Inklaringskosten
Inklaringskosten
Betaalde inklaringskosten, PostNL zou (volgens de app) leveren, maar het pakje kwam niet. In de app verscheen de tekst: i We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten. Je nieuwe bezorgmoment vind je hier.
Nooit meer wat gehoord en dus wil ik mijn inklaringskosten terug. De dienst inklaringen regelde dit in een ander geval, maar die dienst is niet rechtstreeks te benaderen. PostNL klachten wil de klacht niet doorgeven - er zou geen track/trace op het pakje zitten en dus moet ik de kosten terugvragen aan de verzender. Die voelt zich niet verantwoordelijk.
1. De app spreekt over track&trace en een pakje in handen van PostNL.
1.a. De bovengenoemde tekst in de app is ineens verdwenen (leve het screenshot!).
2. Ik kreeg in een vergelijkbaar geval mijn geld terug
Wat nu?
Nooit meer wat gehoord en dus wil ik mijn inklaringskosten terug. De dienst inklaringen regelde dit in een ander geval, maar die dienst is niet rechtstreeks te benaderen. PostNL klachten wil de klacht niet doorgeven - er zou geen track/trace op het pakje zitten en dus moet ik de kosten terugvragen aan de verzender. Die voelt zich niet verantwoordelijk.
1. De app spreekt over track&trace en een pakje in handen van PostNL.
1.a. De bovengenoemde tekst in de app is ineens verdwenen (leve het screenshot!).
2. Ik kreeg in een vergelijkbaar geval mijn geld terug
Wat nu?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Inklaringskosten
Je hebt iets laten inklaren en zegt dat het niet is afgeleverd. Het probleem lijkt mij om dat te bewijzen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 apr 2021 12:00
Re: Inklaringskosten
Bezwaar maken tegen het moeten betalen van inklaringskosten. Bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt is een vereiste dat niet rechtsgeldig is. PostNL moet aantonen, dat iets bezorgd is.
Re: Inklaringskosten
Je kunt natuurlijk nooit bewijzen dat je iets NIET ontvangen hebt.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Inklaringskosten
Kun je toelichten op basis waarvan Postnl in dit geval de verplichting heeft aan te tonen dat iets bezorgd is? Ik bedoel niet wat jij logisch zou vinden maar de wet.KabouterLui schreef: ↑22 mei 2024 17:40Bezwaar maken tegen het moeten betalen van inklaringskosten. Bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt is een vereiste dat niet rechtsgeldig is. PostNL moet aantonen, dat iets bezorgd is.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 mei 2024 16:22
Re: Inklaringskosten
Ik heb precies hetzelfde gehad, wel betaald nooit iets ontvangen, maar geen geld terug krijgen, zoek het maar uit met de verzender, ik weet niet eens wie de verzender is! Maar er is niemand die mij hiermee wil helpen, maar dit is gewoon veroorzaakt door Brussel en de onze overheid, want zonder te betalen krijg je het sowieso niet geleverd.
het is nu maar gelukkig 6 EUR maar vind dit echt belachelijk en in mijn ogen diefstal, want hun geven mij een track en trace nummer en als ik betaal krijg ik de bevestiging dat het verstuurd is normaal gesproken, want ik heb vaker dit soort dingen thuis gekregen en toen kreeg ik netjes de bevestiging in de app dat het is afgeleverd maar nu blijft die hangen bij dat ik betaald heb, maar hulp bieden ho maar!
Dus begrijp je vraag "wat nu" volkomen
het is nu maar gelukkig 6 EUR maar vind dit echt belachelijk en in mijn ogen diefstal, want hun geven mij een track en trace nummer en als ik betaal krijg ik de bevestiging dat het verstuurd is normaal gesproken, want ik heb vaker dit soort dingen thuis gekregen en toen kreeg ik netjes de bevestiging in de app dat het is afgeleverd maar nu blijft die hangen bij dat ik betaald heb, maar hulp bieden ho maar!
Dus begrijp je vraag "wat nu" volkomen
Nienkie07 schreef: ↑21 mei 2024 13:27Betaalde inklaringskosten, PostNL zou (volgens de app) leveren, maar het pakje kwam niet. In de app verscheen de tekst: i We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten. Je nieuwe bezorgmoment vind je hier.
Nooit meer wat gehoord en dus wil ik mijn inklaringskosten terug. De dienst inklaringen regelde dit in een ander geval, maar die dienst is niet rechtstreeks te benaderen. PostNL klachten wil de klacht niet doorgeven - er zou geen track/trace op het pakje zitten en dus moet ik de kosten terugvragen aan de verzender. Die voelt zich niet verantwoordelijk.
1. De app spreekt over track&trace en een pakje in handen van PostNL.
1.a. De bovengenoemde tekst in de app is ineens verdwenen (leve het screenshot!).
2. Ik kreeg in een vergelijkbaar geval mijn geld terug
Wat nu?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Inklaringskosten
Die is grappig; "veroorzaakt door Brussel". Alsof dit, en ieder ander land, geen importheffingen kenden voor goederen uit het buitenland voordat we de EU hadden. De gotspe in deze is natuurlijk het feit dat de EU juist heeft gezorgd voor het afschaffen van al die heffingen binnen de EU, dat er bij "mensen" grappig genoeg toe heeft geleid dat de overgebleven heffingen nu de schuld van de EU zijn.
Re: Inklaringskosten
Dat komt natuurlijk ook omdat onze politici te laf zijn om uit te leggen hoe de EU werkt en daarom zelf de lof incasseren voor alles wat goed gaat maar "Brussel" de schuld geven van alles wat niet goed gaat/niet populair is.DeZevendeHenk schreef: ↑01 jun 2024 13:44Die is grappig; "veroorzaakt door Brussel". Alsof dit, en ieder ander land, geen importheffingen kenden voor goederen uit het buitenland voordat we de EU hadden. De gotspe in deze is natuurlijk het feit dat de EU juist heeft gezorgd voor het afschaffen van al die heffingen binnen de EU, dat er bij "mensen" grappig genoeg toe heeft geleid dat de overgebleven heffingen nu de schuld van de EU zijn.