KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jokro1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2024 12:35

KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door Jokro1 »

In het document “De Knab Visa Card in het kort “ staat: “De creditcard wordt niet geregistreerd bij BKR.”

Deze informatie is misleidend. Na het activeren van de kaart staat er in het BKR-overzicht dat ik een “Doorlopend krediet heb van 2500 euro” bij Qandar, de partner van KNAB die de kaart regelt.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 959
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Jokro1 schreef:
28 mei 2024 12:47
In het document “De Knab Visa Card in het kort “ staat: “De creditcard wordt niet geregistreerd bij BKR.”

Deze informatie is misleidend. Na het activeren van de kaart staat er in het BKR-overzicht dat ik een “Doorlopend krediet heb van 2500 euro” bij Qandar, de partner van KNAB die de kaart regelt.
Binnen welke termijn moet een saldo worden aangezuiverd/terugbetaald? Als dit volgens contract binnen 30 dagen is, is er geen BKR inschrijving. Is deze termijn langer dan 30 dagen dan moeten kredieten boven € 250 bij het BKR worden aangemeld.
Ik zou goed kijken binnen welke termijn u een saldo moet terugbetalen.

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je het gekozen om uitgaven gespreid terug te betalen dan wordt je cc wel geregistreerd.

Moneyman
Berichten: 30433
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door Moneyman »

De informatie in de folder is inderdaad misleidend. Er staat expliciet dat er géén BKR-registratie plaats vindt, terwijl de kaart standaard komt met een limiet van € 2.500,00 én er de mogelijkheid is om in termijnen te betalen. Dat er in dat laatste geval wel degelijk sprake is van een BKR-registratie, had vermeld moeten worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar bij kenmerken staat:

Terugbetalen uitgaven Maandelijks in één keer via Knab Betaalrekening
(optioneel: gespreid in termijnen)

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verder lezend, ben ik het eigenlijk toch wel met je eens, want dan had bij 'houd er rekening mee enz." ook vermeld moeten staan dat in dat geval BKR registratie plaats vindt.
Slordig van KNAB.

Maandelijkse terugbetaling
Het uitstaande bedrag op je creditcard betaal je maandelijks automatisch terug via je Knab
Betaalrekening. Standaard wordt het volledige bedrag van je Knab Betaalrekening afgeschreven.
Wil je het uitstaande bedrag in termijnen terugbetalen? Dat kan. Houd er rekening mee dat je dan debetrente over het uitstaande bedrag betaalt. De hoogte van deze rente vind je op onze website.

Moneyman
Berichten: 30433
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Bij die laatste optie (betaling in termijnen) had de BKR-waarschuwing moeten staan.

Plaats reactie