Twee weken wachten op omboeking?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jun 2024 08:52
Twee weken wachten op omboeking?
Goedemorgen,
Ik heb samen met mij dochter ( groep een vakantie naar turkije geboek, maar nu heb een week geleden te horen gekregen dat de leraar een andere baan heeft gekregen en zij 2 weken eerder zomer vakantie heeft en uitzwaaid op school.
Om deze reden heb ik contact opgenomen met de vakantiediscounter via wie ik een vakantie bij TUI heb geboekt om te zien of dat ik de vakantie kan/mag omboeken naar eerder vertrek.
Nadat ik 3 uur in de wacht had gehangen bij de vakantiediscounter en nog niemand aan de telefoon had gehad, heb ik naar TUI zelf gebeld om te vragen naar de eventuele kosten voor omboeken, rechten en mogelijkheden.
TUI geeft aan 1x kostenloos te mogen omboeken buiten 28 dagen voor vertrek. Dat de vertrekdatum en reisduur die ik wil nog beschikbaar zijn en het 5 minuten werk is, MAAR nu komt het.. Dat de vakantiediscounter dit voor mij moet omboeken.
Dus weer in de wacht bij de vakantiediscounter en ja hoor, eindelijk na nog eens 1,5 uur toch een klantenservice medewerker aan de telefoon.
Ik geef haar door dat ik eerder wil vertrekken, maar ook langer weg wil blijven, dat TUI al aangegeven heeft dat dit geen probleem is en ik op de hoogte ben van de nieuwe hogere kosten van de vakantie.
De klantenservice medewerker geeft aan dat zij de wijziging niet door kan voeren, maar dat dit naar een speciale afdeling moet en dat het wel eens 2 weken kan duren voordat dit in behandeling wordt genomen.
Verbaasd geef ik aan dat ik dan binnen de 28 dagen komen en dat de reis dan niet meer omgeboekt mag worden en deze mogelijk niet meer beschikbaar is. Wij kunnen niets doen en daarmee was de kous af.
Volgende dag weer terug gebeld naar de vakantiediscounter met de vraag een supervisor te kunnen spreken of iemand die wel gemachtigd is de boeking om te zetten.
Antwoord van de medewerker was "als mijn supervisort met iedereen moet spreken die het niet met ons eens is heeft hij een extra baan" en "u heeft toch zelf deze reis zo geboekt, dus u moet wachten"
Niet echt uitspraken die je verwacht van een commercieel medewerker, maar daarmee was ook weer dit gesprek ten einde. Daarop besloten een klachtenformulier over de handelswijze van de medewerker in te dienen, maar deze klacht werdt tot mijn grote verbazing beantwoord door de medewerker over wie ik een klacht indiende
Nu is de vraag wat zijn mijn rechten als hoofdboeker en hun plichten als tussenpersoon m.b.t. het omboeken van deze vakantie wanneer ik door hun handelswijze extra kosten krijg.
Want ik heb ruim voor de 28 dagen nu aangegeven bij hen om te willen boeken.
Ik heb samen met mij dochter ( groep een vakantie naar turkije geboek, maar nu heb een week geleden te horen gekregen dat de leraar een andere baan heeft gekregen en zij 2 weken eerder zomer vakantie heeft en uitzwaaid op school.
Om deze reden heb ik contact opgenomen met de vakantiediscounter via wie ik een vakantie bij TUI heb geboekt om te zien of dat ik de vakantie kan/mag omboeken naar eerder vertrek.
Nadat ik 3 uur in de wacht had gehangen bij de vakantiediscounter en nog niemand aan de telefoon had gehad, heb ik naar TUI zelf gebeld om te vragen naar de eventuele kosten voor omboeken, rechten en mogelijkheden.
TUI geeft aan 1x kostenloos te mogen omboeken buiten 28 dagen voor vertrek. Dat de vertrekdatum en reisduur die ik wil nog beschikbaar zijn en het 5 minuten werk is, MAAR nu komt het.. Dat de vakantiediscounter dit voor mij moet omboeken.
Dus weer in de wacht bij de vakantiediscounter en ja hoor, eindelijk na nog eens 1,5 uur toch een klantenservice medewerker aan de telefoon.
Ik geef haar door dat ik eerder wil vertrekken, maar ook langer weg wil blijven, dat TUI al aangegeven heeft dat dit geen probleem is en ik op de hoogte ben van de nieuwe hogere kosten van de vakantie.
De klantenservice medewerker geeft aan dat zij de wijziging niet door kan voeren, maar dat dit naar een speciale afdeling moet en dat het wel eens 2 weken kan duren voordat dit in behandeling wordt genomen.
Verbaasd geef ik aan dat ik dan binnen de 28 dagen komen en dat de reis dan niet meer omgeboekt mag worden en deze mogelijk niet meer beschikbaar is. Wij kunnen niets doen en daarmee was de kous af.
Volgende dag weer terug gebeld naar de vakantiediscounter met de vraag een supervisor te kunnen spreken of iemand die wel gemachtigd is de boeking om te zetten.
Antwoord van de medewerker was "als mijn supervisort met iedereen moet spreken die het niet met ons eens is heeft hij een extra baan" en "u heeft toch zelf deze reis zo geboekt, dus u moet wachten"
Niet echt uitspraken die je verwacht van een commercieel medewerker, maar daarmee was ook weer dit gesprek ten einde. Daarop besloten een klachtenformulier over de handelswijze van de medewerker in te dienen, maar deze klacht werdt tot mijn grote verbazing beantwoord door de medewerker over wie ik een klacht indiende
Nu is de vraag wat zijn mijn rechten als hoofdboeker en hun plichten als tussenpersoon m.b.t. het omboeken van deze vakantie wanneer ik door hun handelswijze extra kosten krijg.
Want ik heb ruim voor de 28 dagen nu aangegeven bij hen om te willen boeken.
-
- Berichten: 12770
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Alle rechten en plichten staan beschreven in de overeenkomst. Dus wat staat er in de voorwaarden voor wat betreft omboeken?
Met TUI hebt u niets te maken, u hebt immers geboekt bij Vakantiediscounter. De naam discounter zegt al een hoop. Goedkoper met minder service. TUI zal duurder geweest zijn, maar had je wel het voordeel van betere voorwaarden. Alles heeft een prijs.
Met TUI hebt u niets te maken, u hebt immers geboekt bij Vakantiediscounter. De naam discounter zegt al een hoop. Goedkoper met minder service. TUI zal duurder geweest zijn, maar had je wel het voordeel van betere voorwaarden. Alles heeft een prijs.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jun 2024 08:52
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Goedemorgen NeoDutchio,
Vakantiediscounter verkoopt als tussenpersoon reizen van bijvoorbeeld TUI in dit geval. Zij hanteren dus ook TUI hun voorwaarden op deze boeking. De prijs die ik krijg, is dus ook de TUI prijs en is niet voordeliger dan een ander.
De enige service die Vakantiediscounter aanbiedt is het gebruik maken van hun zoekmachine op zoek naar de voordeligste aanbieder (maar jij kunt dus zelf niet inzien wie dat dan daadwerkelijk is).
Het is dezelfde werkwijze als die een D-reizen bijvoorbeeld aanbiedt aan zijn klanten.
D-reizen is ook geen reisorganisatie, maar een tussenpersoon die je helpt je boeking te behandelen
Vakantiediscounter verkoopt als tussenpersoon reizen van bijvoorbeeld TUI in dit geval. Zij hanteren dus ook TUI hun voorwaarden op deze boeking. De prijs die ik krijg, is dus ook de TUI prijs en is niet voordeliger dan een ander.
De enige service die Vakantiediscounter aanbiedt is het gebruik maken van hun zoekmachine op zoek naar de voordeligste aanbieder (maar jij kunt dus zelf niet inzien wie dat dan daadwerkelijk is).
Het is dezelfde werkwijze als die een D-reizen bijvoorbeeld aanbiedt aan zijn klanten.
D-reizen is ook geen reisorganisatie, maar een tussenpersoon die je helpt je boeking te behandelen
-
- Berichten: 12770
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Vakantiediscounter koopt goedkope vakanties in om door te verkopen. Hun inkoop gaat onder bepaalde voorwaarden, maar de verkoop ook. Zie https://www.vakantiediscounter.nl/service/over-ons/.
In die voorwaarden van Vakantiediscounter staat:
“LET OP! Binnen zes weken voor vertrek zijn de mogelijkheden tot het wijzigen van een reis beperkt. In veel gevallen kan de reis dan enkel geannuleerd worden tegen geldende annuleringsvoorwaarden.”
Dat wijkt dus behoorlijk af van de 28 dagen waar het over hebt.
In die voorwaarden van Vakantiediscounter staat:
“LET OP! Binnen zes weken voor vertrek zijn de mogelijkheden tot het wijzigen van een reis beperkt. In veel gevallen kan de reis dan enkel geannuleerd worden tegen geldende annuleringsvoorwaarden.”
Dat wijkt dus behoorlijk af van de 28 dagen waar het over hebt.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Helemaal gelijk. En als je dus wil omboeken moet je bij D-reizen zijn en niet bij TUI. Zelfde principe.SamanthaJ87 schreef: ↑03 jun 2024 10:19Goedemorgen NeoDutchio,
Vakantiediscounter verkoopt als tussenpersoon reizen van bijvoorbeeld TUI in dit geval. Zij hanteren dus ook TUI hun voorwaarden op deze boeking. De prijs die ik krijg, is dus ook de TUI prijs en is niet voordeliger dan een ander.
De enige service die Vakantiediscounter aanbiedt is het gebruik maken van hun zoekmachine op zoek naar de voordeligste aanbieder (maar jij kunt dus zelf niet inzien wie dat dan daadwerkelijk is).
Het is dezelfde werkwijze als die een D-reizen bijvoorbeeld aanbiedt aan zijn klanten.
D-reizen is ook geen reisorganisatie, maar een tussenpersoon die je helpt je boeking te behandelen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jun 2024 08:52
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Maar je hebt het hele verhaal gelezen waarin ik aangeef dat ik me al gemeld heb bij de Vakantiediscounter toch?
Het gaat niet om het melden bij hun, maar om het verwerken van de aanvraag
En als ik me meld bij D-reizen, dan kan je aan de balie blijven wachten, bellen ze de touroperatour en wordt ht direct geregeld. Nu hoor ik over +/- 2 weken of ik kan omboeken, omdat ze het doorschuiven naar een ander.
Het gaat niet om het melden bij hun, maar om het verwerken van de aanvraag
En als ik me meld bij D-reizen, dan kan je aan de balie blijven wachten, bellen ze de touroperatour en wordt ht direct geregeld. Nu hoor ik over +/- 2 weken of ik kan omboeken, omdat ze het doorschuiven naar een ander.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Volgende keer dan toch maar bij een beter reisbureau boeken die wel het verwachtingsniveau haalt qua service, deze lijkt niet van plan zich te haasten.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jun 2024 08:52
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Als ik dit van te voren geweten had, had ik dat ook zeker niet gedaan. Maar dat lijkt me vrij logisch
dit is voor mij de eerste en ook direct de laatste keer dat ik bij hun een boeking heb gedaan..
dit is voor mij de eerste en ook direct de laatste keer dat ik bij hun een boeking heb gedaan..
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 okt 2023 19:29
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Dit had je vantevoren kunnen weten! Gewoon de vakantie discounter voorwaarden lezen. (en een gratis advies: ook de voorwaarden van degene waar je in het vervolg bij gaat boeken). De medewerkers van VD hebben niets raars tegen je gezegd en alles volledig volgens hun werkwijze correct afgehandeld. Dat jij zo verbaasd bent over hun antwoorden - én het niet is wat jij wilde- geeft aan dat je niet weet waar en wat je geboekt hebt. Terwijl het enorm duidelijk - in een geel blokje ook nog eens- op hun eigen website staat.
Dus: als je de volgende keer ergens gaat boeken, kijk dan vantevoren waar en wat je boekt en anticipeer op wat eventueel kan gaan gebeuren en stem daar je boeking, prijs en aanbieder op af. En als je meer klantenservice wilt is het reisbureau om de hoek in vele (maar ook niet alle) gevallen sneller bereikbaar met meer mogelijkheden en een persoonlijke benadering. Online derde-partijen als vakantie discounter brengen vaak meer stress dan relax als er iets is.
Dus: als je de volgende keer ergens gaat boeken, kijk dan vantevoren waar en wat je boekt en anticipeer op wat eventueel kan gaan gebeuren en stem daar je boeking, prijs en aanbieder op af. En als je meer klantenservice wilt is het reisbureau om de hoek in vele (maar ook niet alle) gevallen sneller bereikbaar met meer mogelijkheden en een persoonlijke benadering. Online derde-partijen als vakantie discounter brengen vaak meer stress dan relax als er iets is.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Twee weken wachten op omboeking?
Waarom een TUI reis boeken bij een broker? Altijd rechtstreeks boeken bij de aanbieder, vliegen, hitels, reizen, huurauto, bij gezeur laat de doorverkoper je mooi in de kou staan.