Vaste telefoon doet het niet na overstap
Vaste telefoon doet het niet na overstap
Sinds ruim een maand ben ik overgestapt van KPN naar Budget Energie. Sindsdien doet mijn vaste telefoon het niet. Kennelijk krijgen ze het ook niet aan de praat. Ik krijg alleen maar te horen dat ze er druk mee bezig zijn en dat er een taak is aangemaakt. Geen idee of ze dit ooit krijgen opgelost. Ondertussen betaal ik er wel voor en heb ik een 2-jarig contract. Helemaal zuur is dat ik mantelzorger ben en mijn ouders niet kan bereiken.
Ik weet dat er meer mensen zijn met dit probleem dat de vaste telefoon het tijden niet doet na de overstap. Weet iemand waaraan dit ligt? Is er een oplossing?
Ik heb de provider al een handleiding van het modem gestuurd waarin uitgelegd wordt hoe ze dit moeten instellen, maar daar kunnen ze niks mee, zeggen ze. Help?
Ik weet dat er meer mensen zijn met dit probleem dat de vaste telefoon het tijden niet doet na de overstap. Weet iemand waaraan dit ligt? Is er een oplossing?
Ik heb de provider al een handleiding van het modem gestuurd waarin uitgelegd wordt hoe ze dit moeten instellen, maar daar kunnen ze niks mee, zeggen ze. Help?
-
Methusalah
- Berichten: 1544
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Dit is koffiedik kijken. Als ze er mee bezig zijn, dan zijn ze er mee bezig.
En nee, het is niet zo simpel als even de handleiding lezen.
Maar je hebt geen smartphone? Lijkt mij dat je als mantelzorger ook bereikbaar wil zijn als je niet thuis bent.
Of was dat gewoon een slecht argument van je zodat we medelijden krijgen?
En nee, het is niet zo simpel als even de handleiding lezen.
Maar je hebt geen smartphone? Lijkt mij dat je als mantelzorger ook bereikbaar wil zijn als je niet thuis bent.
Of was dat gewoon een slecht argument van je zodat we medelijden krijgen?
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Controleer of alles juist aangesloten is. Indien mogelijk, leen een huistelefoon om die aan te sluiten, zodat u zeker weet dat uw eigen telefoon niet kapot is.
Op https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/k ... -suggestie staat een officiële klachtenformulier. Mijn advies is om deze in te vullen en te versturen.
Mocht dit geen resultaat geven neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.
U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. U kunt hier eisen dat uw huistelefoon gaat doen, vergoeding voor de periode dat het niet gedaan heeft of een ontbinding van uw overeenkomst.
Op https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/k ... -suggestie staat een officiële klachtenformulier. Mijn advies is om deze in te vullen en te versturen.
Mocht dit geen resultaat geven neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.
U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. U kunt hier eisen dat uw huistelefoon gaat doen, vergoeding voor de periode dat het niet gedaan heeft of een ontbinding van uw overeenkomst.
wikop
vindt dit leuk
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Als u de overstapservice van budgetthuis heeft gebruikt en ook voor vast telefoonnummer behoud heeft gekozen dan is het aan KPN om het telefoonnummer op de dag van overstap vrij te geven maar dat kan alleen als u van de overstapservice gebruik heeft gemaakt.
Regelt u de overstap zelf dan kan het vrijgeven van het telefoonnummer langer duren maar voor zover ik weet krijgt u van budgetthuis een tijdelijk telefoonnummer waar op u toch bereikbaar bent.
Regelt u de overstap zelf dan kan het vrijgeven van het telefoonnummer langer duren maar voor zover ik weet krijgt u van budgetthuis een tijdelijk telefoonnummer waar op u toch bereikbaar bent.
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Is het niet een idee, om die huistelefoon eruit te doen?
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Ik zou daar onmiddelijk (deels) mee stoppen. Niet leveren = niet betalen. Storneren als dat kan. Als een deel van de overeenkomst wordt nagekomen, dan moet je voor een evenredig deel betalen. Verder kun je een ingebrekestelling sturen met de aankondiging dat je de overeenkomst ontbinden is als het probleem over twee weken niet verholpen is.
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Dit is niet juist. Ook zonder overstapservice dient een provider mee te werken aan een porteringsverzoeken zal het nummer op de gewenste datum vrijgegeven worden. Dit mag alleen geweigerd worden als er sprake is van een nog lopend contract of betalingsachterstand. Maar als dat het geval is zou dat bij Budget bekend moeten zijn.
Wat er hier fout gaat is op basis van de info van TS niet te zeggen.
Het kan zijn dat de portering niet goed door loopt. Dit kan zowel bij KPN op bij Budget zitten. Dit zal Budget moeten oplossen.
Als de portering wel goed is gegaan dan kan er een technisch probleem bij Budget zijn. Ook dit zal Budget moeten oplossen.
Soms helpt het om het modem te resetten naar fabrieksinstellingen.
Of het nummer geporteerd is naar Budget kan je checken op de website van de ACM.
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
Als je daar bij zoekterm je eigen nummer opgeeft kan je zien bij welke provider het nummer nu is.
Heeft Budget een reden gegeven waarom het nog niet werkt?
Thijs124
en Consumenneke
vinden dit leuk
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Overstappen met nummerbehoud is al zo oud als Methuzalem. Dit zijn inmiddels standaardprocessen.
Het niet voor elkaar krijgen is lariekoek. Niet langer betalen! En vergoeding eisen voor de tijd dat het niet beschikbaar is.
Het niet voor elkaar krijgen is lariekoek. Niet langer betalen! En vergoeding eisen voor de tijd dat het niet beschikbaar is.
wikop
vindt dit leuk
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Goedemiddag, ik heb nu hetzelfde bij mijn moeder, overgestapt van Ziggo naar Budget vast bellen en vaste telefoon doet het niet meer. Is dit uiteindelijk bij jou opgelost?
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Wat heb je nog meer van Budget? En werkt dat wel?
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Internet en TV en dat werkte meteen prima. Installateur van Budget heeft het aangesloten en die zei dat telefoon 1 of 2 kon duren ivm nummerbehoud. Maar zijn inmiddels al 2 dagen verder, modem gereset, maar niets werkt. En klantenservice weet het ook niet. Dus vandaar dat ik benieuwd was of het uiteindelijk was opgelost bij @okergeel.
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Okergeel is in 2024 slechts 1x zo'n 9 minuten op dit forum aanwezig geweest, dus daar verwacht ik niet zo veel reacties meer van.....
wikop
en Alex van Kampen
vinden dit leuk
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Op deze pagina staat alles over nummerbehoud en ook voorbeeld brieven, jouw moeder heeft een geografisch/vast nummer.
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken- ... r-meenemen
Je hebt verder het recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst. Vraag nummerbehoud daarom tijdig aan. Dan hebben aanbieders genoeg tijd om de overstap goed te regelen.
Budget doet alles en geef het nog een paar werkdagen de tijd en contacteer dan Budget, met de vraat wat de status is van het nummerbehoud.
Budget schrijft zelf hierover: https://www.budgetthuis.nl/internet/kla ... uestion=16 en lees dan de laatste kolom op die pagina.
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken- ... r-meenemen
Je hebt verder het recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst. Vraag nummerbehoud daarom tijdig aan. Dan hebben aanbieders genoeg tijd om de overstap goed te regelen.
Budget doet alles en geef het nog een paar werkdagen de tijd en contacteer dan Budget, met de vraat wat de status is van het nummerbehoud.
Budget schrijft zelf hierover: https://www.budgetthuis.nl/internet/kla ... uestion=16 en lees dan de laatste kolom op die pagina.
possie71
vindt dit leuk
-
StevieNL81
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Kan je wel uitbellen? Zo niet dan lijkt het niet direct aan de portering te liggen. Wat gebeurt er als je je eigen nummer belt? Gaat hij nog bij de oude provider over of krijg je een niet in gebruik melding?
wikop
vindt dit leuk
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Als ze uitbelt dan hoor je helemaal niets. Als ik het nummer van mijn moeder bel, dan krijg je een soort in gesprek toon.
Dat had ze al vroeg in de ochtend op de installatie dag en toen zat ze nog via Ziggo aangesloten. Na de installatie van Budget hebben we alles van Ziggo verwijderd. En toen bleef ze dit houden.
@esphome bedankt voor de uitgebreide toelichting. We hebben bij aanvraag meteen nummerbehoud aangevraagd, maar ik zal morgen eens bellen met budget of het daaraan kan liggen.
Dat had ze al vroeg in de ochtend op de installatie dag en toen zat ze nog via Ziggo aangesloten. Na de installatie van Budget hebben we alles van Ziggo verwijderd. En toen bleef ze dit houden.
@esphome bedankt voor de uitgebreide toelichting. We hebben bij aanvraag meteen nummerbehoud aangevraagd, maar ik zal morgen eens bellen met budget of het daaraan kan liggen.
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Geef ze nog de maandag en bel dinsdag dan naar hun. Vraag dan ook hoe zij het activeren en of daar ook bericht van krijgt?possie71 schreef: ↑21 sep 2025 13:33Als ze uitbelt dan hoor je helemaal niets. Als ik het nummer van mijn moeder bel, dan krijg je een soort in gesprek toon.
Dat had ze al vroeg in de ochtend op de installatie dag en toen zat ze nog via Ziggo aangesloten. Na de installatie van Budget hebben we alles van Ziggo verwijderd. En toen bleef ze dit houden.
@esphome bedankt voor de uitgebreide toelichting. We hebben bij aanvraag meteen nummerbehoud aangevraagd, maar ik zal morgen eens bellen met budget of het daaraan kan liggen.
Bij sommige providers krijg je tijdelijk nummer zodat je wel kunt bellen en gebeld worden. Het kost gewoon tijd om de wissel om te zetten en dat doet een andere partij en dan pas kan Budget die van jouw moeder actief maken.
wikop
vindt dit leuk
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Ik werk zelf voor een groter provider dus kan je uit eigen ervaring vertellen dat het porteren van een nummer zeker geen dagen hoeft te duren maar meestal binnen 15 minuten geregeld is. (het technische deel iig)
Problemen ontstaan wanneer de latende provider het nummer vast houd of wanneer de nieuwe provider e.e.a. niet goed ingang heeft gezet of de portering niet daadwerkelijk afroept.
Maar wat dan ook de reden is, de enige die dit in dit geval kan oplossen is Budget.
Problemen ontstaan wanneer de latende provider het nummer vast houd of wanneer de nieuwe provider e.e.a. niet goed ingang heeft gezet of de portering niet daadwerkelijk afroept.
Maar wat dan ook de reden is, de enige die dit in dit geval kan oplossen is Budget.
wikop
vindt dit leuk
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Stekker modem minuut of wat eruit.
Zit het stekkertje in phone 1.
Andere telefoon (buren ofzo) proberen.
Werkt het dan nog niet, dan Budget bellen.
Zit het stekkertje in phone 1.
Andere telefoon (buren ofzo) proberen.
Werkt het dan nog niet, dan Budget bellen.
wikop
vindt dit leuk
Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap
Ik heb net een vergelijkbare situatie meegemaakt met budget internet. Ik had een maand geen vaste telefoon en na 30 jaar was ik ook mijn vaste nummer kwijt. Je krijgt een kleine korting en dat is het dan
. Hieronder de mail van budget internet.
Beste meneer .....,
Allereerst mijn oprechte excuses voor de vervelende situatie rondom het nummerbehoud van uw vaste lijn (0xx-xxxxxxx). Helaas is het, doordat dit probleem te lang heeft geduurd, niet meer mogelijk om het nummer over te zetten. Ik begrijp dat dit erg teleurstellend voor u is, zeker gezien de vele keren dat u hierover contact met ons heeft opgenomen.
Om u tegemoet te komen, crediteren wij twee maanden facturen ter waarde van €45,-. Dit bedrag wordt automatisch verrekend met uw eerstvolgende factuur. Het resterende bedrag dat daarna overblijft, storten wij terug op het bij ons bekende rekeningnummer.
Daarnaast sturen wij u nog iets persoonlijks op als blijk van ons excuus en om het op een warme manier met u goed te maken.
Wij vinden het heel vervelend dat u dit heeft moeten ervaren.
Met deze oplossing sluiten wij de klachtentaak af.
Helaas kunnen wij verder niets meer betekenen rondom het nummerbehoud zelf.
Nogmaals onze excuses en dank voor uw geduld en begrip.
Met vriendelijke groet,
Jakub
Klachtenafdeling
Beste meneer .....,
Allereerst mijn oprechte excuses voor de vervelende situatie rondom het nummerbehoud van uw vaste lijn (0xx-xxxxxxx). Helaas is het, doordat dit probleem te lang heeft geduurd, niet meer mogelijk om het nummer over te zetten. Ik begrijp dat dit erg teleurstellend voor u is, zeker gezien de vele keren dat u hierover contact met ons heeft opgenomen.
Om u tegemoet te komen, crediteren wij twee maanden facturen ter waarde van €45,-. Dit bedrag wordt automatisch verrekend met uw eerstvolgende factuur. Het resterende bedrag dat daarna overblijft, storten wij terug op het bij ons bekende rekeningnummer.
Daarnaast sturen wij u nog iets persoonlijks op als blijk van ons excuus en om het op een warme manier met u goed te maken.
Wij vinden het heel vervelend dat u dit heeft moeten ervaren.
Met deze oplossing sluiten wij de klachtentaak af.
Helaas kunnen wij verder niets meer betekenen rondom het nummerbehoud zelf.
Nogmaals onze excuses en dank voor uw geduld en begrip.
Met vriendelijke groet,
Jakub
Klachtenafdeling
