Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ik zie dat bij Woneninterieur.nl weer gewoon besteld kan worden helaas. Betalen kan nu alleen nog via Ideal of bankoverschrijving.
Hopelijk lezen mensen die daar willen bestellen eerst de reviews.
Hopelijk lezen mensen die daar willen bestellen eerst de reviews.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Uhh? Ik zie toch echt ook Paypal en cc staan https://www.woneninterieur.nl/pages/betalen
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Als je de winkelwagen wilt afrekenen krijg je alleen de keuze uit Ideal en bankoverschijving. De rest is verdwenen.ZeerPrivé schreef: ↑17 jun 2024 10:36Uhh? Ik zie toch echt ook Paypal en cc staan https://www.woneninterieur.nl/pages/betalen
Maar waarom zou je hier willen bestellen? Ze leveren toch niet, het lijkt stelletje oplichters
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Duidelijk. Zover was ik niet gegaan met checken, had niet de behoefte om daar iets te bestellen. Maar nu vind ik hem toch echt 100% fout bezig. Ten 1e klopt de info op de site dus niet en ten 2e zie dan maar eens je geld terug te krijgen bij leveringsproblemen / annuleren.Een Wiskunde Student schreef: ↑17 jun 2024 10:40Als je de winkelwagen wilt afrekenen krijg je alleen de keuze uit Ideal en bankoverschijving. De rest is verdwenen.ZeerPrivé schreef: ↑17 jun 2024 10:36Uhh? Ik zie toch echt ook Paypal en cc staan https://www.woneninterieur.nl/pages/betalen
Maar waarom zou je hier willen bestellen? Ze leveren toch niet, het lijkt stelletje oplichters
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dat heeft hij natuurlijk afgekeken van de AliExpress dropshippers. Die hebben meestal ook de symbolen van creditcard en pp op de website staan.
Zodra je bij betalen komt zijn die natuurlijk niet meer beschikbaar om het geld via een geldezels te ontvangen.
Zodra je bij betalen komt zijn die natuurlijk niet meer beschikbaar om het geld via een geldezels te ontvangen.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Het gaat niet om slechts symbolen, de betaalopties staan uitgebreid vermeld onder betaalmethodes.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ik ben er helaas ook in getrapt. Op 19 april dit jaar heb ik een kast besteld (order 5996) maar die hebben ze niet geleverd. Ze beloofden elke keer na 2 weken wordt de kast geleverd, toen na 4 weken en toen weer 2 weken later. Toen begon ik het niet meer te vertrouwen en na onderzoek op internet kwam ik er achter dat er al vele op deze manier zijn opgelicht. Ik heb Woneninterieur gelijk gemaild met de vraag of ze het terug wilden betalen, uiteindelijk beloofden ze het uiterlijk 17 juni terug te betalen maar ik heb nog niks ontvangen. Wat me verbaast is dat Woneninterieur al zo lang door kan gaan. Ik heb ook aangifte gedaan bij de politie.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Je kunt het ook naar Trustpilot en Kiyoh brengen.
Of het helpt? Ik weet het niet. In tegenstelling tot Woneninterieur is dit wel gratis.
https://nl.trustpilot.com/review/woneninterieur.nl
https://www.kiyoh.com/reviews/1066745/woneninterieur
Of het helpt? Ik weet het niet. In tegenstelling tot Woneninterieur is dit wel gratis.
https://nl.trustpilot.com/review/woneninterieur.nl
https://www.kiyoh.com/reviews/1066745/woneninterieur
-
- Berichten: 32419
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Op de site wordt deze genoemd als bron van reviews. Zal het wel weer niet snappen, maar ik kan niks over woneninterieur.nl vinden.
https://www.klantenvertellen.nl/
https://www.klantenvertellen.nl/
Wij verzamelen reviews via het platform van klantenvertellen. Alle beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Zo weet je zeker dat de reviews die je hier leest afkomstig zijn van echte klanten. Na aankoop nodigen we al onze klanten uit om een beoordeling achter te laten. Als niet zeker is dat een review afkomstig is van een klant die iets heeft gekocht dan vraagt klantenvertellen om een aankoopbewijs. Zo voorkomen we nepreviews. Als een review wordt geplaatst nadat producten of diensten gratis zijn geleverd of er sprake was van een betaalde samenwerking, dan wordt dit duidelijk vermeld. Meer informatie hierover vind je op de reviewpagina van klantenvertellen.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Klantenvertellen.nl zorgt voor een reviewsysteem op de website van hun klanten. De goedgekeurde reviews worden dan ook rechtstreeks op die website getoond, zoals ook te zien is op de website van Woneninterieur.nl. Helaas staat bij die reviews geen datum, dus die kunnen net zo goed van 5 jaar geleden zijn.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Hi all, ik ben ook gedupeerd door deze persoon. Walgelijk hoe mensen zichzelf verrijken over de rug van anderen.
Wie sluit zich aan om een gerechtelijke procedure te starten? Als we met genoeg zijn zullen de kosten per hoofd meevallen.
Meld je hier aan via deze Google Forms. Als we minimaal 15 personen hebben om hiermee te starten kunnen we deze jongeman misschien tot de orde roepen.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
Deel vooral met anderen die door woneninterieur.nl zijn opgelicht.
Wie sluit zich aan om een gerechtelijke procedure te starten? Als we met genoeg zijn zullen de kosten per hoofd meevallen.
Meld je hier aan via deze Google Forms. Als we minimaal 15 personen hebben om hiermee te starten kunnen we deze jongeman misschien tot de orde roepen.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
Deel vooral met anderen die door woneninterieur.nl zijn opgelicht.
Laatst gewijzigd door Friekje1 op 25 jun 2024 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Op Check de verkoper (van de politie) staat....Er zijn meldingen over deze verkoper!
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Melding op hun website: Op dit moment kunnen er geen bestellingen meer worden geplaatst. Verdere berichtgeving volgt op de website.
-
- Berichten: 32419
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Joh, er staat alleen maar dat er meldingen zijn. Meer als dat ook niet. Maar sowieso: wie kent deze site? Alle mensen die bij woneninterieur.nl hebben besteld in ieder geval niet; en ik ook niet. En eerlijk gezegd, ben even verder gaan kijken, ik denk niet dat dit zoveel meerwaarde heeft. Een pagina verder een ellenlange lijst met shops waarvoor het advies is er niets te kopen; maar de politie is niet bekend met alle malafide verkopers. Je zal dus altijd moeten blijven opletten. Als je dat doet, heb je dit soort info helemaal niet nodig.Har45 schreef: ↑25 jun 2024 19:02Op Check de verkoper (van de politie) staat....Er zijn meldingen over deze verkoper!
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Hi, is het je uiteindelijk gelukt? En zo ja kun je je de methode delen? Evt privé kan ook. Ben ook gedupeerd en vooral klaar met deze vent. Zou er veel vervelende woorden aan willen wijden maar een stappen plannetje zou effectiever zijnSabSan schreef: ↑07 nov 2023 06:26Ordernr 4077. Op 20 juli 2023 een eettafel besteld. Na zelf constant achter ze aan te zitten gaven ze aan dat de levertijd geen 4-5, maar 6-8 was. Vervolgens bleek dit 13 te zijn. Na weer contact te hebben en zelf de fabrikant te hebben gemaild bleek er helemaal geen tafel te zijn besteld. Hiermee heb ik ze grconfronteerd en ze kwamen niet uit hun woorden. Met weer een smoes zouden ze ren andere leverancier hebben. Ik had er geen vertrouwen meer in em heb de koop ontbonden op 24 oktober. Het is inmiddels 25 oktober en de wettelijke termijn van 14 dagen op grond van art. 6:230r Burgerlijk Wetboek is verstreken en rara..wij hebben ons geld niet op de rekening. Binnen 14 dagen moet na annulering/ontbinding van de koop het geld op de rekening staan. Zoniet is er sprake van wanprestatie en kun je een gerechtelijke procedure starten en daarbij ook wettelijke rente claimen. En dat is precies wat ik ga doen.
Even de rode draad van alle reviews en gebaseerd op onze eigen ervaring nu:
- mega levertijden (ook al staat het anders op de site)
- zelf constant achter de informatie moeten aangaan
- erachter moeten komen via de fabrikant dat er helemaal niks is besteld bij hun (heb ik schriftelijk bewijs van)
- ze eerst het voordeel vd twijfel geven en jouw vertrouwen misbruiken door loze beloftes, keer op keer
- vervolgens dreigen met juridische stappen en dan reageren ze wel
- je reviews rapporteren, maar blijkt onterecht te zijn dus de reviews staan er weer
- aangeven dat je hun bedrijf schaadt en dan zeggen dat zij stappen gaan ondernemen. Ik heb ze uitgenodigd om dat vooral te doen en dan zie ik graag alle officiële documenten met belangstelling tegemoet. Wij zijn de slachtoffers, niet zij.
- vervolgens elke keer als de termijnen zijn verstreken willen bellen.
Ik ben uitgepraat, uitgemaild, er staat 0,0 op de rekening teruggestort en ik start nu zelf een gerechtelijke procedure, want ik ben 1. zelf jurist en, 2. net zoals waarschijnlijk vele mensen die ook de negatieve reviews hebben geschreven, sta ik 100% in mijn gelijk.
AUB ga af op wat er als rode draad in de reviews gezegd wordt, want het klopt en laat je niet intimideren, onderdrukken of aan het lijntje houden.
Mijn geduld is op, praten heeft geen zin meer. Thuiswinkel.org certificaat is ook ingetrokken zag ik. Faillissement kun je ook individueel danwel collectief aanvragen als je geld maar niet terugkomt. ACM heeft meerdere meldingen ontvangen, dus woneninterieur.nl riskeert een fikse boete en een aantal mensen hebben zich nu ook bij mij gemeld voor een collectieve claim. Ik vraag hier geen geld voor, maar alle hardwerkende mensen moeten gewoon hun geld terug krijgen. En ik vind het verschrikkelijk dat we te goeder trouw handelen en er dan zo met ons en ons hardwerkende geld wordt omgegaan. Bovendien kan er ook aangifte bij de politie worden gedaan, heb ik ook uitgezocht. Meldingen zijn ook al bekend van woneninterieur.nl bij hen.
Woneninterieur.nl heeft geen geweten, maar deze praktijken hebben nu lang genoeg geduurd.
Hopelijk kan Radar ook iets betekenen voor de gedupeerde mensen hierin. Het gaat om duizenden euro's.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Pardon? “Wie kent deze site?” Mensen die niet alleen in hun eigen bubbel leven misschien.witte angora schreef: ↑25 jun 2024 21:34
Joh, er staat alleen maar dat er meldingen zijn. Meer als dat ook niet. Maar sowieso: wie kent deze site? Alle mensen die bij woneninterieur.nl hebben besteld in ieder geval niet; en ik ook niet. En eerlijk gezegd, ben even verder gaan kijken, ik denk niet dat dit zoveel meerwaarde heeft. Een pagina verder een ellenlange lijst met shops waarvoor het advies is er niets te kopen; maar de politie is niet bekend met alle malafide verkopers. Je zal dus altijd moeten blijven opletten. Als je dat doet, heb je dit soort info helemaal niet nodig.
Om welke reden zou je hier geen aangifte van oplichting doen en er zo voor zorgen dat malafide zaken aangepakt worden?
Har45
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 mei 2024 16:16
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Nadat wij gisteren aangifte hebben gedaan en dit gemeld had aan woneninterieur kreeg ik meteen een mail terug met precies dezelfde tekst.
Maandag hebben we nog mailcontact met ze gehad.
Dus het lijkt erop dat ze deze week een soort automatisch antwoord op de mail gezet hebben.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
“Woneninterieur na klachtenregen in staat van faillissement”
https://www.wonen360.nl/article/9639001 ... lissement/
https://www.wonen360.nl/article/9639001 ... lissement/
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Tja dus waarschijnlijk helaas voor de mensen die nog geld terug krijgen maar er worden in ieder geval geen nieuwe slachtoffers gemaakt.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dan krijgt er niemand meer geld.
Jammer voor alle gedupeerden.
Jammer voor alle gedupeerden.