Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
08-05-2024
Op deze avond om 18:50 uur vanuit Eindhoven zouden wij richting Berlijn, Alexanderplatz vertekken om daar de stad te gaan verkennen vanwege het Hemelvaart weekend. Hotel was al geboekt. Alleen een tussenstop in Hamburg CS ergens om 01:00 uur gepland. Maar de Flixbus verscheen niet op die tijd. Wel een notificatie via de app ontvangen dat deze 81 minuten vertraging had. En die vertraging liep alleen maar op tot zelfs meer dan 2 uur. Uiteindelijk, had ik later vernomen, was de bus om 22:09 uur vertrokken vanuit Eindhoven. Als je dan op plaats van bestemming zou zijn (dus in Berlijn), Ok. Het punt was echter dat wij onze aansluitende bus zouden missen, die van Hamburg CS naar onze uiteindelijke bestemming Berlijn, Alexanderplatz. Dus deze, bleek later, kwam pas om 03:47 uur aan in Hamburg CS ! Leuk he ? Midden in de nacht en geen aansluitende bus geregeld. Ik had ook de "klantenservice" van Flixbus gebeld, maar zij wilden ons niet op een aansluitende bus boeken die om 08:50 uur richting Berlijn, Alexanderplatz zou rijden. Dit hadden wij notabene zelf voorgesteld als mogelijke oplossing ! Maar de "klantenservice" van Flixbus wilden dit niet voor ons regelen !! Wij moesten als we aankwamen in Hamburg CS hun, de "klantenservice" van Flixbus, maar terugbellen. Hoezo ? Dan weer iemand anders aan de lijn die van dit geval helemaal niets af weet en alles weer van voren af aan uitleggen. Slechte klantenservice van Flixbus. Uiteindelijk reis geannuleerd en krijgen alles terugbetaald omdat de vertraging inmiddels meer dan 3 uur was opgelopen. Maar ook het Hotel in Berlijn moest ik annuleren en het blijkt nu dat dit bedrag niet terugbetaald gaat worden. Dus ik zit met een behoorlijke financiele strop ! Dus mijn ervaring en advies: REIS NIET MET FLIXBUS, WAARDELOZE ORGANISATIE EN KLANTENSERVICE. De chauffeurs spreken alleen Pools en een klein beetje Duits en zitten je een beetje wazig en apatisch aan te kijken als je hun iets vraagt.
Op deze avond om 18:50 uur vanuit Eindhoven zouden wij richting Berlijn, Alexanderplatz vertekken om daar de stad te gaan verkennen vanwege het Hemelvaart weekend. Hotel was al geboekt. Alleen een tussenstop in Hamburg CS ergens om 01:00 uur gepland. Maar de Flixbus verscheen niet op die tijd. Wel een notificatie via de app ontvangen dat deze 81 minuten vertraging had. En die vertraging liep alleen maar op tot zelfs meer dan 2 uur. Uiteindelijk, had ik later vernomen, was de bus om 22:09 uur vertrokken vanuit Eindhoven. Als je dan op plaats van bestemming zou zijn (dus in Berlijn), Ok. Het punt was echter dat wij onze aansluitende bus zouden missen, die van Hamburg CS naar onze uiteindelijke bestemming Berlijn, Alexanderplatz. Dus deze, bleek later, kwam pas om 03:47 uur aan in Hamburg CS ! Leuk he ? Midden in de nacht en geen aansluitende bus geregeld. Ik had ook de "klantenservice" van Flixbus gebeld, maar zij wilden ons niet op een aansluitende bus boeken die om 08:50 uur richting Berlijn, Alexanderplatz zou rijden. Dit hadden wij notabene zelf voorgesteld als mogelijke oplossing ! Maar de "klantenservice" van Flixbus wilden dit niet voor ons regelen !! Wij moesten als we aankwamen in Hamburg CS hun, de "klantenservice" van Flixbus, maar terugbellen. Hoezo ? Dan weer iemand anders aan de lijn die van dit geval helemaal niets af weet en alles weer van voren af aan uitleggen. Slechte klantenservice van Flixbus. Uiteindelijk reis geannuleerd en krijgen alles terugbetaald omdat de vertraging inmiddels meer dan 3 uur was opgelopen. Maar ook het Hotel in Berlijn moest ik annuleren en het blijkt nu dat dit bedrag niet terugbetaald gaat worden. Dus ik zit met een behoorlijke financiele strop ! Dus mijn ervaring en advies: REIS NIET MET FLIXBUS, WAARDELOZE ORGANISATIE EN KLANTENSERVICE. De chauffeurs spreken alleen Pools en een klein beetje Duits en zitten je een beetje wazig en apatisch aan te kijken als je hun iets vraagt.
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
En wat was de reden van de vertraging? Ik rij zelf regelmatig die kant op en vertragingen op dat traject zijn eerder regel dan uitzondering, ook als je met eigen vervoer gaat. Er zijn veel werkzaamheden op de Duitse wegen en half Duitsland en Nederland gaat op woensdag voor Hemelvaartsdag op pad.
-
- Berichten: 32513
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Eerlijk gezegd begrijp ik het niet helemaal. Je had een busreis naar Berlijn geboekt vanaf Eindhoven, maar moest in Hamburg overstappen? En door de vertraging in Nederland heb je de aansluiting in Hamburg gemist?
Ben je uiteindelijk toch nog in Berlijn gekomen? En hoe ging je terug, toch maar met de trein? Die gaat rechtstreeks vanuit Nederland namelijk.
Ben je uiteindelijk toch nog in Berlijn gekomen? En hoe ging je terug, toch maar met de trein? Die gaat rechtstreeks vanuit Nederland namelijk.
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
U heeft het over een tussenstop maar het gaat dus om overstappen. U hebt dus twee busritten geboekt, van Eindhoven naar Hamburg en van Hamburg naar Berlijn.
Vervelend als ze niet aansluiten door vertraging maar werken busreizen niet zo? Als ik met de bus naar Leiden ga om daar over te stappen op de bus naar Schiphol, dan loop ik toch hetzelfde risico als ik vast in de file komt te staan?
Vervelend als ze niet aansluiten door vertraging maar werken busreizen niet zo? Als ik met de bus naar Leiden ga om daar over te stappen op de bus naar Schiphol, dan loop ik toch hetzelfde risico als ik vast in de file komt te staan?
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Bent u wel of niet in Hamburg geweest? U zegt dat de bus om 03:47u in Hamburg aan was gekomen, de vertrektijd van de aansluitende bus was 03:45u. Het lijkt mij sterk dat ze niet konden regelen dat de bus een paar minuten zouden wachten. Of durfde u het niet aan en wilde vooraf al omboeken nog voordat u in Hamburg was? Dat laatste zal niet gaan gebeuren, immers zou de overstap wel te halen kunnen zijn.
Wat is ook niet snap, een uur later vertrekt er een rechtstreekse bus naar Berlijn, waarom die niet geboekt of omgeboekt? Dan zou je zelfs een uur eerder aankomen.
Dat de bus vertraging heeft is niet zo gek. De bus begint niet in Eindhoven en zal ook niet in Hamburg eindigen. En dat op een drukke Europese vrije dag. Eindhoven naar Hamburg word door Frankrijk geregeld en van Hamburg naar Berlijn door de Poolse tak.
Wat is ook niet snap, een uur later vertrekt er een rechtstreekse bus naar Berlijn, waarom die niet geboekt of omgeboekt? Dan zou je zelfs een uur eerder aankomen.
Dat de bus vertraging heeft is niet zo gek. De bus begint niet in Eindhoven en zal ook niet in Hamburg eindigen. En dat op een drukke Europese vrije dag. Eindhoven naar Hamburg word door Frankrijk geregeld en van Hamburg naar Berlijn door de Poolse tak.
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Reis is toch geannuleerd, geld terug.....
Alleen het hotel was blijkbaar niet annuleerbaar geboekt. Dat is een eigen keuze......
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Zo'n ingewikkelde busreis op de dag dat de Duitse vakanties beginnen zou beter per trein geregeld zijn. En zeker de chauffeur kan er niks aan doen, welke taal hij ook spreekt.
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Indien u 1 ticket geboekt hebt dan moet de vervoerder verzorgen dat u op plaats van bestemming komt.
Indien u in de nacht moet wachten dan hebt u mogelijk recht op overnachting.
U annuleert zelf uw reis. Door de grote vertraging hebt u recht op uw geld terug van uw busreis. Vervoerders zijn volgens de wet niet verantwoordelijk voor vervolgschade (zoals uw hotel)
Indien u in de nacht moet wachten dan hebt u mogelijk recht op overnachting.
U annuleert zelf uw reis. Door de grote vertraging hebt u recht op uw geld terug van uw busreis. Vervoerders zijn volgens de wet niet verantwoordelijk voor vervolgschade (zoals uw hotel)
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Niets van dit alles. Bus bleek uiteindelijk 3 uur later vertrokken te zijn. Dus in Hamburg de aansluitende bus naar Berlijn, Alexanderplatz gemist, dan sta je daar in het midden van de Nacht en niet wetende hoe lang dit nog zou voortduren. Probeer maar eens op straat met veel verkeers lawaai een goed telefoongesprek te voeren en een omboeking te regelen met een persoon aan de lijn die je nauwelijks kan verstaan. Veel voorbarige reacties van sommigen.
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Maar dit is toch een beetje hetzelfde als klagen over Ryanair of zo. Extreem weinig willen betalen maar wel premium service verwachten. Dan kan gewoon niet voor dat geld.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
U bent dus wel in Hamburg aangekomen? Veel verkeerslawaai om 3:47u in de nacht? Op en in alle hoeken van het station? En het omboeken vanwege de vertraging ging niet meer?JGvdS schreef: ↑11 mei 2024 15:13Niets van dit alles. Bus bleek uiteindelijk 3 uur later vertrokken te zijn. Dus in Hamburg de aansluitende bus naar Berlijn, Alexanderplatz gemist, dan sta je daar in het midden van de Nacht en niet wetende hoe lang dit nog zou voortduren. Probeer maar eens op straat met veel verkeers lawaai een goed telefoongesprek te voeren en een omboeking te regelen met een persoon aan de lijn die je nauwelijks kan verstaan. Veel voorbarige reacties van sommigen.
U zegt wel dat veel reacties voorbarig zijn, maar u bent zelf behoorlijk summier met informatie.
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Ik heb dus niet gezegd dat ik Hamburg ben aangekomen, waar staat dit in mijn reacties ! Dit zijn aannames van u !
Ik heb gedurende het wachten in EIndhoven geprobeerd met de klantenservice van Flitzbus te bellen, dat ging dus moeizaam, dat bedoelde ik ermee. Overigens om dan afgezet te worden in het midden van de nacht in Hamburg, waar je niet bekend bent met de omgeving, situatie ed. vind ik niet erg aanlokkelijk.
Dat er een uur later een bus ging lijkt mij niet, want wij waren op dat moment bij de halte en bij iedere bus hebben wij gevraagd of deze richting Berlijn reed, nee kreeg ik iedere keer te horen.
Hoe dan ook, ik heb zelfs een vervolg reis voorgesteld vanaf Hamburg CS met als vertrektijd 08:50 uur (telefonisch) aan de persoon van Flitzbus klantenservice, maar dat wilden ze niet regelen. Zij zouden mij een bericht sturen over een mogelijk alternatief vanaf Hamburg CS richting Berlijn, Alexanderplatz of dan aanbieden van een refund van mijn busticket. Ik heb toen maar gelijk de refund van mijn ticket vanaf Eindhoven richting Berlijn, Alexanderplatz met tussenstop in Hamburg CS aangenomen. En ja, die Hotelkosten ben ik dan waarschijnlijk kwijt. Hoewel dit wel onder financiele vervolgschade kunnen vallen, dat moet ik nog uitzoeken. Met het gaat erom dat de bus 3 uur te laat is, maar 1x een bericht van die vertraging van 81 minuten heeft gestuurd en verder daarna geen berichten meer ontvangen over hoe of wat, de vertraging is zelfs opgelopen tot ruim 3 uur ! Geen enkele informatie. De Klantenservice van Flizbus kan toch wel een (kort) telefoontje naar de chauffeur plegen om te informeren naar de situatie ter plekke, zeker als bus in de file of i.v.m. wegwerkzaamheden toch geruime tijd stil staat ?!
Ik heb gedurende het wachten in EIndhoven geprobeerd met de klantenservice van Flitzbus te bellen, dat ging dus moeizaam, dat bedoelde ik ermee. Overigens om dan afgezet te worden in het midden van de nacht in Hamburg, waar je niet bekend bent met de omgeving, situatie ed. vind ik niet erg aanlokkelijk.
Dat er een uur later een bus ging lijkt mij niet, want wij waren op dat moment bij de halte en bij iedere bus hebben wij gevraagd of deze richting Berlijn reed, nee kreeg ik iedere keer te horen.
Hoe dan ook, ik heb zelfs een vervolg reis voorgesteld vanaf Hamburg CS met als vertrektijd 08:50 uur (telefonisch) aan de persoon van Flitzbus klantenservice, maar dat wilden ze niet regelen. Zij zouden mij een bericht sturen over een mogelijk alternatief vanaf Hamburg CS richting Berlijn, Alexanderplatz of dan aanbieden van een refund van mijn busticket. Ik heb toen maar gelijk de refund van mijn ticket vanaf Eindhoven richting Berlijn, Alexanderplatz met tussenstop in Hamburg CS aangenomen. En ja, die Hotelkosten ben ik dan waarschijnlijk kwijt. Hoewel dit wel onder financiele vervolgschade kunnen vallen, dat moet ik nog uitzoeken. Met het gaat erom dat de bus 3 uur te laat is, maar 1x een bericht van die vertraging van 81 minuten heeft gestuurd en verder daarna geen berichten meer ontvangen over hoe of wat, de vertraging is zelfs opgelopen tot ruim 3 uur ! Geen enkele informatie. De Klantenservice van Flizbus kan toch wel een (kort) telefoontje naar de chauffeur plegen om te informeren naar de situatie ter plekke, zeker als bus in de file of i.v.m. wegwerkzaamheden toch geruime tijd stil staat ?!
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Er is sprake van een tekortkoming die niet meer verholpen kan worden. Flixbus is aansprakelijk voor de schade tenzij er sprake is van overmacht en de bewijslast hiervoor rust op Flixbus. Er is bijvoorbeeld geen sprake van overmacht wanneer een file voorspelbaar of aangekondigd is.
-
- Berichten: 32513
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Nou... Enerzijds zeg je inderdaad dat je niet gegaan bent, maar anderzijds, hoe weet je zo goed hoe het er midden in de nacht in Hamburg aan toe gaat? En hoe weet je zo goed dat de bus vanuit Eindhoven exact om 3.47 in Hamburg aankwam? Zelfs de trein rijdt niet exact op de minuut, zeker niet op die afstanden, en zeker niet als er al vertraging is. Hoe weet je zo zeker dat je de aansluitende bus zou missen? Die had misschien ook een minuut of 10, of een half uur vertraging?
Feit is dat je de busreis geannuleerd hebt terwijl je niet zeker weet of de omstandigheden die je noemt (de aansluiting missen) zich ook zouden voordoen.JGvdS schreef: ↑11 mei 2024 15:13Niets van dit alles. Bus bleek uiteindelijk 3 uur later vertrokken te zijn. Dus in Hamburg de aansluitende bus naar Berlijn, Alexanderplatz gemist, dan sta je daar in het midden van de Nacht en niet wetende hoe lang dit nog zou voortduren. Probeer maar eens op straat met veel verkeers lawaai een goed telefoongesprek te voeren en een omboeking te regelen met een persoon aan de lijn die je nauwelijks kan verstaan. Veel voorbarige reacties van sommigen.
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
En juristen weten natuurlijk precies hoe lang aangekondigde drukte duurt... Man man man wat wereldvreemdalfatrion schreef: ↑12 mei 2024 03:39Er is sprake van een tekortkoming die niet meer verholpen kan worden. Flixbus is aansprakelijk voor de schade tenzij er sprake is van overmacht en de bewijslast hiervoor rust op Flixbus. Er is bijvoorbeeld geen sprake van overmacht wanneer een file voorspelbaar of aangekondigd is.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Flixbus is helemaal niet aansprakelijk voor vervolgschade, net als bv de spoorwegen daar niet aansprakelijk voor zijn.alfatrion schreef: ↑12 mei 2024 03:39
Er is sprake van een tekortkoming die niet meer verholpen kan worden. Flixbus is aansprakelijk voor de schade tenzij er sprake is van overmacht en de bewijslast hiervoor rust op Flixbus. Er is bijvoorbeeld geen sprake van overmacht wanneer een file voorspelbaar of aangekondigd is.
Als men voor elke reiziger de vervolgschade, hotels, vluchten, rondreizen enz enz, moet gaan vergoeden is het gauw over en uit met deze vervoersondernemingen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Waar baseer je dat op? Voor wat betreft de NS is dat wettelijk geregeld (zie art. 8:108 BW), maar dat geldt slechts voor binnenlands openbaar personenvervoer.
Wat is jouw grondslag om te stellen dat Flixbus niet aansprakelijk zou zijn?
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Het aansprakelijk zijn van Flixbus is helemaal niet relevant, gezien de ts niet eens ingestapt is. Deze heeft besloten om de reis niet te maken, in de veronderstelling dat Berlijn niet bijtijds gehaald zou worden.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt
Hebt u echt de moeite genomen om de OP te lezen? Uit de OP blijkt dat de bus 18.50 uur in Eindhoven zou vertrekken. Door de organisatie werd vervolgens een vertraging aangegeven van 81 minuten. TS heeft 2 uur gewacht op de bus en uiteindelijk is de bus om 22:09 uit Eindhoven vertrokken. Terecht dat TS de reis annuleert.riddert schreef: ↑12 mei 2024 13:03Het aansprakelijk zijn van Flixbus is helemaal niet relevant, gezien de ts niet eens ingestapt is. Deze heeft besloten om de reis niet te maken, in de veronderstelling dat Berlijn niet bijtijds gehaald zou worden.
Je hoeft heen genie te zijn om te berekenen dat TS veel te laat in Hamburg aankomt. Dit nog los van enige vertraging als gevolg van verkeersomstandigheden. Wat belangrijk is, is de vertraging in Eindhoven en het gebrek aan medewerking van de reisorganisatie.