecompaper. "Uiteindelijk gebruiken mensen thuis maar één lijn. Je hebt de coax-lijn van Ziggo en je hebt twee glasvezellijnen, dan zijn er partijen die dus niks verdienen op hun lijn."
Hij noemt het luxe dat Nederland zo veel goede verbindingen heeft. "We hebben sowieso op telecomgebied, zowel mobiel als vast, hele goede netwerken. Daardoor kunnen consumenten hele goede diensten krijgen."
Ze proberen elkaar kapot te concurreren en uiteindelijk is iedereen verliezer.Moneyman schreef: ↑29 apr 2024 10:13Moest toch even aan dit topic denken toen ik dit bericht las.
De strategie van KPN heeft tot gevolg dat het voor bedrijven lastiger wordt om de investeringen in glasvezel terug te verdienen.
"Het aanleggen is een heel dure zaak en je gaat het pas terugverdienen als de lijnen ook daadwerkelijk worden gebruikt", zegt Erik Compter van Telecompaper. "Uiteindelijk gebruiken mensen thuis maar één lijn. Je hebt de coax-lijn van Ziggo en je hebt twee glasvezellijnen, dan zijn er partijen die dus niks verdienen op hun lijn."
Hij noemt het luxe dat Nederland zo veel goede verbindingen heeft. "We hebben sowieso op telecomgebied, zowel mobiel als vast, hele goede netwerken. Daardoor kunnen consumenten hele goede diensten krijgen."
J. Deltoer
vindt dit leuk