Dus kan het bij alle buren bezorgd worden. Dan ga ik er wel vanuit dat men doorgeeft op welk nummer er bezorgd is, zodat je niet de hele straat door hoeft te struinen. En dat er een handtekening is en die in te zien is.
Moneyman schreef:
Niet te moeilijk doen: bij "de buren" weet ieder weldenkend mens wel wat er wel of niet logisch is.
Dat ben ik niet met je eens. Ik woon op de zevende verdieping van een appartementen complex. De pakketbezorger vind dat de bewoners van een willekeurige verdieping allemaal mijn buren zijn.
Zonder vermelding bij wie het pakketje bezorgt is, kan ik alle verdiepingen aflopen.
Het is meerdere keren voorgekomen dat de VvE hulp vroeg bij verdwenen 'buren' pakketjes.
Maar de pakket bezorger geeft toch altijd in zijn bericht, bezorgd bij de buren het huisnummer , tenminste hier. Anders is het inderdaad een zoektocht. Tegenwoordig geen brief in de bus maar een mail en of bericht in de PostNL app, DHL app of DPD app.
Ja, dan is het feitelijk niet ontvangen. Ik neem wel regelmatig pakjes aan voor de buren. Soms denk ik een dag later, Jos is nog niet geweest voor zijn pakje. Bel ik ff aan , och zegt de buurman ik ben vergeten mijn mail te checken. Ik had het nog lang niet verwacht.
Moneyman schreef:
Niet te moeilijk doen: bij "de buren" weet ieder weldenkend mens wel wat er wel of niet logisch is.
Dat ben ik niet met je eens. Ik woon op de zevende verdieping van een appartementen complex. De pakketbezorger vind dat de bewoners van een willekeurige verdieping allemaal mijn buren zijn.
Zonder vermelding bij wie het pakketje bezorgt is, kan ik alle verdiepingen aflopen.
Het is meerdere keren voorgekomen dat de VvE hulp vroeg bij verdwenen 'buren' pakketjes.
Zeer herkenbaar, gebeurt hier ook. Iemand die op de 1e woont, vindt de bezorger een buur van iemand die op de 6e of 10e verdieping woont. Zijn regelmatig bewoners op speurtocht naar hun pakketje.
@papagaaiduiker. Hoe betrouwbaar zijn de buren van je zusje waar het pakket zou zijn bezorgd?
Zouden zij het ook achterover kunnen hebben gedrukt? Paar honderd euro is ook best veel toch?
Of de bezorger?
Wie het pakketje achterover gedrukt heeft, doet er niet toe. Dat is een probleem van de verzender, niet van de ontvanger.
Juridisch gezien heb je gelijk. Praktisch gezien heb je als ontvanger ook gewoon een probleem.
Moneyman schreef:
Niet te moeilijk doen: bij "de buren" weet ieder weldenkend mens wel wat er wel of niet logisch is.
Dat ben ik niet met je eens. Ik woon op de zevende verdieping van een appartementen complex. De pakketbezorger vind dat de bewoners van een willekeurige verdieping allemaal mijn buren zijn.
Zonder vermelding bij wie het pakketje bezorgt is, kan ik alle verdiepingen aflopen.
Het is meerdere keren voorgekomen dat de VvE hulp vroeg bij verdwenen 'buren' pakketjes.
En dus zul je, in jouw situatie, een meer concrete aanwijzing geven dan "bij de buren". Overigens hoor je natuurlijk altijd het huisnummer door te krijgen, maar da's weer een andere discussie.
Bijenkorf heeft wel het huisnummer genoemd waar het pakket bezorgd zou moeten zijn, hiervan heb ik een screenshot van mijn zusje ontvangen. Ze is daar als eerst geweest, echter ontkennen de betreffende buren dat zij een pakket van haar hebben ontvangen. Daarna is ze bij andere buren in de straat langsgeweest om te toetsen of het huisnummer een foutje betrof en dus bij een andere buur is bezorgd. De overige buren hebben ook aangegeven dat zij niets van haar hebben ontvangen.
Ze zou wel een welles-nietes spelletje kunnen spelen met de betreffende buren (uit de verklaring gegeven door BIjenkorf), echter lijkt mij nog steeds dat de verantwoordelijkheid bij de verzender ligt (tenzij ze "burenlevering toegestaan" heeft aangevinkt).
Ik heb net mijn zusje gesproken en haar zogenaamd "een nieuwe bestelling laten plaatsen", deze staat zoals @alfatrion al zei, automatisch aangevinkt. Ik zou denken, dat je zelf die keuze zou moeten maken en niet dat een ander dat voor je doet. Maar het is afwachten wat Bijenkorf gaat zeggen maandag.
Daarnaast heb ik van haar vernomen dat ze met een creditcard heeft betaald, dus heeft ze de maatschappij benaderd om een beroep te doen op de aflevergarantie. Kennelijk is dit de tweede keer dat ze dit meemaakt, bij een andere webshop heeft ze ook dit probleem met wisselende verklaringen van zowel de verzender als de verkoper.
Ik heb net mijn zusje gesproken en haar zogenaamd "een nieuwe bestelling laten plaatsen", deze staat zoals @alfatrion al zei, automatisch aangevinkt. Ik zou denken, dat je zelf die keuze zou moeten maken en niet dat een ander dat voor je doet.
Dan kunnen ze er zich in ieder geval niet op beroepen dat de eventuele levering aan de buren geldt als levering aan je zus.
Ik heb net mijn zusje gesproken en haar zogenaamd "een nieuwe bestelling laten plaatsen", deze staat zoals @alfatrion al zei, automatisch aangevinkt. Ik zou denken, dat je zelf die keuze zou moeten maken en niet dat een ander dat voor je doet. Maar het is afwachten wat Bijenkorf gaat zeggen maandag.
Daarnaast heb ik van haar vernomen dat ze met een creditcard heeft betaald, dus heeft ze de maatschappij benaderd om een beroep te doen op de aflevergarantie. Kennelijk is dit de tweede keer dat ze dit meemaakt, bij een andere webshop heeft ze ook dit probleem met wisselende verklaringen van zowel de verzender als de verkoper.
Het issue is hier niet of de bijenkorf wel of niet terecht heeft gehandeld door het pakket bij de buren te willen bezorgen.
Het issue is dat de bijenkorf in het geheel niet heeft laten bezorgen, waar dan ook.
Nogmaals, ik zou de schriftelijke bevestiging van de betreffende buren dat er niks op hun huisnummer is ontvangen opsturen naar de bijenkorf en vragen of ze hierop willen reageren.
Het issue is hier niet of de bijenkorf wel of niet terecht heeft gehandeld door het pakket bij de buren te willen bezorgen.
Het issue is dat de bijenkorf in het geheel niet heeft laten bezorgen, waar dan ook.
Het issue is dat wij hier niet weten wat er wel of niet met het pakketje is gebeurd. Wat we wel weten is dat de Bijenkorf verantwoordelijk is voor een juiste bezorging, en dit uit heeft besteedt aan een andere partij. Dáár is ergens iets fout gegaan, maar wat er fout is gegaan, daar is TS nog steeds niet achter.
Het issue is hier niet of de bijenkorf wel of niet terecht heeft gehandeld door het pakket bij de buren te willen bezorgen.
Het issue is dat de bijenkorf in het geheel niet heeft laten bezorgen, waar dan ook.
Het issue is dat wij hier niet weten wat er wel of niet met het pakketje is gebeurd. Wat we wel weten is dat de Bijenkorf verantwoordelijk is voor een juiste bezorging, en dit uit heeft besteedt aan een andere partij. Dáár is ergens iets fout gegaan, maar wat er fout is gegaan, daar is TS nog steeds niet achter.
Dat weten we wel.
Het pakket is niet bezorgd. We hoeven het niet moeilijker te maken dan het is
Er is altijd nog de mogelijkheid om juridisch te gaan, maar we kunnen het eerst in overleg proberen dit op te lossen
De Bijenkorf is gerespecteerde en redelijk denkende firma en zijn geen oplichters,